فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

دانلود بررسی میزان گرایش به اقتصاد مقاومتی و عوامل مرتبط بر آن با تاکید بر مصرف گرایی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

بررسی میزان گرایش به اقتصاد مقاومتی و عوامل مرتبط بر آن با تاکید بر مصرف گرایی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

پایان نامه کارشناسی ارشد (MA) عنوان پژوهش بررسی میزان گرایش به اقتصاد مقاومتی و عوامل مرتبط بر آن با تاکید بر مصرف گرایی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال در سال تحصیلی 9394

دانلود بررسی میزان گرایش به اقتصاد مقاومتی و عوامل مرتبط بر آن با تاکید بر مصرف گرایی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

پایان نامه  کارشناسی ارشد (MA) 
بررسی میزان گرایش به اقتصاد مقاومتی و عوامل مرتبط بر آن با تاکید بر مصرف گرایی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال در سال تحصیلی 9394
بررسی میزان گرایش به اقتصاد مقاومتی و عوامل مرتبط بر آن
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 311 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 100

پایان نامه  کارشناسی ارشد (M.A) 

 

بررسی میزان گرایش به اقتصاد مقاومتی و عوامل مرتبط بر آن با تاکید بر مصرف گرایی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال در سال تحصیلی 93-94

 
 

مقدمه

مصرف ومصرف گرایی، مقوله ای چند بعدی است که میتوان از ابعاد گوناگون به آن نگاه  کرد مصرف گرای افزون بر عوامل وا ثرات اقتصادی ، اثرات روانی و اجتماعی نیز دارد که  لازم است این مواردبررسی شود و در  برنامه  ریزی هامورد توجه قرار گیرد.مصرف با شکل وشرایطی که امروزه  به خود گرفته است رامیت وان  به صورت روندی اجتماعی و فرهنگی که شامل نشانه ها ونمادهای فرهنگی است در نظر  گرفت نه صرفا  روندی اقتصادی منفعت گرانه بنابراین باید جنبه های اجتماعی وفرهنگی مورد توجه قرار گیردهر چند در این رهیافت اهمیت عوامل اقتصادی به جای خودباقی است برای مثال:در تعیین گروه  های مصرف  که الگوهای مصرف ویژه خودرادارند وضعیت اقتصادی آنان تعیین کننده است تا عوامل اقتصادی، وقت ، انرژی و ... صرفه می شود وتبعات روانی وجامعه شناختی فراوانی در پی دارد،  لازم است پیامدهای مصرف گرایی که  نوعی آسیب اجتماعی است با توجه به داده های به دست آمدها ز تحقیقات ،تحلیل وبرای اصلاح آن برنامه ریزی شود .همان طور که درطول تاریخ الگوهای مصرف با توجه به  تغییر نگرش ه ا و عوامل اجتماعی و فرهنگی تغییر یافته اند واین عوامل درکنار عوامل مادی و ا قتصادی در تغییر الگوی مصرف اثر گذار بوده اند.جامعه  شناسی به مطالعه پدیده های اجتماعی که حاصل رفتارو اعمال انسان است می پردازدورفتار انسان از اهداف،انگیزه ها وارزش های حاکم بر شخص تبعیت  می کندو برای تحلیل رفتار  شخص ، باید این شاخص ها در نظر گرفته شودو به دقت مورد مطالعه قرار گیرد.زمانی که از ارزش و هدف دار بودن رفتار سخن می گوییم در حقیقت پای معنادار بودن م طرح می شود رفتار انسان معنادار است ومعنادار بودن رفتار مرتبط با اعتباری بودن آن است برای درک معنادار واعتباری بودن یک رفتار،باید اهداف و  ارزش های پشت آنرا درک کردوفهمید و فهمیدن اهداف، انگیزه ها، اغراض ، هنجارها و ارزش ها، مقدمه ای بر شناخته کامل رفتار وتحلیل آن  به ویژه در رفتار جمعی است .این شاخص ها از کشوری به کشوردیگر و حتی از فرهنگی به فرهنگ دیگر متغیر است و  خصوصو شباهت ظاهری نمادهای اجتماعی، نمی تواند نشانگر رفتار مشترک و  روابط درونی وبیرونی باشد زیرا چنانکه گفتهشد همه  اینها درسایه اهداف، انگیزه وا رزش ها هستند و با تغییر آن، رفتارها وکارکرد نمادها متفاوت خواهد  بود(کلانتری،1388). از جمله اهداف پروژه ی اقتصاد مقاومتی در سطح ملی هم می توان به جلوگیری از فساد اقتصادی ، جلوگیری از اتکای اقتصاد ملی به منابع به ویژه منابع نفت و گاز و پیش بردن آن به سمتی که بیش تر از تولیدات دانش بنیان استفاده شود و مردمی سازی نام برد. اما چیزی که بیش از همه اهمیت دارد این است که اولا تولید ملی به سطحی از کیفیت و فرهنگ ملی به سطحی برسد که استفاده از تولید ملی بر استفاده از تولیدات و کالاهای خارجی اولویت داده شود و ثانیا شرکای تجاری ، به عنوان نقاط ضعف و مواضع ضربه پذیر نظام اقتصادی ، به نحوی انتخاب شوند که بیش ترین هم سویی از لحاظ ایدئولوژیکی را با جمهوری اسلامی داشته باشند تا ر جنگ اقتصادی بتوانیم روی حمایت این شرکا حساب باز کنیم.با تحقق این موضوع می توان اطمینان حاصل کرد که به هیچ عنوان تحریم توانایی ایجاد فشار بر روی مردم را نداشته باشد و قدرت های استکباری هم به طمع کسب امتیاز و تغییر رفتار و با بهانه های موجه در میان کشورها دنیا اقدام به انجام تحریم نکنند. همانگونه که می دانیم تحریم های یک جانبه از سوی آمریکا همواره یکی از مهم ترین اهرم های فشار بر جمهوری اسلامی ایران برای عقب نشینی نظام اسلامی از آرمان های خود بوده است.اما باید دید که در راه به دست آمدن این اقتصاد و ایجاد این حماسه ی بزرگ اقتصادی دولت و مردم چه وظایفی را دارند و چه چالش هایی باعث کند شدن حرکت ملت و دولت به سمت اقتصاد مقاومتی می شود.

