فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

دانلود پایان نامه بررسی رابطه راهبردهای شناختی و فراشناختی با میزان موفقیت

بررسی رابطه راهبردهای شناختی و فراشناختی با میزان موفقیت

پایان نامه بررسی رابطه راهبردهای شناختی و فراشناختی با میزان موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان شهری و روستایی

دانلود بررسی رابطه راهبردهای شناختی و فراشناختی با میزان موفقیت

پایان نامه بررسی رابطه راهبردهای شناختی و فراشناختی با میزان موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان شهری و روستایی 
بررسی رابطه راهبردهای شناختی
 فراشناختی با میزان موفقیت
موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان شهری و روستایی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 87 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 100

پایان نامه بررسی رابطه راهبردهای شناختی و فراشناختی با میزان موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان شهری و روستایی 

 

چکیده

 

تحقیق حاضر به بررسی رابطه راهبردهای شناختی و فراشناختی با موفقیت تحصیلی در دانش‌آموزان شهری و روستایی می‌پردازد. در این تحقیق نقش جنسیت و محل سکونت (شهر و روستا) که در تحقیقات پیشین نتیجه قطعی در مورد نقش آنها بدست نیامده است مورد توجه قرار گرفته‌ است. تحقیق حاضر از نوع همبستگی است و از جمله تحقیقات کاربردی محسوب می شود. جامعه مورد نظر که دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان (شهر و روستاهای) گیلانغرب می باشد برابر ۱۵۰۰ نفر است که نهایتا نمونه ای ۲۷۸ نفری از آن بصورت تصادفی انتخاب و مورد پژوهش قرار گرفت. تعداد نمونه براساس جدول مرگان مشخص شده است . در این پژوهش از روشهای آماری همبستگی پیرسون و آزمون t برای دو گروه مستقل استفاده شده است. نتیجه ای که از این تحقیق بدست آمده است نشانگر آن است که هم راهبردهای شناختی و هم راهبردهای فراشناختی در موفقیت تحصیلی مؤثر می باشند و جنسیت و محل سکونت نیز در استفاده از این راهبردها مؤثر می باشد، بطوری که دانش آموزان دختر بیش از دانش آموزان پسر و دانش آموزان شهری بیش از دانش آموزان روستایی از هر دو نوع راهبرد استفاده می کنند.

 

فهرست مطالب



فصل اول
موضوع پژوهش
۱ـ۱ مقدمه    
۱ـ۲ بیان مسئله    
۱ـ۳ ضرورت و اهمیت پژوهش    
۱ـ۴ اهداف پژوهش    
۱ـ۵ فرضیات و سوال پژوهش    
۱ـ۶ تعریف متغیرهای پژوهش    
فصل دوم
پیشینه نظری و عملی پژوهش
۲ـ۱ مقدمه    
۲ـ۲ تعریف راهبردهای یادگیری    
۲ـ۳ راهبردهای شناختی    
۲ـ۳ـ۱ راهبردهای تکرار یا مرور    
روش ها و راهکارهای راهبردهای تکرار    
۲ـ۳ـ۲ راهبرد بسط و گسترش معنایی    
روش‌ها و تاکتیک‌های گسترش معنایی    
۲ـ۳ـ۳ راهبرد سازمان دهی    
روش‌ها و راهکارهای سازمان‌دهی     
۲ـ۴ راهبردهای فراشناختی    
۲ـ۵ دانش ویژه راهبرد    
۲ـ۶ دانش راهبرد اسنادی    
۲ـ۷ تفاوت‌های جنسی در استفاده از راهبرد    
۲ـ۸ راهبردهای یادگیری و رشد    
۲ـ۹ پیشینه عملی تحقیق    
۲ـ۱۰ پژوهش‌های خارجی     
۲ـ۱۱ پژوهش‌های داخلی    
فصل سوم
۳ـ۱ مقدمه    
۳ـ۲ نوع و روش انجام پژوهش    
۳ـ۳ جامعه آماری    
۳ـ۴ حجم نمونه     
۳ـ۵ روش نمونه‌گیری    
۳ـ۶ ابزار اندازه‌گیری پژوهش    
۳ـ۶ـ۱ پایایی    
۳ـ۶ـ۲ اعتبار    
۳ـ۷ روش تجزیه و تحلیل داده‌ها     
فصل چهار
تجزیه و تحلیل داده‌های پژوهشی
۴ـ۱ مقدمه    
۴ـ۲ ویژگی های جمعیت شناختی نمونه     
۴ـ۳ آزمون فرضیه‌ها و سوال تحقیق    
مقدمه    
آزمون فرضیه اول     
آزمون فرضیه دوم    
آزمون فرضیه سوم     
آزمون فرضیه چهارم     
آزمون سوال تحقیق    
فصل پنجم
تفسیر نتایج آزمون فرضیه‌ها و سوال تحقیق
۵ـ۱ مقدمه    
۵ـ۲ فرضیه اول    
۵ـ۳ فرضیه دوم    
۵ـ۴ فرضیه سوم    
۵ـ۵ فرضیه چهارم     
۵ـ۶ سوال تحقیق    
۵ـ۷ نتیجه کلی    
۵ـ۸ محدودیت های محقق    
۵ـ۹ پیشهادات     
فهرست منابع فارسی    
فهرست منابع انگلیسی    
ضمیمه   
 

