فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

دانلود فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره الگوهای ارتباطی خانواده

فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره الگوهای ارتباطی خانواده

فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره الگوهای ارتباطی خانواده

دانلود فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره الگوهای ارتباطی خانواده

فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره الگوهای ارتباطی خانواده
مبانی نظری پژوهش
پیشینه پژوهش
فصل دوم پایان نامه
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 55 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32

فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره الگوهای ارتباطی خانواده

در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

 

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع الگوهای ارتباطی خانواده

 

 

الگوهای ارتباطی خانواده

در این بخش از فصل دوم به بررسی مفهوم خانواده، الگوهای ارتباطی خانواده و الگوهای رفتار والدین می پردازیم.

2-3-1             مفهوم خانواده

خانواده چیزی بیش از مجموعه افرادی است که در یک فضای مادی و روانی خاص به سر می برند. خانواده یک نظام اجتماعی و طبیعی است که ویژگی های خاص خود را دارد. این نظام اجتماعی مجموعه ای از قواعد و اصول را ابداع و برای اعضای خود نقش های متنوعی تعیین می کند. علاوه بر این، خانواده از یک ساختار نظامدار قدرت برخوردار است، صورت های پیچیده ای از پیام رسانی های آشکار و نهان را بوجود می آورد، و روش های مذاکره و مسئله گشایی مفصلی را در اختیار دارد که به آن اجازه می دهد تا تکالیف مختلفی را با موفقیت به انجام برساند. رابطه اعضای این خرده فرهنگ رابطه ای عمیق و چند لایه ای است که عمدتا براساس تاریخچه مشترک، ادراکها و فرض های مشترک و درونی شده راجع به جهان، و اهداف مشترک بنا شده است. در نین نظامی، افراد به وسیله علایق و دلبستگی های عاطفی نیرومند، دیرپا، و متقابل به یکدیگر متصل شده اند. ممکن است از شدت و حدت این علایق و دلبستگی ها در طی زمان کاسته شود، لیکن باز هم علایق مزبور در سراسر زندگی خانوادگی به بقای خود ادامه خواهند داد (گلدن برگ و گلدن برگ، 1934؛ ترجمه حسین شاهی برواتی و نقشبندی، 1392).

بر هیچ کس پوشیده نیست که خانواده مامن آرامش و جایگاه به شکوفا رساندن استعدادهاست. افراد در درون خانواده از هم تاثیر می پذیرند و بر هم تاثیر می گذارند. مسلما شکوفایی افراد خانواده، متاثر از عملکرد درونی خانواده است (جهانگیر، 1391). عملکرد خانواده در اصل اشاره به ویژگی های سیستمی خانواده دارد. به بیان دیگر عملکرد خانواده یعنی توانایی خانواده در هماهنگی یا انطباق با تغییرت ایجاد شده در طول حیات، حل کردن تعارض ها، همبستگی میان اعضا و موفقیت در الگوهای انضباطی، رعایت حد و مرز میان افراد و اجرای مقررات و اصول حاکم بر این نهاد با هدف حفاظت از کل نظام خانواده (پورتس[1] و هاول[2]، 1992؛ به نقل از کرامتی و کاوه، 1384).

به نظر دیکستین[3] (2007)، برای دستیابی به عملکرد مطلوب در سیستم خانواده، باید نقش ها، وظایف و تکالیف در بین همه اعضای خانواده به طور نظامند و هماهنگ، سازمان داده شود. هم چنین او معتقد است هماهنگی و توازن، رهبری و رابطه موثر، برای عملکرد بهینه، مهم هستند. از سوی دیگر دپاول[4] (2006) بعضی از ویژگی های خانواده دارای عملکرد مطلوب را این گونه عنوان می کند: تعامل ارتباطی باز، کنترل و مهار فشارهای روحی و روانی به طور موثر، همدلی، رهبری، ابراز محبت و علاقه، مسئولیت پذیری شخصی.

