فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

دانلود پایان نامه بررسی ارتباط بین توانایی مدیریت و کیفیت سود

پایان نامه بررسی ارتباط بین توانایی مدیریت و کیفیت سود

پایان نامه بررسی ارتباط بین توانایی مدیریت و کیفیت سود

دانلود پایان نامه بررسی ارتباط بین توانایی مدیریت و کیفیت سود

پایان نامه بررسی ارتباط بین توانایی مدیریت و کیفیت سود
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 504 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 112

پایان نامه بررسی ارتباط بین توانایی مدیریت و کیفیت سود

چکیده

هدف از انجام این پژوهش بررسی ارتباط بین توانایی مدیریت و کیفیت سود  می باشد. جامعه آماری  پژوهش حاضر را اطلاعات مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تشکیل میدهد. نمونه نهایی متشکل از 99 شرکت طی دوره زمانی 1386-1390 می باشد که به روش حذف سیستماتیک انتخاب گردیده است.جهت گیری تحقیق حاضر از نظر نوع «کاربردی» و از نظر اجرایی «توصیفی» است. با استفاده از روش کتابخانه ای اطلاعات مورد نیاز استخراج گردیده اند. برای آزمون فرضیه پژوهش نیز از رگرسیون خطی چند متغیره و نرم افزارهای Excel و 20SPSS  استفاده شده است. برای ارزیابی توانایی مدیریت از مدل دمرجین و همکاران (2012)و برای ارزیابی کیفیت سود از مدل تعدیل شده جونز(2012) استفاده گردیده است.یافته های پژوهش چنین نشان می دهد که بین توانایی مدیریت وکیفیت سود رابطه مستقیم معناداری وجود دارد. یعنی هرچه توانایی مدیریت در استفاده بهینه از منابع شرکت بیشتر باشد ، بخش نقدی سود بیشتر خواهد بود و بالعکس.

فهرست  مطالب                                                                                                  

عنوان   صفحه

 

چکیده.......................................................................................................................... 1

فصل اول: کلیات تحقیق....................................................................................................

1-1-مقدمه................................................................................................................... 3

1-2-بیان مساله............................................................................................................. 3

1-3-اهمیت و ضرورت تحقیق...................................................................................... 4

1-4-اهداف تحقیق........................................................................................................ 4

1-4-1-هدف اصلی...................................................................................................... 4

1-4-2-هدف کاربردی................................................................................................... 4

1-5-مروری بر ادبیات و مبانی نظری تحقیق................................................................... 4

1-6 -سوال تحقیق........................................................................................................................8

1-7- متغیرهای تحقیق..................................................................................................................8

1-8 -فرضیه تحقیق .....................................................................................................................9

1-9- روش تحقیق ......................................................................................................................9

1-10 –جامعه آماری ...................................................................................................................9

1-11- روش گردآوری و تجزیه تحلیل اطلاعات .....................................................................10

1-12-استفاده کنندگان از نتایج تحقیق............................................................................. 10

1-13-تعریف عملیاتی مفاهیم و واژه های کلیدی تحقیق.................................................. 11

1-13-1-توانایی مدیریت............................................................................................... 11

1-13-2-کیفیت سود..................................................................................................... 11

1-13-3-اقلام تعهدی (اختیاری و غیر اختیاری).............................................................. 11

1-14-ساختار تحقیق..................................................................................................... 12

فصل دوم: ادبیات، مبانی نظری و پیشینه تحقیق

2-1-مقدمه................................................................................................................... 13

بخش اول: ادبیات و مبانی نظری تحقیق.....................................................................................15

2-2-توانایی مدیریت..................................................................................................... 16

2-3-جایگاه و اهمیت سود در مفاهیم نظری گزارشگری مالی............................................ 16

2-4-کیفیت سود........................................................................................................... 17

2-4-1-مفهوم و تعریف کیفیت سود............................................................................... 17

2-4-2-طبقه بندی کیفیت سود....................................................................................... 21

2-4-3-ساختارهای کیفیت سود...................................................................................... 22

2-4-3-1-ساختار کیفیت سود ناشی از خواص سری زمانی.............................................. 22

2-4-3-1-1-پایداری و ثبات......................................................................................... 22

2-4-3-1-2-توانایی پیش بینی....................................................................................... 22

2-4-3-1-3-تغییرپذیری............................................................................................... 23

2-4-3-2-ساختارهای­کیفیت­سود­ناشی­ازرابطه سود،­اقلام تعهدی­و­وجه­نقد............................ 23

2-4-3-2-1-نسبت وجه نقد حاصل از فعالیت های عملیاتی به سود................................. 23

2-4-3-2-2-تغییرات در کل اقلام تعهدی....................................................................... 23

2-4-3-2-3-پیش بینی روابط بین اقلام تعهدی و جریان های نقدی................................. 25

2-4-4-ارزیابی کیفیت سود و عوامل موثر بر آن.............................................................. 27

2-4-5-عناصر کیفیت سود............................................................................................. 27

2-4-5-1-روش های مورد استفاده در حسابداری............................................................ 27

2-4-5-2-مدیریت سود................................................................................................ 28

2-4-5-3-روش های حسابداری محافظه کارانه............................................................... 28

2-4-5-4-عدم ثبات رویه در استفاده از روش های حسابداری......................................... 28