 

فهرست شکل‌ها
عنوان     صفحه
شکل (۲-۱) طبقه‌بندی انواع راهبردهای یادگیری    
شکل (۲-۲) نمونه‌ای از نقشه مفهومی    
شکل (۲-۳) طرح شعاعی    
شکل (۲-۴) طرح هرمی    
شکل (۲-۵) طرح همپوشی    
شکل (۲-۶) الگوی پیشنهادی تنظیم فعالیتها و راهبردهای یادگیری    
جدول (۲-۱) تاکتیک‌های راهبرد تکرار و مرور    
جدول (۲-۲) تاکتیک‌های راهبرد بسط و گسترش معنایی    
جدول (۲-۳) تاکتیک‌های راهبرد سازمان‌دهی    
جدول (۴-۱) فراوانی و درصد دانش‌آموزان براساس جنسیت و محل سکونت    
جدول (۴-۲) فراوانی و درصد دانش‌آموزان براساس رشته تحصیلی و کلاس     
جدول (۴-۳) میانگین و انحراف معیار راهبردهای شناختی و فراشناختی براساس محل سکونت    
جدول (۴-۴) آزمون همبستگی پیرسون برای مقایسه راهبردهای فراشناختی با معدل    
جدول (۴-۵) آزمون همبستگی پیرسون برای مقایسه راهبردهای شناختی با معدل    
جدول (۴-۶) آزمون t (تی) برای مقایسه معدل دانش‌آموزانی که بصورت توأم از راهبردهای یادگیری استفاده می‌کنند با معدل سایر دانش‌آموزان     
جدول (۴-۷) آزمون t برای مقایسه راهبردهای شناختی و فراشناختی دانش‌آموزان دختر با دانش‌آموزان پسر    
جدول (۴-۸) آزمون t برای مقایسه راهبردهای شناختی و فراشناختی دانش‌آموزان شهری با دانش‌آموزان روستایی    

 

فهرست منابع فارسی
آقازاده، محرم واحدیان، محمد. (۱۳۷۷). مبانی نظری و کاربردهای آموزش نظریه فراشناخت، نشر نوپردازان.
ابراهیمی قوام آبادی، صغری. (۱۳۷۷). اثربخشی سه روش آموزش راهبردهای یادگیری آموزش دوجانبه، توضیح مستقیم و چرخة افکار بر درک مطلب، حل مسئله، دانش فراشناختی، خودپندار، تحصیلی، سرعت یادگیری در دانش‌آموزان دختر پایه دوم راهنمایی با معدل کمتر از ۱۵ شهر تهران. رسالة دکتری. دانشگاه تهران.
انصاری جعفری، رقیه. (۱۳۷۶). بررسی رابطه راهبردهای یادگیری با خلاقیت دانش‌آموزان، پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.
با عزت، فرشته. (۱۳۷۶). بررسی تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری در حافظه کودکان عقب مانده ذهنی خفیف پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.

