فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

دانلود پایان نامه ارزیابی اقتصادی و فنی و راه اندازی قطار سریع السیر در مسیر تهران = زنجان

پایان نامه ارزیابی اقتصادی و فنی و راه اندازی قطار سریع السیر در مسیر تهران = زنجان

پایان نامه ارزیابی اقتصادی و فنی و راه اندازی قطار سریع السیر در مسیر تهران زنجان

دانلود پایان نامه ارزیابی اقتصادی و فنی و راه اندازی قطار سریع السیر در مسیر تهران = زنجان

پایان نامه ارزیابی اقتصادی و فنی و راه اندازی قطار سریع السیر در مسیر تهران  زنجان
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 168 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 205

پایان نامه ارزیابی اقتصادی و فنی و راه اندازی قطار سریع السیر در مسیر تهران = زنجان

مقدمه

پس  از جنگ  جهانی دوم ، صنعت  راه  آهن  در اکثر نقاط  دنیا با بی  اقبالی روبرو شد. از دلایل عمـده  عـدم رشد این صنعت  در سالهای اولیه پس  از جنگ رشد سریع  صنایع اتومبیل سازی بود. در ایران نیز صـنعت نوپـای راه  آهن پس  از شهریور ١٣٢٠ با آهنگ رشد بسیار کنـدی مواجـه  شـد. هـر چنـد در دهـه ١٩٦٠ و پـس  از آن راه  آهن در کشورهای صنعتی با رشد تکنیک ، تقاضا و قابلیت رقابت با گونـه  هـای دیگـر حمـل  و نقلـی روبـرو گردید و توانست با تغییر در شکل  اداره ، بهره  برداری و به  گونه  ای  فعال  و کارآ در امر جابجـائی کـالا و مسـافر ایفاء نماید. اما معهذا در ایران این  رشد بسیار بطئی بود. بـرای مثـال در سـالهای بـین ١٣٥٠ تـا ١٣٥٧ علیـرغم شرایط  خوب اقتصادی تنها ٦٠ کیلومتر بر طول راه  راه  آهن ایران  افزوده  شده و این  در حالی بود که  برتری قطـار در حمل  کالا در مسافتهای طولانی و گستردگی کشور ما توجیه مناسبی برای رشد این  صنعت می  باشد. 

در یک بررسی دقیق اقتصادی حتماً باید گزینـه  هـای مـوازی بررسـی و مقایسـه  شـوند. عـدم  بررسـی گزینه  های موازی و صرفاً مقایسه  قطارهای دیزل  با قطارهای برقی نه  یک  بررسی اقتصادی که  حداکثر یک  نـوع بهینه یابی است . بعلاوه مزایا و هزینه  های مربوط  به  مقایسه اقتصادی طرحهای حمل  و نقل محدود به دفاتر سود و زیان مؤسسات  ذیربط نبوده  و از آن  فراتر می  رود. بعنوان  مثال صرفه  جویی در وقت مصرف  کننده  کاهش  مسایل ناشی از آلودگی صدا و آلودگی هوا به  خصـوص در نـواحی شـهری و در تونلهـا، کنتـرل سـوانح  را نیـز شـامل می شود. 

در سال ١٩٤٩ راه آهن  ملی ژاپن  به  عنوان  یک  شرکت  دولتی با ٤٩٠ هزار پرسنل  و ٢٠ هزار کیلومتر خطوط آهن  ایجاد گردید. راه  آهن  ژاپن  در پی  واگذاری به  بخش  خصوصی رونق  یافته است . نمودی از این  رونق ، سرمایه  گذاریهای جدید صنعت  در طراحی و ساخت  قطارهای جدید است . تا سال ١٩٨٧ وضعیت  راه آهن  ژاپن چنگی بدل  نمیزد و اوضاع  آنها  به  وخامت  گرائید که  چاره ای جز واگذاری راه آهن  ملی به  شرکتهای مستقل منطقه ای نماند. 

فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه
۱- مقدمه
۱ـ۱ـ تاریخچه قطارهای سریع السیر ۱
۱-۱-۱- تاریخچه مطالعات قطارهای سریع السیر در ایران
۱ـ۲ـ تاثیرات غیرمستقیم و تاثیرات فرهنگی- اجتماعی قطارهای سریع السیر ۲
فصل دوم: سرعت در راه آهن و راه‌آهن سریع السیر
۲ـ۱ـ سرعت در راه آهن ۳
۲ـ۲ـ سرعت بازرگانی ۴
۲ـ۳ـ قطار سریع السیر ۶
۲ـ۳ـ۱ـ فواید راه آهن سریع السیر ۶
۲ـ۳ـ۲ـ چگونه این فواید بدست می‌آیند؟ ۶
۲ـ۳ـ۳ـ تاثیرات افزایش خدمات راه‌آهنی (تاثیرات مثبت قطارهای سریع السیر) ۷
۲ـ۳ـ۴ـ مقایسه کوتاه با هوا و جاده ۸
۲ـ۴ـ معرفی برخی ازعوامل و شاخص‌های تصمیم‌گیری درارزیابی پروژه‌های راه آهن سریع السیر ۹
۲ـ۴ـ۱ـ پراکندگی جمعیت و تولید ناخالص ملی ۹
۲ـ۴ـ۲ـ افزایش سرعت، کاهش زمان سفر،افزایش ظرفیت ترافیکی ۹
۲ـ۴ـ۳ـ مصرف انرژی ۱۱
۲ـ۴ـ۴ـ تامین منابع مالی ۱۱
۲ـ۵ـ واژه‌ها و مفاهیم کلیدی در موضوع سرعت قطارهای مسافری ۱۲
۲ـ۵ـ۱ـ رکورد سرعت ۱۳
۲ـ۵ـ۲ـ حد نهایی سرعت عملیاتی ۱۳
۲ـ۵ـ۳ـ رکورد سرعت در شرایط واقعی ۱۳
۲ـ۵ـ۴ـ رکوردهای سرعت قطارهای مسافری چگونه بجا گذاشته می‌شوند؟ ۱۵
۲ـ۶ـ مقایسه وضعیت قطارهای سریع در ایران و جهان ۱۵
۲ـ۶ـ۱ـ بررسی گذشته راه آهن ایران از دیدگاه تکنولوژی کاربردی جهت نیل به سرعتهای روز ۱۵
۲ـ۶ـ۲ـ بررسی تکنولوژی و سرعت عملیاتی در ایران ۱۷
عنوان صفحه
۲ـ۶ـ۳ـ بررسی وضعیت سرعتها در ایران و جهان ۲۶
۲ـ۶ـ۴ـ رکوردهای سرعت رسمی و عملیاتی درایران ۲۸
۲ـ۶ـ۵ـ سیر تحول تکنولوژی حمل و نقل ریلی جهان در ارتباط با سرعت ۲۹
۲ـ۶ـ۶ـ خلاصه آمارهای مهم سریع السیر ۲۹
فصل سوم: بررسی روسازی خطوط آهن برای کاربرد در قطارهای سریع
۳-۱- مقدمه ۳۱
۳-۲- تراورسهای بتنی و دیگر تراورسهای مصنوعی ۳۱
۳-۲-۱- تراورسهای بتنی ۳۱
۳-۲-۲- تراورسهای دیگر ۳۱
۳-۳- طراحی های مدرن ۴۰
۳-۴- اتصالات ۴۴
۳-۵- ریلهای پیوسته جوش شده (CWR) 47
3-5-1- مزایا و معایب ۴۸
۳-۵-۲- تئوری انبساط ۴۸
فصل چهارم: موانع موجود دردستیابی به سرعتهای بالا در راه آهن
۴ـ۱ـ پارامترهای کاهنده سرعت ۵۲
۴-۱-۱- مقاومت هوا ۵۲
۴ـ۱ـ۲ـ عبور از تونلها ۵۳
۴ـ۱ـ۳ـ علائم ۵۴
۴ـ۲ـ فاصله ترمز ۵۵
۴ـ۲ـ۱ـ نیاز به توان کششی زیاد ۵۶
۴ـ۲ـ۲ـ پایداری درمسیر مستقیم ۵۶
۴ـ۲ـ۳ـ نیاز به طراحی ویژه خط ۵۹
۴ـ۳ـ اثرات زیست محیطی ۶۰
۴ـ۳ـ۱ـ تصادفات ۶۰
۴ـ۳ـ۲ـ آسایش مسافرین ۶۱
۴ـ۳ـ۳- عبور از سوزنها و تقاطع‌ها ۶۲
عنوان صفحه
فصل پنجم: ضرورت برقی کردن خطوط راه‌آهن
۵ـ۱ـ مقدمه ۶۳
۵ـ۲ـ انرژی، حمل ونقل و راه آهن ۶۴
۵ـ۲ـ۱ـ اهمیت صرفه‌جویی درمصرف فراورده‌های نفتی ۶۶
۵ـ۲ـ۲ـ برقی کردن راه آهن ومزایای آن ازنظر انرژی ومحیط زیست ۶۸
۵ـ۲ـ۳ـ مزایای برقی کردن راه آهن از دیدگاه ترابری ۶۸
۵ـ۳ـ اصول زیربنایی ۷۰
۵ـ۴ـ تاریخچه برقی کردن در راه آهن ملی ژاپن ۷۱
۵ـ۵ـ ضرورت برقی کردن راه آهن ۷۳
۵ـ۶ـ مقایسه سیستم‌های دیزل- الکتریک و برقی ۷۴
۵ـ۷ـ مزایای استفاده ازراه‌آهن برقی در سطح کلان اقتصادی ۸۱
۵ـ۸ـ مزایای استفاده ازراه‌آهن برقی در سطح خرد اقتصادی ۸۲
فصل ششم: آشنایی با سیستم Tilting و معرفی قطارهای سریع السیر دنیا
۶ـ۱ـ مقدمه ۸۴
۶ـ۱ـ۱ـ سیستم Tilting یا متعادل کننده واگن ۸۵
۶ـ۱ـ۲ـ مزایای سیستم Tilting 86
6ـ۱ـ۳ـ انواع سیستم‌های موجود Tilting 86
6ـ۱ـ۴ـ مقایسه واگنهای معمولی و واگنهای مجهز به سیستم متعادل کننده واگن ۸۷
۶ـ۱ـ۵ـ سیستم های متعادل کننده از نوع فعال ۸۷
۶ـ۱ـ۶ـ تجربه استفاده از سیستم Tilting در کشور پرتغال ۹۰
۶ـ۲ـ معرفی قطارهای سریع السیر دنیا ۹۳
۶ـ۲ـ۱ـ قطار TGV 94
6ـ۲ـ۲ـ قطار AGV نسل جدید قطارهای TGV فرانسه ۹۶
۶ـ۲ـ۲ـ۱ـ ازبین بردن ارتعاشات ۹۹
۶ـ۲ـ۲ـ۲ـ تصویر کلی قطار AGV 100
6ـ۲ـ۳ـ قطارهای ICE 101
6ـ۲ـ۳ـ۱ـ قطارهایICE2 ،ICE1 101

