فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

دانلود پایان نامه بررسی اثر خروج از مرکزیت جرم و p-deltaدرسازه های فولادی با مهاربندی ساده (هم محور)

پایان نامه بررسی اثر خروج از مرکزیت جرم و p-deltaدرسازه های فولادی با مهاربندی ساده (هم محور)

پایان نامه بررسی اثر خروج از مرکزیت جرم و pdeltaدرسازه های فولادی با مهاربندی ساده (هم محور)

دانلود پایان نامه بررسی اثر خروج از مرکزیت جرم و p-deltaدرسازه های فولادی با مهاربندی ساده (هم محور)

پایان نامه بررسی اثر خروج از مرکزیت جرم و pdeltaدرسازه های فولادی با مهاربندی ساده (هم محور)
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 1115 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 424

پایان نامه بررسی اثر خروج از مرکزیت جرم و p-deltaدرسازه های فولادی با مهاربندی ساده (هم محور)

 

شما در این پایان نامه با اثرات خروج از مرکزیت جرم و P-Delta در سازه‌های فولادی هم محور آشنا خواهید شد. در ادامه این پروژه به بررسی اثرات غیر خطی هندسی بر المانهای سازه، بررسی مطالعات انجام شده اثر پیچش در معادلات حرکت سیستمها و تأثیر آن بر فرکانسهای ارتعاشی و شکلهای مورد بررسی شده و …، روشهای عددی برای تحلیل دینامیکی، مدلهای تنش-کرنش غیرخطی و نحوه‌ی مدلسازی سازه‌ها و… خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

عنوان مطالب                                                                                                                              شماره صفحه 

مقدمه                                                                                                                   ٢ 

فصل اول : کلیات                                                                                                     ٣

١-١) هدف                                                                                                           ٣

١-٢) روش کار و تحقیق                                                                                     ٣

فصل دوم : آنالیز مرتبه دوم و اثرات غیرخطی هندسی                                                     ٥

٢-١) مقدمه                                                                                                            ٥

٢-٢) تعریف سختی هندسی T                                                                                  ٧

٢-٣) تحلیل تقریبی کمانش                                                                                     ١٠

٢-٤) تحلیل P-Delta ساختمانها                                                                              ١١

٢-٥) معادلات ساختمان های سه بعدی                                                                        ١٤

٢-٦) بزرگی اثرات P-Delta                                                                                ١٤

٢-٧) تحلیل P-Delta  بدون نیاز به اصلاح برنامة کامپیوتری                                       ١٥

٢-٨) ضرایب طول مؤثر K                                                                                 ١٥

٢-٩) روش های آنالیز مرتبه دوم الاستیک (استاتیکی )                                                   ١٦

٢-٩-١) آنالیز مرتبه دوم با روش المان تیر – ستون                                             ١٦

٢-٩-٢) تأثیر کاهش طول عضو در اثر انحنای آن                                               ١٩

٢-٩-٣) آنالیز الاستیک مرتبه دوم به روش المان محدود                                           ٢٠

٢-٩-٤) آنالیز الاستیک مرتبه دوم به روش بار مجازی                                              ٢٢

٢-١٠) روش تأثیر اثر P-Delta در تحلیل دینامیکی سازه ها                                             ٢٤

٢-١١) P-Delta در آئین نامه های طراحی (افزایش لنگر)                                                ٢٧

٢-١١-١) روش AISC در بخش تنش های مجاز (ASD)                                        ٢٧

٢-١١-٢) روش AISC در طراحی پلاستیک (PD)                                                ٢٨

٢-١١-٣) روش AISC در طراحی مقاومت نهایی (LRFD)                                   ٢٨

٢-١٢) P-Delta  در آئین نامه های زلزله                                                                     ٢٩

٢-١٢-١) آئین نامه ٢٨٠٠ ایران (ویرایش سوم )                                                     ٢٩

٢-١٢-٢) آئین نامه ٨ Euro Code                                                                    ٣٠

٢-١٢-٣) آئین نامه های UBC                                                                           ٣٠

٢-١٢-٤) آئین نامه ٢٠٠٣ NEHRP                                                                  ٣١ 

فصل سوم : پیچش                                                                                                  ٣٢

٣-١) مقدمه                                                                                                          ٣٢

٣-٢) تاریخچه مطالعات                                                                                           ٣٢

٣-٣) رفتار ارتجاعی سیستم های نامتقارن                                                                     ٣٣

٣-٤) رفتار غیرارتجاعی سیستم های نامتقارن                                                                ٣٤

٣-٥) سیستم های خطی الاستیک SDOF                                                                       ٣٦

٣-٥-١) سیستم SDOF                                                                                    ٣٦

٣-٥-٢) معادلات حرکت                                                                                   ٣٧

٣-٥-٣) آنالیز طیف پاسخ                                                                                  ٤١

٣-٥-٤) اثرات توأم جانبی ـ پیچشی                                                                      ٤٥

٣-٦) سیستمهای خطی الاستیک چند طبقه MDOF                                                        ٤٨

٣-٦-١) تعاریف و فرضیات                                                                              ٤٨

٣-٦-٢) معادلات حرکت                                                                                   ٤٩