 

بیان مسئله

اقتصاد مقاومتی به معنی تشخیص حوزه‌های فشار و متعاقباً تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آن تاثیرها می‌باشد و در شرایط آرمانی تبدیل چنین فشارهایی به فرصت است همچنین برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید وابستگی‌های خارجی کاهش یابد و بر تولید داخلی کشور و تلاش برای خوداتکایی تاکید گردد. طبق نظر دولتمردان ایران در تعریف اقتصاد مقاومتی، ضرورت مقاومت برای رد کردن فشارها و عبور از سختی‌ها برای رسیدن به نقاط مثبت ملی نیاز است.این روش اقتصادی از نظر تعریف با اقتصاد ریاضتی تفاوت دارد(لیون ،2009).اصطلاح اقتصاد مقاومتی اولین بار در سال ۲۰۰۵ پس از محاصره غزه توسط اسرائیل که مواد غذایی و نهاده های اولیه برای تولید و پیشرفت اقتصادی را نیز شامل میشد و ناتوانی غزه در صادرات ، امکان صادرات و کشت بسیاری از محصولات کشاورزی از جمله توت فرنگی را کاهش داده بود مورد استفاده قرار گرفت و ضوابط و معیارهای حاکم بر مفهوم اقتصاد مقاومتی شناسایی گردید(بریگوگلا ،2008) . در ایران نیز پس از تشدید تحریمها علیه ایران در سالهای اخیر این شیوه توسط حکومت ایران ترویج می‌شود و در اقتصاد مقاومتی هدف استفاده از توان داخلی و مقاومت در مقابل تحریمها با ایجاد کمترین بحران است. بریگاگلیو( 2006) از اصطلاحی به نام « فنریت اقتصادی »  برای اشاره به توان سیاست  ساختةیک اقتصاد برای بهبود (یا انطباق با) آثار شو کهای برو نزای مخالف استفاده کرده است. این اصطلاح با تعریفی که از آن شده، نزدیک ترین مفهوم به «اقتصاد مقاومتی» در ادبیات رایج کشور ماست.

بریگاگلیو بیان می دارد که اصطلاح فنریت اقتصادی به دو مفهوم به کار میرود:اول، توانایی اقتصاد برای بهبود سریع از شو کهای اقتصادی تخریبکننده خارجی؛دوم، توانایی اقتصاد برای ایستادگی در برابر آثار این شوکها.توان اقتصاد برای بهبود یافتن از آثار شو کهای مخالف به شدت محدود خواهد شد اگر برای مثال، کسری های مالی مزمن وجد داشته باشد. از طرف دیگر، این توان  ارتقا خواهد یافت اگر ابزارهای سیاستی بتواند برای خنثی سازی آثار منفی شو کها مورد استفاده قرار گیرد؛ مانند موقعیتی که کشور از وضعیت مالی قوی برخوردار است و می تواند مخارج احتیاطی یا تخفیف های مالیاتی را برای برخورد با آثار منفی شو کها مورد استفاده قرار دهد. این نوع فنریت اقتصادی نوعی ( تقابل با شوک)است .توانایی ایستادن در برابر شو کها هنگامی متصور است که شو کها خنثی یا ناچیز باشند. همچنین این نوع فنریت هنگامی ممکن اس  که اقتصاد از مکانیسم هایی برخوردار باشد که آثار شو کها را کاهش دهد که با عنوان » جذب شوک «از آن نام برده می شود. برای مثال، وجود بازاری انعطاف پذیر می تواند به عنوان ابزاری برای جذب شو کها عمل کند (بریگاگلیو،2011).یکی از مسائلی که از اقتصاد مقاومتی نشات میگیرد مصرف گرایی است.