عنوان صفحه
۶ـ۲ـ۳ـ۲ـ قطارهای ICE3 نسل جدید قطارهای ICE 102
6ـ۲ـ۴ـ ترن‌ست سریع السیر اسپانیای S-103 103
فصل هفتم: نیاز دنیا به استفاده از قطارهای سریع السیر و نگاهی به بزرگترین طرح‌های سریع السیر دنیا
۷ـ۱ـ مقدمه ۱۰۴
۷ـ۱ـ۱ـ راه آهن سریع السیر اروپا در قرن ۲۱ ۱۰۶
۷ـ۱ـ۲ـ نتایج بهره برداری از خطوط سریع اروپا ۱۰۹
۷ـ۲ـ راه آهن سریع السیر اسپانیا(Renfe) 111
7ـ۳ـ نگاهی به بزرگترین پروژه ریلی سریع السیر انگلستان ۱۱۳
۷ـ۴ـ راه آهن سریع السیر ایالت کالیفرنیا ۱۱۵
۷ـ۴ـ۱ـ بخش درون ناحیه‌ای کالیفرنیای جنوبی ۱۱۵
۷ـ۴ـ۱ـ۱ـ اهداف و نیازهای پروژه ۱۱۷
۷ـ۴ـ۱ـ۲ـ نیاز به قطار سریع السیر درایالت کالیفرنیا ۱۱۸
۷ـ۵ـ راه آهن سریع السیر ایالت فلوریدا ۱۲۱
۷ـ۵ـ۱ـ دلایل عقب ماندگی آمریکا از قافله ی طرح قطارهای سریع السیر ۱۲۳
۷-۶- اطلاعاتی کوتاه در مورد Maglev 124
فصل هشتم: نگاهی به راه آهن سریع السیر ژاپن واستفاده از تجربیات آنها
۸ـ۱ـ مقدمه ۱۲۶
۸ـ۲ـ اقدامات شرکت باری راه آهن ژاپن پس از خصوصی شدن تا سال ۱۹۸۹ ۱۲۹
۸ـ۳ـ نمونه‌هایی ازپیشرفت راه‌آهن ژاپن درزمینه حمل کالا ۱۳۰
۸ـ۴ـ راه‌آهن ژاپن پس از دو دهه ضرر چگونه به سود دهی رسید؟ ۱۳۲
۸ـ۴ـ۱ـ انگیزه‌های خصوصی کردن راه آهن ۱۳۲
۸ـ۴ـ۲ـ نتایج اقتصادی شرکتهای راه‌آهن ژاپن ۱۳۳
۸ـ۴ـ۳ـ اصلاح وجدان کار کارکنان ۱۳۳
۸-۴-۴- تجربه موفق شرکتهای منطقه‌ای ۱۳۴
۸ـ۵ـ همکاریهای فنی ـ اقتصادی راه آهن ایران و ژاپن ۱۳۶
۸ـ۶ـ راه‌آهن سریع السیر شینکانسن ۱۳۹
۸ـ۶ـ۱ـ فاکتورهای محدود کننده سرعت ۱۴۰
۸ـ۶ـ۱ـ۱ـ کشف زودتر زمین لرزه ۱۴۰
عنوان صفحه
۸ـ۶ـ۱ـ۲ـ سیستم ترمز ۱۴۰
۸ـ۶ـ۱ـ۳ـ پایداری مجموعه ۱۴۱
۸ـ۶ـ۱ـ۴ـ راحتی درهنگام سیر وحرکت ۱۴۱
۸ـ۶ـ۱ـ۵ـ کاهش سرو صدا ۱۴۱
۸ـ۶ـ۱ـ۶ـ کاهش لرزش زمین در هنگام حرکت قطار ۱۴۲
۸ـ۷ـ سهم شینکانسن در محیط زیست ۱۴۲
۸ـ۷ـ۱ـ سهم شینکانسن در صرفه‌جویی انرژی ۱۴۴
۸ـ۷ـ۲ـ آلودگی صوتی در قطار شینکانسن ۱۴۵
فصل نهم: طرح راه‌آهن سریع‌السیر تهران ـ زنجان
۹ـ۱ـ جابه‌جایی مسافر در سطح کشور ۱۴۶
۹ـ۱ـ۱ـ شبکه راه‌آهن ایران ۱۴۷
۹ـ۲ـ پیشینه طرح راه‌آهن سریع‌السیر تهران ـ زنجان ۱۴۸
۹ـ۲ـ۱ـ مشخصات فنی و هندسی راه‌آهن تهران ـ زنجان ۱۴۸
۹ـ۲ـ۲ـ اهمیت خط سریع‌السیر تهران ـ زنجان ۱۴۹
۹ـ۳ـ بررسی آمار حمل و نقل مسافر در محور تهران ـ زنجان ۱۵۰
۹ـ۳ـ۱ـ ناوگان جاده‌ای عمومی ۱۵۰
۹ـ۳ـ۲ـ حمل و نقل توسط سواری شخصی ۱۵۰
۹ـ۳ـ۳ـ حمل و نقل ریلی مسافر ۱۵۱
۹ـ۳ـ۴ـ حمل و نقل مسافر توسط ناوگان هوایی ۱۵۱
۹ـ۴ـ پیش‌بینی تقاضا برای حمل و نقل مسافر در مسیرهای تهران ـ زنجان ۱۵۲
۹ـ۴ـ۱ـ سناریوها‌ی تحول آتی جمعیت و شاخص‌های اقتصادی ۱۵۲
۹ـ۴ـ۱ـ۱ـ تحول آتی جمعیت شهری ۱۵۳
۹ـ۴ـ۱ـ۲ـ تحول آتی تولید ناخالص داخلی به قیمت‌های ثابت ۱۵۳
۹ـ۴ـ۲ـ نتایج سناریوهای پیش‌بینی تقاضا برای حمل و نقل ریلی مسافر ۱۵۴
عنوان صفحه
۹ـ۵ـ برنامه‌ زمان‌بندی احداث راه‌آهن سریع‌السیر تهران ـ زنجان ۱۵۵
۹ـ۵ـ۱ـفعالیتهای عمده احداث راه‌آهن سریع‌السیر تهران ـ زنجان ۱۵۵
۹ـ۶ـ برآورد هزینه‌های اجرای طرح ۱۵۸
۹ـ۶ـ۱ـ هزینه‌ تملیک اراضی ۱۵۸
۹ـ۶ـ۲ـ هزینه‌های زیرسازی ۱۵۹
۹ـ۶ـ۳ـ هزینه‌های روسازی، علائم و ارتباطات و برقی کردن ۱۶۰
۹ـ۶ـ۴ـ هزینه‌های بهره‌برداری ۱۶۰
۹ــ۶ـ۴ـ۱ـ برآورد هزینه‌های بهره‌برداری بر اساس هزینه‌های سرمایه‌‌ای ۱۶۱
۹ـ۶ـ۴ـ۱ـ۱ـ هزینه‌ نگهداری از تاسیسات زیربنایی و ناوگان ۱۶۱
۹ـ۶ـ۴ـ۱ـ۲ـ هزینه‌های بازاریابی و مصرف سوخت ۱۶۲
۹ـ۶ـ۵ــ هزینه‌های سرمایه‌ای برای خرید قطارهای سریع‌السیر برقی ۱۶۳
۹ـ۶ـ۵ـ۱ـ تعداد قطارهای سریع‌السیر مورد نیاز ۱۶۴
۹ـ۶ـ۶ـ هزینه‌های جاری در بیست‌سال نخست بهره‌برداری ۱۶۵
۹ـ۷ـ بررسی تعرفه خدمات ۱۶۷
۹ـ۷ـ۱ـ تعیین جایگاه راه‌آهن سریع‌السیر در سامانه حمل و نقل مسافری ۱۶۷
۹ـ۷ـ۱ـ۱ـ سیاست جلب مسافرین حمل و نقل جاده‌ایی ۱۷۰
۹ـ۷ـ۲ـ قیمت بلیط مسافری راه‌آهن سریع‌السیر تهران ـ زنجان ۱۷۰
۹ـ۸ـ برآورد درآمدهای طرح ۱۷۱
۹ـ۹ـ نرخ داخلی بازگشت سرمایه ۱۷۴
۹ـ۱۰ـ آنالیز حساسیت نرخ بازگشت سرمایه نسبت به متغیرهای پایه ۱۸۰
۹ـ۱۰ـ۱ـ آنالیز حساسیت نرخ‌ بازگشت سرمایه نسبت به تعرفه‌ خدمات مسافری ۱۸۰
۹ـ۱۰ـ۲ـ آنالیز حساسیت نرخ ‌بازگشت سرمایه نسبت به هزینه‌ تملیک اراضی ۱۸۱