2-4-5-5-ریسک تغییرپذیری........................................................................................ 28

2-4-5-6-اقتصاد، صنعت و شرکت................................................................................ 29

2-4-5-6-1-ثبات و پایداری سود.................................................................................. 29

2-4-5-6-2-ساختار هزینه............................................................................................ 29

2-4-5-6-3-نگهداشت سرمایه...................................................................................... 30

2-4-5-6-4-ویژگی مدیریت......................................................................................... 30

2-4-5-7-عوامل سیاسی اقتصادی ............................................................................................30

2-5-اقلام تعهدی......................................................................................................... 31

بخش دوم: پیشینه تحقیق.............................................................................................................33

2-6-تحقیقات داخلی.................................................................................................... 34

2-7-تحقیقات خارجی.................................................................................................. 34

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

3-1-مقدمه................................................................................................................... 41

3-2-روش تحقیق......................................................................................................... 41

3-3-جامعه آماری، نمونه مورد مطالعه و روش نمونه گیری............................................... 41

3-4-قلمرو تحقیق........................................................................................................ 42

3-4-1-قلمرو زمانی .................................................................................................... 42

3-4-2-قلمرو مکانی..................................................................................................... 42

3-4-3-قلمرو موضوعی................................................................................................ 42

3-5-منابع و روش گردآوری اطلاعات........................................................................... 42

3-6-فرضیه تحقیق........................................................................................................ 43

3-7-متغیرهای تحقیق.................................................................................................... 43

3-7-1-متغیرهای مستقل................................................................................................ 43

3-7-2-متغیرهای وابسته................................................................................................ 44

3-7-3-متغیرهای کنترل................................................................................................. 44

3-8-روش تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات................................................................ 44

3-8-1-مدل ارزیابی توانایی مدیریت(متغیر مستقل).......................................................... 44

3-8-2-مدل ارزیابی کیفیت سود(متغیر وابسته)................................................................ 46

3-9-خلاصه فصل سوم................................................................................................. 48

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

4-1-مقدمه................................................................................................................... 50

4-2-یافته های توصیفی................................................................................................. 50

4-3-آزمون نرمال بودن داده ها....................................................................................... 52

4-4-همبستگی............................................................................................................. 53

4-4-1-مفهوم معنی داری در همبستگی.......................................................................... 54

4-4-2-رگرسیون.......................................................................................................... 54

4-4-3-آزمون دوربین- واتسون..................................................................................... 55

4-5-آزمون فرضیه........................................................................................................ 55

4-5-1-آزمون نرمال بودن خطاها.................................................................................... 55

4-6-خلاصه فصل چهارم.............................................................................................. 59

فصل پنجم: خلاصه، نتیجه گیری و پیشنهادهای تحقیق

5-1-مقدمه................................................................................................................... 62

5-2-خلاصه موضوع تحقیق........................................................................................... 62

5-3-نتیجه ،بحث و مقایسه............................................................................................ 62

5-4-محدودیت های تحقیق........................................................................................... 63

5-5-پیشنهادهای تحقیق................................................................................................ 63

5-5-1-پیشنهادهای بتنی بر نتایج تحقیق......................................................................... 63

5-5-2-پیشنهادها برای تحقیقات آتی............................................................................. 64

منابع و مأخذ................................................................................................................. 66

الف)منابع فارسی.......................................................................................................... 67

ب)منابع لاتین............................................................................................................... 68

پیوست......................................................................................................................... 70

 

فهرست  جداول

عنوان صفحه

جدول 2-1-چارچوب ارائه شده جهت ارزیابی کیفیت سود............................................... 25

جدول 4-1-علامت اختصاری متغیرهای پژوهش......................................................................................................................... 51

جدول 4-2-آمار توصیفی متغیرهای تحقیق. 51

جدول 4-3 -نتیجه آزمون کولموگروف- اسمیرنوف برای نرمال بودن متغیر وابسته................ 52

جدول 4-4- ضریب همبستگی پیرسون 56

جدول 4-5-خلاصه مدل رگرسیون 58

جدول 4-6 - نتایج تحلیل واریانس یکطرفه 58

جدول 4-7-نتایج ضریب رگرسیون چند متغیره 59


فهرست نمودارها

عنوان                                      صفحه

 نمودار 4-1 - نرمال بودن متغیر کیفیت سود .................................................................... 53

نمودار 4-2 -توزیع خطاهای مدل رگرسیون فرضیه تحقیق......................................................................................................................... 57


 

 


دانلود پایان نامه بررسی ارتباط بین توانایی مدیریت و کیفیت سود

دانلود پاورپوینت موس

پاورپوینت موس

پاورپوینت موس

دانلود پاورپوینت موس

پاورپوینت موس
مقاله موس
اطلاعات درمورد موس کامپیوتر
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 805 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22

پاورپوینت موس

دید کلی

تا زمانی که ویندوز مایکروسافت عمومیت نیافته بود، موس نیز محبوبیت چندانی نداشت و هر از چندگاهی در برنامه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه استفاده کامپیوتر بدون موس اگر غیر ممکن نباشد، بسیار مشکل است.

