فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

دانلود پایان نامه مدیریت دانش

پایان نامه مدیریت دانش

پایان نامه مدیریت دانش

دانلود پایان نامه مدیریت دانش

پایان نامه مدیریت دانش
دانش
مدیریت دانش
پایان نامه مدیریت
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 84 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 167

پایان نامه مدیریت دانش

چکیده

  دانش در سازمانهای امروزی بعنوان یکی از عوامل کلیدی موفقیت سازمان ها تلقی می گردد.

به همین جهت مدیریت دانش موجود در سازمانها از اهمیت ویژه ای برخوردار گردیده است،در همین راستا مباحث مرتبط با مدیریت دانش و بکارگیری مناسب آن در سازمان ها،سوالاتی متعدد در ذهن اندیشمندان این حوزه بوجود آورده است.از آنجا که یکی از مهمترین عوامل موفقیت مدیریت دانش،وجود ساختار سازمانی مناسب، سازگار با مدیریت دانش میباشد.

مبحث ساختار سازمان سازگار با مدیریت دانش که بتواند استراتژی های کسب و کار و مدیریت دانش را همزمان پوشش دهد از اهمیتی دوچندان برخوردار گردیده است.استراتژی های مدیریت دانش در سازمان با توجه به تمرکز آن بر نوآوری و کارآیی در سازمان،نیازمند به ساختارهای سازمانی متفاوت است.بطور کلی دو نوع استراتژی برای مدیریت دانش در سازمان ها مورد توجه است که تحت عنوان استراتژی کدگذاری دانش واستراتژی شخصی سازی از آنها یاد می گردد.

استراتژی کدگذاری دانش با هدف افزایش کارآیی در سازمان وتمرکز به فرآیندها واستراتژی شخصی سازی با هدف نوآوری و تمرکز به افراد در سازمان،مستلزم ساختارهای سازمانی ویژه خود می باشند تا بتوانند از اثر بخشی لازم برخوردار گردند.در این تحقیق علاوه بر این به موارد مهمی چون چرخه مدیریت دانش،اجزای سیستم مدیریت دانش،سیستم مدیریت دانشkms،مدل های مدیریت دانش،پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان،دانش آفرینی،نقش مدیریت دانش در تحقیق حرکت استراتژیک سازمان،رویکرد های پیش نیاز جهت اجرای مدیریت دانش،بازارهای پویای دانش،اهمیت و جایگاه مشاوران در اجرای مدیریت دانش آینده مدیریت بحث به میان آمده است.روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش از نوع توصیفی و ابزار گردآوری اطلاعات،مطالعات کتاب خانه ای و فیش برداری می باشد و نهایتاً نتیجه ای از مطالعات بدست آمد این بود که کاربرد مدیریت دانش در سازمان ها آثاری چون صرفه جویی و کارآیی،ایجاد فرصت های جدید،تغییر و نوآوری، بکارگیری بهتر نیروی انسانی ،سرعت فرآیندها و تدام برای سازمان ها خواهد داشت همچنین باعث هوشمند عمل کردن آنها و پی بردن به ارزش وجودی دانش در پیشرو اهدافشان خواهد شد.

فهرست مطالب

عنوان                                                                    صفحه

 فصل اول          کلیات                                                               1

 1-1مقدمه                                                                                      2

1-2 بیان مساله

1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق

 

 فصل دوم       ادبیات تحقیق

2-1 تعریف دانش

2-2 تعریف مدیریت دانش

2-3 اصول مدیریت دانش

2-4 مفاهیم اساسی مدیریت دانش سازمانی

2-4-1 ریشه ها و عوامل پیدایش مدیریت دانش

2-4-2 مزیت پایدار مدیریت دانش

2-4-3 داده، اطلاعات و دانش

2-5 سطوح دانش

2-6 صورت های دانش

2-6-1 بعد اول-تکامل دانش ضمنی در سازمان ها

2-6-2 بعد دوم-حیات بخشی به دانش ضمنی

2-6-3 بعد سوم- انتقال دانش ضمنی

2-7 سلسله مراتب دانش

2-7-1 هرم دانش

2-7-2 فرا دانش

2-7-3 منابع دانش

2-7-4 چرخه دانش

2-8 چارچوب مدیریت دانش

2-9 استراتژی مدیریت دانش

2-9-1 استراتژی کد گذاری دانش

2-9-2 استراتژی شخصی سازی

2-9-3 انتخاب استراتژی صحیح

2-10 چرخه مدیریت دانش kms

2-11 اجزای سیستم مدیریت دانش

2-12 سیستم مدیریت دانش kms

2-13 مدل های مدیریت دانش

2-14 پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان

2-15 دانش آفرینی

2-15-1 ساز و کارهای دانش آفرینی

2-15-2 حرکت بسوی ساز مان های یادگیرنده،یاددهنده و مربی

2-16 نقش مدیریت دانش در تحقیق حرکت استراتژیک سازمان

2-17 رویکرد های پیش نیاز جهت اجرای مدیریت دانش

2-17-1 مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع

2-17-2 مدیریت دانش و مهندسی مجدد

2-18 بازارهای پویای دانش

2-18-1 کاستی های بازار

2-18-2 روش های ایجاد بازارهای دانش کارآمد

2-18-3 مزایای بازار دانش

2-18-4 مدل مفهومی بازار دانش

2-19 جایگاه مشاوران در اجرای مدیریت دانش

2-20 آینده مدیریت دانش

2-20-1 منابع مدیریت دانش

2-20-2 نظام های مدیریت دانش

2-20-3 نسل های مدیریت دانش

2-20-4 ناکامی مدیریت دانش در سازمان ها

 فصل سوم          روش تحقیق

 فصل چهارم       نتیجه گیری

دانلود پایان نامه مدیریت دانش

دانلود پایان نامه بررسی مدگرایی

پایان نامه بررسی مدگرایی

پایان نامه بررسی مدگرایی

دانلود پایان نامه بررسی مدگرایی

پایان نامه بررسی مدگرایی
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 52 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 85