٣-٦-٣) فرکانس های ارتعاشی و شکل های مودی                                                     ٥٣

٣-٦-٤) تعیین فرکانس های ارتعاشی و شکل های مودی                                             ٥٤

٣-٦-٥) تحلیل تقریبی فرکانس ها و بردارهای مودی ارتعاشی                                     ٥٧

٣-٦-٦) سیستم های یک طبقة معادل                                                                      ٥٩

٣-٦-٧) نیروهای زلزله                                                                                    ٦٠

٣-٦-٨) خلاصة روش تحلیل                                                                             ٦٣

٣-٧) پاسخ پیچشی لرزه ای : فرضیات و مشکلات تحقیقات                                                ٦٣

٣-٧-١) مدل سازی برای تحقیق در زمینة اثر دینامیکی پیچش                                     ٦٤

٣-٨) مقررات پیچشی در آئین نامه ها                                                                           ٧٠

٣-٨-١) روش محاسبة نیروی طراحی                                                                  ٧٠

٣-٨-٢) خروج از مرکزیت طراحی                                                                    ٧١

٣-٨-٣) نیروهای طراحی در المان ها                                                                   ٧٥

٣-٨-٤) کاربرد خروج از مرکزیت طراحی در ساختمان های چندطبقه                          ٧٦

٣-٩) مروری بر تحقیقات انجام شده در مورد خروج از مرکزیت طراحی                            ٧٧

٣-٩-١) خروج از مرکزیت دینامیکی                                                                   ٧٧

٣-٩-٢) خروج از مرکزیت تصادفی                                                                    ٨٣

فصل چهارم : روش های عددی برای تحلیل دینامیکی                                                       ٨٥

٤-١) مقدمه                                                                                                          ٨٥

٤-٢) روش های خانوادة نیومارک                                                                               ٨٥

٤-٣) پایداری روش نیومارک                                                                                    ٨٧

٤-٤) روش شتاب متوسط                                                                                   ٨٨

٤-٥) ضریب θ ویلسون                                                                                          ٨٩

٤-٦) استفاده از میرایی متناسب با سختی                                                                    ٩٠

٤-٧) روش ،Hilber, Hughes and Taylor α                                                         ٩١

٤-٨) انتخاب روش انتگرال گیری مستقیم                                                                     ٩٢

٤-٩) تحلیل غیرخطی                                                                                            ٩٢ 

فصل پنجم : تحلیل غیرخطی سازه های فولادی                                                              ٩٤

۵-١) مقدمه                                                                                                         ٩٤

٥-٢) مروری بر روش ها و مدل های تحلیل غیرخطی دینامیکی                                         ٩٥

٥-٣) قوانین سخت شدگی کرنش                                                                                ٩٩

٥-٣-١) قانون سخت شدگی همسان                                                                     ١٠٠

٥-٣-٢) قانون سخت شدگی جنبشی                                                                     ١٠٠

٥-٣-٣) قانون سخت شدگی مستقل                                                                      ١٠١

٥-٤) مدل های پلاستیسیته چرخه ای                                                                           ١٠١

٥-٤-١) مدل الاستیک – کاملاً پلاستیک                                                                ١٠٢

۵-٤-٢) مدل سخت شدگی کرنشی دوخطی                                                           ١٠٢

٥-٤-٣) مدل سخت شدگی کرنشی چندخطی                                                          ١٠٤

٥-٤-٤) مدل رامبرگ ـ اسگود معکوس                                                              ١٠٤

٥-٤-٥) مدل وابسته به نرخ کرنش                                                                    ١٠٦

٥-٥) الگوریتمهای حل مسائل غیرخطی                                                                    ١٠٦

۵-۵-١) الگوریتم کنترل بار                                                                             ١٠٨

۵-۵-١-١) الگوریتم افزایشی ساده                                                          ١٠٨

۵-۵-١-٢) الگوریتم کنترل بار نیوتن ـ رافسون                                          ١١٠

۵-۵-١-٣) الگوریتم مختلط برگان                                                          ١١١

۵-۵-٢) الگوریتم کنترل تغییر مکان                                                                  ١١٢

۵-۵-٣) الگوریتم کنترل طول قوس                                                                   ١١۵

۵-۵-۴) الگوریتم کنترل کار                                                                            ١١۶

فصل ششم : مدلها و نتایج تحلیلی                                                                             ١٢٠

۶-١) مقدمه                                                                                                        ١٢٠

۶-٢) مدلهای سازه ای مورد مطالعه                                                                         ١٢٠

۶-٣) مدلسازی رایانه ای                                                                                       ١٢٢

۶-٣-١) مدلسازی اثر پیچش                                                                            ١٢٢

۶-٣-٢) تحلیل P-У                                                                                       ١٢۵

٦-٣-٣) نحوه مدل سازی غیرخطی سازه ها در این مطالعه                                       ١٢٥

٦-٣-٣-١) خصوصیات مفاصل                                                              ١٢٥

٦-٣-٣-٢) خصوصیات مفاصل استفاده شده در این پژوهش                           ١٢٨

۶-٣-۴) شتابنگاشتهای ورودی در تحلیل غیرخطی                                                ١٣٢