فهرست

دید کلی

تاریخچه

اجزای موس

قاب موس

گوی موس

غلتک

چرخها

دیود و آشکارساز نوری

کلیدهای موس

موس نوری

موس بی‌سیم

نوع اتصال دهنده

سریال

پی‌اس 2

همچنین ببینید

پیوندهای خارجی

دانلود پاورپوینت موس

دانلود پایان نامه رابطه تاب آوری و کیفیت زندگی با شادکامی معلمین

پایان نامه رابطه تاب آوری و کیفیت زندگی با شادکامی معلمین

پایان نامه رابطه تاب آوری و کیفیت زندگی با شادکامی معلمین

دانلود پایان نامه  رابطه تاب آوری و کیفیت زندگی با شادکامی معلمین

پایان نامه  رابطه تاب آوری و کیفیت زندگی با شادکامی معلمین
پایان نامه  کیفیت زندگی 
شادکامی معلمین
رابطه تاب آوری با شادکامی معلمین
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 229 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54

پایان نامه  رابطه تاب آوری و کیفیت زندگی با شادکامی معلمین

مقدمه

روان شناسی مثبت نگر به عنوان رویکرد تازه ای در روان شناسی، بر فهم و تشریح شادمانی و احساس ذهنی بهزیستی و همچنین پیش بینی دقیق عواملی که بر آنها موثرند، تمرکز دارد. این رویکرد از منظری مثبت گرایانه با ارتقای احساس ذهنی بهزیستی و شادمانی، در عوض درمان نواقص و اختلالات سرو کار دارد. بنابراین، روان شناسی مثبت نگر تکمیل کنندة روان شناسی بالینی سنتی است. فهم، درک و شفاف سازی شادمانی و احساس ذهنی بهزیستی، موضوع محوری روان شناسی مثبت نگراست (سلیگمن[1]، 2005).

تاب آوری [2]در مورد کسانی بکار می رود که در معرض خطر قرار می گیرند ولی دچار اختلال نمی شوند از این رو شاید بتوان نتیجه گیری کرد که مواجه شدن با خطر شرط لازم برای آسیب پذیری هست اما شرط کافی نیست. واژه تاب آوری را می توان به صورت توانایی بیرون آمدن از شرایط سخت یا تعدیل آن تعریف نمود. در واقع تاب آوری ظرفیت افراد برای سالم ماندن و مقاومت و تحمل در شرایط سخت و پر خطر است که فرد نه تنها بر آن شرایط دشوار فائق می شود بلکه طی آن و با وجود آن قوی تر نیز می گردد. پس تاب آوری به معنای توان موفق بودن، زندگی کردن و خود را رشد دادن در شرایط دشوار (با وجود عوامل خطر) است. این فرایند خودبه خود ایجاد نمی شوند مگر اینکه فرد در موقعیت دشوار و ناخوشایندی قرار گیرد تا برای رهایی از آن یا صدمه پذیری کمتر، حداکثر تلاش را برای کشف و بهره گیری از عوامل محافظت کننده (فردی و محیطی) در درون و بیرون خود که همواره به صورت بالقوه وجود دارد بکار گیرد(کالیو[3]،2002).

مردم در کشورهای توسعه یافته به رفاه اقتصادی دست یافته‌اند. ولی، احساس نمی‌کنند که زندگی شان، از کیفیت مطلوبی برخوردار است. پس، رشد شاخص تولید ناخالص داخلی که معرف رشد اقتصادی است، نمی‌تواند تا معیار بهبود کیفیت زندگی مردم تلقی شود. از این رو، برای نخستین بار، در سال ۲۰۰۵ میلادی، واحد اطلاعاتی اکونومیست، شاخص اقتصادی و اجتماعی جدیدی را به منظور رتبه بندی کشورهای جهان ارائه نمود. این معیار رتبه بندی کشورها را شاخص کیفیت زندگی[4]، نام گذاری کرده اند.(شهین دخت،1386).

شادمانی ذهنی عبارتست از"ارزیابی های شناختی و هیجانی فرد از زندگی اش ". این ارزیابی از سویی واکنش های هیجانی به حوادث و در سویی دیگر قضاوت های شناختی5 در مورد رضایت و به سرانجام رساندن وظیفه را در برمی گیرد. بنابراین، شادمانی ذهنی مفهوم وسیعی است که تجربه هیجانهای مطلوب، سطوح پایین هیجان های منفی و رضایت بالا از زندگی را دربرمی گیرد. شادمانی ذهنی، در ادراکات و ارزیابی های افراد از زندگی شان در ابعاد هیجانی، عملکردهای روان شناختی و اجتماعی، منعکس می شود. جزء هیجانی شادمانی ذهنی شامل دو مولفه شادکامی6 و رضایت از زندگی7 است. در پژوهش حاضر نیز به این بخش از شادمانی ذهنی پرداخته شده است (کار[5]، 2003).