خانواده های برخوردار از کارکرد سالم، سوای بقای خود در قالب یک نظام، موجب شکوفایی توان بالقوه یکایک اعضای خود می گردند؛ یعنی به آنها اجازه می دهند با اعتماد و اطمینان خاطر در پی کاوش گری و خود یابی[5] بر آیند(گلدن برگ و گلدن برگ، 1934؛ ترجمه حسین شاهی برواتی و نقشبندی، 1392).

 


[1] Portes

[2]  Hovel 

[3] Dickstein, S

[4] DePaul, N

[5] Self discovery

دانلود فصل دوم پایان نامه روانشناسی درباره الگوهای ارتباطی خانواده

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش کیفیت زندگی کاری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کیفیت زندگی کاری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کیفیت زندگی کاری

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش کیفیت زندگی کاری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کیفیت زندگی کاری
فصل دوم کیفیت زندگی کاری
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کیفیت زندگی کاری

در 41 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:  WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

کیفیت زندگی کاری

   کیفیت زندگی کاری را از دو منظر می توان مورد بررسی قرار داد، از یک منظر،کیفیت زندگی کاری به مجموعه شرایط عینی و واقعی در سازمان نظیر خط مشی های ارتقاء از درون، رهبری آزادمنش، مشارکت کارکنان واقدامات و شرایط کاری امن و مطلوب و یکسان تلقی می شود و از منظر دیگر کیفیت زندگی کاری با نگرش کارکنان و طرز تلقی آن ها در مورد احساس امنیت، رضایت و توان رشد و توسعه به عنوان یک انسان، مساوی فرض شده است(کاسیو،1380). این دیدگاه ، کیفیت زندگی کاری را به حد و میزانی که تمامی نیازهای انسان را تأمین می نماید مرتبط می داند. از این رو کیفیت زندگی کاری را می توان از لحاظ عینی (سخت افزاری) و ذهنی(نرم افزاری) مورد توجه قرار داد. از سوی دیگر کیفیت زندگی کاری مفهوم یا سازه ای چند بعدی است و تعریف واحد، مورد اتفاق نظر و جهان شمولی از آن نمی توان ارایه نمود(پرداختچی،1384). از ابتدای نهضت کیفیت زندگی کاری در دهه 1970 میلادی تاکنون، تعاریف متعدد و متنوعی از آن ارایه شده است که در اینجا به تعدادی از این تعاریف اشاره می شود. در این بخش تعدادی از تعاریف کیفیت زندگی کاری که در سه دهه اخیر ارائه شده نقل شود.

در انتخاب تعاریف سعی بر آن بوده است که حتی المقدور از ذکر تعاریف کاملاً مشابه خودداری شود تا دیدگاه ای مختلف نسبت به این مفهوم که در قالب تعاریف مطرح شده ، نشان داده شود. گرچه به اعتقاد دولان و شولر، کیفیت زندگی کاری به سختی تعریف و سنجیده می شود ولی با این وجود تعاریف متعدد وجود دارد. آرنولد و فلدمن(1986) کیفیت زندگی کاری را در کیفیت روابط کارکنان و تمامی محیط کاری خلاصه می کند و یادآور می شود که در قالب محیط کاربرنامه ها و فعالیت هایی که در جهت بهبود کیفیت زندگی کاری انجام می شود، در کنار و به موازات توجه به ابعاد فنی و اقتصادی، که بیشتر مورد توجه سازمان ها می باشد، ابعاد انسانی نیز مورد توجه و تأکید قرار می گیرد.

و رترودیویس کیفیت زندگی کاری مناسب را برخورداری از حقوق و مزایای مکفی و سرپرستی خوب، شرایط کاری شغل چالش انگیز، جالب و سودمند تعریف کرده اند. دوبرین، ایرلند ویلیامز کیفیت زندگی کاری را فرآیندی می دانند که بوسیله ی آن تمامی کارکنان سازمان از طریق کانالهای ارتباط که بدین منظور تعبیه شده است، در طراحی شغل خود و محیط کار خود دروندادی خواهند داشت،کیفیت زندگی کاری فرصت هایی را برای کارکنان فراهم می کند که طی آن طیف وسیعی از نیازهای آن ها در شغل و محیط کارشان ارضاء شود. به نظر آنها کیفیت زندگی کاری شکل های گوناگونی دارد و فصل مشترک همه آنها این است که اختیار کار و محیط کار به کارکنان واگذار شود و از آن طریق تعهد، رضایت و بهره وری آن ها افزایش یابد.