 

دانلود بررسی رابطه راهبردهای شناختی و فراشناختی با میزان موفقیت

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس آموزشگاه زبان خارجی

طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس آموزشگاه زبان خارجی

طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس آموزشگاه زبان خارجی

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس آموزشگاه زبان خارجی

طرح کارافرینی تاسیس آموزشگاه زبان خارجی
دانلود طرح کارافرینی تاسیس اموزشگاه زبان خارجی
طرح توجیهی تاسیس اموزشگاه زبان حارجی
طرح تاسیس آموزشگاه زبان انگلیسی
تاسیس اموزشگاه زبان
احداث اموزشگاه زبان
راه اندازی و تاسیس اموزشگاه زبان
دسته بندی طرح های توجیهی و کارآفرینی
فرمت فایل doc
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32

طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس آموزشگاه زبان خارجی

چکیده

   همچنین عدم تناسب آموزش زبان های خارجی در سیستم آموزش رسمی کشور با نیازهای افراد در محیط اجتماعی ، میل به شرکت در کلاس های آزاد را که آموزش کاربردی تری ارائه می‌کنند افزایش می‌دهد.

   و در نهایت، « یادگیری هر زبان جدید، آغاز یک زندگی تازه است. » این جمله به تنهایی اهمیت یادگیری زبان های خارجی را بیان می‌کند.

   اجرای این طرح ضمن اینکه پاسخی به نیاز اقشار مختلف جامعه برای یادگیری زبان های خارجی است، می‌تواند از بازدهی اقتصادی مناسبی نیز برخوردار بوده و همچنین زمینه ساز اشتغال نیروهای متخصص به خصوص در رشته زبان های خارجی گردد. علاوه بر آن با توجه به این که طرح های آموزشی می‌توانند برای آموزش پسران یا دختران اجرا شوند، در اجرای این گونه طرح ها می‌توان از نیروی کار بانوان تحصیلکرده نیز استفاده نمود.

مکان مورد نیاز طرح ، شامل یک باب ساختمان با کاربری اداری به مساحت تقریبی 90 متر مربع می‌باشد که ارزش هر مترمربع آن چهار میلیون ریال وهزینه کل خرید محل 360 میلیون ریال برآورد می‌شود.

 

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تاسیس آموزشگاه زبان خارجی

دانلود پاورپوینت سیستم اطلاعات مدیریت MIS

پاورپوینت سیستم اطلاعات مدیریت MIS

پاورپوینت سیستم اطلاعات مدیریت MIS

دانلود پاورپوینت سیستم اطلاعات مدیریت MIS

پاورپوینت سیستم اطلاعات مدیریت MIS
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 80 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32

پاورپوینت سیستم اطلاعات مدیریت MIS

تعریف کلی سیستم

   ترتیب منظمی از عوامل یا عناصر همبسته که با توجه به همبستگی و تاثیر این عوامل بر یکدیگر و تبادل منابع ، در جهت کارکرد و حصول نتایج ویژه ای هستند .  

مفاهیم مرتبط با سیستم

   سازمان : یک سیستم مرکب از انسان-ماشین است .

   بازخورد : مکانیسمی که بوسیله آن سیستم به طور مستمر انحرافات خود را تصحیح می کند .  

 

دانلود پاورپوینت سیستم اطلاعات مدیریت MIS

دانلود پایان نامه بررسی نقش نظام سیاسی بر توسعه اقتصادی ایران (بعد از پیروزی انقلاب اسلامی)

بررسی نقش نظام سیاسی بر توسعه اقتصادی ایران (بعد از پیروزی انقلاب اسلامی)

پایان نامه کارشناسی بررسی نقش نظام سیاسی بر توسعه اقتصادی ایران(بعد از پیروزی انقلاب اسلامی)

دانلود بررسی نقش نظام سیاسی بر توسعه اقتصادی ایران (بعد از پیروزی انقلاب اسلامی)

پایان نامه کارشناسی بررسی نقش نظام سیاسی بر توسعه اقتصادی ایران(بعد از پیروزی انقلاب اسلامی)
 بررسی نقش نظام سیاسی بر توسعه اقتصادی
 نظام سیاسی بر توسعه اقتصادی ایران
دسته بندی علوم سیاسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 131 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 150


پایان نامه کارشناسی بررسی نقش نظام سیاسی بر توسعه اقتصادی ایران(بعد از پیروزی انقلاب اسلامی)

پایان نامه کارشناسی بررسی نقش نظام سیاسی بر توسعه اقتصادی ایران(بعد از پیروزی انقلاب اسلامی)

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

پیشگفتار....................................