۶-٣-۵) روش محاسبه δ و  V                                                                      ١٣٣

۶-۴) نتایج تحلیلها                                                                                                ١٣۴

۶-۴-١) شکلها و پریودهای مودی سازه ها                                                           ١٣۴

۶-۴-١-١) بررسی نتایج شکلها و پریودهای مودی سازه ها                           ١۶٠

۶-۴-٢) منحنیهای  برش پایه - تغییر مکان                                                           ١۶١

۶-۴-٣) تغییر مکانهای حد جاری شدن (Dy)                                                       ١٨۶

۶-۴-٣-١) بررسی نتایج تغییر مکانهای حد جاری شدن                                ٢٢٣

۶-۴-۴) برش پایه حد جاری شدن (Vy)                                                             ٢٣٨

۶-۴-۴-١) بررسی نتایج برش پایه حد جاری شدن                                      ٢۴٩

۶-۴-۵) سختی الاستیک (Ke)                                                                          ٢۵۶

۶-۴-۵-١) بررسی نتایج سختی الاستیک                                                   ٢٩٧

۶-۴-۶) شکل پذیری تقاضا μ                                                                          ٣١٢

۶-۴-۶-١) بررسی نتایج شکل پذیری تقاضا                                               ٣۴٠

۶-۴-٧) تغییر مکانها و دورانها در ٠٫٠۵g و ٠٫٣g                                              ٣۵۵

۶-۴-٧-١) بررسی نتایج تغییر مکانها و دورانها در ٠٫٠۵g و ٠٫٣g               ٣٧٧ 

فصل هفتم : نتیجه گیری                                                                                         ٣٨٠ 

فهرست مراجع                                                                                                    ٣٨٣ 

چکیده انگلیسی                                                                                                    ٣٩١

دانلود پایان نامه بررسی اثر خروج از مرکزیت جرم و p-deltaدرسازه های فولادی با مهاربندی ساده (هم محور)

دانلود پایان نامه بهینه سازی مسیر جا به جایی در شبکه های شهری با استفاده از الگوریتم مورچگان در گراف های جهت دار

پایان نامه بهینه سازی مسیر جا به جایی در شبکه های شهری با استفاده از الگوریتم مورچگان در گراف های جهت دار

پایان نامه بهینه سازی مسیر جا به جایی در شبکه های شهری با استفاده از الگوریتم مورچگان در گراف های جهت دار

دانلود پایان نامه بهینه سازی مسیر جا به جایی در شبکه های شهری با استفاده از الگوریتم مورچگان در گراف های جهت دار

پایان نامه بهینه سازی مسیر جا به جایی در شبکه های شهری با استفاده از الگوریتم مورچگان در گراف های جهت دار
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 4575 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 250

پایان نامه بهینه سازی مسیر جا به جایی در شبکه های شهری با استفاده از الگوریتم مورچگان در گراف های جهت دار

چکیده

یافتن مسیر بهینه از میان مسیرهای موجود یکی از م̂سائل پای̂Oه ای در برنام̂ه ری̂زی ش̂بکه حمل و نقل می باشد که می تواند کاربردهای وسیعی در هدایت هوشمند ترافیک شلوی · م̂سیریابی اتوماتیک وسائل نقلیه · برنامه ریزی تجهیزات ترافیکی و ... داشته باشد. این م̂سأله ب̂ا زی̂اد ش̂دن تعداد ایستگاه ها و مسیرهای ارتباطی آنها تبدیل به یک مسأله پیچیده می گردد که حل آن با اس̂تفاده از روش های شمارشی و سایر روش های مستقیم مستلزم پردازش حجم عظیم̂ی از داده ه̂ا خواه̂د بود. جهت دار بودن مسیرها و وجود گره های بن بست · حل مسأله را با پیچیدگی های دیگری مواجه می سازد. در این مسأله عامل تصمیم گیر باید از میان کلیه حالات امکان پذیر· حالتی را انتخاب نماید که بهترین کارآئی را برای شبکه تأمین کند. به عب̂ارت دیگ̂ر مجم̂وع اوزان ن̂سبت داده ش̂ده ب̂ه مسیرها (بسته به معیار انتخاب ) کمینه یا بیشینه گردد. این معیارها می تواند شامل م̂سافت · زم̂ان · هزینه و یا ترکیبی از آنها باشد. 

مقدمه

حمل و نقل در تمامی کشورهای جهان یکی از ارکان توسعه ی̂افتگی ب̂ه ش̂مار م̂ی رود و تأثیری که حمل و نقل بر سایر صنایع دارد انکارناپذیر است . تأثیر حمل و نقل ب̂ر اقت̂صاد· مح̂یط زیست و نیز اثر بخشی عم̂ده آن ب̂ر می̂زان رض̂ایت عم̂ومی ب̂ه گون̂ه ای اس̂ت ک̂ه ج̂ستجوی روش هایی برای هرچه بهتر کردن سیستم های حمل و نقل را اجتناب ناپذیر می نماید. 