...

 

2-1-40-تاریخچه کیفیت زندگی کاری

توجهی که امروزه به کیفیت زندگی کاری می شود، بازتابی از تکامل اجتماعی و کاری در سازمان و جامعه     می باشد.

(هرتزبرگ[1]،1959؛به نقل از نجفی،1385)،مطرح می کند که تعدادی از تحقیقات انجام شده در آمریکا و بریتانیا نشان می دهند که توسعه مدل طراحی مجدد شغل که هدف آن بهبود بهره وری کارکنان و کاهش نارضایتی شغلی است، یک راه برای مقابله با عدم انعطاف تیلوریسم[2] می باشد.

همچنین کیفیت زندگی کاری با تغییر سازمانی به معنی افزایش انعطاف در سطح افقی(توسعه شغلی) و در سطح عمومی( غنی سازی شغلی)، مرتبط است که شامل سطوح بالایی از مشارکت و انگیزش برای بهبود و جذاب کردن خودکار به جای شرایط کاری است.

ریان[3] (1995)،هم مطرح کرده است بیشتر تحقیقات انجام شده در مورد کیفیت زندگی کاری در دهه 60 بر روانشناسی خود و ادراک آن از محیطی صنعتی مبتنی بود. وی اشاره می کند اصطلاح کیفیت زندگی کاری برای اولین بار در کنفرانس بین المللی در نیویورک در سال 1972 مطرح شد که بر سهم دانش و شروع یک تئوری منسجم در چگونگی ایجاد شرایط بهتر برای زندگی کاری تأکید داشت.

در دهه 70 بیشتر سازمان هایی که از طریق تیلوریسم سنتی طراحی شغل کرده بودند، برای آن که در مقابل سازمان ژاپنی رقابت کنند، به دنبال بهبود شرایط محیط کاری شدند. بنابراین مفهوم کیفیت زندگی کاری عمدتاّ متأثر از مدیریت منابع انسانی در کشور ژاپن می باشد، که تأکید آن بر جنبه های روانی دو پدیده، مشارکت کارکنان در تصمیم گیری های سازمان و مجهز کردن کارکنان به توانایی های علمی، اخلاقی، و مشارکتی می باشد(میر سپاسی،1382).

 


[1]-Hetzberg

[2]- نهضت مدیریت علمی که به وسیله فردریک و سینسلور تبلور ایجاد شد.

[3]-Ryan

...

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش کیفیت زندگی کاری

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تنظیم شناختی هیجان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تنظیم شناختی هیجان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تنظیم شناختی هیجان

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تنظیم شناختی هیجان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تنظیم شناختی هیجان
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 47 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

مبانی نظری و پیشینه پژوهش تنظیم شناختی هیجان

در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :  فارسی وانگلیسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتهایی از متن مبانی نظری و پیشینه

تنظیم هیجان

مبانی تنظیم هیجان

     سال ها پژوهش به وضوح بر نقش مهم هیجان ها در بسیاری از جنبه های زندگی روزانه و همچنین تأثیر آن ها در سازگاری با فشارها و بحران های زندگی صحه گذاشته اند. اساساً هیجان ها واکنش های زیست شناختی هستند که زمانی برانگیخته می شوند که فرد موقعیت را حاوی چالش یا فرصت های مهمی ارزیابی می کند و پاسخ دهی وی را در برابر رویدادهای محیطی عمده منسجم می سازد (گروس و مونوز[1]، 1995).