پایان نامه بررسی مدگرایی 

مقدمه

مد گرایی حاصل زندگی انسان معاصرنیست بلکه درتمام دوران زندگی بشربوده وهست.اما اگراین پدیده درهردوره ای ازتاریخ اگاهانه وبا گزینش انتخاب وبا توجه به فرهنگ وچارچوب های فکری واعتقادی جامعه صورت بگیرد نه تنها موجب پیدایش نارسایی های فرهنگی واجتماعی نشده بلکه به عنوان یک دستاورد اجتماعی به نوبه خود به رشد وتعالی فرهنگ وتمدن انان کمک های زیادی نموده وزمینه اراستگی مناسب زندگی را فراهم می کند.درواقع مد گرایی مثبت به معنای اقتباس ازپیشرفت های اجتماعی و به کاربردن دستاوردهای مثبت دیگران ضمن بر طرف ساختن زشتی ها و کاستی ها ازدچارشدن زندگی به یکنواختی خسته کننده پیش گیری  کرده وروزبه روز به استحکام بیشتر پایه های زندگی دسته جمعی کمک می کند.اما باید مراقب بود که این فرایند ازحا لت طبیعی خارج نشود زیراهمه ی استعدادهای فطری اگرازحالت طبیعی خارج شود جنبه ی انحرافی پیدا کرده واثارسویی به بارمی اورد.اما جوانان (دانشجویان) بنا به مقتضیات سنی و نیازهای گوناگونی که دارند و بسته به محیط هایی که دران قرارمی گیرند دربرخی قلمروها همچون لباس وارایش بیشتراز دیگران درمعرض جریان مد گرایی قرارمی گیرند وچون مد در بسترزمان درحال دگرگونی است افراد سنین جوانتررا بیشترمی طلبد چون وقت ازادتری دارند و می توانند پا به پای مد حرکت کنند.درک عمومی ما از واژه مدعموما به طرزلباس پوشیدن محدود می شود،اما واقعیت این است که مد می تواند شامل موارد گوناگونی اززندگی  روزمره باشد.موضوعاتی از قبیل: نحوه انتخاب موسیقی،ارایش،چیدن دکوراسیون منزل، اتومبیل و حتی حرفه و کار.البته نباید به مقابله با مد بپردازیم  بلکه بهتراست به پرورش و تقویت وجوه مثبت ان دقت کنیم تا درسایه این اتفاق جنبه های منفی ان کم رنگ ترشود وجای خود را به جنبه های مثبت دهند. به هرحال هدف ازارائه این تحقیق  تحلیل پدیده اجتماعی مد است که سال ها مردم نقاط مختلف جهان را به خود مشغول کرده است و بیشترسعی کردم به میزان تا ثیرپذیری ازفرهنگ بیگانه درزمینه ی مد لباس،ارایش وموسیقی دربین دانشجویان بپردازم.  

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                           صفحه

فصل اول:کلیات پژوهش

1ـمقدمه............................................................................................................ 2         

2 ـ بیان مسئله تحقیق ......................................................................................... 4    

3- ضرورت واهمیت تحقیق ................................................................................ 6

4 ـ اهداف پژوهش .......................................................................................... 7

5 ـ قلمرو زمانی ومکانی تحقیق........................................................................... 8

فصل دوم:ادبیات وپیشینه پژوهش.

1ـ پیشینه تحقیق.................................................................................................. 10

2 ـ تعریف مد.................................................................................................... 12

3 ـتعریف فرهنگ............................................................................................... 13

4 ـ هویت فرهنگی.............................................................................................. 13

5 ـ نشانه شناسی وفرهنگ مادی........................................................................... 15

6 ـ فرهنگ پذیری.............................................................................................. 16

7 ـ تهاجم فرهنگی.............................................................................................. 17

8 ـ پیشینه ی تهاجم فرهنگی و مدگرایی............................................................... 19

9 ـ سن.............................................................................................................. 22

10 ـ پوشاک....................................................................................................... 23

11 ـ وسایل ارتباط جمعی................................................................................... 24

12 ـ کامپیوتر واینترنت........................................................................................ 26

13 ـ موسیقی...................................................................................................... 27

14 ـ حکومت..................................................................................................... 28

15 ـ محل سکونت............................................................................................. 30

16 ـ نظریه های مد............................................................................................. 31

1ـ16 آبراهام مازلو.............................................................................................. 31

2ـ16 گئورگ زیمل............................................................................................ 31

3ـ16 هربرت اسپنسر.......................................................................................... 32

4 ـ16 هومنز...................................................................................................... 32

5 ـ16 کارل مارکس............................................................................................ 32

17 ـ چهارچوب نظری (کارکردگرایی)................................................................. 34