عنوان صفحه
۹ـ۱۱ـ هزینه‌های اجتماعی یا هزینه‌های خارج از حمل و نقل ۱۸۳
۹ـ۱۱ـ۱ـ هزینه‌های خارج از حمل و نقل ۱۸۳
۹ـ۱۱ـ۲ـ روش‌ محاسبه هزینه‌ها ۱۸۴
۹ـ۱۱ـ۳ـ هزینه‌های کلی ۱۸۵
۹ـ۱۱ـ۴ـ هزینه‌های نهایی ۱۸۶
۹ـ۱۲ـ صرفه‌جویی در مصرف سوخت ۱۸۹
۹ـ۱۲ـ۱ـ میزان مصرف سوخت وسایل نقلیه ۱۹۰
۹ـ۱۲ـ۲ـ مصرف سوخت لکوموتیوهای راه‌آهن ایران ۱۹۱
۹ـ۱۲ـ۳ـ میزان مصرف سوخت وسایل نقلیه مسافری در ایران ۱۹۲
۹ـ۱۲ـ۴ـ میزان صرفه‌جویی در مصرف فرآورده‌های نفتی ۱۹۲
فصل دهم: نتیجه‌گیری
نتیجه‌گیری ۱۹۴
پیشنهادات ۱۹۶
منابع و مأخذ ۱۹۸

دانلود پایان نامه ارزیابی اقتصادی و فنی و راه اندازی قطار سریع السیر در مسیر تهران = زنجان

دانلود پایان نامه شبیه سازی عددی الگوی جریان و توزیع فشار آب در پرتاب کننده های جامی (FLIP BUCKETS)

پایان نامه شبیه سازی عددی الگوی جریان و توزیع فشار آب در پرتاب کننده های جامی (FLIP BUCKETS)

پایان نامه شبیه سازی عددی الگوی جریان و توزیع فشار آب در پرتاب کننده های جامی (FLIP BUCKETS)

دانلود پایان نامه شبیه سازی عددی الگوی جریان و توزیع فشار آب در پرتاب کننده های جامی (FLIP BUCKETS)

پایان نامه شبیه سازی عددی الگوی جریان و توزیع فشار آب در پرتاب کننده های جامی (FLIP BUCKETS)
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 5805 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 276

پایان نامه شبیه سازی عددی الگوی جریان و توزیع فشار آب در پرتاب کننده های جامی (FLIP BUCKETS)

چکیده :

پرتاب کننده های جامی شکل یکی از انواع مهم مستهلک کننده ها می باشند و نقش استهلاک انرژی جریان در سرریز ها را به عهده دارند و در صورتی که نتوانند وظیفه خود را به نحو درست انجام دهند، خسارات غیر قابل جبرانی ممکن است به بار بیاید. برای طراحی درست این پرتاب کننده ها لازم است که پارامتر های مختلف از جمله سرعت ، فشار وغیره به درستی روی آن شناسایی و تحلیل شوند.

در این پروژه بعد از معرفی نقش و عملکرد سازه های پرتاب کننده جامی شکل در استهلاک انرژی جریان روی سرریزها، خصوصیات هیدرولیکی و هندسی آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و با توجه به اینکه ساخت مدل های فیزیکی این پرتاب کننده ها برای پیش بینی وتحلیل نحوه عملکرد واقعی آن، وقت گیر و پرهزینه است ، این مدل سازی به صورت عددی و توسط نرم افزار  3D-Flow که یک نرم افزار محاسباتی دینامیک سیالات است ، انجام شده است و تمامی خصوصیات هندسی و هیدرولیکی سازه به مدل کامپیوتری وارد گردیده است تا در زمان کمتر و با صرف هزینه کمتری نتایج مشابه بدست بیاید. مدل سازی ابتدا برای سرریز و پرتاب کننده سد جره انجام داده شده و با در دست داشتن اطلاعات موجود مربوط به مدل فیزیکی ، نتایج حاصل از مدل سازی کامپیوتری با آن مقایسه شده و نتایج ما با آن تطابق بسیار خوبی داشته است و این اصل اثبات شده است که می توان به جای مدل سازی فیزیکی از این پس از مدل سازی کامپیوتری برای تحلیل وضعیت فشار و عمق وسرعت روی پرتاب کننده استفاده کرد. 

مقدمه :

در سال های اخیر با افزایش روند روبه رشد احداث سدهای بلند و بالا رفتن استاندارد ایمنی سدها، علاقه عمومی مهندسین هیدرولیک نسبت به طراحی یک سیستم استهلاک انرژی اقتصادی و مطمئن در پایانه مجاری اصلی تخلیه سیلاب سدهای بلند، افزایش یافته است . 

USBR در سال ١٩٨٧ نیز با تحقیقات و بررسی های تجربی برای مقدار شعاع بهینه پرتاب کننده فرمول هایی ارائه نموده اند.راجان و همکاران وی در ١٩٨٢ روی شعاع پرتاب کننده ها مطالعه و آزمایش نموده و توصیه نمودند که برای طول بیشتر مسیر جت پرتابی از جام های بیضوی شکل استفاده شود.[٨]

در سال ١٩٨٢ نیز میسون ، سیستم استهلاک انرژی ٣٧٠ سد را که از سال ١٩٥٠ به بعد در ٦١ کشور جهان ساخته شده اند مرور نمود. این بررسی شامل حوضچه های با بستر سنگی ، جام های مستغرق ، حوضچه های پرش هیدرولیکی ساده ، حوضچه های پرش هیدرولیکی بلوک دار و انواع مستهلک کنندهها بصورت جت آزاد بود[٣٩]. 

تحقیقات عددی

CFD (دینامیک سیالات محاسباتی ) ٦ به عنوان نتیجه چندین سال کنکاش و تحقیق در روابط ریاضی و به عنوان ابزاری جهت پیش بینی رفتار سیالات در بسیاری از شاخه های علم دینامیک سیال مطرح میباشد. امروزه

CFD به عنوان یک روش عددی استاندارد میباشد که در بسیاری از موارد در صنعت و تحقیقات دانشگاهی مورد استفاده قرار میگیرد. لذا بسیاری از محققین به مدل سازی عددی روی آورده اند که از آن جمله میتوان به مطالعات دیوید هو ٢٠٠٣ اشاره نمود[٢٢]. 

استهلاک انرژی به کمک پخش جت :

غالبا" ورود هوا در شرایط معمولی منجر به استهلاک انرژی خیلی زیادی نمی شود اما در صورتی که ورود هوا به حدی افزایش یابد که جریان آب به صورت ابری (پودری ) از قطرات آب در هوا درآید در این شرایط استهلاک انرژی کاملا" قابل ملاحظه خواهد بود.

این قطرات در صورتی که کوچک بوده و با سرعت زیادی نسبت به هوای اطراف در حرکت باشند، به شدت تحت تاثیر مقاومت هوا قرارخواهند  گرفت . 

فهرست

فصل اول ..............................................................................................٤

کلیات تحقیق و ساختار پایان نامه ................................................................٤

 1-1 : کلیات.......................................................................................... ٥

١-٢ : ساختار پایان نامه .................................................................................. ٦

فصل دوم ..............................................................................................٨

مروری بر مطالعات انجام شده در ارتباط با موضوع تحقیق ...................................٨

١-٢: مقدمه : .............................................................................................. ٩

٢-٢: تاریخچه مطالعات .................................................................................. ٩

١-٢-٢: مطالعات آزمایشگاهی ....................................................................... ٩

٢-٢-٢: مطالعات تحلیلی ........................................................................... ١١

٣-٢-٢: تحقیقات عددی ............................................................................ ١٢

فصل سوم ...........................................................................................٢٨

زمینه های علمی تحقیق ..........................................................................٢٨

١-٣-مقدمه ............................................................................................. ٢٩

٢-٣- روش های استهلاک انرژی در سد های بلند .................................................. ٢٩

٣-٣- روش های استهلاک انرژی متمرکز جریان آب ............................................... ٣٠

١-٣-٣- استهلاک انرژی به کمک پخش جت : ...................................................... ٣١

٢-٣-٣- انواع سیستم های استهلاک انرژی از دیدگاه استاندارد اداره مهندسی ارتش

آمریکا[٣١] : ......................................................................................... ٣٢

٣-٣-٣ تقسیم بندی انواع مستهلک کننده ها ی انرژی از دیدگاه گریشین [٢٨]: .......... ٣٢

٤-٣-٣-تقسیم بندی مستهلک کننده های انرژی از دیدگاه میسون [٣٧] : ................. ٣٤

٤-٣- محدودیت استهلاک انرژی ..................................................................... ٣٥

٥-٣- پرتاب کننده جامی : ............................................................................. ٣٧

٦-٣- جام یا قاشقک  پرش اسکی .................................................................... ٣٩

١-٦-٣- انواع جام ................................................................................... ٣٩

٣-٦-٢- هندسه و خصوصیات هیدرولیکی جام .................................................. ٤١

٣-٧-رفتار جت در اتمسفر: ............................................................................ ٥٠

٣-٧-١- ورود هوا به جریان روی تنداب تا لبه جام [١٦-٣٩] :................................. ٥٤

٣-٧-٢- ورود هوا به جت خروجی از جام :....................................................... ٥٥

فصل ٤ ............................................................................................... ٥٩

تحلیل عددی با نرم افزار 3D-FLOW ................................................................... ٥٩

١-٤- مقدمه .............................................................................................٦٠

٢-٤-تاریخچه ...........................................................................................٦٠

٣-٤-معادلات حاکم .....................................................................................٦١

١-٣-٤-سیستم های مختصات ......................................................................٦١

٢-٣-٤-معادله پیوستگی جرم ......................................................................٦٢

٣-٣-٤-معادلات مومنتوم ...........................................................................٦٣

٤-٣-٤- تنش های روی دیواره : .....................................................................٦٥

٥-٣-٤- افت اغتشاشی جریان ......................................................................٦٥

٦-٣-٤- سطوح مشترک و سطوح آزاد .............................................................٦٦

٧-٣-٤- معادله انرژی سیال ........................................................................٦٧

٨-٣-٤-مدلهای آشفتگی ..........................................................................٦٧

٩-٣-٤- ویسکوزیته آشفتگی .......................................................................٦٨

١٠-٣-٤- معادله انرژی جنبشی آشفتگی .........................................................٦٩

١١-٣-٤- مدل رسوب .............................................................................. ٧٠

٤-٤-کلیات نرم افزار 3D-FLOW ....................................................................... ٧٠

١-٤-٤-استفاده از روش Lagrangain VOF Advection –Semi  [٢٦] ............................ ٧٠

٥-٤-استفاده از سیستم شبکه بندی چندگانه ....................................................... ٧٢