مقدمه و کلیات...............................

بخش نخست: مبانی نظری بحث

 

فصل اول: نظام سیاسی و اجزای آن..............

1-  نظام و کارکردگرایی.....................

2-  نظام سیاسی.............................

3-  ساختار سیاسی...........................

4-  فرهنگ سیاسی................................

5- کار ویژه­های/ نظام سیاسی................

منابع فصل اول............................

 

فصل دوم: مفهوم رشد و توسعه اقصادی...........

1- ارتباط رشد و توسعه اقتصادی.............

2- ارتباط بخش خصوصی با رشد اقتصادی........

3- نگاهی اجمالی به الگوهای مهم توسعه اقتصادی  

منابع فصل دوم............................

فصل سوم: نظام سیاسی و روند توسعه اقتصادی....

1- ارتباط عملکرد نظام سیاسی با توسعه اقتصادی  

2- نقش مثبت یا منفی نظام سیاسی در روند توسعه اقتصادی  

منابع فصل سوم............................

 

فصل چهارم: پیشینه تاریخ ایران و اروپا.......

1- وضعیت نظام سیاسی، اقتصادی اروپا و نحوه شکل­گیری آن  

2- بررسی تطبیقی وضعیت نظام سیاسی و اقتصادی ایران با اروپا  

منابع فصل چهارم..............................

 

بخش دوم: نظام سیاسی و توسعه اقتصادی بعد از انقلاب اسلامی

 

فصل اول: چشم­انداز تاریخی....................

1- دولت و اقتصاد قبل از نقلاب..............

2- عامل اقتصاد در پیروزی انقلاب............

منابع فصل اول............................

 

فصل دوم: شکل­گیری نظام سیاسی و اقتصادی.......

1- نظام سیاسی و قانون اساسی...............

2- مفهوم اقتصاد اسلامی و توسعه.............

منابع فصل دوم............................

 

فصل سوم: عملکرد نظام سیاسی در بُعد توسعه اقتصادی

1- انتخاب برنامه­های اقتصادی...............

2- اجرای برنامه­های اقتصادی................

منابع فصل سوم............................

 

فصل چهارم: ارزیابی چند معیار در روند توسعه اقتصادی 

1- تقویت قانون و نظم......................

2- آزادی مطبوعات..........................

3- امنیت و ثبات سرمایه­گذاری...............

4- مشارکت عمومی و عزم ملی.................

 

نتیجه.................................... ­

کتاب­نامه.................................

 

 فصل اول: نظام سیاسی و اجزای تشکیل دهنده­ی آن

1- نظام و کارکرد­گرایی

هنگامی با دقت به محیط اطراف خود نظر کنید دستگاههای با اجزای معین، هماهنگ و منظمی ملاحظه خواهید کرد که کارکرد آنها به خاطر رسیدن به یک هدف کلی می­باشد. در صورتی که در یکی از اجزای اختلال یا نارسایی ایجاد شود هدف کلی آن سیستم مختل می­شود. و نظام مهندسی آن به هم می­خورد. هم مانند بدن انسان که قلب، مغز و دیگر اعضا تشکیل شده است و با کارکردی هم­آهنگ تعادل زیستی را حفظ می­نماید.

با آغاز قرن 19 میلادی دانشمندان به اکتشاف بزرگی در علوم طبیعی دست یافتند و با اختراع ساعت، هواپیما و ... این نظام مهندسی را که در طبیعت موجود بود به کار گرفتند. اما با گسترش علم اثباتی در حوزه علوم اجتماعی که تحت پوشش جامعه­شناسی سیاسی شکل کاملا جدیدی به خود گرفت علوم طبیعی را برای شناخت دولت بکار گرفت و علمای بزرگ و علاقمند علوم اجتماعی در قرن 19 را واداشت تا تجربه در علوم طبیعی را به علوم انسانی تعمیم دهند.