 

فهرست مطالب

 

فصل اول

کلیات پژوهش

مقدمه     1

بیان مسئله            2

اهمیت وضرورت  پژوهش    6

اهداف پژوهش       7

سوالات پژوهش     8

ادبیات و پیشینه پژوهش        9

فصل دوم

ادبیات و پیشینه پژوهش

مقدمه     10

اقتصاد مقاومتی      10

مفهوم اقتصاد مقاومتی          10

تعریف ریاضت اقتصادی      11

ویژگی های اقتصاد ریاضتی  12

کاهش تقاضا ، کاهش تورم، رقابتو مقابله با کسری بودجه    12

اقتصاد مقاومتی از نگاه مقام معظم رهبری          13

بیانات رهبر انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی      14

چهار تعریف از اقتصاد مقاومتی از دیدگاه رهبر انقلاب       16

اقتصاد موازی       16

اقتصاد ترمیمی      17

اقتصاد دفاعی        18

اقتصاد الگو          18

نکاتی درباره تحقق اقتصاد مقاومتی      19

الگوی مناسب برای این رابطه            24

رابطه و نسبت بین «فرهنگِ اقتصاد» و «اقتصادی فرهنگ»           25

الگوی پیشنهادی اقتصاد مقاومتی در جمهوری اسلامی ایران 26

الگوی پیشنهادی اقتصاد مقاومتی جمهوری اسلامی ایران    27

راهبردهای فنریت اقتصادی   27

محورهای چهارگانه فنریت اقتصادی     27

1- .ثبات اقتصاد کلان          27

2- کارایی بازارهای خرد      28

3-حکمرانی خوب   28

4-توسعه اجتماعی  29

الگوی اقتصاد مقاومتی جمهوری اسلامی ایران    29

مصرف گرایی      30

چگونگی پیدایش فرهنگ مصرف گرایی            31

الگوهای مصرف گرایی نوین 32

تبعات مصرف گرایی          34

وضعیت ایران در الگوی مصرف جهانی           36

رسانه و ترویج سبک زندگی مصرف گرا           41

مفهوم سبک زندگی 42

تلویزیون ایران      44

سینمای ایران        46

سینمای غرب (هالیوود)        51

بازیهای یارانه ای   53

تبلیغات صدا و سیما 55

فرضیه ها            60

فرضیه های  جزئی 60

فصل سوم

روش شناسی پژوهش

روش پژوهش        62

جامعه آماری         63

حجم نمونه و روش نمونه گیری          63

روش گرد آوری اطلاعات     63

ابزارگرد آوری اطلاعات      63

تعریف نظری وعملیاتی متغیرها         63

روش تجزیه و تحلیل داده ها   64

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه     66

تجزیه و تحلیل توصیفی دادهها           66

آمار استنباطی       70

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری 78

راهکارهای کاهش مصرف گرایی        82

محدودیت های پژوهش         84

پیشنهادهای پژوهشی           84

 

 

دانلود بررسی میزان گرایش به اقتصاد مقاومتی و عوامل مرتبط بر آن با تاکید بر مصرف گرایی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

دانلود پایان نامه ارتباط نظم جویی شناختی هیجان با امید به زندگی و شادکامی در بیماران دیابتی

ارتباط نظم جویی شناختی هیجان با امید به زندگی و شادکامی در بیماران دیابتی

پایان‌نامه کارشناسی ارشد (MA) رشته روانشناسی بالینی موضوع ارتباط نظم جویی شناختی هیجان با امید به زندگی و شادکامی چکیده هدف پژوهش حاضر تعیین ارتباط نظم جویی شناختی هیجان با امید به زندگی و شادکامی در بیماران دیابتی می­باشد این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است جامعه آماری پژوهش شامل کلیه بیماران مبتلا به دیابت عضو انجمن دی

دانلود ارتباط نظم جویی شناختی هیجان با امید به زندگی و شادکامی  در بیماران دیابتی

پایان‌نامه کارشناسی ارشد (MA)
رشته روانشناسی بالینی
ارتباط نظم جویی شناختی هیجان با امید به زندگی و شادکامی
ارتباط نظم جویی شناختی هیجان 
 شناختی هیجان با امید به زندگی و شادکامی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 452 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 97

 

 پایان‌نامه کارشناسی ارشد (M.A.)

 

رشته روانشناسی بالینی

 

موضوع

ارتباط نظم جویی شناختی هیجان با امید به زندگی و شادکامی

چکیده

هدف پژوهش حاضر تعیین ارتباط نظم جویی شناختی هیجان با امید به زندگی و شادکامی در بیماران دیابتی می­باشد. این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه بیماران مبتلا به دیابت عضو انجمن دیابت شهرستان اردبیل می­باشند. تعداد نمونه پژوهش 80 نفر از بیماران بودند که به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمع آوری داده­ها، از پرسشنامه‌های نظم­جویی شناختی هیجان، امید به زندگی و شادکامی استفاده شد. داده‌های پژوهش با روش های ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بین راهبردهای مثبت و منفی نظم جویی شناختی هیجان با امید به زندگی و شادکامی رابطه معناداری وجود دارد(01/0 p<). بنحوی که بین راهبردهای مثبت نظم جویی شناختی با امید به زندگی و شادکامی رابطه مثبت و بین راهبردهای منفی نظم جویی شناختی با امید به زندگی و شادکامی در بیماران دیابتی رابطه منفی معنادار بدست آمد. در مجموع می­توان عنوان نمود راهبردهای نظم جویی شناختی هیجان در زمره مهمترین عوامل وابسته به امید به زندگی و شادکامی در بیماران دیابتی می باشد و نیازمند توجه مسئولان، مراکز درمانی و ... جهت به کارگیری موثر راهبردهای مثبت و به طبع آن افزایش امید به زندگی و شادکامی در این بیماران می باشد.