٦-٤-روش کسر مساحت – حجم مانع : .............................................................. ٧٢

٧-٤-تقریبات عددی ................................................................................... ٧٣

٨-٤-شرح روش حل عددی ........................................................................... ٧٥

٩-٤- مدلسازی ورود هوا در نرم افزار 3D-FLOW ...................................................... ٧٥

١٠-٤- خصوصیات خاص و منحصر به فرد نرم افزار 3D-FLOW...................................... ٧٧

١١-٤ موارد کاربرد صنعتی نرم افزار 3D-FLOW ....................................................... ٧٨

١٢-٤ مدل سازی : ...................................................................................... ٧٩

١-١٢-٤  هدایت گر: ................................................................................ ٧٩

٢-١٢-٤- نصب مدل: ............................................................................... ٧٩

٣-١٢-٤-شبیه سازی : ............................................................................. ٨٥

٤-١٢-٤-تحلیل : ....................................................................................٨٦

٥-١٢-٤- نمایشگر .................................................................................. ٨٧

فصل ٥............................................................................................... ٨٨

مدل سازی عددی و کالیبراسیون .............................................................. ٨٨

١-٥-مقدمه ............................................................................................. ٨٩

٢-٥-مشخصات سازه مورد مطالعه : ................................................................... ٨٩

١-٢-٥- مشخصات سازه ای سرریز ............................................................... ٩٠

٢-٢-٥-خصوصیات هیدرولوژیکی سد مورد مطالعه ما به شرح زیر می باشد : ............... ٩١

٣-٥-مدل فیزیکی ................................................................................... ٩١

١-٣-٥- مشخصات پرتاب کننده در مدل فیزیکی: .............................................. ٩٤

٢-٣-٥-معرفی مقاطع اندازه گیری عمق آب و سرعت .......................................... ٩٥

٤-٥- مدل سازی در نرم افزار:......................................................................... ٩٨

١-٤-٥- ارائه گام های زمانی بر اساس اندازه شبکه های مش بندی برای حصول به

پایداری :............................................................................................... ٩٩

١-١-٤-٥- معادله انفصال برای وضعیت دو بعدی .............................................................................. ٩٩

٢-١-٤-٥- معادله انفصال برای سه بعدی ..................................................................................... ١٠١

٣-١-٤-٥- حل معادلات جبری ................................................................................................ ١٠٢

٥-٥-اتمام مدل سازی ................................................................................١٠٦

٦-٥-تست تحلیل حساسیت :.........................................................................١١١

٧-٥-بکارگیری شبکه عصبی در ارزیابی فشار روی پرتاب کننده در حالت سه بعدی ...........١٢٤

١-٧-٥-مقدمه : ........................................................................................١٢٤

٢-٧-٥-داده های ورودی و هدف ....................................................................١٢٤

٣-٧-٥-روش کار در شبکه عصبی ...................................................................١٢٤

فصل ششم ........................................................................................ ١٢٨

نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات برای تحقیقات آتی ........................................ ١٢٨

١-٦ : جمع بندی و نتایج تحقیق .....................................................................١٢٩

دانلود پایان نامه شبیه سازی عددی الگوی جریان و توزیع فشار آب در پرتاب کننده های جامی (FLIP BUCKETS)

دانلود پایان نامه تحلیل لرزه ای لوله های انتقال دارای خوردگی و روش های مقاوم سازی آنها

پایان نامه تحلیل لرزه ای لوله های انتقال دارای خوردگی و روش های مقاوم سازی آنها

پایان نامه تحلیل لرزه ای لوله های انتقال دارای خوردگی و روش های مقاوم سازی آنها

دانلود پایان نامه تحلیل لرزه ای لوله های انتقال دارای خوردگی و روش های مقاوم سازی آنها

پایان نامه تحلیل لرزه ای لوله های انتقال دارای خوردگی و روش های مقاوم سازی آنها
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 3971 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 311

پایان نامه تحلیل لرزه ای لوله های انتقال دارای خوردگی و روش های مقاوم سازی آنها

 چکیده

با توجه به وسعت و گستردگی خطوط لوله انتقال ، خطرات ناشی از بروز زلزلـه و خـوردگی، بـه عنـوان دو عامل مهم تاثیر گذار در طول مسیر،  لوله ها را تهدید می نماید. دراین تحقیق ، ابتـدا رفتـار لـرزه ای یـک خط لوله با مدل سازی سه بعدی و تحلیل لرزه ای تاریخچه زمانی ، با در نظر گرفتن اندرکنش خاک - لوله و تاخیر فاز موج زلزله ، مورد بررسی قرار می گیرد، سپس بر مبنـای مـاکزیمم کـرنش محـوری پلاسـتیک ایجاد شده ، قطعه بحرانی مشخص گشته و با مدلـسازی مجـدد ایـن قطعـه و بـا اسـتفاده از روش اجـزای محدود، اثر چند حالت مختلف خوردگی یکنواخت (از طریق کاهش ضخامت و کاهش مـدول الاستیـسیته لوله به میزان ۲۰% ،۳۰% و۴۰%) و همچنین یک حالت خوردگی موضعی ، بر لوله مـورد نظـر مـورد بررسـی قرار می گیرد. سپس قطعه دچار خوردگی با استفاده از پوشـش FRP بـه عنـوان یـک روش نـوین مقـاوم سازی، مدل سازی وتحلیل شده تا نقش خوردگی بر رفتار لرزه ای لوله های مدفون ، مشخص شده و تـاثیر مقاوم سازی در بهبود عملکرد آنها مشخص گردد.  نتایج تحلیل هـا، حـاکی از آن اسـت کـه خـوردگی در حالات مختلف ، تاثیر مستقیمی بر افزایش مقادیر تنش و کرنش ایجاد شده در المـان هـای لولـه ناشـی از نیروی زلزله ، دارد که این مساله ، در مورد لوله های انتقال قابل توجه می باشد. همچنین نتایج تحلیل لوله تحت نیروهای زلزله پس از مقاوم سازی با FRP، نشان دهنده بهبود عملکرد آن (کاهش تـنش و کـرنش ) می باشد. 

مقدمه

امروزه لوله های انتقال آب ،گاز و نفت جزئی از شریان های حیاتی می باشند و توجه به سیستم های انتقال آب به عنوان جزء جدایی ناپذیر زندگی انسان وخطوط لوله انتقال نفت وگاز به منظور تامین انرژی ، امری ضروری به نظر می رسد. لوله های انتقال به علت گستردگی و گذر از یک ناحیه جغرافیایی وسیع ممکن است به طور همزمان با خطرات بسیاری مواجه شوند. اقتصاد ایران در حال حاضر و برای چندین دهه متکی بر نفت و فرآورده های آن خواهد بود و از طرف دیگر ایران سرزمینی لرزه خیز است و احتمال وقوع زلزله هایی با قدرت زیاد در آن قابل پیش بینی می باشد، علاوه بر این با توجه به قدمت طولانی خطوط لوله در ایران که عمر برخی از لوله ها به بیش از٥٠ سال می رسد و در نظرگرفتن شرایط اقلیمی کشور و تجمع خطوط لوله در قسمت های جنوبی وغربی کشور که جزء محیط های مهاجم و آسیب رسان محسوب می شوند، یکی از علل عمده خرابی لوله ها، مساله خوردگی آنها می باشد. 

قسمتی از متن

میزان و نوع حرکت گسل عامل مهمی در طراحی می باشد. گسلهای سطحی ممکن است بصورت جابه جایی های صفحه این ناگهانی دیده شوند که مقدار جابه جایی آن تا ۷ متر نیز می رسد. جابه جایی افقی حدود ۱۰ متر نیز پس از زلزله هایی با بزرگی بالای ۸ دیده شده است . مقدار جابه جایی سطحی ، به عوامل متعددی بستگی دارد ولی معمولاً تابعی از نوع گسل ، اندازه زلزله ، عمق کانونی و زمین شناسی منطقه می باشد. فرمولهای تجربی بسیاری برای پیش بینی مقدار جابه جایی با استفاده از مشاهدات گذشته ارائه شده است (١٩٨٢ ,١٩٧٠ ,Bonilla ;١٩٧٧ ,Slemmons).

حرکت گسل لزوماً محدود به یک صفحه یا پهنه گسل نمی گردد بلکه ممکن است در فواصل قابل ملاحظه ای از رد اصلی گسل اتفاق افتد. گسیختگی های سطحی ناشی از گسلش توسط Bonilla در

۱۹۶۷ به سه دسته یا پهنه رده بندی شده است .

پهنه I شامل بزرگترین جابه جایی ، طول و پیوستگی برای یک زلزله داده شده می باشد.

پهنه II مشتمل است بر گسلهای شاخه ای ، که به گسل اصلی متصل و یا از آن منشعب می گردند.