     گروس و تامپسون[2] (2007) با استناد به پژوهش های مختلف پیشنهاد می کنند که حضور افراد در موقعیتی که آن را مرتبط با اهداف خود می دانند باعث برانگیختگی هیجان ها می شود. بدین شکل که زمانی که فرد در موقعیت مرتبط با اهداف خود قرار می گیرد، فرایندهای توجهی فعال شده و به دنبال آن ارزیابی صورت می گیرد. نظریه های مختلف تعاریف متعددی از این فرایندهای ارزیابی دارند ولی به هر صورت این فرایند باعث تولید پاسخ های هیجانی شده و منجر به تغییراتی در نظام تجربی، رفتاری و عصبی زیستی می گردد.

2-3-2- تعریف تنظیم هیجان

     ریشه های پژوهش در این باره به مطالعه ی دفاع های روانشناختی (فروید، 1926 تا 1956)، استرس و مقابله روانشناختی (لازاروس، 1966)، نظریه دلبستگی (بالبی، 1969) و نظریه هیجان (فریجدا، 1986) باز می گردد (به نقل از گروس و تامپسون، 2007). علی رغم توافق همگانی آشکار درباره فقدان تعریف جامعی درباره تنظیم هیجان، هنوز گوناگونی قابل توجهی در تعریف ضمنی این مفهوم مشاهده می شود که توسط نظریه پردازان و پژوهشگران مختلف ارائه می شود (تامپسون، 1994). تنها توجه به این جنبه که تنظیم نامناسب هیجان ناسازگارانه و بالعکس، تنظیم مناسب آن سازنده است، بیش از حد ساده انگارانه به نظر می رسد. ارزش مفهومی تنظیم هیجان این است که وسیله ای برای فهم این موضوع است که چگونه هیجان ها توجه و فعالیت را سازماندهی و کنش های راهبردی دیرپا یا قدرتمند را تسهیل   می کنند تا بر مواضع فایق آیند، مسائل را حل کنند و همزمان نیز منجر به حفظ بهزیستی شوند؛ همان طور که در عین حال ممکن است استدلال و برنامه ریزی را دچار نقص کنند، تعاملات و روابط بین فردی را بغرنج ساخته و سلامت را به مخاطره اندازند (گروس و مونوز، 1995).

     تامپسون (1994) تنظیم هیجان را چنین تعریف می کند: تنظیم هیجان در برگیرنده فرایندهای درونی و بیرونی است که مسئول نظارت، ارزیابی و تعدیل واکنشهای هیجانی، به خصوص اشکال شدید و زودگذر برای نیل به اهداف فردی هستند. این تعریف دربرگیرنده چندین فرایند تنظیم هیجان است. اول، این که همسو با گفته های مسترز (1991)، تنظیم هیجان می تواند به ابقاء و تقویت برانگیختگی هیجانی و همچنین بازداری یا آرام سازی آن منجر شود. اغلب نظریه پردازان اعتقاد دارند در فرهنگ هایی که بازداری هیجان را تنظیم می کنند، مهارت های تنظیم هیجان منجر به فرونشینی برانگیختگی هیجانی می شوند. ...


[1].Munoz

[2].Thompson

...

2-3-3- تنظیم شناختی هیجان :

     مدیریت هیجانات به منزله فرایند های درونی و بیرونی است که مسئولیت کنترل، ارزیابی و تفسیر واکنشهای عاطفی فرد را در مسیر تحقق یافتن اهداف او بر عهده دارد و هر گونه اشکال و نقص در تنظیم هیجانات می تواند فرد را در برابر اختلالت روانی چون اضطراب و افسردگی آسیب پذیر سازد (گارنفسکی و کرایچ[1]، 2003). به اعتقاد محققان، چگونگی ارزیابی دستگاه شناختی فرد در هنگام روبه رو شدن با حادثه منفی از اهمیت بالایی برخوردار است. سلامت روانی افراد ناشی از تعاملی دو طرفه میان استفاده از انواع خاصی از راهبردهای تنظیم شناختی هیجان ها و ارزیابی درست از موقعیت تنش زا است (گارنفسکی، بان و کرایچ[2] ، 2003). محققان نه راهبرد شناختی را در تنظیم هیجان ها معرفی کرده اند: نشخوار فکری، پذیرش، خود را مقصر دانستن، توجه مثبت مجدد، توجه متمرکز بر برنامه ریزی، بازنگری و ارزیابی مجدد به صورت مثبت، تحت نظر قرار دادن، فاجعه آمیز تلقی کردن و مقصر دانستن دیگران هستند (گارنفسکی، کرایچ و اسپینهاون[3]، 2001).