 

کلمات کلیدی: دیابت، نظم­جویی­ شناختی هیجان، امید به زندگی، شادکامی 

در بیماران دیابتی

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                              صفحه

 

چکیده................................................... 1

فصل اول: کلیات

1-1-مقدمه............................................... 2

1-2-بیان مسأله.......................................... 5

1-3-اهمیت و ضرورت ...................................... 7

1-4-اهداف پژوهش......................................... 8

1-4-1-هدف کلی .......................................... 8

1-4-2-اهداف جزئی پژوهش.................................. 8

1-5-فرضیه‏های پژوهش...................................... 8

1-6-سوال­‏های پژوهش....................................... 9

1-7-تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش ............. 9

1-7-1-دیابت............................................. 9

1-7-2-امید به زندگی..................................... 9

1-7-3-شادکامی........................................... 9

1-7-4-نظم جویی شناختی هیجان ............................ 10

فصل دوم: ادبیات و مستندات، چارچوب‌ها و مبانی، سابقه و پیشینه تحقیق

2-1-مقدمه............................................... 12

2-2-دیابت............................................... 12

2-2-1-انواع دیابت....................................... 12

2-2-2-علائم دیابت........................................ 15

2-2-3-علل بروز دیابت.................................... 16

2-2-4-دیابت و عوامل روانشناختی.......................... 18

2-3-شادکامی ............................................ 18

2-3-1-تعریف شادکامی..................................... 20

2-3-2-نظریه های مرتبط با شادکامی........................ 22

2-3-2-1-نظریه مقایسه اجتماعی ........................... 22

2-3-2-2-نظریه سطح سازگاری............................... 23

2-3-2-3-نظریه شناختی.................................... 23

2-3-2-4-نظریه عاطفی..................................... 24

2-3-2-5-نظریه های میان فرهنگی........................... 24

2-3-3-انواع شادکامی..................................... 24

2-3-4-دیدگاه ها ی مربوط به شادکامی...................... 25

2-3-5-عوامل مؤثر بر شادکامی............................. 27

2-3-6-سلامت روانی و شادکامی.............................. 28

2-3-7-ویژگی­های شخصیتی و شادکامی......................... 28

2-3-8-شادکامی و موفقیت.................................. 29

2-3-9-شادی و اهداف...................................... 29

2-3-10-شادکامی و نیازها................................. 30

2-3-11-ارزشها و شادکامی................................. 30

2-3-12-سازگاری و شادکامی................................ 31

2-4-امید به زندگی....................................... 31

2-4-1-امید در زندگی..................................... 34

2-4-2-خوش بینی، امید و سلامت............................. 35

2-4-3-زندگی دلپذیر و افزایش میزان امید به زندگی......... 36

2-4-4-امید به زندگی در زندگی پر خطر..................... 36

2-4-5-امید به زندگی..................................... 36

2-4-6-امید به زندگی در ایران............................ 37

2-4-7-ابعاد امید........................................ 38

2-4-8-مفروضه های امید درباره­ی آدمی...................... 40

2-5-نظم جویی شناختی هیجان .............................. 40

2-5-1-ابعاد نظم جویی شناختی هیجان ...................... 41

2-5-2-نظم جویی  هیجان................................... 42

2-5-3-مدل فرایند نظم جویی  هیجانی گروس ................. 45

2-5-4-نظم جویی شناختی هیجان و اختلالات اضطرابی ........... 46

2-6-پیشینه پژوهش........................................ 49

2-6-1-پیشینه­های مرتبط با امید به زندگی و شادکامی در بیماران دیابتی 49

2-6-2-پیشینه­های مرتبط با نظم جویی شناختی هیجان.......... 51

2-6-3-جمع بندی پیشینه پژوهش............................. 52

فصل سوم: روش‌شناسی تحقیق

3-1-مقدمه............................................... 55

3-2-روش پژوهش........................................... 55

3-3-جامعه آماری......................................... 55

3-4-روش نمونه‏گیری و حجم نمونه........................... 55

3-5-روش گردآوری داده‏ها.................................. 55

3-6-ابزارگردآوری اطلاعات................................. 55

3-7-روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها.................. 57

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل و بیان نتایج حاصل از پژوهش

4-1-مقدمه............................................... 59

فصل پنجم: بحث و تفسیر و نتیجه‌گیری و جمع‌بندی

5-1-بحث و نتیجه‌گیری..................................... 65

5-2-نتیجه‌گیری کلی....................................... 69

5-3-محدودیت‌های پژوهش.................................... 69

5-4-پیشنهادات........................................... 69

5-4-1-پیشنهاد کاربردی پژوهش............................. 70

فهرست منابع ............................................ 71

ضمایم................................................... 77

چکیده انگلیسی

 


فهرست جداول

عنوان                                              صفحه

 