گسلهای ثانویه که پهنه III را تشکیل می دهند هیچگونه اتصال سطحی با گسلهای اصیل یا گسلهای شاخه ای ندارند. بطوریکه Bonilla بیان می نماید بیش از نصف گسلشهای تاریخی در شمال آمریکا ناشی از گسلهای فرعی بوده است . او داده هایی در مورد گسلهای شاخه ای و ثانویه که تغییر مکانهایی به بزرگی

۱۰ تا ۲۰% حرکت گسل اصلی در فواصل ۵ تا ۱۵ کیلومتر از آن داشته اند را ارائه می نماید. در فواصل کمتر از ۳ کیلومتر از گسل اصلی ، حرکات فرعی با تناسب معکوس با فاصله از گسل اصلی بطور قابل ملاحظه ای افزایش می یابند.[ ۸] 

فهرست مندرجات

عنوان                                                                                                                    صفحه

تقدیم  ................................................................................................    ت

 سپاسگذاری  ............................................................................................. ث

فهرست مندرجات ........................................................................................................................ج

 فهرست اشکال .......................................................................................... . ر

فهرست جداول ..........................................................................................................................ض

 چکیده ....................................................................................................١

مقدمه ..................................................................................................................................... ۲

فصل اول - کلیات ........................................................................................................................ ۴

۱-۱- هدف .............................................................................................................................. ٥

۱-۲- پیشینه تحقیق ................................................................................................................... ۶

۱-۳- روش کار و تحقیق .............................................................................................................. ٩

فصل دوم -  انواع لوله ها و علل خرابی آنها  ..................................................................................... ۱۱

۲-۱- مقدمه ........................................................................................................................... ١٢

۲- ۲- دسته بندی خطوط لوله ..................................................................................................... ١٢

۲-۲-۱- خطوط لوله مدفون و نیز روی زمینی ............................................................................... ١٢

۲-۲-۲- خطوط لوله با اتصالهای صلب و یا انعطاف پذیر.................................................................... ١٣

۲-۲-۳- لوله های صلب و لوله های انعطاف پذیر ............................................................................ ١٣

۲-۲-۴- خطوط لوله تحت فشار و تحت جریان ثقلی ........................................................................ ١٤

۲-۳- بارهای وارده بر لوله های مدفون ............................................................................................ ١٤

۲-۴- علل عمده خرابی لوله ها ..................................................................................................... ١٥

۲-۴-۱- زمین لرزه و اثر آن بر لوله های انتقال .............................................................................. ١٦

۲-۴-۱-۱- آثارغیر مستقیم زلزله (گسیختگی زمین ) ................................................................... ١٦

۲-۴-۱-۱-۱- گسلش .................................................................................................... ١٧

۲-۴-۱-۱-۲- زمین لغزشها ............................................................................................. ١٩

۲-۴-۱-۱-۳- تغییر مکانهای ناشی از روانگرایی ...................................................................... ٢٢

۲-۴-۱-۱-۴- چگالش ................................................................................................... ٢٦

۲-۴-۱-۱-۵- ترکهای زمین ............................................................................................ ٢٦

۲-۴-۱-۲-آثار مستقیم زلزله (رفتار لوله ها در برابر ارتعاش های ناشی از امواج زلزله )............................ ٢٦

۲-۴-۱-۲-۱-  انواع موج و ویژگی آنها ................................................................................ ٢٩

۲-۴-۱-۲-۲- اندرکنش خاک ـ خط لوله ............................................................................. ٣١

۲-۴-۱-۲-۳-  بررسی تغییرات شکل موج ............................................................................ ٥١

۲-۴- ۲- خوردگی در لوله ها ................................................................................................... ٥٣

۲-۴-۳- عیوب و درزهای حین اجرا در اثر عدم اجرای مناسب مانند برخورد تجهیزات ................................ ٥٤

۲-۵- روش های بهسازی و تعمیر لوله های انتقال ............................................................................... ٥٤

۲-۵-۱- استفاده از لوله های ساخته شده از مواد کامپوزیت به جای لوله های فولادی ................................. ٥٥

۲-۵-۲- استفاده از دورپیچ های FRP برای تعمیر و بهسازی لوله ها .................................................... ٥٦

۲-۵-۲-۱- مواد تشکیل دهنده دورپیچ های FRP و ویژگی های آنها ............................................... ٥٧

۲-۵-۲-۱-۱- الیاف (Fiber).......................................................................................... ٥٨

۲-۵-۲-۱-۲- رزین ها (Resins)..................................................................................... ٦٠

۲-۵-۲-۱-۳- پرکننده (Filler)....................................................................................... ٦٠

۲-۵-۲-۲- مزایای استفاده از FRP در بهسازی و تعمیر لوله ها ...................................................... ٦٣

۲-۵-۲-۳- انواع ورقه های کامپوزیتی رایج ............................................................................... ٦٤

۲-۵-۲- ۳-۱- کلاک اسپرینگ Clock Spring .................................................................. ٦٤

۲-۵-۲-۳-۲- سیستم استرانگ بک  Strong Back.............................................................. ٦٥

۲-۵-۲-۳-۳- آرمور پلیت Armor Plate .......................................................................... ٦٧

۲-۵-۳- نصب یک پوشش صفحه فولادی بر روی قطعه آسیب دیده ...................................................... ۶۷

۲-۵-۴- روش های داخلی تعمیر و بهسازی لوله ها ......................................................................... ٦٨

فصل سوم - معرفی مدل مورد مطالعه و نحوه تحلیل و ارزیابی مدل ...................................................... ۶۹

 ۳-۱- مقدمه .......................................................................................................................... ۷۰

۳-۲- مشخصات کلی مدل و فرضیات مدلسازی ................................................................................. ٧٠

۳-۲-۱-مشخصات خط لوله و شرایط تکیه گاهی دو سر آن ................................................................ ٧٠

۳-۲-۲- مشخصات خاک و مدلسازی آن ...................................................................................... ٧١

۳-۲-۲-۱- محاسبه مولفه قید محوری (طولی ) ........................................................................... ٧٢

۳-۲-۲-۲- محاسبه مولفه قید افقی جانبی ............................................................................... ٧٣

۳-۲-۲-۳- محاسبه مولفه قید قائم ........................................................................................ ٧٦

۳-۲-۳- معرفی شتاب نگاشت های مورد استفاده ............................................................................ ٧٨

۳-۲-۴- فرضیات مدل جهت اعمال تاخیر فاز در برابر ارتعاشات ناشی از امواج زلزله ................................... ٨٢

۳-۳- نحوه مدلسازی خوردگی و مقاوم سازی قطعه لوله ....................................................................... ٨٤

۳-۳-۱- خوردگی یکنواخت ..................................................................................................... ٨٥

۳-۳-۲- خوردگی موضعی ....................................................................................................... ٨٦

۳-۳-۳- مقاوم سازی لوله خورده شده با پوشش FRP..................................................................... ٨٧

۳-۴- معرفی المان های مورد استفاده در نرم افزار Ans s و قابلیت های هریک از آن ها................................ ٨٨

۳-۴-۱- المان تیر سه بعدی Beam24...................................................................................... ٨٨

۳-۴-۱-۱- خلاصه ورودی های Beam24 ............................................................................... ٨٩

۳-۴-۱-۲- خلاصه خروجی های المان Beam24....................................................................... ۸۹

۳-۴-۲- المان فنر غیر خطی ٣٩ Combin................................................................................. ٨٩

۳-۴-۲-۱- خلاصه ورودی های المان Combin39.................................................................... ٩٠

۳-۴-۲-۲- خلاصه خروجی های المان ٣٩ Combin................................................................. ٩١

۳-۴-۳- المان پوسته ای Shell43 ........................................................................................... ٩١

۳-۴-۳-۱- خلاصه ورودی های المان ، Input Summar............................................................ ٩٢

۳-۴-۳-۲- خلاصه خروجی های المان ،  Output Summar....................................................... ٩٢

۳-۴-۴- المان سازه ای لایه ای غیر خطی Shell91....................................................................... ٩٣

۳-۴-۴-۱- خلاصه ورودی های المان ، Input Summar............................................................ ٩٤

۳-۴-۴-۲- خلاصه خروجی های المان ،  Output Summar....................................................... ٩٤

فصل چهارم -  نتایج آنالیز لرزه ای خط لوله در حالت سالم ، دارای خوردگی و مقاوم سازی شده ..............۹۶

 ۴-۱-مقدمه ............................................................................................................................٩٧

۴-۲- نتایج حاصل از تحلیل لرزه ای سه بعدی تیر بر بستر الاستوپلاستیک ................................................. ٩٧

۴-۲-۱- بررسی تاثیر شرایط تکیه گاهی دو سر خط لوله ................................................................... ٩٧

۴-۲-۲- بررسی اثر تاخیر فاز موج زلزله در خط لوله ...................................................................... ١١٠

۴-۲-۳- نتایج تحلیل لرزه ای خط لوله ...................................................................................... ١٢٢

۴-۲- نتایج حاصل از تحلیل استاتیکی قطعه بحرانی لوله در حالت سالم ،خورده شده .....................................١٤١

۴-۲-۱- نتایج بررسی خوردگی یکنواخت در لوله .......................................................................... ١٤٧

۴-۲-۱-۱- با استفاده از کاهش مدول الاستیسیته ..................................................................... ١٤١

۴-۲-۱-۲- اعمال خوردگی با استفاده از کاهش ضخامت لوله ........................................................ ١٤٧

۴-۲-۲- نتایج بررسی خوردگی موضعی در لوله ............................................................................ ١٥٣

۴-۳- نتایج حاصل از تحلیل استاتیکی قطعه خورده شده لوله در حالت مقاوم سازی شده ...............................١٥٥

۴-۳-۱- نتایج مقاوم سازی لوله دارای خوردگی یکنواخت با %20=w توسط پوشش FRP ...................... ١٥٥

۴-۳-۲- نتایج مقاوم سازی لوله دارای خوردگی یکنواخت با %30=w توسط پوشش FRP ...................... ١٥٧

۴-۳-۲- نتایج مقاوم سازی لوله دارای خوردگی یکنواخت با %40=w توسط پوشش FRP ...................... ١٥٩

فصل پنجم - نتیجه گیری و پیشنهادات   ......................................................................................۱۶۲

۵-۱-مقدمه ...........................................................................................................................١٦٣

۵-۲- جمع بندی نتایج حاصل از تحلیل .........................................................................................١٦٣

۵-۳- پیشنهادات ....................................................................................................................١٦٥

منابع و مراجع ........................................................................................................................١٦٦

دانلود پایان نامه تحلیل لرزه ای لوله های انتقال دارای خوردگی و روش های مقاوم سازی آنها

دانلود پایان نامه ارایه مدل ارزیابی ایمنی در شبکه بزرگراههای بین شهری با استفاده از روش ضریب تعدیل (AMF) تصادفات

پایان نامه ارایه مدل ارزیابی ایمنی در شبکه بزرگراههای بین شهری با استفاده از روش ضریب تعدیل (AMF) تصادفات

پایان نامه ارایه مدل ارزیابی ایمنی در شبکه بزرگراههای بین شهری با استفاده از روش ضریب تعدیل (AMF) تصادفات

دانلود پایان نامه ارایه مدل ارزیابی ایمنی در شبکه بزرگراههای بین شهری با استفاده از روش ضریب تعدیل (AMF) تصادفات

پایان نامه ارایه مدل ارزیابی ایمنی در شبکه بزرگراههای بین شهری با استفاده از روش ضریب تعدیل (AMF) تصادفات
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 1314 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 218

پایان نامه ارایه مدل ارزیابی ایمنی در شبکه بزرگراههای بین شهری با استفاده از روش ضریب تعدیل (AMF) تصادفات

مقدمه

تغییرات کمی و کیفی دایمی و روزافـزون چهـره ایـی از تکامـل جامعـه انسـانی اسـت کـه الزامـا بایـد خود را با آن تطبیق دهـیم . دیـدگاه مـردم دنیـا نسـبت بـه مسـایل جـاده ای و عـوارض ناشـی از آن طی سـالهای اخیـر تغییـر کـرده اسـت . در کشـور هـای صـنعتی ،حساسـیت و نگرانـی در مـورد آثـار سـوء حمـل و نقـل جـاده ایـی و عـوارض ناشـی از آن ماننـد آلـودگی محـیط و هـوا ، از بـین رفـتن زیباییهای طبیعی ، سروصدا ، سوانح رانندگی و نظایر اینها افزایش یافته است .