نگاه ذهنی به کیفیت زندگی شهری را می توان محصول ادراکات فردی و رضایت شهروندان از زندگی در محیط شهر دانست. اما نگاه عینی که از داده های ثانویه به دست می آید قابل لمس تر بوده و با آثار و نتایج کیفیت در زندگی اجتماعی قابل شناسایی است. به طور مثال خصوصیاتی که خانوار ها به عنوان سبک زندگی به خود می گیرند یا وضعیت تحصیلاتی افراد یک محله نمودی عینی از وضعیت کیفیت زندگی شهری است. جای توجه است در پژوهش های انجام شده به ندرت ترکیبی از شاخص های عینی و ذهنی به کاربرده شده است. (والویس و همکاران، 2004)

شادکامی چندین جزء اساسی را دربر می گیرد ؛ جزء هیجانی که فرد شادکام از نظر خلقی، شاد و خوشحال است، جزء اجتماعی، که فرد شادکام از روابط اجتماعی خوبی با دیگران برخوردار است و می تواند از آنها حمایت اجتماعی دریافت کند و سرانجام جزء شناختی، که باعث می شود فرد شادکام اطلاعات را به روش خاصی پردازش کرده، مورد تعبیر و تفسیر قرار دهد که در نهایت، باعث احساس شادی و خوش بینی در وی می گردد. از این رو، در شادکامی، ارزشیابی افراد از خود و زندگی شان می تواند، جنبه های شناختی، مثل قضاوت در مورد خشنودی از زندگی و یا جنبه های هیجانی از جمله خلق یا عواطف، در واکنش به رویدادهای زندگی را در برگیرد (والویس [6]و همکاران، 2004)

بنابراین در این پژوهش سعی کرده ایم به بررسی رابطه تاب آوری و و کیفیت زندگی و شادکامی در بین معلمین شهرستان نیر بپردازیم تا شاید بتوانیم راه کاری به برخی از مشکلات و موانع شغلی معلمان یافته و در جهت ارتقا سطح سلامت روانی آنها بپردازیم.


فهرست مطالب

 مقدمه  9

بیان مسئله  10

ضرورت واهمیت تحقیق  12

اهداف تحقیق  13

هدف کلی   13

اهداف جزئی   13

فرضیه های پژوهش    13

سوال پژوهش    13

تعریف نظری و عملیاتی متغیر ها 13

تاب آوری   14

کیفیت زندگی   14

شادکامی   14

تاب آوری   16

مدل های تاب آوری   22

مدل اول :  تاب آوری به مثابه توانایی شخصی در مقابله با ناملایمات   22

مدل دوم : تاب آوری به عنوان کسب نتایج مثبت از شرایط ناملایم  24

مدل سوم : تاب آوری به عنوان فرآیندی چند وجهی 25

شادکامی   27

شادکامی و مثبت اندیشی   27

شخصیت برون گرا و شادکامی   29

شادکامی و موفقیت   30

عوامل شادی‌های حسی و گذرا 31

کیفیت زندگی   32

ارتباط کیفیت زندگی با سلامتی   33

اصول اساسی در ارتباط با کیفیت زندگی   34

کیفیت زندگی کاری   35

شرایط   37

وضعیت ایران  39

پژوهشهای انجام شده در داخل و خارج از کشور  40

روش تحقیق  43

جامعه آماری   43

نمونه آماری و روش نمونه گیری   43

روش جمع آوری اطلاعات   44

ابزار پژوهش    44

روش تجزیه و تحلیل داده ها 44

بخش اول آمار توصیفی   46

بخش دوم :آمار استنباطی   48

بحث و نتیجه گیری   51

محدودیتهای پژوهش    52

پیشنهادات   52

منابع  53

دانلود پایان نامه  رابطه تاب آوری و کیفیت زندگی با شادکامی معلمین

دانلود پایان نامه بررسی و تحلیل حقوق یا اطفال، مشروع در قانون و فقه و بررسی چالش های موجود

بررسی و تحلیل حقوق یا اطفال، مشروع در قانون و فقه و بررسی چالش های موجود

بررسی و تحلیل حقوق یا اطفال، مشروع در قانون و فقه و بررسی چالش های موجود

دانلود بررسی و تحلیل حقوق یا اطفال، مشروع در قانون و فقه و بررسی چالش های موجود

بررسی و تحلیل حقوق یا اطفال، مشروع در قانون و فقه و بررسی چالش های موجود
بررسی و تحلیل حقوق یا اطفال
قانون و فقه و بررسی چالش های موجود
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 109 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 106

بررسی و تحلیل حقوق یا اطفال، مشروع در قانون و فقه و بررسی چالش های موجود

 

چکیده

از دیدگاه فقها اطفال نامشروع و اطفالی هستند که از رابطه جنسی آزاد بین زن و مرد به وجود آمده باشد و عوامل فراوانی در افزایش یا کاهش این گونه کودکان در جامعه بشری تاثیر دارند از جمله عوامل اقتصادی،قانون،جنگ، قحطی و عوامل فردی و روانی و جسمانی را می توان نام برد در مورد نسب این اطفال، عده ای از  فقها و قائل به الحاق به والدین خود و عده ای قائل به عدم الحاق به والدین خود هستند و نسب این ها از راه های گوناگونی مانند شهادت شهود، ادله قضایی، اقرار، آزمایش خون ثابت می گردد.

اسلام حقوق این قبیل افراد را مانند سایر افراد مشروع به رسمیت شناخته است. جز در مواردی معدودی مانند توارث،قضاوت، شهادت و امام جماعت که دلیل برخی از محرومیت ها مانند امامت جماعت یا قضاوت که جایگاه خاص ائمه معصومین علیهم السلام است می باشد.

زیرا افراد متصدی این امور باید از نعلفه پاک به وجود آمده باشند تا مردم آن ها را به عنوان یک فرد قابل اعقتاد  بپذیرند.