18 ـ فرضیه های تحقیق...................................................................................... 36

19 ـ تعریف عملی ونظری متغر های تحقیق......................................................... 37

1ـ19 تعریف نظری متغیرهای وابسته.................................................................... 37

2ـ19 تعریف نظری متغیرهای مستقل................................................................... 38

3ـ19 تعریف عملی متغیرهای وابسته.................................................................... 40

4ـ19 تعریف عملی متغیرهای مستقل................................................................... 42

فصل سوم:روش اجرای تحقیق

1 ـ جامعه اماری................................................................................................. 44

2 ـ حجم نمونه................................................................................................... 44

3 ـ روش تحقیق................................................................................................. 44

4 ـ ابزار جمع اوری داده ها................................................................................. 46

1ـ4 پرسشنامه ................................................................................................... 46

2 ـ4 مصاحبه...................................................................................................... 46

3 ـ4 اسناد ومدارک............................................................................................. 47

فصل چهارم :تجزیه و تحلیل داده ها

1 ـمقدمه............................................................................................................ 49

2 ـ تجزیه و تحلیل توصیفی................................................................................. 50

3 ـ تجزیه وتحلیل استنباطی ................................................................................ 69

فصل پنجم :نتایج تحقیق

1 ـ بیان پیشنهادات و راهکارهای راهبردی تحقیق.................................................. 79

2 ـ بیان محدودیت های تحقیق ........................................................................... 80

منابع................................................................................................................... 81

ضمائم و پیوست ها............................................................................................. 82

دانلود پایان نامه بررسی مدگرایی

دانلود پایان نامه مدلسازی تحلیلی تیرهای پیوند فولادی دردیواربرشی کوپله وارزیابی پارامترهای مربوطه تحت اثر زلزله

پایان نامه مدلسازی تحلیلی تیرهای پیوند فولادی دردیواربرشی کوپله وارزیابی پارامترهای مربوطه تحت اثر زلزله

پایان نامه مدلسازی تحلیلی تیرهای پیوند فولادی دردیواربرشی کوپله وارزیابی پارامترهای مربوطه تحت اثر زلزله

دانلود پایان نامه مدلسازی تحلیلی تیرهای پیوند فولادی دردیواربرشی کوپله وارزیابی پارامترهای مربوطه تحت اثر زلزله

پایان نامه مدلسازی تحلیلی تیرهای پیوند فولادی دردیواربرشی کوپله وارزیابی پارامترهای مربوطه تحت اثر زلزله
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 6355 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 224

پایان نامه مدلسازی تحلیلی تیرهای پیوند فولادی دردیواربرشی کوپله وارزیابی پارامترهای مربوطه تحت اثر زلزله

مقدمه

ایجاد بازشو به صورت ردیف قایم در یک دیوار برشی ،دیوار را به دو یا چند دیوار موازی تقسیم می نماید که توسط تیرهایی در تراز طبقات با یکدیگر مرتبط می گردند .چنین دیواره ایی ، دیوار برشی کوپله نامیده می شوند.اگر به جای استفاده از تیرهای پیوند بتنی از تیر پیوند فولادی استفاده شود این سیستم را سیستم دیوار پیوند ترکیبی (HCW)می نامند.

برای ساده سازی تحلیل دیوارهای برشیکوپله ،می توان از تیرپیوند صرفنظر کرده وهر دیوار کوپله را به صورت دو دیوار کاملا مستقل مورد بررسی قرار داد .در این صورت نیروهای جانبی به نسبت سختی هر قسمت ،بین دیوارهای مختلف تشکیل دهنده یک دیواربرشی کوپله تقسیم می گردد.هرچندسقف سازه می تواند بعنوان یک رابط بین دیوارها عمل کند اما در محاسبات نباید آن را در نظر گرفت .درصورت وجود تیرهای پیوند،حذف این تیرها باعث غیراقتصادی شدن طѧرح خواهد شد. 

فهرست مطالب

عنوان مطالب                                                                                  شماره صفحه

چکیده ..............................................................................................................١

مقدمه ..............................................................................................................٢

فصل اول : کلیات

١-١) هدف ......................................................................................................٥

١-٢) پیشینه تحقیق ...........................................................................................٥

١-٣)روش کاروتحقیق .......................................................................................٧

١-٤)رفتارسیستم ،آنالیزوملاحظات طراحی ..............................................................٨

فصل دوم :راستی سنجی مدل های اجزاء محدود

٢-١)آنالیزغیرخطی اجزاءمحدودتیرپیوندعمیق .......................................................٤٥

٢-٢)آنالیز غیرخطی اجزاءمحدود دیوار برشی کوپله بتنی تحت بارهای متناوب .............٥٠

٣-٢)بدست آوردن اتلاف انرژی با آنالیز غیرخطی اجزاءمحدود تحت بارهای متناوب .....٥٣

فصل سوم :آنالیز استاتیکی غیر خطی (pushover analysis )

٣-١)بررسینسبت پیوندبرروی رفتاردیواربرشی کوپله ..............................................٥٧

٣-٢)مدلسازی سازه ١٢طبقه بابرنامه ETABS وبدست آوردن تغییر مکان هدف .......... ٧٠

٣-٣)مدلسازی اجزاءمحدود دیوار برشی با تیر پیوند بتنی وتیر پیوند فولادی ...................٧٢