خصوصـیات مهـم راه را مـی تـوان دوام و آثـار پایـدار وابسـته بـه آن دانسـت .در عمـل ، جـاده هـا بـه صــورت جزیــی دایمــی از ســیمای محــیط مــی باشــند.بســیاری از جــاده هــای موجــود حتــی در کشــورهای پیشــرفته اروپــایی در امتــداد همــان مســیرهایی احــداث شــده اســت کــه دو هــزار ســال پـیش بـرای اولـین بـار توسـط رومیهـا ایجـاد گردیـده اسـت .تصـمیمات مربـوط بـه راهسـازی دارای آثـاری هسـتند کـه در واقـع برگشـت ناپـذیر،عمیق و فراگیـر هسـتند. اسـتفاده کننـدگان جـاده هـا جهـت رفـع نیـاز هـای مختلـف اقتصـادی ، اجتمـاعی ، نظـامی و نظـایر آن روی جـاده هـا مسـافرت میکنند و بدین ترتیـب آثـار وجـودی راههـا بـه بیشـترین قسـمت هـای حـوزه فعالیـت انسـانها نفـوذ می کند و حتی کسانی کـه از راههـا اسـتفاده نمـی کننـد عمـلا بطـور غیـر مسـتقیم بـه لحـاظ تـاثیر راه در وضع مناطق اطراف و محیط زیست ، اثر می پذیرند[١]. 

روشنایی

بــویر و هــاروود در ســال ١٩٩٦ دریافتنــد کــه فقــدان روشــنایی ســهم قابــل تــوجهی در بــروز تصــادفات خسـارتی در محـور هـای دو خطـه  و چهـار خطـه بـین شـهری دارد[٣٠].مطالعـه دیگـر انجـام شـده توسـط بلوور ، کمپل و گـرین در سـال ١٩٩٣ نشـان مـی دهـد کـه تصـادفات کـامیون هـا در مشـیگان در شـب و در منــاطق بــین شــهری بیشــتر مــی باشــد، کــه ایــن مطالعــه نشــان دهنــده ،اثر کــاهش روشــنایی در وقــوع تصــادفات مــی باشــد[٤٠].همچنــین در مطالعــه الویــک ١ در ســال ١٩٩٥ نیــز بــه اثــر روشــنایی تصــادفات پرداخته شده است [٤١]. 

نگاشت زوجهای آموزشی به حدود مناسب

در یک شبکه انتشـار بازگشـتی ، اغلـب از توابـع تحریـک سـیگموئیدی و یـا تانژانـت هیپربولیـک اسـتفاده مـی شـود . در صـورتی کـه قـدر مطلـق ورودی بـه تـابع سـیگموئیدی بزرگتـر از ٦ و قـدر مطلـق ورودی به تانژانت هیپربولیک بزرگتـر از ٣ باشـد ، مشـتق ایـن توابـه بـه سـمت صـفر میـل میکنـد.از آنجـایی کـه مشتق تابع تحریک به عنوان مضربی در معـادلات تغیـر وزن بـه کـار بـرده مـی شـود، لـذا در صـورتی کـه قــدر مطلــق جمــع و ورودیهــای وزن دار یــک ســلول عصــبی در حالــت اســتفاده از تــابع تحریــک ســیگموئیدی بزرگتــر از ٦ و در حالــت اســتفاده از تانژانــت هیپربولیــک بزرگتــر از ٣ باشــد ، وزنهــای وارد شـونده بـه آن سـلول عصـبی آمـوزش نخواهنـد دیـد. در صـورتی کـه ورودی هـای بزرگـی را بـه شـبکه ارایـه شـود ، حتـی بـا وجـود زونهـای کوچـک در شـبکه ، جمـع ورودی هـای وزن دار بـه سـلول عصـبی بعدی ، بـزرگ خواهـد شـد و در فرآینـد آموزشـی مشـکل بـه وجـود خواهـد آمـد.بـرای جلـوگیری از ایـن مشـکل ، مقــادیر ورودی زوجهــای آموزشـی در حالــت اسـتفاده از تــابع تحریــک ســیگموئیدی بــه حـدود [١و ٠] و در حالت استفاده از تابع تانژانت هیپربولیک به بازه [١و ١-] نگاشت شده است .

 فهرست مطالب

 

عنوان مطالب                                                                   شماره صفحه 

چکیده                                                                                     1

مقدمه                                                                                     2

فصل اول -ادبیات تحقیق

١-١- مقدمه                                                                                 3

٢-١- تعریف مسئله                                                                        5

٣-١- ضرورت و اهمیت تحقیق                                                          7

١-٣-١- شبکه راههای کشور                                                                           8

١-٣-٢- موارد فنی و ایمنی وسایل نقلیه                                                            9

١-٣-٣- اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی در ایران                                         10

١-٣-٤- فرهنگ و آموزش                                                                            11

١-٤-  اهداف تحقیق                                                                       18

١-٥-  حوزه مطالعاتی                                                                    20

١-٦-  محدودیت ها و موانع تحقیق                                                      21

١-٧-  فرضیات                                                                           22

١-٨-  ساختار پایان نامه                                                                  22

فصل دوم -مرور تحقیقات پیشین

٢-١-  مقدمه                                                                                25

٢-٢-  مروری بر تحقیقات و مطالعات گذشته                                           26

٢-٢-١- تصادفات و حجم ترافیک                                                      28

٢-٢-٢- تصادفات و متغیر های دیگر علاوه بر حجم ترافیک                        30

٢-٢-٢-١- عرض مسیر و عرض شانه                                          32

٢-٢-٢-٢- روشنایی                                                               39

٢-٢-٢-٣- روسازی مسیر                                                        40

٢-٢-٢-٤- قوس ها و مسافت دید                                                 43

٢-٢-٣- فرم مدلها                                                                     46

٢-٢-٤- مطالعات دیگر تصادفات                                                    51

٢-٣- نتیجه گیری                                                                         54

فصل سوم - روش تحقیق

٣-١- مقدمه                                                                                 58

٣-٢- متدولوژی تحقیق                                                            58

٣-٢-١- دستورالعمل جمع آوری اطلاعات و روش های به کار گرفته شده  60

٣-٣- مبانی نظری                                                                         62

٣-٣-١- روش های تجزیه و تحلیل تصادفات                                         62

٣-٣-٢- مبانی نظری مدل های آماری                                                 64

٣-٣-٢-١- مدل رگرسیون خطی چند متغیره                                      65

٣-٣-٢-٢- مدل رگرسیون لگاریتم خطی                                          66

٣-٣-٢-٢-١- مدل پواسون                                                     66

٣-٣-٢-٢-٢- مدل دو جمله ای منفی                                          67

٣-٣-٢-٣- آزمون های آماری                         71

٣-٣-٢-٣- خصوصیات و ویژگی های مدل                                73

٣-٣-٣-  روشهای فرا ابتکاری                                                        79

٣-٣-٣-١- شبکه های عصبی                                                      79

٣-٣-٣-١-١- اساس بیولوژیکی شبکه های عصبی                           80

٣-٣-٣-١-٢- مدل ریاضی یک سلول عصبی                                81

٣-٣-٣-١-٣- مراحل ساخت یک مدل با شبکه عصبی مصنوعی            82

٣-٣-٣-١-٤- الگوریتم یادگیری پس از انتشار خطا                          83

٣-٣-٣-١-٥- نقاط قوت شبکه های عصبی                                   86

فصل چهارم - تدوین مدل

٤-١-  مقدمه                                                                         89

٤-٢-  فرآیند ساخت مدل                                                           89

٤-٢-١- تعاریف ،اختصارات و نشانه های ریاضی                                  93

٤-٢-١-١-  تعاریف ریاضی                                                       94

٤-٢-٢- برنامه کامپیوتری تحلیل اطلاعات                            98

٤-٢-٢-١- نرم افزار SPSS                                                 99

٤-٢-٢-٢- نرم افزار Minitab                                                      101

٤-٢-٢-٣- نرم افزار MATLAB                                                   103

٤-٢-٣- فلوچارت فرایند ساخت مدل ریاضی و شبکه عصبی                       107

٤-٢-٤- اطلاعات ورودی                                                             111

٤-٢-٥- اطلاعات خروجی                                                            112

٤-٢-٦- محدودیت ها                                                                  112

٤-٢-٦-١- مشکلات در جمع آوری اطلاعات                                     112

٤-٢-٧- نحوه برازش و دقت مدل های آماری                                        116

٤-٣-  نتیجه گیری                                                                         116

فصل پنجم - پیاده سازی مدل

٥-١-  مقدمه                                                                         118

٥-٢-  پیاده سازی مدل                                                            118

٥-٢-١- محدوده مطالعاتی                                                            118

٥-٢-١-١- موقعیت جغرافیایی استان خوزستان                                  118

٥-٢-١-٢- محورهای مورد مطالعه                                              119

٥-٢-١-٣- موضوعات مورد نظر                                                122

٥-٢-٢- تست نرمال بودن داده ها                                                     123

٥-٢-٣- بررسی ضریب همبستگی و اعتبار سنجی متغیر ها                        124

٥-٢-٤- مدل آماری                               128

٥-٢-٤-١- انتخاب فرم تابع                                                                      128