این قبیل کودکان از نظر آیینی به پدر و مادر طیبی خود ملحق می شوند و مانند اطفال مشروع غسل داده می شوند و بر آن ها نماز خوانده می شود.

واژگان کلیدی: نسب، نامشروع،توارث، ادله قضایی،اقرار

 

مقدمه

در هر جامعه خانواده اساسی ترین رکن آن محسوب می شود و حفظ این بنیان حیاتی بر مبنای قوانین، اصول، عرف و اخلاق مسئله ای است که باید بسیار به آن توجه کرد وجود روابط قانونی و در چهار چوب معین،در خانواده از مهمترین شاخصه های این مهم به شمار می رود. در این میان  کودکان اهمیت بسزایی دارند، چرا که کودکان امروز پدر و مادران فردا هستند.در واقع آینده هر جامعه ای را کودکان آن رقم می زنند در جامعه ما با توجه به اینکه روابط آزاد بین زن و مرد، امری است خلاف قانون و در نتیجه کودکان ناشی از این روابط، از نظر جامعه مطرود هستند و از لحاظ حمایت قانونی و وضعیت مناسبی ندارند لذا حمایت های قانونی برای کودکان امری حیاتی است.

سازمان ملل در نیمه دوم قرن بیستم در ده اصل و کنوانسیون حقوق کودک مصوب مجمع عمومی سازمان ملل در 54 ماده واعلامیه جهانی بقا و رشد و حمایت از کودکان مصوب سران دولت ها به دنبال آن ها نشانگر این رویکرد است که نظام خانواده در اکثر جوامع یک نظام پذیرفته شده است که اعضای آن عبارتند از پدر و مادر و فر زندان و این فرزندان در نتیجه ی رابطه ی شرعی و قانونی زن و مرد به وجود آمده اند و در مقابل این گروه عده ای هستند که در اثر رابطه ی آزاد به وجود آمده اند که فرزندان نامشروع نامیده می شوند.

جوامع مختلف اسلامی و غربی بر اساس مذاهب خود با این افراد به طور متفاوت برخورد می کند.

دین مبین اسلام از همان ابتدای کودکی وظایف سنگینی برعهده پدر و مادر و در ادامه عهده حکومت و دولت ها گذاشته است که در جوانب برخی حقوقدانان با غربی ها که معتقدند اسلام فرزندان نامشروع را ازتمام حقوق محروم کرده است باید گفت که جز در پاره ای موارد که بسیار ناچیز است اسلام تمام حقوق را برای این گونه کودکان به رسمیت شناخته است در دلیل این محرومیت ها هم به خاطر مصلحتی بالاتر که آن جلوگیری از فساد نسل است می باشد.

بنابراین محور اصلی ما در در این پایان نامه بررسی احکام و حقوق اطفال مشروع و حمایت از آن ها از دیدگاه فقه و حقوق می باشد.

در علوم اسلامی در باره اطفال نامشروع بحث های فراوانی شده در فقه هم به طور پراکنده از این کودکان بحث شده است. مثلاً در باب ارث قائل به عدم توارث طفل و والدین از هم می باشند یا در باب شهادت قائل به عدم قبول شهادت او می باشند.ولی ازتمام مناصب اجتماعی و فردی برخوردارند از قبیل حق حیات، حق آزادی، حق نام و ملیت،حق بقاء و پیشرفت و فقط از برخی مناصب اجتماعی مانند قضاوت و اجتهاد به جهت اهمیت آن محروم اند.

البته حقوق اینگونه فرزندان از کشور به کشور دیگر فرق می کند به طوری که بعضی از کشورها این گونه اطفال را با اطفال مشروع از نظر قانونی یکسان دانسته ولی برخی دیگر بعضی از حقوق را از این گونه اطفال سلب کرده اند.

این پایان نامه در چهارفصل تنظیم شده است که در فصل اول به کلیات و بیان مفاهیم و تعریف واژگان می پردازیم و در فصل دوم در مورد نسب و آثار واژه های ثبوت آن بحت می کنیم در فصل سوم به بیان حقوق مدنی و کیفری این اطفال و قوانین کشورهای دیگر در این مورد و فصل چهارم احکام و مناصب این کودکان بیان و در آخر نتیجه گیری و پیشنهادت منابع و مأخذ مورد استفاده آورده می شود.

فهرست مطالب

عنوان

چکیده

مقدمه

بیان مسأله

تاریخچه

ضرورت،اهداف، اهمیت

پرسش ها و فرضیه ها

روش کار

مروری بر منابع تحقیق

فصل اول کلیات تحقیق

بخش اول:  تعاریف و بیان مفاهیم

مبحث اول: معنی و مفهوم ولد

گفتار اول: واژه ولد

گفتار دوم: مفهوم ولد

بند اول: مفهوم عام

بند دوم: مفهوم خاص

گفتار سوم: تعریف ولد

مبحث دوم: اقسام طفل

گفتار اول: طفل قانونی(مشروع)

گفتار دوم: (طفل طبیعی نامشروع)

بخش دوم: زنا

مبحث اول: معنی و مفهوم زنا

گفتار اول: تعریف زنا

گفتار دوم: انواع زنا در اسلام و مجازات آن

بند اول:  زنانی با معارم

بند دوم: زنای محصن و محصنه

گفتار سوم: شرایط تحقق زنا در فقه

گفتار چهارم:راه های اثبات زنا

بند اول: اقرار طرفین

بند دوم: شهادت

مبحث دوم: عوامل پیدایش(اطفال نامشروع)