جدول 4-1: توزیع فراوانی و درصد جنسیت.................... 59

جدول 4-2: توزیع فراوانی و درصد وضعیت تاهل............... 59

جدول 4-3: توزیع فراوانی و درصد نوع دیابت................ 59

جدول 4-4: توزیع فراوانی و درصد میزان تحصیلات............. 60

جدول 4-5: میانگین و انحراف استاندارد سن و مدت بیماری.... 60

جدول 4-6: میانگین و انحراف استاندارد راهبردهای تنظیم هیجان، امید به زندگی و شادکامی......................................... 60

جدول 4-7: نتایج ضریب همبستگی پیرسون..................... 61

جدول 4-8: نتایج ضریب همبستگی پیرسون..................... 62

جدول 4-9: نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیری................ 62

جدول 4-10: نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیری............... 63

 


فهرست نمودارها

عنوان                                              صفحه

 

 

نمودار2-1 ابعاد امید.................................... 39


دانلود ارتباط نظم جویی شناختی هیجان با امید به زندگی و شادکامی  در بیماران دیابتی

دانلود پایان نامه بررسی رابطه دلسوزی به خود و کنترل خشم با افکار خودکشی در دانشجویان

بررسی رابطه دلسوزی به خود و کنترل خشم با افکار خودکشی در دانشجویان

پایان نامه کارشناسی بررسی رابطه دلسوزی به خود و کنترل خشم با افکار خودکشی در دانشجویان

دانلود بررسی رابطه دلسوزی به خود و کنترل خشم با افکار خودکشی در دانشجویان

پایان نامه کارشناسی  بررسی رابطه دلسوزی به خود و کنترل خشم با افکار خودکشی در دانشجویان
بررسی رابطه دلسوزی به خود و کنترل خشم
کنترل خشم با افکار خودکشی در دانشجویان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 122 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 68

پایان نامه کارشناسی  بررسی رابطه دلسوزی به خود و کنترل خشم با افکار خودکشی در دانشجویان

 

مقدمه:

خودکشی یکی از معضلات بهداشت روان است. بر اساس گزارش رسمی سال 1996 سازمان بهداشت جهانی هرساله 500 هزار نفر در جهان با خودکشی به زندگی خود پایان می دهند مطالعات مربوط به خودکشی سه پدیده مهم را بررسی می کنند که شامل افکار خودکشی، اقدام به خودکشی می باشد( مارسنکو، فیشمن و فریدمن، 1999). افکار خودکشی عبارتی است که بر وقوع هرگونه اندیشه خودتخریبی دلالت دارد. این افکار طیف وسیعی از اندیشه های مبهم در مورد امکان خاتمه زندگی تا خودکشی کامل را در بر میگیرد.

شیوع سالانه افکار خودکشی در افراد بالغ 3/2تا 6/5 درصد گزارش شده است. گذر از فکر خودکشی به نقشه کشیدن در 32 درصد افراد(دارای فکرخودکشی) و گذر از نقشه خودکشی به اقدام در 72 درصد افراد(دارای نقشه خودکشی) صورت می گیرد. در نتیجه 24 درصد افرادی که فکرخودکشی را گزارش می کنند، در نهایت به سمت اقدام می روند(ون هیرینگن،2001)

مطابق با تخمین سازمان جهانی بهداشت، از آنجایی که در سال 2000 میلادی نزدیک به 850 هزار مرگ ناشی از خودکشی در جهان وجود داشته و بیش از ده تا بیست برابر آن اقدام به خودکشی کرده اند، در سال 2020 میلادی تقریبأ یک میلیون و پانصد و سی هزار نفر در اثر خودکشی خواهند مرد و بیش از ده تا بیست برابر آن در سطح جهان اقدام به خودکشی خواهند کرد؛ یعنی به طور متوسط یک مرگ ناشی از خودکشی در هر بیست ثانیه و یک اقدام به خودکشی در هر یک تا دوثانیه اتفاق خواهد افتاد. نتایج مطالعات در کشورهای مختلف نشان می دهد شیوع فکر خودکشی در طول عمر 4/31% و در نوجوانان 18-12 ساله چینی شیوع 6 ماهه آن 3/19% گزارش گردیده است. بر اساس آمار در سنین 24-15 سال، سومین علت شایع مرگ و میر، خودکشی است و خودکشی در افراد مجرد بیشتر دیده می شود.

بر همین اساس خودکشی از موضوعات دارای اولویت بهداشت روان برای سازمان جهانی بهداشت و این اولویت در گروه های خاص جامعه به دلیل شرایط ویژه ای که دارند بیشتر احساس می شود. از مهمترین این گروه ها می توان به دانشجویان اشاره کرد که به دلیل شرایط سنی خاص، بالا بودن تجرد در بین آن ها، دوری از خانواده، جداشدن از متعلقات و وابستگی های چندین ساله، زندگی خوابگاهی، رویارویی با مشکلات اقتصادی، اجبار به پیداکردن استقلال نسبی یا کامل، مشکلات درسی، زندگی با دوستان جدید و آینده کاری و زندگی نامعلوم و... گروه در معرض خطر ابتلا به اختلالات روانی چون افسردگی و حتی افکار خودکشی به حساب می آیند(برنالد،2008). آمار نیز نشان داده خودکشی در دانشجویان، دومین علت مرگ و میر بعد از تصادف می باشد. در فاصله سال های 2000-2002، 4390 دانشجو در ایالت متحده دست به خودکشی زده اند. مطابق با آمار دفترمرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایران در فاصله 1377-1383، 292 مورد خودکشی در بین انشجویان وزارت مذکور گزارش شده است که از این میان 25 مورد(6/8%) خودکشی کامل بوده است(احمدی،2006).