پژوهش استاتزل و هوس [٢٧]

این پژوهش به معرفی الگوریتم سیستم مورچه ای بیش – ک̂م ̧cMMAS( e) م̂Oی پ̂Oردازد. در این مطالعه پژوهش گران ابتدا به تاریخچه الگوریتم های بهینه سازی کلونی مورچه ه̂ا نظی̂ر ACS و AS اشاره می کند و کاربرد این الگوریتم ها و نتایج محاس̂باتی آن ه̂ا ب̂ر روی م̂سئله TSP و QAP بیان می کنند. سپس با بر شمردن نقاط قوت و ضعف این الگ̂وریتم ه̂ا ب̂ه معرف̂ی الگ̂وریتم خ̂ود می پردازند.

فهرست مطالب

چکیده ................................................................................................................................................الف

پیشگفتار ............................................................................................................................................۱ 

فصل ۱ کلیات

۱ !۱! مقدمه ...........................................................................................................................۴

۱!۲! تعریف مسأله ...............................................................................................................۶

۱!۳! هدف تحقیق ................................................................................................................۸

۱!۴! روش تحقیق ................................................................................................................۸

۱!۵! فرضیات تحقیق ...........................................................................................................۹

فصل ۲‐ مروری بر ادبیات موضوع

۲ !۱! مقدمه ..........................................................................................................................̈۱y

۲ !۲! الگوریتم مورچه ها......................................................................................................۱۱

۲ !۳! شرح مختصر مفهوم سیستم مورچه ای (AS) .............................................................۱۲

۲ !۴! مروری بر پژوهش های پیشین ....................................................................................۱۳

۲ !۵! جمع بندی ...................................................................................................................̈۳y 

فصل ۳‐ روش های بهینه سازی

۳ !۱! مقدمه ........................................................................................................................۳۲

۳ !۲! مفاهیم بهینه سازی .......................................................................................................۳۳

۳ !۳! بررسی روش های بهینه سازی .....................................................................................۳۴ 

فصل ۴‐ بررسی دقیق الگوریتم ACS به عنوان الگوریتم مرجع

۴ !۱! مقدمه ........................................................................................................................۳۷

۴ !۲! قواعد گذار در ACS .................................................................................................۳۹

۴ !۳! قواعد بروز رسانی .....................................................................................................̈۴y

۴ !۴! تنظیم پارامترها در ACS ............................................................................................۴۲

۴ !۵! رفتار فرومون و ارتباط آن با کارآئی سیستم ..............................................................۴۳

۴ !۶! همکاری بین مورچه ها ..............................................................................................۴۵

۴ !۷! اهمیت فرومون و تابع ابتکاری .................................................................................۴۸

۴ !۸! مقایسه ACS با سایر روش های ابتکاری ...................................................................۴۹

فصل ۵‐ شرح الگوریتم پیدا کردن مسیر بهینه با استفاده از ACS

۵ !۱! مقدمه ........................................................................................................................۵۱

۵ !۲! کلیاتی در باره الگوریتم طرح شده و روش شرح .....................................................۵۲

۵ !۳! شرح الگوریتم ...........................................................................................................۵۳ 

فصل ۶‐ تعیین مقادیر پارامترها و تحقیق اعتبار اصلاحات

۶ !۱! مقدمه ........................................................................................................................۷۲

۶!۲! تعیین مقدار بهینه مورچه ها .......................................................................................۷۳

۶ !۳! تعیین پارامتر B .........................................................................................................۷۵

۶ !۴! بررسی اثر همکاری مورچه ها دریافتن مسیر بهینه ....................................................۷۸

۶ !۵! بررسی اثرات تابع مسافت در یافتن مسیر بهینه ........................................................۸۱

۶!۶! مقای̂OOسه روش اس̂OOتفاده از نزدی̂OOکت̂OOرین هم̂OOسایگی و روش اس̂OOتفاده از

نزدیکترین نقطه به مقصد .......................................................................................۸۲

۶!۷! مقای̂OOسه روش ج̂OOای گ̂OOذاری مورچ̂OOه ه̂OOا در مب̂OOداء و مق̂OOصد ب̂OOا روش

جای گذاری در مبداء .................................................................................................۸۳ 

فصل ۷‐ نتیجه گیری و پیشنهاد برای مطالعات آتی

۷ !۱! جمع بندی نتایج ........................................................................................................۸۶

۷ !۲! پیشنهاد برای مطالعات آتی .........................................................................................۸۷ 

فهرست منابع و مآخذ .....................................................................................................................۸۹

ضمیمه ۱! متن ورودی برنامه ........................................................................................................۹۲

ضمیمه ۲! نحوه کار با نرم افزار ....................................................................................................۱۱۹ì 

دانلود پایان نامه بهینه سازی مسیر جا به جایی در شبکه های شهری با استفاده از الگوریتم مورچگان در گراف های جهت دار

دانلود پایان نامه تحلیل ویژگیهای مصالح لایه روکش در جلوگیری از ترک های انعکاسی در روسازی های مرکب

پایان نامه تحلیل ویژگیهای مصالح لایه روکش در جلوگیری از ترک های انعکاسی در روسازی های مرکب