گفتار اول: عوامل اجتماعی

بند اول: محیط اجتماعی

بند دوم: عامل اقتصادی

بند سوم: عامل  قانون

بندچهارم: علل جنگ

گفتار دوم: عوامل فردی

بند اول: عامل فردی روانی

بند  دوم: عامل فردی اجتماعی

فصل دوم: مفهوم نسب

بخش اول: نسب و انواع آن

مبحث اول: معنی  لغوی اصطلاحی نسب

گفتار اول: نسب در لغت

گفتار دوم: نسب در اصطلاح

مبحث دوم: تحلیل ماهیت فقهی حقوقی نسب

گفتار اول: مفهوم عام

گفتار دوم: مفهوم خاص

گفتار سوم: مفهوم احض

مبحث سوم: انواع نسب

گفتار اول: نسب مشروع یا قانونی

گفتار دوم: نسب نامشروع یا طبیعی

گفتار سوم: نسب ناشی از شبهه

گفتار چهارم: نسب ناشی از  تلقیح مصنوعی

بند اول:کتاب

بند دوم: روایت

بند سوم: اقسام انتقال جنین

1ـ قسم اول 2ـ قسم دوم 3ـ قسم سوم

مبحث چهارم: مبانی مشروعیت و عدم مشروعیت

مبحث پنجم: نسب کودک ناشی از  زنا

بخش دوم: آثار،اهمیت و راه های ثبوت نسب

مبحث اول: آثار نسب

گفتار اول: آثار نسب قانونی

گفتار دوم: آثار نسب طبیعی

گفتار سوم: فرق بین طفل مشروع و نامشروع در ثبات نسب

مبحث دوم: اهلیت نسب

مبحث سوم: راه های  ثبوت نسب

گفتار اول: قاعده خراش

گفتار دوم: اقرار

گفتار سوم: بینه

گفتار چهارم: امارات قضایی

گفتار پنجم: آزمایش وزن

مبحث چهارم: شروط الحاق فرزند

گفتار اول: رابطه زوجیت

گفتار دوم: آمیزش بین زن و مرد وتولد کودک در فاصله ای بین شش ماه تا ده ماه پس از آن

مبحث پنجم:دلائل دیگر اثبات نسب

گفتار اول: اقرار به نسب توسط منشب «پدر و مادر»

گفتار دوم: بنیه شرعی

گفتار سوم: شرایط اقرار به نسب فقه امامیه

بند اول: امکان تحقق نسب

بند دوم: تصدیق شخص مورد اقرار

بند سوم: نبودن تنازع دونفه نسبت به یک فرزند

فصل سوم: حقوق اطفال نامشروع

بخش اول: حقوق مدنی طفل

مبحث اول: امور غیر مالی

گفتار اول:موقیت و ازدواج

بند اول: فقه امامیه

بند دوم: فقه عامه

بند سوم: نقد و بررسی

گفتار دوم: حضانت در اصطلاح فقهاد

بند اول: فقه امامیه

بند دوم: فقه عامه

بند سوم: نقد و بررسی نظر فقها در مورد حضانت

گفتار سوم: ولایت

بند اول: اقسام ولی

1ـ ولی عام

2ـ ولی ثانی

بند دوم: اقسام ولایت

1ـ ولایت برمال

2ـ ولایت بر نفس

بند سوم: فقه امامیه

بند چهارم: فقه عامه

بند پنجم: نقد و بررسی

مبحث دوم: امور مدنی مالی

گفتار اول: فقه

بند اول: نظر فقهای اسلامی

1ـ دوران حمل

2ـ دوران رضاع( شیرخوارگی)

3ـ دوران بعد از رضاع

بند دوم: نقد و بررسی

گفتار دوم: ارث

بند اول: تعریف ارث

بند دوم: موجبات ارث

بند سوم: موانع ارث

بند چهارم: فقه امامیه

بند پنجم:  فقه عامه

بند ششم: نقد بررسی

بخش دوم: حقوق کیفری طفل

مبحث اول: مفهوم ولی دم

گفتار اول: ولی دم

بند اول: ولی دم در لغت

بند دوم: ولی دم در اصطلاح

بند سوم: نظر فقها در باره ولی دم

گفتار دوم: عاقله

بند اول: عصبه

بند دوم: معتق

بند سوم: ضامن برجریره

بند چهارم: امام

مبحث دوم: قصاص و دیه

گفتار اول: قصاص

بند اول: قصاص در لغت

بند دوم: قصاص در حقوق اسلامی

بند سوم: قصاص یا عدم  قصاص طفل نامشروع

بند چهارم: نقد و برر سی نظر فقها

گفتار دوم: دیه

بند اول: تعریف دیه

بند دوم: مقدار دیه ولد زنا

1ـ دیه ولد زنا 800درهم است

2ـ دیه ولد زنا ولد حلال برابر است

بند سوم: دیه ولد زنای محکوم به اسلام

بند چهارم: دیه حمل ناشی از زنا

بند پنجم: نقد و بررسی نظر فقها در مورد حمل ناشی از زنا

بخش سوم: اصول و قوانین مرتبط با حمایت از اطفال

مبحث اول: اصول مرتبط با حمایت از اطفال

گفتار اول: اصل برائت

گفتار دوم: اصل تفسیر و تدوین قوانین به نفع اطفال

مبحث دوم: قوانین بین المللی مرتبط با حمایت از اطفال

گفتار اول: جمهوری اسلامی ایران وتنوانسیون حقوق کودک

 گفتار دوم: تنوانسیون ومشروعیت کودک

گفتار سوم: کودکان خارج از ازدواج در اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق بین المللی حقوق اقتصادی و اجتماعی