دانلود بررسی رابطه دلسوزی به خود و کنترل خشم با افکار خودکشی در دانشجویان

دانلود پایان نامه بررسی رابطه ی هوش هیجانی و هوش معنوی با تاب آوری در دانشجویان دانشگاه آزاد

بررسی رابطه ی هوش هیجانی و هوش معنوی با تاب آوری در دانشجویان دانشگاه آزاد

پایان نامه کارشناسی روانشناسی بالینی بررسی رابطه ی هوش هیجانی و هوش معنوی با تاب آوری در دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل مقدمه انسان همواره به دنبال دستیابی به راه هایی برای مقابله ی مفید با مشکلات بوده است و کوشیده تا با کمترین آسیب ممکن، به حل مشکلات و مسائل خود بپردازد یکی از این راهها، نگریستن به مشکلات به عنوان فرصتی برای بروز توا

دانلود بررسی رابطه ی هوش هیجانی و هوش معنوی با تاب آوری در دانشجویان دانشگاه آزاد

پایان نامه کارشناسی روانشناسی بالینی
بررسی رابطه ی هوش هیجانی و هوش معنوی با تاب آوری در دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل
بررسی رابطه ی هوش هیجانی و هوش معنوی 
رابطه ی هوش هیجانی و هوش معنوی با تاب آوری 
 تاب آوری در دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 133 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 114

 

پایان نامه کارشناسی روانشناسی بالینی

بررسی رابطه ی هوش هیجانی و هوش معنوی با تاب آوری در دانشجویان دانشگاه آزاد اردبیل

مقدمه

 

انسان همواره به دنبال دستیابی به راه هایی برای مقابله ی مفید با مشکلات بوده است و کوشیده تا با کمترین آسیب ممکن، به حل مشکلات و مسائل خود بپردازد. یکی از این راهها، نگریستن به مشکلات به عنوان فرصتی برای بروز توانایی هااست. در سالهای اخیر، رویکرد روانشناسی مثبت، با شعار توجه به استعدادها و توانمندیهای انسان، مورد اقبال پژوهشگران حوزه های مختلف روانشناسی قرار گرفته است. یکی از سازه های مطرح در روانشناسی مثبت، تاب آوری[1] است. تاب آوری قابلیت فرد در برقراری تعادل زیستی، روانی معنوی، در مقابل شرایط مخاطره آمیز است (کانرودیویدسون[2]، 2003) عوامل مؤثر بر تاب آوری در حالت کلی شامل عوامل درونی (ویژگی های شخصیتی، هوش و...) و عوامل بیرونی( خانواده، مدرسه و...) است (رولف[3] و همکاران، 1990؛ راتر[4]، 1999). یکی از عوامل مؤثر بر تاب آوری، هوش است.

برداشت های روانشناسان از کلمه ی هوش بسیار گوناگون است. برخی روانشناسان اولیه هوش را توانایی حل مسئله می دانستند و عده ای دیگر، آن را توانایی انطباق و یادگیری، براساس تجارت روزمره در نظر گرفتند (سانتراک[5]، 2003). رویکردهای هوش چندگانه در روانشناسی به عنوان دیدگاهی قابل قبول و مطرح در ادبیات روانشناختی، جایگاه خود را تثبیت کرده اند. در این دیدگاه از انواع هوش سخن به میان می آید. در بررسی انواع گوناگون هوش، اخیراً به دو نوع هوش عاطفی[6]و هوش معنوی[7] بر می خوریم که هر دو تأثیر بسزایی در تاب آوری افراد دارند. هوش معنوی برای اولین بار توسط زهر ومارشال[8](2000) مطرح شد.کینگ[9](2008) هوش معنوی را به عنوان مجموعه ای از سازگاری ظرفیت های روانی مبتنی بر جنبه های غیر مادی و متعالی واقعیت بخصوص آنها که وابسته به طبیعت وجود شخصی،  معنای شخصی، تعالی و حالت های گسترش یافته ی معنویت می باشد، تعریف کرده است.