پایان نامه تحلیل ویژگیهای مصالح لایه روکش در جلوگیری از ترک های انعکاسی در روسازی های مرکب

دانلود پایان نامه تحلیل ویژگیهای مصالح لایه روکش در جلوگیری از ترک های انعکاسی در روسازی های مرکب

پایان نامه تحلیل ویژگیهای مصالح لایه روکش در جلوگیری از ترک های انعکاسی در روسازی های مرکب
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 6643 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 172

پایان نامه تحلیل ویژگیهای مصالح لایه روکش در جلوگیری از ترک های انعکاسی در روسازی های مرکب

چکیده

روسازی ها در طی دوران بهره برداری احتیاج به تقویت دارند· که این امر از طریق لایة روکش یا لایة بتن آسفالتی صورت می پذیرد. به نظر می رسد· به منظور دستیابی به طرحی مناسب · بررسی تاثیر ض̂ریب ارتج̂اعی (مدول الاستیسیته )· که از ویژگیهای مکانیکی مصالح لایة روکش ̈a بتن آسفالتی است · در انتقال ترکهای انعکاسی · لازم است . این بررسی در روسازی های مرکب با اساس بتنی و روکش بتن آسفالتی در حالتیکه دو لایة بطور کامل بهم چسبیده اند صورت گرفته است . بدین منظور مدلی از روسازی مرکب در نرم افزار المان محدود ANSYS · طراحی و مورد تحلیل قرار گرفت . در این مدل علاوه بر فرضیات بکار گرفته شده در تحلیل روسازی · با استفاده از المانهای ریزتر در محل درز و مصالح همگن و ایزوتروپ · شرایط مرزی مناسب ایجاد شده است . سپس با اعمال بار گسترده استاندارد kip ۱۸ (۸.۲ تنی ) بصورت محور منفرد· مدل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است . در این تحلیل با تغییر ضخامت لایة روکش و ضریب ارتجاعی آن · تنش های کششی و فشاری لایة بتن آسفالتی و میزان نشست روسازی هنگامی که بار دقیقاً بر روی ترک قرار دارد با دو برنامة ANSYS و KENSLABS · مورد بررسی قرار گرفت . نتیجة این بررسی ها نشان داد که با افزایش ضریب ارتجاعی و درصد مصالح سنگی در مخلوط بتن آسفالتی · مقادیر تنش کششی در زیر لایة بتن آسفالتی و تنش فشاری در زیر دال بتنی به ترتیب افزایش و کاهش یافته و مقادیر کرنش کششی در زیر لایة بتن آسفالتی و فشاری در زیر دال بتنی نیز کاهش یافته است . بنابراین مناسب ترین مقدار ضریب ارتجاعی · برای جلوگیری از شروع ترک انعکاسی · مقداری است که در ضخامت های کمتر· تنش فشاری بر روی بستر و تنش کششی در زیر بتن آسفالتی کمتر باشد. 

ترک انعکاسی : در اکثر روسازی های بتنی و مرکب وجود یک درز یا ترک در لای̂ة زی̂رین در اث̂ر تغیی̂رات دم̂ا و ت̂نش ه̂ای وارده · باع̂ث رش̂د و گ̂سترش خراب̂ی ش̂ده و لایة روک̂ش از ب̂ین م̂ی رود.

ترکخوردگی انعکاسی عمدتاً در اثر حرکات افقی و قائم دال بتنی در زیر رویة بتن آسفالتی بوجود می آید.

ویژگیهای مصالح لایة بتن آسفالتی : مصالح لایة روکش اکثرًا از جنس مخلوط بتن آسفالتی است از آنجایکه ضریب ارتجاعی مخلوط بتن آسفالتی تابعی از درصد قیر مصرفی · درصد فضای خ̂الی در مخل̂وط بتن آسفالتی · درصد فیلر· ویسکوزیته · درجة حرارت · زمان بارگذاری و غیره است · بن̂ابراین ای̂ن ض̂ریب ب̂ه عنوان مشخص کنندة خصوصیات و ویژگیهای مکانیکی مصالح لایة روکش بکار گرفته شده است .

فهرست مطالب 

عناوین                                                                                                  صفحه

فصل اول : مقدمه                                                                                             ۲

۱!۱! زمینة تحقیق                                                                                         ۲

۱!۲! فرضیه ها و زمینة تحقیق                                                                       ۴

۱!۲! لزوم انجام تحقیق                                                                                  ۵

۱!۴! شیوة تحقیق                                                                                          ۵

۱!۵! خلاصة پایان نامه                                                                                 ۶

۱!۶! تعاریف                                                                                               ۷

۱!۷! تعیین حدود تحقیق و فرضیات کلیدی                                                        ۷

۱!۸! خلاصه                                                                                               ۸

فصل دوم : مروری بر تحقیقات گذشته                                                                ۱ÿ

۲!۱! مقدمه                                                                                                  ۱ÿ

۲!۲! روشهای اولیه و الگوهای طبقه بندی موضوعات                                       ۱۱

۲!۲!۱! انواع روکش ها                                                                             ۱۱

۲!۲!۲! ترکهای انعکاسی                                                                           ۱۳

۲!۲!۳! طراحی روکش                                                                             ۱۶