٣-٤)مدلسازی دیوار برشی کوپله بروش قاب معادل ............................................... ٧٧

فصل چهارم :مدلسازی ومقایسه نتایج 

۴-١)مدلسازی دیواربرشیبا تیر پیوند فولادی ......................................................٨٠

۴-٢)مقایسه نتایج دیوار برشی باتیر پیوند بتنی و تیر پیوند فولادی ............................٨٨

فصل پنجم : نتیجه گیری وپیشنهادات

۵-١)نتیجه گیری نهایی ............................................................................٩١

۵-٢)پیشنهادهایی برای پژوهشهای آینده ......................................................٩٢ 

منابع و ماخذ......................................................................................٩٣ 

فهرست جدول ها

عنوان                                                                                                شماره صفحه

جدول ١-١-ضرایب ترک خوردگی برای دیوار..........................................................١۴

جدول ١-٢-جزییات تیر پیوند.................................................................................٢٠

جدول ١-٣-خواص بتن ........................................................................................٢٠

جدول ١-٤    نتایج آزمایش دیوار برشی کوپله بتنی .....................................................٢٣

جدول ١-۴  نیروی توزیع شده بولتها........................................................................٢٩

جدول ١-۵:مشخصات نمونه های آزمایش ................................................................٣۵

جدول ١-۶:مشخصات نمونه های آزمایش ...............................................................٣۵

جدول ٢-١-مشخصات بتن [٥].............................................................................۴۵

جدول ٢-٢ مشخصات آرماتور[٥].......................................................................۴۶

جدول ٢-٣-مشخصات آرماتورها [٦]...................................................................۵٣

جدول ٢-۴-مشخصات بتن [٦]............................................................................۵٣

جدول ٣-١-توزیع نیروی برشی در طبقات ............................................................۵٨

جدول ٣-٢-توزیع نیروی برشی در طبقات .......................................................... ۵٩

جدول ٣-٢-توزیع نیروی برشی در طبقات ...........................................................۶٠

جدول ٣-٣-توزیع نیروی برشی در طبقات . .........................................................۶١

جدول ٣-۴-توزیع نیروی برشی در طبقات . .........................................................۶٢

جدول ٣-۵-توزیع نیروی برشی در طبقات . .........................................................۶٣

جدول ٣-۶-توزیع نیروی برشی در طبقات . ........................................................۶۴

جدول ٣-٧-توزیع نیروی برشی در طبقات ..........................................................۶۵

جدول ٣-٨-توزیع نیروی برشی در طبقات . .......................................................۶۶

جدول ٣-٩-توزیع نیروی برشی در طبقات . .......................................................۶٧

جدول ٣-١٠-مشخصات مقاطع دیواربرشیوتیرپیوندحاصل ازآنالیزبابرنامه ETABS ........٧١

جدول ٣-١١-نیروی برشی توزیع شده در طبقات ...................................................٧٣

جدول ٣-١٢ ابعاد دیوار وتیر پیوند بتنی .............................................................. ٨٢

جدول ۴-١-مشخصات آرماتورها [٦]................................................................ ٨٢

جدول ۴-٢-مشخصات بتن [٦].........................................................................٨٢ 

دانلود پایان نامه مدلسازی تحلیلی تیرهای پیوند فولادی دردیواربرشی کوپله وارزیابی پارامترهای مربوطه تحت اثر زلزله

دانلود پایان نامه کاربرد روش آنالیز دینامیکی افزایشی IDA در بررسی رفتار لرزه ای سکوهای ثابت فلزی دریائی

پایان نامه کاربرد روش آنالیز دینامیکی افزایشی IDA در بررسی رفتار لرزه ای سکوهای ثابت فلزی دریائی

پایان نامه کاربرد روش آنالیز دینامیکی افزایشی IDA در بررسی رفتار لرزه ای سکوهای ثابت فلزی دریائی

دانلود پایان نامه کاربرد روش آنالیز دینامیکی افزایشی IDA در بررسی رفتار لرزه ای سکوهای ثابت فلزی دریائی

پایان نامه کاربرد روش آنالیز دینامیکی افزایشی IDA در بررسی رفتار لرزه ای سکوهای ثابت فلزی دریائی
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 6611 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 321

پایان نامه کاربرد روش آنالیز دینامیکی افزایشی IDA در بررسی رفتار لرزه ای سکوهای ثابت فلزی دریائی

چکیده

تقاضا برای تولید و استخراج نفت و گازدر سرتاسر جهان از چند دهه گذشته در حال رشد بوده است . به دنبال تلاشها برای اکتشاف و استخراج نفت از منابع انرژی دریایی ، فرم های سازه ای گوناگونی برای سکوهای دریایی پیشنهاد گردیده است . یک سکوی ثابت فلزی دریایی مجموعه ای متشکل از عناصر مختلف سازه ای نظیر شمع ها، جاکت و عرشه با عملکردهای متفاوت در برابر زلزله می باشد. آرایش مهاربندهای سکو نقش مهمی در عملکرد لرزه ای آن دارد، بطوریکه در آیین نامه های مختلف منجمله آیین نامه API حالتهای مختلفی برای آن پیشنهاد گردیده است .