     در این تحقیق اصطلاح مقابله شناختی و تنظیم شناختی هیجان به عنوان اصطلاحات جایگزین مورد استفاده قرار گرفته اند و به طور کلی هر دو مفهوم می توانند به عنوان شیوه ی شناختی دستکاری ورود اطلاعات فراخوانده ی هیجانی شناخته شوند (گارنفسکی و همکاران، 2001). ...


[1].Garnefski&Kraaij

[2].Baan

[3].Spinhoven

...

پیشینه تحقیق:

اختلال در نظم هیجان پیش بینی کننده ی آسیب روانی فرد در آینده (آبوت، 2005) و عامل کلیدی و مهمی در پیدایش افسردگی، اضطراب، حساسیت های بین فردی و انزوای اجتماعی، بزهکاری، خشونت و رفتار پرخاشگرانه ( بیوریگارد و همکاران، 2001) است.

     پژوهش نشان می دهد تفاوت های افراد در استفاده از سبک های مختلف تنظیم هیجان شناختی موجب پیامد های عاطفی، شناختی و اجتماعی مختلفی می شود چنان که استفاده از سبک های ارزیابی مجدد مثبت با عملکردهای میان فردی بهتر و بهزیستی بالا ارتباط دارد (گروس و جان[1]،2003).

    در پژوهش آندرسون، میلر، ریگر، دیل و سدیکیدز،[2] 1994 ( مقصر دانستن خود) و کارور، اسچیر و وین تراب،[3] 1989 (فقدان ارزیابی مجدد مثبت). در پژوهش ریان، مارتین و داهلن[4] (2005) نیز مقصر دانستن خود، نشخوار فکری، فاجعه بار تلقی کردن و ارزیابی مجدد مثبت به عنوان معتبر ترین پیش بینی کننده های هیجانات منفی (افسردگی، اضطراب، استرس و خشم) معرفی شده اند. یو، ماتساموتو و لی راکس[5] (2006) تنظیم هیجان ها را مهم ترین عامل پیش بینی کننده سازگاری مثبت دانسته اند.

     در همین راستا گرانفسکی، ریف، جلسمن، ترواگت و کرایچ[6]، (2007) نیز در مطالعات خود نشان دادند که عموم افرادی که از افسردگی رنج می برند از استراژی های منفی تنظیم شناختی هیجان مانند نشخوار فکری و تلقی فاجعه آمیز در رویارویی با شرایط ناگوار استفاده می کنند. ...

...


[1].John

[2].Anderson, Miller, Riger, Dill&Sedikides

[3].Carver, Scheier&Weintraub

[4].Ryan, Martin& Eric

[5].Yoo, Matsumoto & Le Roux

[6].Garnefski, Rieffe, Jellesman, Terwogt&Kraaig,

...

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش تنظیم شناختی هیجان

دانلود بررسی نقش گمرک الکترونیکی بر تسهیل صادرات

بررسی نقش گمرک الکترونیکی بر تسهیل صادرات

دانلود پایان نامه بررسی نقش گمرک الکترونیکی بر تسهیل صادرات در 71 صفحه ورد قایل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

دانلود بررسی نقش گمرک الکترونیکی بر تسهیل صادرات

دانلود پایان نامه بررسی نقش گمرک الکترونیکی بر تسهیل صادرات
پایان نامه مدیریت
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود کتاب
دانلود نمونه سوالات
دانلود گزارش کارآموزی
دانلود طرح توجیهی
کار در منزل
دانلود
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 248 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 71

بررسی نقش گمرک الکترونیکی بر تسهیل صادرات

در 71 صفحه ورد قایل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

چکیده تحقیق

حساسیت و اهمیت صادرات کالا و خدمات برای کشورها موجب شده است تا ابزارها و عوامل مؤثر در آن را شناسایی و در جهت توسعه صادرات تلاش نمایند. خدمات گمرکی از عوامل مؤثر در توسعه صادرات کالا و خدمات می  باشند.