۲!۲!۴! منشأ ترکها و نحوة گسترش آنها                                                       ۲۲

۲!۲!۵! بررسی روشهای جلوگیری از ترکهای انعکاسی                                 ۲۷

۲!۳! الگوهای تحلیل و فرضیات متداول                                                           ۳۷

۲!۳!۱! قانون خستگی و بررسی پدیدة خستگی                                              ۳۷

۲!۳!۲! گسترش ترک و مدهای شکست                                                        ۴۴

۲!۳!۳! ارزیابی و تحلیل پدیدة خستگی به روش مکانیک شکست                     ۴۵

۲!۳!۴! مدهای شکست                                                                              ۵ÿ

۲!۳!۵! محاسبة شدت تنش                                                                         ۵۱

۲!۳!۶! اثر متغیرهای مخلوط بتن آسفالتی بر ضریب دینامیکی                        ۵۴

۲!۳!۷! محاسبات مربوط به ترکهای انعکاسی در روکش ها و نتایج آن             ۵۸

۲!۴! سؤالات مطرح و یافته ها تاکنون                                                             ۶۵

۲!۵! خلاصه                                                                                               ۶۶

فصل سوم : آنالیز روکش های بتن آسفالتی با توجه به ترک انعکاسی                     ۶۸

۳!۱! مقدمه                                                                                                  ۶۸

۳!۲! دلیل بکارگیری روش تحقیق                                                                   ۶۹

۳!۳! روشهای حل عددی مسأله با نرم افزار ANSYS                                         ۷ÿ

۳!۴! مراحل اساسی در روش اجزاء محدود                                                      ۷ÿ

۳!۵! برنامة ANSYS و بررسی دقت آن                                                           ۷۱

۳!۶! فرضیات مسأله و مشخصات مصالح در آنالیز مدل                                     ۷۴

۳!۷! المان های مورد استفاده                                                                         ۷۷

۳!۷!۱! معرفی المان COMBIN14                                                               ۷۷

۳!۷!۲! معرفی المان SOLID65                                                                  ۷۸

۳!۷!۳! معرفی المان  SOLID45                                                                 ۷۹

۳!۸! مدلسازی مصالح روسازی مرکب                                                           ۸ÿ

۳!۸!۱! مدلسازی بستر                                                                              ۸ÿ

۳!۸!۲! مدلسازی درز و میلة داول                                                              ۸۶

۳!۸!۳! مدلسازی میله های دوخت                                                               ۹ÿ

۳!۸!۴! مدلسازی اساس بتنی                                                                      ۹۲

۳!۸!۵! طراحی دال های مختلف بتنی                                                          ۹۳

۳!۸!۶! مدلسازی روکش بتن آسفالتی                                                           ۹۶

۳!۸!۷! هندسة مدل                                                                                   ۹۹

۳!۹! بارگذاری مدل                                                                                      ۱ÿÿ

۳!۹!۱! شرایط تکیه گاهی                                                                          ۱ÿÿ

۳!۹!۲! مش بندی مدل                                                                               ۱ÿ۲

۳!۹!۳! بارگذاری و تحلیل مدل                                                                   ۱ÿ۳

۳!̈۱y! نکات مثبت کار                                                                                  ۱ÿ۶

۳!۱۱! خلاصه                                                                                             ۱ÿ۶

فصل چهارم : تحلیل نتایج و بحث پیرامون آن                                                      ۱ÿ۸

۴!۱! مقدمه                                                                                                  ۱ÿ۸

۴!۲! بررسی نتایج حاصل از ANSYS                                                             ۱ÿ۸

۴!۳! بررسی نتایج حاصل از KENSLABS                                                      ۱۱۹

۴!۴! الگوی اطلاعات برای هر یک از سؤالات تحقیق یا فرضیات                       ۱۲۳

۴!۴! خلاصه                                                                                               ۱۲۴

فصل پنجم : نتیجه گیری و کاربرد                                                                       ۱۲۶

۵!۱! مقدمه                                                                                                  ۱۲۶

۵!۲! نتیجه گیری در مورد هر یک از سؤالات یا فرضیات تحقیق                        ۱۲۷

۵!۳! نتیجه گیری کلی دربارة مسألة اصلی تحقیق                                              ۱۲۹

۵!۴! کاربردهای نظری و تحقیقی                                                                   ۱۲۹

۵!۵! کاربردهای عملی                                                                                  ۱۳ÿ

۵!۶!پیشنهاد تحقیقات آتی                                                                               ۱۳ÿ

مراجع و مأخذ                                                                                                  ۱۳۲

پیوست ها                                                                                                       ۱۴ÿ

دانلود پایان نامه تحلیل ویژگیهای مصالح لایه روکش در جلوگیری از ترک های انعکاسی در روسازی های مرکب

دانلود پایان نامه تحقیق و ارزیابی پارامترها و مشخصه های هیدرولیکی حوضچه آرامش (مطالعه موردی سد نازلوچای)

پایان نامه تحقیق و ارزیابی پارامترها و مشخصه های هیدرولیکی حوضچه آرامش (مطالعه موردی سد نازلوچای)