آنالیز دینامیکی غیرخطی افزایشی (IDA) روش جدیدی است که با استفاده از آن تخمین نیاز و ظرفیت سازه امکان پذیر می باشد. این امر از طریق تحلیل دینامیکی غیرخطی و به کمک دسته رکوردهایی با مقیاس های متعدد انجام می شود. این روش کارایی های بسیاری دارد که از جمله مهمترین آنها محاسبات زلزله بر اساس عملکرد (PBEE)١ ، بخصوص ارزیابی میانگین فراوانی سالانه (MAF)

تجاوز یک سطح مشخص نیاز سازه ای (بطور مثال ماکزیمم نسبت انحراف میان طبقات در تمام طبقات max یا یک ظرفیت حالت حدی مشخص (بطور مثال ناپایداری کلی دینامیکی ) می باشد. با توجه به اهمیت سکوهای ثابت دریایی مطمئناً استفاده از روش آنالیز دینامیکی افزایشی که دارای توانایی های زیادی برای درک رفتار سازه  است می تواند بسیار مفید واقع شود. 

فهرست مطالب

عنوان مطالب                                                                                                                                 شماره صفحه

 چکیده ................................................................................................................................................۱

 مقدمه ................................................................................................................................................۲

 فصل اول : کلیات ....................................................................................................................................۴

 ۱-۱) هدف از تحقیق ...............................................................................................................................................۵

 ۱-۲) پشی ینه تحقیق ................................................................................................................................................۵

 ۱-۳) روند انجام پایان نامه .....................................................................................................................................۶

 ۱-۳-۱) فصل بندی پ یان نامه ..............................................................................................................................۶

 ۱-۳-۲) روند گام به گام پایان نامه ......................................................................................................................۸

 ۱-۴) آشنایی با سکوهای دریایی و تاثیر عوامل محیطی بر آنها ....................................................................۹

 ۱-۴-۱) سکوهای ثابت نوع شابلونی ...................................................................................................................۱۰

 ۱-۴-۲) سکوهای بتنی .........................................................................................................................................۱۷

 ۱-۴-۳) بررسی سکوهای مناسب جهت استقرار در خلیج فارس ................................................................۲۱

 ۱-۴-۴) داده های ز ین شناسی ........................................................................................................................۲۱

 ۱-۴-۵) تاثیر عوامل محیطی بر سکوهای دریایی ..........................................................................................۲۲

 ۱-۴-۶) ملاحظات آئین نامه ای برای تحلیل سکوهای دریایی ...................................................................۲۶

 ۱-۴-۷) ضوابط شکل پذیری و انواع مهاربندیهای توصیه شده در آئین نامه API ........................ ........۲۹

 فصل دوم : روشهای تحلیل سکوهای دریایی .........................................................................................۳۴

 ۲-۱) انواع آنالیزها ..................................................................................................................................................۳۵

 ۲-۲) تحلیل لرزه ای سکوهای دریایی ..............................................................................................................۳۷

 ۲-۲-۱) روش ضریب زلزله ..................................................................................................................................۳۸

 ۲-۲-۲) روش ضریب زلزله اصلاح شده ............................................................................................................۳۸

 ۲-۲-۳) روش طیف پاسخ ....................................................................................................................................۳۹

 ۲-۲-۴) روش تاریخچه زمانی .............................................................................................................................۳۹

 ۲-۲-۵) روش تغییرشکلهای لرزه ای ................................................................................................................۳۹

 ۲-۳) آنالیز دینامیکی افزایشی ............................................................................................................................۴۰

 ۲-۳-۱) تعریف و ملزومات تحلیل دینامیکی افزایشی تک رکورده .............................................................۴۲

 ۲-۳-۲) تحلیل دینامیکی افزایشی چند رکورده .............................................................................................۴۵

 ۲-۳-۳) الگوریتم کلی روش IDA .....................................................................................................................۴۷

 ۲-۳-۴) انتخاب الگوریتم ردیابی ........................................................................................................................۵۱

 ۲-۳-۵) ساختن منحنی های IDA با درون یابی ...........................................................................................۵۵

 ۲-۳-۶) موارد دیگر در مورد منحنی های IDA .............................................................................................۵۶

 ۲-۳-۷) تعریف حالات حدی در یک منحنی IDA .......................................................................................۵۹

 ۲-۳-۸) محاسبات PBEE ..................................................................................................................................۶۴

 ۲-۴) شتاب طیی ف .................................................................................................................................................۶۶

 فصل سوم : معرفی نرم افزار Opensees ....................................................................................................۶۷

 ۳)  معرفی نرم افزار ...............................................................................................................................................۶۸

 ۳-۱) ساخت مدل .................................................................................................................................................۶۹

 ۳-۱-۱) انواع مدلهای مصالح تک محوره .........................................................................................................۶۹

 ۳-۱-۲) انواع مدلهای مقاطع ..............................................................................................................................۷۰

 ۳-۱-۳) انواع المان (اعضاء) ................................................................................................................................۷۰

 ۳-۱-۴) تبدیلات هندسی ...................................................................................................................................۷۱

 ۳-۲) آنالیز ..............................................................................................................................................................۷۱

 ۳-۳) ثبت کننده ...................................................................................................................................................۷۳

 ۳-۴) فرضیات مدل سازی در OPENSEES ................................................................................................۷۴

 ۳-۴-۱) مدل سازی  یرها و ستون ها ..............................................................................................................۷۴

 ۳-۴-۱-۱) المان های تری - ستون بر اساس نیرو ...........................................................................................۷۴