هدف این پژوهش؛ بررسی تأثیر گمرک الکترونیک بر توسعة صادرات از دیدگاه کارشناسان و صادرکنندگان گمرک شیراز می  باشد. پرسشنامة بکار گرفته  شده در این پژوهش؛ پرسشنامه ای خود ساخته بوده و در بردارندة 4 سؤال عمومی و 20 سؤال تخصصی می  باشد که به کمک آن، و با کاربرد طیف چند گزینه  ای لیکرت، دانسته  های نمونة آماری اندازه گیری شده است. روایی و پایایی پرسشنامه تأئید گردیده  است. پژوهش حاضر؛ که جامعة آماری آن، کارشناسان و صادرکنندگان استان فارس می  باشند؛ از حیث هدف، کاربردی، و از روزنِ چگونگی گردآوری داده ها، توصیفی می باشد. نتایج این پژوهش حاکی است که با توجه به تأئید تمام فرضیات، از حیث رتبه  بندیِ اثرات گمرک الکترونیک با استفاده از دو روش گاتمن و اسپیرمن ، اطلاع  رسانیِ به موقع به صادرکنندگان بالاترین اولویت را دارا می  باشد، و با استفاده  از آزمون تی شفاف  سازی فعالیت  ها بیشترین تأثیر را بر توسعة صادرات دارد.

 

فهرست مطالب

 

عنوان         صفحه

فصل اول :  کلیات تحقیق      1

1-1 مقدمه           2

1-2 بیان مسأله      3

1-3 فرضیات تحقیق           4

1-4 اهداف تحقیق  4

1-5 محدودیت های تحقیق    4

1-6 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق     5

1-7 روش انجام تحقیق         5

1-8 واژگان کلیدی  6

1-8-1 تجارت الکترونیکی   6

1-8-2 گمرک الکترونیکی    6

1-8-3 صادرات    6

1-8-4 پنجرة واحد 6

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق       7

2-1 مقدمه           8

2-2 تعریف تجارت الکترونیک          9

2-3  تاریخچه تجارت الکترونیکى        10

2-4 انواع تجارت الکترونیک 11

2-5 چارچوب تجارت الکترونیک         13

2-6  مراحل تجارت الکترونیک           13

2-7 مدل هاى تجارت الکترونیک         14

2-8  مزایاى تجارت الکترونیکى         16

2-9 موانع تجارت الکترونیکى            17

2-10 تجارت الکترونیک و ارتباط آن با گمرک   18

2-11 سازمان گمرک          19

2-12 تعریف گمرک به عنوان یک اصطلاح بین المللی       20

2-13 بیانیه مأموریت گمرک 20

2-14 چشم انداز گمرک       20

2-15 نقش  گمرک  21

2-16 وظایف گمرک           21

2-17 ساختار سازمانی گمرک ایران     23

2-18 مشکلات و چالش های گمرکات ایران       24

فرایند اظهارکالا به گمرک  به روش سنتی و نحوه ترخیص کالا         25

2-20 مشکلات و محدودیت های گمرکات سنتی در فرایند امور گمرکی           26

2-21 گمرک الکترونیک      27

2-22 تعاریف گمرک الکترونیکی       28

2-23 فواید و مزایای بهره گیری از گمرک الکترونیک در امور گمرکی مربوط به صادرات          29