٥-٢-٤-٢- شاخص برازش (R2 )                                                    128

٥-٢-٤-٣- آزمون مدل                                                             129

٥-٢-٤-٤- ارایه مدل پیش بینی                                                    132

٥-٢-٤-٥- اعتبار سنجی نتایج                                                      139

٥-٢-٤-٦- آنالیز حساسیت                                                                        142

٥-٢-٥- توسعه مدل شبکه عصبی                                                   144

٥-٢-٥-١- ساختار شبکه عصبی در نرم افزار MATLAB                       144

٥-٢-٥-٢- لایه ورودی                                                           144

٥-٢-٥-٣- لایه خروجی                                                          144

٥-٢-٥-٤- نگاشت زوجهای آموزشی به حدود مناسب                                 146

٥-٢-٥-٥- لایه پنهان                                                             147

٥-٢-٥-٦- توابع انتقالی                                                                         148

٥-٢-٥-٧- تابع آموزشی                                                          149

٥-٢-٥-٨- تابع خطا                                                               150

٥-٢-٥-٩- ساخت شبکه عصبی                                                              151

٥-٢-٥-١٠- بررسی تطابق خروجی مدل و مشاهدات و انتخاب شبکه عصبی بهینه       154

٥-٢-٥-١١- اعتبارسنجی نتایج                                                                             ١٥٨

٥-٣-  نتیجه گیری و مقایسه مدل آماری و شبکه عصبی                       162

فصل ششم - نتیجه گیری و پیشنهادات

٦-١- جمع بندی مطالب                                                                   164

٦-٢- دستاوردهای مطالعه                                                               165

٦-٣- نوآوری های پژوهش                                                               167

٦-٤- پیشنهادات برای تحقیقات آتی                                                      168

منابع و مراجع                                                                             170

پیوست ها                                                                           178              

چکیده انگلیسی                                                                             202

دانلود پایان نامه ارایه مدل ارزیابی ایمنی در شبکه بزرگراههای بین شهری با استفاده از روش ضریب تعدیل (AMF) تصادفات

دانلود پایان نامه برسی لرزهای سازه های منظم بتنی با تعداد طبقات مخطلف بر مبنای روش طراحی بر اساس عملکرد

پایان نامه برسی لرزهای سازههای منظم بتنی با تعداد طبقات مختلف بر مبنای روش طراحی بر اساس عملکرد

پایان نامه برسی لرزهای سازههای منظم بتنی با تعداد طبقات مخطلف بر مبنای روش طراحی بر اساس عملکرد

دانلود پایان نامه برسی لرزهای سازههای منظم بتنی با تعداد طبقات مخطلف بر مبنای روش طراحی بر اساس عملکرد

پایان نامه برسی لرزهای سازههای منظم بتنی با تعداد طبقات مخطلف بر مبنای روش طراحی بر اساس عملکرد
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 2510 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 221

پایان نامه برسی لرزهای سازه های منظم بتنی با تعداد طبقات مختلف بر مبنای روش طراحی بر اساس عملکرد

چکیده

آئین  نامه  های رایج  ، از نظر پیش  بینی عملکرد سازه  ها در برابر زلزله  ، ضعیف  هستند در چنـد سـال  اخیـر ، روش  طراحی بر اساس  عملکرد مورد توجه  پژوهشگران  و آئین  نامه  های جدیـد قـرار گرفتـه  اسـت  . هـدف  از طراحی بر اساس  ع ملکرد این  است  که  بتوان  سازه  ای ساخت  که  عملکرد آن  در برابـر زلزلـه  هـای مـشخص  قابل  پیش  بینی باشد.

در زمینه  روش  طراحی بر اساس  عملکرد تاکنون  تحقیقات  فراوانی صورت  گرفته  است  ، امـا در ایـن  تحقیـق  سعی بر آن  است  که  از دیدگاه  روش  طراحی بر اساس  عملکرد ، ساختمانهای بتنی مت قارن  مورد مطالعـه  قـرار گیرد ، برای این  منظور چهار ساختمان  با طبقات  مختلف  با سیستم  دیوار برشی در حالت  متقارن  مورد بررسـی قرار گرفته  است  . سازه  های مورد نظر با حذف  دیوار برشی در طبقات  بالا مورد بررسی قرار می گیرند . در ابتدا سازه  های مورد نظر بر اساس  آئین  نامه  ه ای رایج  ، استاندارد ٢٨٠٠ و آئین  نامـه  بـتن  ایـران  (آبـا ) تحلیـل  و طراحی شده  است . 

مقدمه 

محققـین  بـر اسـاس  مطالعـاتی کـه  بـر روی اثـرات  زمـین  لـرزه  هـای اخیـر همچـون  زمـین  لـرزه  هـای Northridge آمریکا در سال  ١٩٩٦ و زمین  لرزه  های دیگر انجام  داده  اند ، مشاهده  کردنـد کـه  سـازه  هایی که  با آئین  نامه  های  متداول  طراحی شده  اند از لحاظ  تامین  امنیت  و سلامت  جانی عملکرد خوبی دارند ولی میزان  خسارت  وار د بر این  سازه  ها ( مخصوصا سازه  هایی که  از لحاظ  کارآیی مهم  است  مثل  بیمارستانها و مراکز درمانی و ...) بسیار بالا بوده  و از لحاظ  اقتصادی تعمیر و مرمت  آنها توجیهی ندارد [١٤] .

 علت  چنین  رفتار سازه  ها در برابر زلزله  را می توان  در روش  آئین  نامه  های متداول  جستجو کرد در طراحی با این  آئین  نامه  ها دیده  می شود که  ساختمانها در برابر زلزله  های جزئی خسارات  چندان  مهمی نمی بیننـد و در برابر  زلزله  های متوسط  خسارتهای قابل  جبران  و در زمین  لرزه  های اصلی بدون  فرو ریزش  سیستم  سـازه  ای باقی می مانند . در واقع  در این  آئین  نامه  ها ح داقل  معیارهـای لازم  جهـت  حفـظ  امنیـت  جـانی سـاک نین  ساختمان  در هنگام  بروز زلزله  درنظر گرفته  شده  است  . 

سطوح  عملکرد اجزاء غیر سازه  ای

سطح  عملکرد اجزاء غیر سازه  ای ساختمان  شامل  پنج   سطح  عملکرد به  شرح  زیر می باشد:

الف  :  سطح  عملکرد A ـ خدمت  رسانی بی وقفه .

ب  :  سطح  عملکرد B ـ قابلیت  استفاده  بی وقفه .

پ  :  سطح  عملکرد C ـ ایمنی جانی .

ت  :  سطح  عملکرد D ـ ایمنی جانی محدود.

ث  :  سطح  عملکرد E ـ لحاظ  نشده  .

سطح  عملکرد A ـ خدمت  رسانی  بی وقفه

عملکرد خدمت  رسانی بی وقفه  به  سطح  عملکردی اطلاق  می شود که  پیش  بینی شود اجزای غیـر سـازه  ای در اثر زلزله  دچار خرابی بسیار جزئی شوند به  گونه  ای که  خدمت  رسانی ساختمان  بطور پیوسته  انجام  شود.

سطح  عملکرد B ـ قابلیت  استفاده  بی وقفه

سطح  عملک رد  قابلیت  استفاده  بی وقفه  به  سطح  عملکردی اطلاق  می شود که  پیش  بینی شود اجزاء غیـر سازه  ای در اثر زلزله  دچار خرابی جزئی شود ، طوریکه  پس  از زلزله  راههـای دسترسـی و فـرار ماننـد درهـا ، راهروها ، پله  ها ، آسانسورها ، و روشنائی آنها مختل  نشود و استفاده  از ساختمان  بی وقفه  میسر باشد.

سطح  عملکرد C ـ ایمنی جانی .

سطح  عملکرد ایمنی جانی به  سطح  عملکردی اطلاق  می گردد که  پیش  بینی شود خرابـی اجـزاء غیـر سازه  ای در اثر زلزله  خطر جدی برای ساکنین  بوجود نیاورد . 

فهرست  مطالب

عنوان                                                                                                                                                                                      صفحه

چکیده ....................................................................................................................... ١

مقدمه ..............................................................................................................................................................٣

فصل  اول  : کلیات .......................................................................................................................................٢

١-١- تاریخچه  ..............................................................................................................................................٥

١-٢- هدف  این  تحقیق ..................................................................................................................................٧

١-٣- روش  کار..............................................................................................................................................٧

١-٤- ساختار پایان  نامه ..................................................................................................................................٧

فصل  دوم  : ادبیات  موضوع  و کارهای انجام  شده ............................................................................٩

٢-١- اثرات  زمین  بر سازه ............................................................................................................................١٠

٢-٢- اقدامات  انجام  گرفته ...........................................................................................................................١٠

٢-٣- حرکات  زمین  و رفتار سازه   ................................................................................................................١٢

٢-٤- روشهای تحلیل  و محدوده  کاربرد و ایرادهای وارد بر آنها..................................................................١٣

٢-٤-١- روش  استاتیکی خطی و موارد ایراد................................................................................................١٣

٢-٤-٢- روش  تحلیل  شبه  دینامیکی...........................................................................................................١٥

٢-٤-٢-١-  موارد ایراد به  روش  شبه  دینامیکی..........................................................................................١٦

٢-٤-٣-  محدوده  کاربرد روش  استاتیکی غیرخطی.....................................................................................١٧

٢-٤-٤-  تحلیل  دینامیکی غیرخطی و محدوده  کاربرد................................................................................١٨

٢-٥- رفتار اجزای سازه ................................................................................................................................٢٠

٢-٦- مبانی طراحی براساس  عملکرد...........................................................................................................٢١

٢-٦-١-  سطوح  عملکرد ساختمان ..............................................................................................................٢٢

٢-٦-٢- سطح  عملکرد اجزای سازه  ای.......................................................................................................٢٣

٢- ٦- ٢- ١ - سطح  عملکرد قابلیت  استفاده  بی وقفه ................................................................................٢٣

٢- ٦ - ٢- ٢ - سطح  عملکرد خرابی محدود..............................................................................................٢٣

٢- ٦ - ٢- ٣ - سطح  عملکرد ایمنی جانی .................................................................................................٢٣