 ۳-۴-۱-۲) المانهای تری - ستون بر اساس تغییرمکان ...................................................................................۷۵

 ۳-۴-۲) مدل سازی مهاربندها ...........................................................................................................................۷۶

 فصل چهارم : مشخصات سکو و جزئیات مدل سازی ..........................................................................۷۷

 ۴-۱) انتخاب و ویژگی سکو ...............................................................................................................................۷۸

 ۴-۲) حالت های مختلف مهاربندی انتخاب شده ..........................................................................................۸۳

 ۴-۳) جزئیات مدل سازی در نرم افزار OPENSEES .................................................................................۸۶

 ۴-۴) تحلیل مودال ...............................................................................................................................................۸۷

 فصل پنجم : روند آنالیز مدل ها و مقایسه نتایج ...................................................................................۹۲

 ۵-۱) مقدمه ............................................................................................................................................................۹۳

 ۵-۲) انتخاب شتاب نگاشتها ...............................................................................................................................۹۳

 ۵-۳) نحوه انجام تحلیل دینامیکی غیر خطی .................................................................................................۹۷

 ۵-۴) نتایج مدل شماره ۱ .................................................................................................................................۱۰۳

 ۵-۵) نتایج مدل شماره ۲ .................................................................................................................................۱۱۲

 ۵-۶) نتایج مدل شماره ۳ ................................................................................................................................۱۲۰

 ۵-۷) نتایج مدل شماره ۴ ................................................................................................................................۱۲۹

 ۵-۸) خلاصه سازی منحنی های IDA..........................................................................................................۱۳۸

 ۵-۹) محاسبه و مقایسه ظرفیت حالات حدی برای هریک از مدلها .......................................................۱۴۱

 ۵-۹-۱) سطح عملکرد آستانه فروریزش .......................................................................................................۱۴۱

 ۵-۹-۲) سطح عملکرد قابلیت بهره برداری بی وقفه ..................................................................................۱۴۳

 ۵-۱۰) محاسبات PBEE برای سکو ..............................................................................................................۱۴۳

 فصل ششم : نتیجه گیری و پیشنهادات ................................................................................................۱۴۴

 ۶-۱) نتایج حاصل در این پایان نامه ..............................................................................................................۱۴۵

 ۶-۲) ارائه پیشنهادات ........................................................................................................................................۱۴۷

 منابع و مأخذ : ...................................................................................................................................................۱۴۸

 فهرست منابع فارسی .........................................................................................................................................۱۴۸

 فهرست منابع انگلیسی .....................................................................................................................................۱۴۹

 چکیده انگلیسی ..................................................................................................................................................۱۵۲ 

دانلود پایان نامه کاربرد روش آنالیز دینامیکی افزایشی IDA در بررسی رفتار لرزه ای سکوهای ثابت فلزی دریائی

دانلود پایان نامه نقش خانواده و مدرسه در پیشگیری از بزهکاری کودکان

پایان نامه نقش خانواده و مدرسه در پیشگیری از بزهکاری کودکان

پایان نامه نقش خانواده و مدرسه در پیشگیری از بزهکاری کودکان

دانلود پایان نامه نقش خانواده و مدرسه در پیشگیری از بزهکاری کودکان

پایان نامه نقش خانواده و مدرسه در پیشگیری از بزهکاری کودکان
نقش خانواده و مدرسه در پیشگیری از بزهکاری کودکان
پیشگیری از بزهکاری کودکان
پایان نامه نقش خانواده و مدرسه
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 420 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 80

پایان نامه نقش خانواده و مدرسه در پیشگیری از بزهکاری کودکان

چکیده

دوران کودکی اساسی‌ترین دوران برای شکل‌گیری شخصیت در افراد و رفتن آنها به راه صلاح یا راه تباهی و انحراف است. از این رو تمرکز دولت‌های مختلف بر پیشگیری اجتماعی رشدمدار بوده است. به عبارت دیگر نظام‌های حقوقی مختلف در جهان به این نتیجه رسیده‌اند که ارتکاب جرم، یک اتفاق، حادثه و واقعه که ناگهانی رخ دهد، نیست، بلکه یک مسیر و روند است. در این راستا ،در بررسی بزهکاری، بر چهار منبع کنترل بزهکاری نوجوانان تاکید می شود: وابستگی آن‌ها به پدر و مادر، مدرسه، گروه همسالان و اشتیاق به انجام کارهای عادی و روزمره همگانی، خصوصاً تحصیلات و یافتن شغل ،در یک تقسیم‌بندی دیگر عوامل کنترل بزهکاری را می‌توان-نظارت مربوط به قبل از تولد؛ - مقررات مربوط به بعد از تولّد طفل شامل: 1- ایجاد محیطی آرام و سالم در خانواده  و - تأمین آموزش و پرورش مناسب دانست.روابط بین والدین و فرزند، از هم پاشیدگی خانواده و فقدان نظم و تعادل در خانواده، سست شدن عقاید مذهبی و اخلاقی در بزهکاری نوجوانان نقش مهمی دارد.محیط خانواده اولین محیطی است که فرد در آن رشد            می کند و هنجارها را می آموزد . علی رغم اینکه بسیاری از عوامل در وقوع بزهکاری اطفال و نوجوانان دخیل اند اما در گام نخست این خانواده ها هستند که نقش تعیین کننده ای در سرنوشت اطفال دارند. چنانکه با تربیت درست می توانند کودک را به راه صحیح هدایت کنند و یا شرایط و محیط را برای تحقق بزهکاری توسط اطفال مهیا سازند . همچنین از بعد دیگر با توجه به نقش مدرسه در پیشگیری از بزهکاری می توان گفت ،مدرسه اولین محیط اجتماعی است که کودک و نوجوان ناچار است خود را با نظم و قوانین آن هماهنگ سازد. این نظم و تربیت مسلماً از قوانین و مقررات حاکم در خانواده رسمی تر و اطاعت از آن لازم است. در این مرحله است که کودک و نوجوان ناسازگار، نامتعادل یا عقب مانده ذهنی که استعداد پیروی از نظم یا هماهنگی با محیط را ندارد، با عدم موفقیت مواجه می شود. این عدم موفقیت به نوبه ی خود به علت سرزنش ها، ملامت های والدین و اولیای مدرسه و اطرافیان و شکسته شدن غرور و احترام کودک باعث تشدید حس سرکشی، عدم علاقه به ادامه تحصیل، رها کردن مدرسه، فرار از مدرسه، ولگردی،                  معاشرت های ناباب و بالاخره ارتکاب جرم می شود.