2-24 بنابراین اهم وظایف گمرک الکترونیکی عبارت است از:        31

2-25 تعاریف کلی از پنجره واحد        32

2-23  رایج ترین مدل های پنجره واحد 33

2-26 پنجره واحد در دیگر کشورها     34

2-27 پیشنهاداتی برای تاسیس یک پنجره واحد موفقیت آمیز            36

2-28   پیشینه تحقیق          37

2-29   اهمیت پیشینه در تحقیقات       37

فصل سوم : روش انجام پژوهش          39

3-1 مقدمه           40

3-2 روش انجام تحقیق         40

3-3 جامعه آماری  41

3-4  نحوه ی تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری          41

3-5  روش گردآوری اطلاعات           41

3-6  ابزار گردآوری اطلاعات           42

3-7  روایی و پایایی ابزار جمع آوری داده ها      42

3-7- 1 روایی      42

3-7-2 پایایی        43

3-7-2-1 ضریب آلفای کرونباخ         44

3-7-2-2 ضریب پایایی تنصیف         44

3-8  روش تجزیه و تحلیل داده ها       44

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده های تحقیق      45

4-1 مقدمه           46

4-2 تجزیه و تحلیل داده ها    46

4-3  تحلیل های توصیفی     47

4-3-1 جدول و نمودارمربوط به سن پاسخ دهندگان           47

4-3-2 جدول و نمودارمربوط به سابقه فعالیت پاسخ دهندگان            48

4-3-3  نمودارمربوط به سطح تحصیلات پاسخ دهندگان     49

4-4  تجزیه و تحلیل استنباطی           51

4-5  آزمون فرضیه ها        52

4-5-1  آزمون فرضیه اول   53

4-5-2  آزمون فرضیه دوم    54

4-5-3 آزمون فرضیه سوم    55

4-5-4  آزمون فرضیه چهارم 56

4-6  خلاصه فصل چهارم    57

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات   58

5-1  مقدمه          59

5-2  نتیجه گیری   59

5-2-1  نتیجه گیری از فرضیه اول     59

5-2-2  نتیجه گیری از فرضیه دوم     60

5-2-3  نتیجه گیری از فرضیه سوم     60

5-2-4  نتیجه گیری از فرضیه چهارم  60

5-4 پیشنهادات      61

5-5 موانع تحقیق   62

5-5-1 راهکارهای رفع موانع            62

منـــابع و مـــأخذ     63

پرسشنامه 66

 

دانلود بررسی نقش گمرک الکترونیکی بر تسهیل صادرات

دانلود پایان نامه بررسی نقش و تاثیر تجارت الکترونیک بر بیمه نوین

پایان نامه بررسی نقش و تاثیر تجارت الکترونیک بر بیمه نوین

پایان نامه بررسی نقش و تاثیر تجارت الکترونیک بر بیمه نوین در 67 صفحه ورد قایل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

دانلود پایان نامه بررسی نقش و تاثیر تجارت الکترونیک بر بیمه نوین

پایان نامه بررسی نقش و تاثیر تجارت الکترونیک بر بیمه نوین
بررسی نقش و تاثیر تجارت الکترونیک بر بیمه نوین
 پایان نامه بررسی  تاثیر تجارت الکترونیک
بررسی نقش تجارت الکترونیک
دسته بندی بیمه
فرمت فایل docx
حجم فایل 176 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 67

 بررسی نقش و تاثیر تجارت الکترونیک بر بیمه نوین

در 67 صفحه ورد قایل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

چکیده تحقیق

این تحقیق در 5  فصل تنظیم شده است. فصل اول طرح تحقیق : که شامل موضوع , اهمیت و فایده تحقیق , علت و هدف تحقیق , طرح مسئله , فرضیه ها , تعریف واژه ها , روش تحقیق می باشد. فصل دوم مروری بر ادبیات موضوع یا پیشینه تحقیق که در این فصل با استفاده از منابع موجود , سابقه بحث به صورت منظم و بر اساس مسیر تکاملی تاریخی آن ارائه می شود که ممکن است شامل تعاریف برخی مفاهیم , نظریات , مدل ها و تاریخچه می باشد . فصل سوم انتخاب حجم نمونه با توجه به ویژگی های جامعه آماری می باشد. فصل چهارم شامل تجزیه و تحلیل اطلاعات بر اساس اطلاعات جمع آوری شده و فرضیه ها و یافته های تحقیق می باشد. فصل پنجم خلاصه و نتیجه گیری تحقیق می باشد که در این فصل اقدام به نظریه پردازی می شود . و در پایان پیوست ها، منابع و مأخذ آورده می شود.