وی چهار مؤلفه ی گسترش خودآگاهی،  معناسازی شخصی، آگاهی متعالی و تفکر وجودی نقادانه را برای هوش معنوی مطرح کرده است. گسترش خوداگاهی شامل توانایی داخل شدن به ( یا خارج شدن از ) حالت های معنوی یا فراتر از هوشیاری به تشخیص خود فرد است. معناسازی شخصی عبرت است از توانایی استنتاج هدف و معناسازی شخصی از همه ی تجارب جسمی و روانی، شامل ظرفیت ایجاد کردن هدف زندگی و تسلط یافتن بر آن. آگاهی متعالی شامل تعیین ابعاد متعالی خود، دیگران و جهان مادی در خلال حالت طبیعی بیداری و هوشیاری است و تفکر وجودی نقادانه به صورت ظرفیت تفکر منتقدانه از سرشت وجود، واقعیت، عالم وجود، مکان، زمان، مرگ و دیگر موضوعات وجودی یا ماوراء طبیعی تعریف شده است. رابطه ی هش معنوی با متغییرهای روانشناختی زیادی از جانب پژوهشگران بررسی شده است. مثلاً جوکار (1386) رابطه ی معناداری را بین هوش و تاب آوری گزارش کرده است. وش دیگری که کمک می کند تا افراد در برابر مشکلات و آسیب ها تاب آوری بیشتری نشان دهند مفهوم هوش هیجانی است هوش هیجانی شامل درک، فهم، استدلال و اداره ی هیجان خود و دیگران می باشد (سالوودی[10] و همکاران، 2002)، و قابلیت های هوش هیجانی برای خود گردانی هیجانی و تدبیر ماهرانه ی روابط، بسیار با اهمیت است.

امرزه بسیاری از روانشناسان مثبت نگر بر این بارند که  اگر افراد از هوش هیجانی بالایی برخوردار باشند می توانند در برابر مشکلات و چالش های خود تاب آوری بیشتری نشان دهند.

 



فهرست مطالب

فصل اول : کلیات تحقیق

مقدمه.. 1

بیان مسأله.. 3

اهمیت و ضرورت تحقیق.. 5

اهداف پژوهش.. 6

فرضیه های پژوهش.. 6

تعاریف نظری و عملیاتی متغییرها.. 7

فصل دوم : ادبیات تحقیق

الف)زمینه پژوهش.. 11

هیجان چیست؟.. 11

چرا بعضی از آدم های با هوش کار احمقانه می کنند؟   12

تاریخچه هوش هیجانی :.. 14

مفهوم هوش هیجانی :.. 18

مؤلفه های هوش هیجانی :.. 20

الف) مهارتهای درون فردی :.. 20

ب) مهارتهای میان فردی :.. 22

ج) سازگاری:.. 23

اهمیت و ضرورت هوش هیجانی.. 26

هوش هیجانی و تأثیر آن بر بهداشت روانی.. 28

نحوه استفاده از هوش هیجانی در تحول پیشه و گزینش   29

پیامدهای بهداشتی تنظیم هیجانی.. 30

هوش معنوی( SI ).. 32

عصب شناسی تجربه های معنوی: 37

داشتن تاریخ تحولی ویژه.. 39

مؤلفه های هوشمعنوی.. 40

تاب آوری.. 49

عوامل محافظت کننده محیطی.. 52

ویژگی های محیط های تاب آور ( خانواده، مدرسه، اجتماع)   53

راه های محیطی ارتقای تاب آوری.. 54

نقش محیط در تاب آوری.. 54

چطور این مهارت را پرورش دهیم : 56

2 ـ کفایت اجتماعی.. 57

مسئولیت پذیری.. 61

فصل سوم : روش تحقیق

جامعه آماری.. 73

نمونه و روش نمونه گیری.. 74

ابزار پژوهش.. 74

روش تجزیه و تحلیل.. 78

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل آماری

الف)یافته های جمعیت شناختی.. 80

ب)یافته های توصیفی.. 84

ج)یافته های استنباطی.. 88

متغیر ملاک.. 91

متغیر پیش بین.. 91

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری.. 93

محدودیت های پژوهش.. 96

پیشنهادات.. 97

منابع.. 99

 

دانلود بررسی رابطه ی هوش هیجانی و هوش معنوی با تاب آوری در دانشجویان دانشگاه آزاد

دانلود پژوهش سیستمهای اطلاعات مدیریت شرکت پست

پژوهش سیستمهای اطلاعات مدیریت شرکت پست

در گذشته نه چندان دور، غالب سیستم های پرداخت حقوق و دستمزد، سیستم های پردازش داده ها بودند که به کمک آنها فقط لیست و فیش حقوق تهیه می شد و حداکثر می توانستند کسورات را محاسبه نموده و جمع دریافتی سالانه را بنویسند اما مدیران کم کم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارمندان خود درخواستهایی مطرح نمودند، درنتیجه سیستم های پردازش داده های حقوق و دستمزد،

دانلود پژوهش سیستمهای اطلاعات مدیریت شرکت پست

تحقیق سیستمهای اطلا عات مدیریت شرکت پست
پایان نامه سیستم اطلاعات مدیریت شرکت پست
دانلود پژوهش سیستم های اطلاعات مدیریت شرکت پست
سیستمهای اطلاعات مدیریت شرکت پست
خرید فایل سیستم های اطلاعات مدیریت شرکت پست
شکل گیری سیستم های اطلاعات مدیریت
هدف از ایجاد یک سیستم اطلاعات مدیریت چیست
کارکرد های سیستمهای اطلاعاتی
سیستم اطلاعاتی برنامه ریزی نیرو
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 39 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 61