پایان نامه تحقیق و ارزیابی پارامترها و مشخصه های هیدرولیکی حوضچه آرامش (مطالعه موردی سد نازلوچای)

دانلود پایان نامه تحقیق و ارزیابی پارامترها و مشخصه های هیدرولیکی حوضچه آرامش (مطالعه  موردی سد نازلوچای)

پایان نامه تحقیق و ارزیابی پارامترها و مشخصه های هیدرولیکی حوضچه آرامش (مطالعه  موردی سد نازلوچای)
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 9312 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 160

پایان نامه تحقیق و ارزیابی پارامترها و مشخصه های هیدرولیکی حوضچه آرامش (مطالعه  موردی سد نازلوچای)

تاریخچه

حدود ١٣٠ سال پیش در ١٨٦٩ میلادی، فرود اولین مدل هیدرولیکی را با هدف طراحی بهینه ابعاد کشتی ساخت . در سال ١٨٨٣ ، رینولدز تجربیات خود را در مورد آزمایش مدل حرکت جریان در لوله ها و مجاری تحت فشار انتشار داد. البته قبل از این و در قرن پانزدهم میلادی، نظریه استفاده از مدل در پیش بینی عملکرد نمونه واقعی توسط لئوناردو داوینچی ارائه شده بود.

اولین آزمایشگا ههای مهندسی هیدرولیک نیز در سالهای اولیه قرن حاضر میلادی توسط انگلز در درسدن  و تئودور رهبوک جنب دانشگاه کالستورهه آلمان احداث گردید . متعاقب آن آزمایشگاههای هیدرولیک زیادی در آمریکا و اروپا به صورت مستقل و یا در دانشگا هها ایجاد شد.

تحلیل ابعادی

به طور کلی معادلاتی که از طریق تحلیلی استنتاج می شوند در همه دستگاهها صادقند و در نتیجه هر گروه از جمله های معادله باید نمایش ابعادی یکسانی داشته باشند. چنین معادلا تی از نظر ابعادی همگن نا میده می شوند. کابرد مهم این قانون آن است که در صورت مشخص بودن پارامترهای دخیل در یک مسئله در حالی که رابطه بین آنها معلوم نباشد با استفاده از تحلیل ابعادی می توان رابطه ای را بین مجموعه ای از این عوامل که بی بعد شده اند فرمولبندی نمود و تعداد متغیرها را کاهش داد.

بنابراین از آنالیز ابعادی به منظور شناخت صحت یک رابطه و یا تعیین یک رابطه منطقی بین یک سری پارامتر استفاده می شود.

قضیه باکینگهام

بر اساس این قضیه تعداد گروههای بی بعد مستقلی که می توانند برای توصیف پدیده های معلوم شامل n متغیر به کار برده شوند مساوی با n-r است .  r معمولا برابر با تعداد ابعا د اصلی ا ست که برای بیان متغیرها مورد نیاز است . ابعاد اصلی عبارتند از T ,L  ,M  (زمان و طول و جرم )و یا T ,L  ,F  (زمان و طول و نیرو) . هر پدیده فیزیکی را میتوان بوسیله ترکیبی از یکی از این گروههای سه عاملی بیان نمود. در بین گروههای بی بعد مستقلی که در مسائل مختلف مکانیک سیا لا ت با آنها روبرو هستیم .

فهرست مطالب

عنوان مطالب                                                                            شماره صفحه

چکیده                                                                                                           12

مقدمه                                                                                                            13

فصل اول: کلیات

١-١)  هدف                                                                                   15

١-١-٢) قوانین طرح مدلهای هیدرولیکی                                   16

١-١-٣) پدیده های ویژه هیدرولیکی در طرحهای بزرگ آبی        20

١-٢) پیشینه تحقیق                                                                          25

١-٣) روش کار و تحقیق                                                                  27

فصل دوم:مروری بر تحقیقات انجام شده

٢-١) طبقه بندی پرش                                                                      31

٢-٢) طول پرش                                                                             34

٢-٣) عمق مزدوج و افت انرژی                                                        36

٢-٤) مشخصه های آشفتگی در پرش                                                  38

٢-٥) هوادهی پرش هیدرولیکی                                                         44

٢-٦) حوضچه آرامش                                                                      48

٢-٦-١) حوضچه با کف افقی                                                   48

٢-٦-٢) حوضچه با کف شیبدار                                               53

فصل سوم: مدلسازی و شرایط انجام آزمایش

٣-١)  آنالیز ابعادی                                                                         57

٣-٢) مدلسازی                                                                               59

٣-٣) شبیه سازی فشار دینامیکی                                                       63

٣-٤) مدل فیزیکی سیستم تخلیه سیلاب نازلوچای                                 65

٣-٤-١) مقیاس مدل                                                                65

٣-٤-٢) اجزاء مدل                                                                 66

٣-٤-٣) مقاطع اندازه گیری                                                     72

٣-٤-٤) دبی آزمایش                                                              72

٣-٤-٥) منحنی آبگذری سرریز                                                73

٣-٤-٦) وسایل اندازه گیری                                                     74

فصل چهارم: نحوه انجام آزمایشات و ارائه نتایج

٤-١) مرحله اول- دیواره موازی                                                        82