فهرست مطالب

عنوان     صفحه

 

فصل اول : کلیات تحقیق

1-1 مقدمه           2

1-2 بیان مسأله      3

1-3 ضرورت و اهمیت تحقیق           3

1-4 اهداف تحقیق  4

1-5 فرضیات تحقیق           4

1-6 روش انجام تحقیق         4

1-7 متغیرهای تحقیق          5

1-8 واژگان کلیدی  5

1-8-1 بیمه          5

1-8-2 بیمه نوین   6

1-8-3 تجارت الکترونیک      6

1-8-4  عوامل انسانی         6

 

فصل دومادبیات و پیشینه تحقیق

2-1 مقدمه           8

2-2 تعاریف کلی از بیمه      9

2-3 عناصر تشکیل دهنده بیمه           9

2-3-1  خطر        10

2-3-2  حق بیمه   10

2-3-3  خسارت    11

2-4 انواع کلی بیمه 11

2-5 انواع کلی تقسیمات بیمه در ایران  12

2-6 تاریخچه شرکت بیمه نوین          14

2-7 انواع خدمات بیمه ای بیمه نوین    15

2- 8 مأموریت      15

2-9 چشم انداز      15

2-10 حوزه های راهبردی، اهداف و راهـبردهای اصـلی شرکت بیمه نوین      16

2-11 سهامداران شرکت بیمه نوین      17

2-12 تعریف تجارت الکترونیک        17

2-13  تاریخچه تجارت الکترونیکى      18

2-14 انواع تجارت الکترونیک          19

2-15 چارچوب تجارت الکترونیک       21

2-16  مراحل تجارت الکترونیک         21

2-17 مدل هاى تجارت الکترونیک       23

2-18  مزایاى تجارت الکترونیکى       25

2-19 موانع تجارت الکترونیکى          27

2-20  پیشینه تحقیق           27

2-21  اهمیت پیشینه در تحقیقات        28

 

 

فصل سومروش های انجام تحقیق

3-1 مقدمه           34

3-2 روش انجام تحقیق         35

3-3 جامعه آماری  35

3-4  نحوه ی تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری          35

3-5  روش گردآوری اطلاعات           36

3-6  ابزار گردآوری اطلاعات           36

3-7  روایی و پایایی ابزار جمع آوری داده ها      37

3-7- 1 روایی      37

3-7-2 پایایی        38

3-7-2-1 ضریب آلفای کرونباخ         39

3-7-2-2 ضریب پایایی تنصیف         39

3-8  روش تجزیه و تحلیل دادها         40

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده های تحقیق

4-1 مقدمه           42

4-2 تجزیه و تحلیل داده ها    42

4-3  تحلیل های توصیفی     43

4-3-1  جدول و نمودارمربوط به جنسیت پاسخ دهندگان     44

4-3-2 جدول و نمودارمربوط به سن پاسخ دهندگان           45

4-3-3 جدول و نمودارمربوط به سابقه خدمت پاسخ دهندگان            46

4-3-4  نمودارمربوط به سطح تحصیلات پاسخ دهندگان     47

4-4  تجزیه و تحلیل استنباطی           48

4-5  آزمون فرضیه ها        49

4-5-1  آزمون فرضیه اول   50

4-5-2  آزمون فرضیه دوم    51

4-5-3  آزمون فرضیه سوم   52

4-5-4  آزمون فرضیه چهارم 53

4-6  خلاصه فصل چهارم    55

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1  مقدمه          57

5-2  نتیجه گیری   57

5-2-1  نتیجه گیری از فرضیه اول     57

5-2-2  نتیجه گیری از فرضیه دوم     58

5-2-3  نتیجه گیری از فرضیه سوم     58

5-2-4  نتیجه گیری از فرضیه چهارم  59

5-3  نتیجه گیری کلی تحقیق 59

5-4  راهکار ها و پیشنهادات 60

( منــــابع   و   مــــآخذ )       61

پرسشنامه 64

 

دانلود پایان نامه بررسی نقش و تاثیر تجارت الکترونیک بر بیمه نوین