مبحث سوم: حمایت از رابطه نامشروع در قوانین کشورهای مختلف

گفتار اول: حمایت از رابطه نامشروع در حقوق فرانسه

گفتار دوم:حمایت از رابطه نامشروع در قوانین دیگر کشورها بر اساس طبقه بندی آنان

گفتار سوم: وضعیت کودکان نامشروع در حقوق ایران

گفتار چهارم: رای وحدت در شماره617 گامی در جهت حمایت از حقوق کودکان نامشروع

مبحث چهارم: تابعیت اطفال نامشروع در حقوق ایران

فصل چهارم: احکام و مناصب اطفال نامشروع(طبیعی)

بحث اول: مناصب اطفال نامشروع

مبحث اول: طهارت و نجاست

گفتار اول: نظر فقها قائل به نجاست و کفر ولد زنا

گفتار دوم: نظر فقها قائل به طهارت و اسلام ولد زنا

گفتار سوم: نقد و بررسی

مبحث دوم: قضاوت

گفتار اول: تعریف و شرایط قاضی در اسلام و فقه

گفتار دوم: اهمیت و دلیل طهارت مولد به عنوان قاضی

گفتار سوم: نقد و بررسی

مبحث سوم: مرجعیت

گفتار اول: شرایط مرجعیت

گفتار دوم: نظرات فقها  در برابر شرایط مرجعیت

بند اول: طباطبایی یزدی

بند دوم: مقام معظم رهبری

1ـ خصوص دینی

2ـ اقول و ادله فقها

مبحث چهارم: امامت جماعت

گفتار اول: شرط بودن طهارت مولد در امام جماعت

گفتار دوم: دلایل شرط بودن طهارت مولد در امامت جماعت

گفتار سوم: فقه عامه

گفتار چهارم: نقد و بررسی

مبحث پنجم: طهارت

گفتار اول: اقوال فقها در باره طهارت ولد زنا

گفتار دوم: فقه امامیه

گفتار سوم: فقه عامه

گفتار چهارم: نقد وبررسی

بخش دوم: احکام کودکان طبیعی

مبحث اول: الحاق آیینی طفل بر مبنای نسب طبیعی

مبحث دوم: غسل  و نماز و زبیحه ولد زنا

گفتار اول: غسل و نماز بر ولد زنا

گفتار دوم: ذبیحه ولد زنا

گفتار سوم: نقد و بررسی

نتیجه گیری  پیشنهادات

نتیجه گیری

پیشنهادات

منابع و مأخذ

چکیده یا انگلیسی


دانلود بررسی و تحلیل حقوق یا اطفال، مشروع در قانون و فقه و بررسی چالش های موجود

دانلود پایان نامه عملکرد خانوادگی و تکانشگری با اختلال خوردن در بین دانشجویان

پایان نامه عملکرد خانوادگی و تکانشگری با اختلال خوردن در بین دانشجویان

پایان نامه عملکرد خانوادگی و تکانشگری با اختلال خوردن در بین دانشجویان

دانلود پایان نامه عملکرد خانوادگی و تکانشگری با اختلال خوردن در بین دانشجویان

پایان نامه عملکرد خانوادگی و تکانشگری با اختلال خوردن در بین دانشجویان
تکانشگری با اختلال خوردن
اختلال خوردن در بین دانشجویان
عملکرد خانوادگی و تکانشگری
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 281 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54

پایان نامه عملکرد خانوادگی و تکانشگری با اختلال خوردن در بین دانشجویان


قسمتی از متن:

خانواده و اهمیت آن در دوره کودکی

 

نوزاد در خانواده به دنیا می‌آید و اولین تعاملات خود را با محیط آغاز می‌کند. در این کانون اولیه اولین تأثیر و تأثرات متقابل آغاز می‌شود و کودک کم کم در فرآیند رشد و اجتماعی قرار می‌گیرد. همانطور که روان شناسان معتقدند سال­های اولیه کودکی نقش بسزایی در رشد شخصیت و آینده او دارد. بیشتر طرح­واره‌ها و شناخت­های کودک از خود، اطرافیان و محیط در این دوران شکل می‌گیرد. میزان سلامت جسمانی و روانی کودک بسته به ارتباطی است که خانواده با وی دارد و تا چه حد تلاش می‌کند نیازهای او را برآورده سازد. کودکانی که در این سنین از لحاظ عاطفی و امنیتی در خانواده تأمین نمی‌شوند به انواع مشکلات مبتلا می‌شوند. مشکلات این کودکان اغلب با شیطنت­ها، دروغگویی­ها و حرف نشنیدن­های ساده شروع می‌شود و با توجه به وضع نابسامان خانواده به بزهکاری­ها و جنایات بزرگسالی منتهی می‌شود. سخت گیری زیاد والدین یا بی‌توجهی آنها ، یا ننر و لوس بار آوردن کودک و برآورده ساختن کلیه نیازهای منطقی و غیر منطقی او، شخصیت سالمی را به بار نخواهد آورد. سلامت خود خانواده، تعادل شخصیتی والدین و آشنایی آنها به اصولی که می‌تواند محیط خانواده را سالمتر سازد، بسیار حائز اهمیت است.