کلمات کلیدی: خانواده، مدرسه، پیشگیری، بزهکاری کودکان

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                              صفحه

چکیده 1

مقدمه. 2

الف- بیان مسئله. 2

ب- پیشینه پژوهش.. 3

د- سوالات تحقیق. 5

ه- فرضیه های تحقیق. 5

و- اهداف تحقیق. 5

ز- روش تحقیق. 5

ح- ساماندهی تحقیق. 5

فصل اول: کلیات تحقیق (مفاهیم، تعاریف) 7

1-1- تعریف مفاهیم 8

1-1-1- خانواده و مدرسه. 8

1-1-1- تعریف خانواده در جامعه شناسی. 8

1-1-1-2- تعریف خانواده در حقوق. 8

1-1-1-3- تعریف مدرسه. 9

1-1-2- تعریف پیشگیری.. 9

1-1-3-تعریف کودک یا طفل. 10

1-1-3-1-تعریف کودک از نظر فقه وحقوق. 10

1-1-3-2- تعریف کودک از دیدگاه کنوانسیون حقوق کودک.. 11

1-1-4- بزهکار و بزهکاری.. 12

1-1-4-1- بزهکاری.. 12

1-1-4-2- بزهکار. 12

1-1-4-3- گروههای بزهکاری.. 13

1-2-مبانی و تقسیم بندی.. 14

1-2-1-کودکان و مفهوم عام مسئولیت.. 14

1-2-1-1-سن مسئولیت کیفری کودکان. 14

1-2-1-2-مفهوم مسئولیت کیفری در اطفال. 14

1-2-1-3-اهلیت جنایی اطفال. 15

1-2-1-4-مسئولیت جامعه در قبال کودکان و بالعکس.. 15

1-2-2-انواع پیشگیری در بزهکاری کودکان. 16

1-2-2-1-پیشگیری از منظر سطوح اجرایی یا تعیین اولویت ها 17

1-2-2-1-1-پیشگیری نخستین یا ابتدایی. 17

1-2-2-1-2- پیشگیری دومین یا ثانویه. 17

1-2-2-1-3- پیشگیری سومین یا ثالث.. 18

1-2-2-2- پیشگیری از منظر زمان اجرا 18

1-2-2-3-پیشگیری از منظر نحوه عمل یا فرآیند اجرا 18

1-2-2-3-1- پیشگیری واکنشی. 18

1-2-2-3-2- پیشگیری کنشی یا غیرکیفری.. 19

1-2-2-4- رویکرد پیشگیری از بزهکاری.. 20

1-2-2-4-1-پیشگیری وضعی. 20

1-2-2-4-2-پیشگیری اجتماعی. 21

1-2-3- مبانی نظری پیشگیری رشدمدار. 23

1-2-3-1-« نظریه تعاملی» تورنبری.. 23

1-2-3-2- نظریه پایه سنی لوب و سمپسون. 24

عنوان                                                                                                                              صفحه