 

به همین دلیل کارکردگرایان معتقدند که هر پدیده اجتماعی دارای یک کلیت است که این کلیت از اجزای خاص خود تشکیل شده است. علم می­تواند پیوستگی رابطه این اجزا را شناسایی نماید و هدف کلی یک سیستم را بهتر مورد ارزیابی قرار دهد. عناصر تشکیل دهنده این ساخت­های اجتماعی به گونه­ای است که میل به ثبات دارد. سپس واحدهای کوچکتر نیز دارای سازمان و به صورت نظامی به هم پیوسته عمل می­نمایند که نقش هر کدام و میزان مشارکت آنها در حفظ الگو و هدف نهایی سیستم مورد اهمیت است. از کسانی که طرفدار این نظریه و یا به عبارتی از بانیان این اندیشه بود «تالکوت پارسونز» است. وی از تعادل در نظام و سیستم صحبت به میان آورد و بیان داشت که نظام­های اجتماعی به طور کلی نوعی گرایش به یکپارچگی و هماهنگی و سازواری با محیط دارند که همین موضوع باعث خواهد شد تا آن نظام یا سیستم پابرجا باقی بماند و متعادل باشد.2

 

 

دانلود بررسی نقش نظام سیاسی بر توسعه اقتصادی ایران (بعد از پیروزی انقلاب اسلامی)

دانلود پایان نامه رابطه بین سلامت روان و اعتقادات مذهبی

پایان نامه رابطه بین سلامت روان و اعتقادات مذهبی

پایان نامه رابطه بین سلامت روان و اعتقادات مذهبی

دانلود پایان نامه  رابطه بین سلامت روان و اعتقادات مذهبی

پایان نامه  رابطه بین سلامت روان و اعتقادات مذهبی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 221 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 132

پایان نامه  رابطه بین سلامت روان و اعتقادات مذهبی 

 مقدمه:


تأمین و حفظ سلامتی یکی از اهداف عالی انسان است که برای تحقق این هدف تمام کشورها بخش قابل توجهی از سرمایه های مادی و معنوی خود را به این امر اختصاص می دهند. از آن جا که کشور ما ایران بر پایه حکومت اسلامی اداره می شود، علاوه بر قوانین مدون ملی، در دین مقدس اسلام نیز برای نیل به این هدف، دستورات صریحی بیان شده است. مسلماً یکی از ابزارها برای توان مند کردن شخص، سلامت فکر و جسم است تا بتوانیم خود را از طریق آموزش و تعلیم و تربیت به مدارج بالای انسانی ارتقاء بدهیم.

در مورد تأثیر اعتقادات دینی بر بهداشت روانی از دیر باز میان متفکران اسلامی و متخصصان روانی نظرات متفاوتی وجود داشته است. از یک سو روان کاوانی چون فروید (1939-1856) و همکاران مذبه  و اعتقادات مذهبی  را یک اختلال نورتیک تلقی کرده و دین باوری را نه تنها بر سلامت روانی مؤثر ندانسته اند، بلکه برعکس برای بهداشت روانی مخاطره آمیز نیز می دانند. (افروز، 1372) از سوی دیگر افرادی چون یونگ (1961-1875) هر گونه اعتقاد دینی، ولو این که با خرافات مانند معتقدات بشر اولیه را هم مورد توجه قرار داده و برای سلامت روانی افراد ضروری دانسته اند. (همان منبع: 15) در این راستا در سال های اخیر استفاده از روان درمانی مذهبی  در مداوای بیماری های روانی مورد بررسی قرار گرفته است. (بیان زاده، 1375). 