اهمیت خانواده در دوران نوجوانی

 

مرحله نوجوانی دورانی حساس است. بطوری که در کنار سایر تحولات و تغییراتی که از جنبه‌های جسمانی و روانی در فرد اتفاق می‌افتد، ویژگی مشترک و مهم دیگر آن دوران، استقلال طلبی نوجوان در خانواده است. نوجوان می‌خواهد به طریقی رشد استقلال خود را به خانواده ثابت کند و بر این اساس شروع به ایجاد فاصله بین خود و خانواده می‌کند و به گروه همسالان نزدیک می‌شود.

در صورتی که خانواده در این دوران به کارکردهای اساسی خود آشنایی نداشته باشد و همچنین با ویژگیهای دوران نوجوانی آشنا نباشد، نخواهد توانست عملکرد تربیتی خود را به نحو احسن ایفا نماید. و چه بسا که اقدامات نادرست از سوی خانواده ، فضای نامناسب موجود در خانواده و غیره ، بیشتر و بیشتر نوجوان را از محیط خانواده دور ساخته و در صورتی که خانواده در گذشته نیز کارکرد تربیتی خود را به شیوه درست اعمال نکرده باشد و فرد از پختگی فکری کاملی برخوردار نباشد با گرایش به زمینه‌های ناسازگارانه مثل عضویت در گروههای افراطی و سایر زمینه‌ها مشکلات فردی و اجتماعی زیادی را به بار خواهد آورد. سخت گیری زیاد والدین و خانواده در این دوران و همچنین سهل‌ گیری و آزاد گذاری آنها فرزند را موجودی سرکش، طغیانگر و متزلزل بار خواهند آورد. از این گذشته این دوران، دوران الگو گیری و همانند سازی و لازم است خانواده الگوهای مناسبی را برای نوجوان خود فراهم سازند. میزان حضور خانواده در اجتماع نیز در این اهمیت بسزایی دارد. هابز معتقد است که بسیاری از نوجوانان پریشان حال و آشفته به خانواده‌هایی تعلق دارند که از زندگی اجتماعی مجزا و بیگانه‌اند. خانواده در عین حال که کوچکترین واحد اجتماعی است، مبنا و پایه هر اجتماع بزرگ است. افراد سالم جامعه ، افراد موفق و افراد فعال اجتماعی از داخل خانواده‌های سالم بیرون آمده‌اند و افراد ناسالم پرورش یافته خانواده‌های ناسالم هستند.


فهرست مطالب

فصل اول : کلیات تحقیق

مقدمه. 1

بیان مس‍أله. 2

ضرورت تحقیق. 2

اهداف تحقیق. 3

اهداف جزئی.. 3

پرسش اصلی تحقیق (مسأله تحقیق) 3

فرضیه ها 4

متغیرها 4

تعاریف نظری وعملیاتی متغیرها 4

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق

مبانی نظری تحقیق. 7

انواع وعلایم اختلال خوردن. 7

الف) بی اشتهایی عصبی (آنورکسیا یا فقدان اشتها) 7

ب) جوع عصبی یا پرخوری عصبی.. 9

شیوع اختلال خوردن. 10

سبب شناسی اختلال خوردن. 11

روش های درمان بیماری بی اشتهایی عصبی.. 13

دارودرمانی.. 13

روش های درمان بیماری پرخوری عصبی.. 13

روان درمانی.. 13

بستری کردن. 14

تکانشگری.. 14

رویکردهای مختلف در تحلیل رفتارهای تکانشی.. 15

رویکرد شخصیت شناسانه. 16

رویکرد رفتار گرایانه. 19

رویکرد روانکاوانه. 20

رویکرد زیستی.. 20

الف) سروتونین به عنوان میانجی عصبی درگیر تکانشوری.. 20

ب) لوب فرونتال بعنوان مرکز عصبی درگیر تکانشوری.. 21

رویکرد اجتماعی.. 21

تکانشوری وجنسیت.. 21

اختلالات مرتبط با تکانشگری.. 22

روانسنجی تکانشگری وابزار های موجود در ایران. 22

درمان. 23

خانواده و اهمیت آن در دوره کودکی.. 24

اهمیت خانواده در دوران نوجوانی.. 25

اهمیت خانواده = سلامت خانواده 26

عملکرد خانوادگی.. 26

سطوح عملکرد خانوادهها 27

کیفیت روابط خانواده 27

فصل سوم : روش شناسی تحقیق

مقدمه. 30

روش تحقیق. 30

جامعه آماری.. 30

حجم نمونه و روش اندازه گیری.. 30

ابزار پژوهش... 31

شیوه اجرا 32

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 32

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه. 34

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

بحث و نتیجه گیری.. 42

محدودیت های تحقیق. 43

پیشنهادات.. 44

منابع و ماخذ. 45

دانلود پایان نامه عملکرد خانوادگی و تکانشگری با اختلال خوردن در بین دانشجویان