1-2-4- اصول پیشگیری رشدمدار. 24

فصل دوم:عوامل موثر بر بزهکاری کودکان  و جایگاه حقوقی آن. 27

2-1- ویژگی های کودکان بزهکار و نوع جرائم ارتکابی. 28

2-1-1- ویژگیهای رفتاری کودکان بزهکار. 28

2-1-2- ویژگی های اجتماعی اطفال و نوجوانان بزهکار. 28

2-1-2-1- تحصیلات.. 28

2-1-2-2- وضعیت شغلی. 29

2-1-2-3-خشونت دیدگی. 29

2-1-2-4-سابقه فرار از منزل. 29

2-1-2-5- اوقات فراغت،گروه دوستان. 29

2-1-2-6-کمبود محبت.. 29

2-1-3- انواع بزهکاری کودکان و نوجوانان. 30

2-1-3-1- جرائم شاخص.... 30

2-1-3-2- جرائم غیرشاخص یا بزه های ویژه کودکی. 31

2-1-3-2-1-سرقت.. 31

2-1-3-2-2-دعوا و درگیری.. 31

2-1-3-2-3-استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر. 31

2-2- تاریخچه و نظریات مربوط به بزهکاری.. 32

2-2-1- مروری برتاریخچه بزهکاری.. 32

2-2-2-نظریه‏های جرم شناختی بزهکاری.. 33

2-2-2-1- نظریه انتقال فرهنگی کج‏روی.. 33

2-2-2-2- نظریه بی‏هنجاری مرتن. 34

2-2-2-3- نظریه کنترل. 34

2-2-2-4- نظریه فشار عمومی در بزهکاری.. 34

2-2-3- عوامل مؤثر در بروز بزهکاری.. 35

2-2-3-1-عوامل فردی.. 35

2-2-3-1-1- عوامل ارثی  یا ژنتیکی. 36

2-2-3-1-2- عوامل روان‌شناختی و صفات شخصیتی. 36

2-2-3-1-3-عوامل مرتبط با نوع نگرش افراد به بزه خاص وویژگیهای خاص.... 36

2-2-3-2-عوامل خانوادگی. 36

2-2-3-2-2- فقر مادی خانواده 37

2-2-3-2-3- ستیزه والدین. 38

2-2-3-3-عوامل محیطی. 38

2-2-3-4-عوامل اجتماعی خاص.... 39

2-3-موقعیت حقوقی اطفال وکودکان در قوانین بعد از انقلاب اسلامی. 40

2-3-1-مرحله  اجرای قوانین جزایی مصوب سال 1361 و 1362. 41

2-3-2- قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1370. 41

2-3-3- قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 (جدید) 42

2-3-4- قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری مصوب 28/6/1378. 43

2-3-5-جایگاه کودکان در قانون اساسی ایران. 44

فصل سوم: موقعیت خانواده و مدرسه در پیشگیری از بزهکاری.. 45

3-1-بررسی نقش خانواده در پیشگیری از بزهکاری.. 46

3-1-1-ماهیت نقش خانواده در پیشگیری از بزهکاری.. 46

3-1-2- نقش تربیتی خانواده در پیشگیری از جرم. 47

3-1-2-1-بعد اجتماعی و شخصیتی. 47

3-1-2-2- بعد اعتقادی.. 48

عنوان                                                                                                                              صفحه

3-1-2-3-بعد اقتصادی.. 48

3-1-3- شیوه ها و راه‌های کنترل بزهکاری  در خانواده. 48

3-1-3-1- نظارت مربوط به قبل از تولد 49

3-1-3-2- مقررات مربوط به بعد از تولّد طفل. 49

3-1-3-3- پیشگیری زودرس از بزهکاری با رویکرد خانواده مدار. 49

3-1-3-3-1-برنامه مبتنی بر آموزش والدین. 50

3-1-3-3-2-ملاقاتهای خانگی. 50

3-1-3-3-3-برنامه مبتنی بر خدمات مراقبتی روزانه. 50

3-1-3-3-4-خانواده درمانی. 50

3-1-4-سازمان های بین المللی و توصیه های برای پیشگیری رشد مدار. 51

3-1-4-1-ایجاد محیطی آرام و سالم در خانواده 51

3-1-4-1-1- برقراری دوستی و تفاهم بین والدین. 52

3-1-4-1-2-همبازی شدن با کودک و نوجوان. 52

3-1-4-1-3-احتراز از رقابت در جلب محبت فرزندان. 52

3-1-4-1-4-عدم ایجاد ناسازگاری در محیط خانواده 52

3-1-4-1-5-عدم پرخاشگری والدین نسبت به خود و یا نسبت به فرزندان. 52

3-1-4-1-6- پرورش حس اعتماد به نفس.. 53

3-1-4-1-7-ابراز مهر و محبت به فرزندان. 53

3-1-4-2- تأمین آموزش و پرورش مناسب.. 53

3-1-4-2-1- نقش مدرسه. 53

3-1-4-2-2-نقش معلم 54

3-2- آموزش و پرورش و پیشگیری از بزهکاری.. 55

3-2-1-پیشگیری اجتماعی رشدمدار و نقش آموزش و پرورش در آن. 55

3-2-2-ماهیت نقش مدرسه در پیش گیری از بزهکاری.. 56

3-2-2-1-درونی شدن ارزش های اجتماعی در کودکان. 57

3-2-2-2-جایگاه آموزش و پرورش در پیشگیری از جرم رشد مدار. 57

3-2-3-مروری بر راهبردهای مبتنی برآموزش و خانواده در پیشگیری از جرم. 58

3-2-3-1-آموزش خانواده ها نسبت به حقوق و نیازهای کودکان. 59

3-2-3-2-حمایت از کودکان متعلق به خانواده های بدسرپرست.. 59

3-2-3-3-ایجاد پیوند میان خانواده و مدرسه. 59

3-2-4-مروری بر نقش مدرسه و خانواده در پیشگیری از اعتیاد نوجوانان. 60

3-2-4-1-برنامه‏های تربیتی مدارس.. 60

3-2-4-2-خانواده و اعتیاد نوجوانان. 61

3-2-4-3-برنامه‏ریزی برای محلات اطراف مدارس.. 62

3-2-5-سیاست های پیشگیری در برنامه چهارم توسعه. 62

نتیجه. 63

پیشنهادها 64

منابع و مآخذ 66

چکیده انگلیسی. 69

 

 



دانلود پایان نامه نقش خانواده و مدرسه در پیشگیری از بزهکاری کودکان