بیان زاده (1375) روان درمانی را یک اقدام سیستماتیک به منظور رفع بیماری روانی د ر یک رویکرد شناختی- رفتاری – مذهبی  تعریف نموده و هدف از روش های درمان مذهبی  را رفع اضطراب و افسردگی از طریق جست و جوی ارزش هاو عقاید و سپس تغییر آن ها با به کارگیری روش های مذهبی  می داند. برخی دیگر از روان شناسان مانند کلکتووگالانتز (1990) عقیده دارند اگر بیمارانی که دچار اضطراب و افسردگی اند همراه با دارو درمانی تحت روان درمانی مذهبی  قرار بگیرند، سریع تر بهبود می یابند.  به هر حال پژوهش های فوق، لزوم توجه به بعد معنوی بیماران و بهره برداری از اعتقادات مذهبی  آن ها را به عنوان یک پتانسیل مثبت درمانی مطرح می نماید. اکنون با توجه به رواج سریع بیماری های روانی در جوامع امروزی نیاز به انجام پژوهش های بیشتر در  زمینه ی اعتقادات مذهبی  برای درمان این افراد و در نیتجه حرکت به سوی جامعه ای سالم احساس می شود که لازم است مورد توجه مؤسسات آموزشی قرار بگیرد. مطالعه ی منابع اسلامی و نظرات دانشمندان مسلمان این نکته را روشن می کند که التزام عملی به اعتقادات مذهبی  عامل بازدارنده بسیاری از بیماری ها، مخصوصاً بیماری های روانی است. (غباری بناب، 1374)

بنابه اعتقاد علامه طباطبایی «انسان در صورت پذیرش توحید و عمل به قوانین دین، ظرفیت روانی اش گسترده تر می شود، در غیر این صورت احساس ناخوشایند و زندگی تیره و تاری خواهد داشت. (رضایی، 1378) بنابراین به نظر می رسد که افراد پایبند به برنامه های دین و دستورات آن به بسیاری از بیماری های روانی مبتلا نشوند. هر چند این نتیجه گیری از دیدگاه متفکرین اسلامی کاملاً منطقی است ولی مقبولیت عام نیافته است و بعضی از مردم معتقدند که افراد غیر مذهبی ، شادابتر و با نشاط تر از افراد مذهبی  هستند. امروزه بسیاری از روان شناسان و روان پزشکان دریافته اند که دعا، نماز و داشتن ایمان محکم می تواند، نگرانی، تشویش یأس و ترس را که موجب بسیاری از بیماری هاست را بر طرف سازد (ابراهیمی قوام، 1374).

انسان برای کاهش اضطراب و رسیدن به یک نوع آرامش روانی نیازمند عامل فوق طبیعی و بی نظیری است که با تکیه بر آن بتواند بر مسائل و مشکلات روحی و روانی خود فائق آید.  

شواهد موجود نیاز انسان را، حتی در شکل احساسی آن به یک نظام مطلق اخلاقی و روحی ، اثبات می کند. (پریوره، 1368) بررسی تاریخ ادیان به ویژه دین اسلام، نشان می دهد که ایمان به خدا، در درمان بیماری هایی هم چون اضطراب، احساس عدم امنیت و انواع بیماری های روانی و نیز تحقق امنیت، کاملاً موفق بوده است. این مسأله شایان توجه است که درمان، معمولاً پس از ابتلای شخص به بیماری روانی شروع می شود اما ایمان به خدا اگر از کودکی در نفس انسان استقرار یابد، نوعی مصونیت از آسیب ها و بیماری های روانی به شخص می بخشد. (نجاتی، 1368). در نهایت به طور کل باید اشاره کرد که در عصری که بشر فاصله ی زیادی از دین و معنویت گرفته و انواع و اقسام تکنولوژی های نوین و مادیات انسان را به یوغ خود کشیده است، تنها کاری که برای انسان باقی می ماند و تنها راه او همان نظریه ی معروف تنازع برای بقای داروین است که هر که قدرت بیشتری دارد حق زندگی خواهد داشت، در این گیرودار آن چه ازیادها رفته است اخلاق و معنویت است و این همان عامل نجات بخش انسان و بشریت است که با بازگشت به دین داری به معنای خالص و واقعی کلمه حاصل خواهد شد.  

 

دانلود پایان نامه  رابطه بین سلامت روان و اعتقادات مذهبی