سیستمهای اطلا عات مدیریت شرکت پست

در ادارة سازمانهای بزرگ امروزی عمل تصمیم گیری به قدری مهم است که برخی از محققان دانش مدیریت، سازمان را شکة تصمیم و مدیریت را علم تصمیم گیری تعریف کرده اند. بی شک، امروزه با توسعة سازمانها و گسترش وظائف و مسئولیتهای مدیریت، تصمیمات مدیر باید همواره بر پایة بررسیهای فنی و آمار و اطلاعات صحیح و بر طبق اصول و روشهای خاص علمی استوار شود. جریان عملیات و فعالیتهای آتی سازمان، نیل به هدفهای مطلوب در برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت، موفقیت و بهبود عملیات که با صرف منابع انسانی و مادی همراه است، مستقیماً به نحوة اتخاذ تصمیم مدیران وابسته است. لازم است که تصمیمات با تقبل حداقل اتلاف و ضایعات در منابع انسانی و مادی در جهت نیل به هدفهای مورد نظر اتخاذ شود.

 

 

 

اهمیت اطلاعات در فرایند تصمیم گیری بر هیچ صاحب نظری پوشیده نیست. اطلاعات از منابع حیاتنی سازمان بوده و هر قدر سازمانی از لحاظ اطلاعات غنی تر باشد، تصمیمات صحیحتری در آن اتخاذ خواهد شد.

 

 

 

به بیان ساده، تصمیم گیری یعنی انتخاب راه کار مناسب و مطلوب، از میان راه های کار مختلف برای حصول مقصودی معین.

 

 

 

این انتخاب بر مبنای قضاوت و اعتقادات شخصی و برآوردهای ذهنی با کمک اطلاعات عینی و واقعیتهایی که ممکن است در دسترس تصمیم‌گیرندگان و اداره کنندگان باشد، صورت می گیرد. در صورت فقدان یا محدودیت اطلاعات و آمار برای حل مشکل یا مسئله مورد نظر یا نیل به هدف مطلوب، محققاً تصمیم گیری صحیح و منطقی نیست؛ و هرقدر اطلاعات در بارة راه کارها ناقص تر باشد، درجة عدم اطمینان نسبت به تصمیمی که اتخاذ می شود، بالاتر خواهد رفت. پس بدین ترتیب خواهیم دید که ارتباطات و نقل و انتقال اطلاعات در یک سازمان از جمله مبرم ترین وظائف در کار مدیران است. ضمناً اطلاعات زیربنای تصمیم گیریها و برنامه ریزیها و کنترل صحیح و کامل توسط مدیر است.

 

فهرست مطالب:

 

فصل اول

 

 

 

(کلیات موضوع MIS)

 

 

 

(دیباچه)

 

 

 

«شکل گیری سیستم های اطلاعات مدیریت»

 

 

 

Mis چیست؟

 

 

 

تلاش اولیه برای MIS.

 

 

 

تعاریف MIS:

 

 

 

هدف از ایجاد یک سیستم اطلاعات مدیریت چیست؟

 

 

 

گزارش دهی در سیستم اطلاعات به چه شکل است؟

 

 

 

(آشنایی با سیستم ها)

 

 

 

تعاریف و مشخصات سیستم ها

 

 

 

جریان اطلاعات

 

 

 

تعریف اطلاعات:

 

 

 

محیط سیستمهای اطلاعاتی:

 

 

 

کارکرد های سیستمهای اطلاعاتی:

 

 

 

ویژگیهای اطلاعات:

 

 

 

تکنولوژی انتقال اطلاعات:

 

 

 

مشکلات طراحی سیستمهای اطلاعاتی مدیریت:

 

 

 

مستندسازی سیستمها:

 

 

 

فصل دوم

 

 

 

(انواع سیستمهای MIS)

 

 

 

«سیستمهای اطلاعاتی مدیریت»

 

 

 

سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری (DSS)

 

 

 

تعریف DSS

 

 

 

مختصات سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری

 

 

 

سیستم پردازش داد و ستد

 

 

 

چرخه پردازش داد و ستد

 

 

 

امکانات سیستم پردازش داد و ستد

 

 

 

سیستم اطلاعات بازاریابی

 

 

 

سیستم های پردازش عملیات

 

 

 

سیستم اطلاعات برنامه ریزی مواد

 

 

 

سیستم اطلاعاتی برنامه ریزی نیروی انسانی

 

 

 

سیستم های اطلاعات منابع انسانی

 

 

 

تهیه گزارش برای مسئولین دولتی

 

 

 

بخشهای درگیر در سیستم اطلاعاتی انبارها:

 

 

 

فصل سوم

 

 

 

سیستمهای اطلاعاتی انبار در شرکت پست

 

 

 

وضع موجود

 

 

 

سیمای شرکت پست جمهوری اسلامی ایران:

 

 

 

فصل چهارم

 

 

 

سیستم اطلاعاتی انبار

 

 

 

شرکت پست

 

 

 

وضع پیشنهادی

 

 

 

فصل پنجم

 

 

 

خلاصة

 

 

 

نتیجه گیری و پیشنهادات

 

 

 

نتیجه گیری:

دانلود پژوهش سیستمهای اطلاعات مدیریت شرکت پست