٤-٢) مرحله دوم - دیواره همگرا                                                       86

فصل پنجم : تحلیل نتایج

٥-١) مرحله اول- دیواره موازی                                                       103

٥-١-١) عمق آب                                                                  106

٥-١-٢) عدد فرود                                                                 106

٥-١-٣) فشار استاتیکی                                                           107

٥-١-٤) راندمان پرش                                                            108

٥-٢) مرحله دوم - دیواره همگرا                                                       111

٥-٢-١) فشار استاتیکی                                                           111

٥-٢-٢) عمق آب                                                                  113

٥-٢-٣) سرعت                                                                    116

٥-٢-٤) فشار دینامیکی                                                          116

٥-٢-٥) راندمان پرش                                                            123

٥-٢-٦) تحلیل همبستگی داده ها                                               125

٥-٢-٧) شکل گیری پرش هیدرولیکی                                      127

٥-٢-٨) لایه آشفته                                                                 127

٥-٢-٩) شرایط برگشت جریان از دیواره ها                               132

فصل ششم :  نتیجه گیری و پیشنهادات

٦-١) نتیجه گیری                                                                           135

٦-٢) پیشنهادات                                                                              137

پیوست                                                                                                     139

منابع و ماخذ

فهرست منابع فارسی                                                                                  152

فهرست منابع لاتین                                                                                    153

دانلود پایان نامه تحقیق و ارزیابی پارامترها و مشخصه های هیدرولیکی حوضچه آرامش (مطالعه  موردی سد نازلوچای)

دانلود مقاله رابطه بین کسورات بودجه و ورودیهای سرمایه ای:شواهد اقتصادی بیشتر

مقاله رابطه بین کسورات بودجه و ورودیهای سرمایه ای:شواهد اقتصادی بیشتر

مقاله رابطه بین کسورات بودجه و ورودیهای سرمایه ایشواهد اقتصادی بیشتر

دانلود مقاله رابطه بین کسورات بودجه و ورودیهای سرمایه ای:شواهد اقتصادی بیشتر

مقاله رابطه بین کسورات بودجه و ورودیهای سرمایه ایشواهد اقتصادی بیشتر
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 647 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12

مقاله رابطه بین کسورات بودجه و ورودیهای سرمایه ای:شواهد اقتصادی بیشتر

ترجمه شده از مقاله انگلیسی 

رابطه بین کسورات بودجه وورودیهای سرمایه ای:شواهد اقتصادی بیشتر

این تحقیق اکثر فدرال را روی وردریهای سرماه ای ایالات متحده گزارش می کند .با توسعه کارهای قبلی بهمنی- اسکویی وپایسته (1994)مابر منطقی بودن حداکثر احتمال جدید عرضه شده بوسیله جانسن (1988)وجانسن ژولیوس (1990)برای انجام آزمایشات Cointegrationتاکید می کنیم .نتایج یک رابطه بلند مدت رابین کسورات بودجه و وردریهای سرمایه نشان می دهد .بعلاوه یافته های حاصل از مدلسازی خطا –اصلاح نشان می دهد که ناتعادلهای موقتی (کوتاه مدت )در بازارهای مالی به سرعت اصلاح میشوند وبنابراین مشخص میشود که بازارهاکارآمد هستند .

مقدمه:

دریکی از نسخه های این مجله بهمنی –اسکویی وپاسته (1994)نشان داده اند که کسورات بودجه در ایالات متحده باعث جریانات ورودی سرمایه ای در دوره 88-1973شده است .با استفاده از روش انتگرال گیری مضاعف دو مرحله ای براساس باقیمانده انجل –گانگر (1987)ومدل خطا اصلاح آنها کشف کردند که کسورات بودجه وجریانات ورودی هم انباشته هستند .آنها رابطه بین کسورات بودجه وجریانات ورودی سرمایه را براساس نرخ بهره افزایش یافته حاصل از وام گیری عمومی وبهبود انتظارات را براساس رشد اقتصادی یافته حاصل از محرکهای بودجه ،مشخص کنند. شواهد ارائه شده بوسیله بهمنی- اسکویی وپاسته (که بعد از این به آنها BPگفته میشود)سهم قابل توجهی در شناخت ما از اثر کسورات بودجه در اقتصادایفا می کنند .هدف از این یادداشت آن است که شواهد بیشتری را روی رابطه بین کسورات بودجه وجریانهای ورودی با استفاده از آزمایش اطلاعات به کمک روش Cointegrationجدیدی که بوسیله جانسن (1988)وجانسن وژولیوس(1990)ارائه شده است ،مطرح کنند .تحلیلهای بعدی نشان داده اند که تکنیک Cointegrationانجل – گارنگر با برخی نواقص اقتصادی مواجه است .نتایج ما همچنین وجود یک ارتباط طولانی مدت بین کسورات بودجه جریانهای داخلی سرمایه را نشان می دهد که بازارهای جهانی سرمایه بسیار کارآمد هستند .

دانلود مقاله رابطه بین کسورات بودجه و ورودیهای سرمایه ای:شواهد اقتصادی بیشتر