٢- ٦ - ٢- ٤ - سطح  عملکرد ایمنی جانی محدود.....................................................................................٢٤

٢- ٦ - ٢- ٥ - سطح  عملکرد آستانه  فرو ریزش ........................................................................................٢٤

٢-٦-٣- سطوح  عملکرد اجزاء غیر سازه  ای ................................................................................................٢٤

٢-٦-٣-١- سطح  عملکرد A ـ خدمت  رسانی  بی وقفه .............................................................................٢٤

٢-٦-٣-٢- سطح  عملکرد B ـ قابلیت  استفاده  بی وقفه .............................................................................٢٥

٢-٦-٣-٣- سطح  عملکرد C ـ  ایمنی جانی............................................................................................. ٢٥

٢-٦-٣-٤- سطح  عملکرد D ـ  ایمنی جانی محدود..................................................................................25

٢-٦-٣-٥- سطح  عملکرد E ـ  لحاظ  نشده ...............................................................................................٢٥

٢-٦-٤- سطوح  عملکرد  کل  ساختمان .......................................................................................................٢٥

٢-٦-٤-١- سطح  عملکردساختمان  خدمت  رسانی بی وقفه  (١- A) ........................................................٢٥

٢-٦-٤-٢-  سطح  عملکردساختمان  قابلیت  استفاده  بی وقفه  (١- B)........................................................26

٢-٦-٤-٣- سطح  عملکردساختمان  ایمنی جانی (٣- C) ..........................................................................٢٦

٢-٦-٤-٤- سطح  عملکردساختمان  آستانه  فرو ریزش  (٥- E) ...................................................................٢٦

٢-٧- تحلیل  خطر زلزله  و طیف  طراحی ......................................................................................................٢٩

٢-٧-١- سطح  خطر- ١...............................................................................................................................٢٩

٢-٧-٢- سطح  خطر- ٢...............................................................................................................................٢٩

٢-٧-٣- سطح  خطر-٣................................................................................................................................٢٩

٢-٨- اهداف  عملکردی ساختمان .................................................................................................................٣٠

٢-٨-١- بهسازی مبنا ..................................................................................................................................٣١

٢-٨-٢- بهسازی مطلوب ............................................................................................................................٣١

٢-٨-٣- بهسازی ویژه .................................................................................................................................٣١

٢-٨-٤- بهسازی محدود.............................................................................................................................٣١

٢-٩- رابطه  جابجایی نسبی طبقات  و سطوح  عملکرد..................................................................................٣١

فصل  سوم  : نحوه  تعیین  نقطه  عملکرد و مطالعات  تحلیلی  .................................................٣٣

٣-١- تعیین  نقطه  عملکرد به  روش  طیف  ظرفیت ........................................................................................٣٤

٣-١-١-  منحنی ظرفیت .............................................................................................................................٣٤

٣-١-٢-  آنالیز پوش  آور..............................................................................................................................٣٤

٣-١-٣- الگوی بارگذاری.............................................................................................................................٣٥

٣-١-٣-١- توزیع  نوع  اول ...........................................................................................................................٣٦

٣-١-٣-٢- توزیع  نوع  دوم ...........................................................................................................................٣٧

٣-٢-  تعریف  مفاصل  خمیری......................................................................................................................٣٧

٣-٢-١- مفاصل  خمیری تیرها ....................................................................................................................٣٧

٣-٢-٢- مفاصل  خمیری ستونها..................................................................................................................٣٨

٣-٣- روشهای تعیین  تغییر مکان  هدف .......................................................................................................٣٨

٣-٣-١- روش  طیف  ظرفیت ........................................................................................................................٣٨

٣-٣-١-١-  نحوه  تعیین  تغییر مکان  هدف  با استفاده  از طیف  ظرفیت ........................................................٣٩

٣-٣-٢-  سیستم  یک  درجه  آزادی معادل ....................................................................................................٤٠

٣-٣-٣- روش  آنالیز دینامیکی الاستیک ......................................................................................................٤١

٣-٤- تشریح  کامل  روش  طیف  ظرفیت .......................................................................................................٤٢

٣-٤-١- تبدیل  منحنی ظرفیت  به  ADRS (طیف  ظرفیت ).....................................................................٤٤

٣-٤-٢- تبدیل  طیف  نیاز به  فرمت  ADRS............................................................................................46

٣-٤-٢-١- تبدیل  طیف  طرح  الاستیک  استاندارد ٢٨٠٠ ایران  در غالب  ADRS....................................47

٣-٤-٢-٢- تخمین  میرایی ویسکوز معادل  در هر نقطه  از طیف  ظرفیت .....................................................٤٧

٣-٤-٢-٣- میرایی ویسکوز موثر و انواع  رفتار سازه  ای...............................................................................٤٩

٣-٤-٢-٤- کاهش  طیف  نیاز با میرایی ٥....................................................................................................٥٠

٣-٤-٢-٥- روشهای تعیین  نقطه  عملکرد براساس  آیین  نامه   40 ATC................................................52

٣-٤-٢-٦- روش  گام  به  گام  تعیین  نقطه  عملکرد به  روش  طیف  ظرفیت  روش  A....................................53

٣-٤-٢-٧- درصد خطای قابل  قبول  در آیین  نامه   .....................................................................................٥٣

٣-٤-٢-٨- عوامل  موثر در ضریب  کاهش  نیرو. .........................................................................................٥٤

٣-٤-٢-٨- انجام  تحلیل  طیف  ظرفیت  با استفاده  از روش  B.....................................................................55

٣-٤-٣- ارائه  راه  حل  هایی جهت  افزایش  دقت  تحلیلهای استاتیکی غیرخطی...........................................٥٨

٣-٥- رعایت  ضوابط  آبا در طراحی سازه  ها..................................................................................................٥٩

٣-٥-١-  شکل  پذیری.................................................................................................................................٦٠

٣-٥-٢- اعضای خمشی قابها......................................................................................................................٦٠

٣-٥-٢-١- محدودیتهای هندسی................................................................................................................٦٠

٣-٥-٢-٢- آرماتور طولی.............................................................................................................................٦٠

٣-٥-٢-٣- آرماتور برشی تیرها ...................................................................................................................٦١

٣-٥-٣- اعضای تحت  فشار و خمش  (ستونها)...........................................................................................٦١

٣-٥-٣-١-  محدودیتهای هندسی..............................................................................................................٦١

٣-٥-٣-٢- آرماتورهای طولی .....................................................................................................................٦١

٣-٥-٣-٣- آرماتور گذاری برشی.................................................................................................................٦٢

فصل  چهارم  : یافته  ها بررسی و مقایسات  ................................................................................٦٤

٤- بررسی نتایج  آنالیزهای خطی و غیرخطی................................................................................................٦٥

٤-١- مقدمه  ................................................................................................................................................٦٥

٤-٢- مشخصات  کلی مدلها.........................................................................................................................٦٥

٤-٣- روشهای تحلیل  غیرخطی مورد استفاده ..............................................................................................٧٢

٤-٣-١- آنالیز استاتیکی غیرخطی ...............................................................................................................٧٢

٤-٣-١-١- روش  بارگذاری جانبی...............................................................................................................٧٢

٤-٤- تحلیل  مدلها .......................................................................................................................................٧٦

٤-٥- مشخصات  تحلیلی..............................................................................................................................٧٨

٤-٥-١- نتایج  طراحی مدل  ........................................................................................................................٨١

٤-٥-١-١- نتایج  طراحی مدل  ٤ طبقه  دو بعدی.........................................................................................٨١

٤-٥-١-٢- نتایج  طراحی سازه  ٨ طبقه  دو بعدی  .......................................................................................٨٢

٤-٥-١-٣- نتایج  طراحی سازه  ١٢ طبقه  دو بعدی .....................................................................................٨٤

٤-٥-١-٤- نتایج  طراحی سازه  ١٦ طبقه  دو بعدی .....................................................................................٨٧

٤-٥-٢- بررسی نتایج  قاب  دوبعدی چهار طبقه ...........................................................................................٩١

٤-٥-٢-١- ارائه  نتایج  تحلیل  استاتیکی غیرخطی ساختمان  چهار طبقه ......................................................٩١

٤-٥-٢-٢- ارزیابی قاب  چهار طبقه .............................................................................................................٩٣

٤-٥-٣- بررسی نتایج  قاب  دوبعدی هشت  طبقه .........................................................................................٩٤

٤-٥-٣-١- ارائه  نتایج  تحلیل  استاتیکی غیرخطی ساختمان  هشت  طبقه ....................................................٩٤

٤-٥-٣-٢- ارزیابی قاب  هشت  طبقه ...........................................................................................................٩٨

٤-٥-٤-  بررسی نتایج  قاب  دوبعدی دوازده  طبقه ........................................................................................٩٨

٤-٥-٤-١- ارائه  نتایج  تحلیل  استاتیکی غیرخطی ساختمان  دوازده  طبقه ....................................................٩٨

٤-٥-٤-٢- ارزیابی قاب  دوازده  طبقه .........................................................................................................١٠١

٤-٥-٤-  بررسی نتایج  قاب  دوبعدی شانزده  طبقه .....................................................................................١٠٢

٤-٥-٤-١- ارائه  نتایج  تحلیل  استاتیکی غیرخطی ساختمان  شانزده  طبقه .................................................١٠٢

٤-٥-٤-٢- ارزیابی قاب  شانزده  طبقه ........................................................................................................١٠٦

٤-٦- مقایسه  نتایج  تحلیل  استاتیکی غیر خطی مدلها ...............................................................................١٠٦

فصل  پنجم  : نتیجه گیری و پیشنهادات  ......................................................................................١٠٨

٥-١- نتایج .................................................................................................................................................١٠٩

٥-٢- پیشنهادات ........................................................................................................................................١٠٩

٥-٢- پیوست  ها.........................................................................................................................................١١٠

منابع  و ماخذ................................................................................................................................................١١٤

چکیده  انگلیسی...........................................................................................................................................١١٧

دانلود پایان نامه برسی لرزهای سازههای منظم بتنی با تعداد طبقات مخطلف بر مبنای روش طراحی بر اساس عملکرد