فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

دانلود پایان نامه تخفیف مجازات و تحولات آن از منظر قانون مجازات اسلامی

پایان نامه تخفیف مجازات و تحولات آن از منظر قانون مجازات اسلامی

پایان نامه تخفیف مجازات و تحولات آن از منظر قانون مجازات اسلامی

دانلود پایان نامه تخفیف مجازات و تحولات آن از منظر قانون مجازات اسلامی

پایان نامه تخفیف مجازات و تحولات آن از منظر قانون مجازات اسلامی
دسته بندی فقه و حقوق اسلامی
فرمت فایل doc
حجم فایل 310 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 132

پایان نامه تخفیف مجازات و تحولات آن از منظر قانون مجازات اسلامی

چکیده

مسائل جزائی بخش مهمی از حقوق کشورهای جهان را تشکیل می‌دهد. در این مسائل بعد از اصل برائت که باید در مورد متهمان به‌طورکلی موردتوجه قرار گیرد، اعمال موارد مربوط به تخفیف مجازات و یا تبدیل مجازات است که به‌نوعی باید با شأن و منزلت متهم و جرم ارتکابی وی مطابقت داشته باشد، در بحث تخفیف مجازات این مسئله مهم است که در صورت وجود عوامل مختلف از قبیل موقعیت اجتماعی، همکاری با دادگاه، سوابق کیفری و ... مجازات مرتکب را به نحوی مورد تخفیف قرارداد تا متهم بتواند با به دست آوردن فرصت دیگر آینده موفقی در زندگی خود داشته باشد. به نظر می‌رسد که قانون مجازات اسلامی 1392 با رویکرد بهتری نسبت به قانون مجازات اسلامی 1370 مسئله تخفیف مجازات را موردبررسی قرار داده و در این زمینه به حقوق کشورهای اروپایی نزدیک‌تر شده است در تقسیم‌بندی قانون مجازات اسلامی به حدود ودیات و قصاص و تعزیرات و با توجه به تعاریف این واژه‌ها مشخص می‌شود که در مباحث مربوط به حدود ودیات و قصاص امکان اعمال تخفیفات جهت سبک کردن مجازات متهم وجود ندارد، بلکه در تعزیرات ممکن است با درخواست وی و شرایط مندرج در متن قانون بتوان تخفیف مناسبی به نام‌برده اعطا کرد. قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 در طی مواد 37، 38 و 39 خود به‌طور مشروح موارد مربوط به تخفیف مجازات و معافیت از آن را بیان نموده و نیز در ماده 19 طی یک اقدام ابتکاری و ابداعی مجازات تعزیری را به هشت درجه تقسیم نموده است و در ماده 37 آن، مقدار تقلیل حبس را به میزان یک تا سه درجه از مجازات مندرج دربند 37 و دربندهای ب، پ و ت آن موارد تبدیل مصادره اموال به جزای عمومی و نیز انفصال دائم از خدمت به انفصال موقت و نیز تقلیل سایر مجازات تعزیری را بیان نموده و آن را مشروط کرده است. همچنین در ماده 39 آن قانون ازجمله اقدامات قانونی صدور حکم به معافیت از کیفر را به قضات محترم مجاز دانسته که خود نوعی اقدام نوین در سیاست کیفری جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود. به نظر می‌رسد که این قانون در این مواد مربوط به تخفیف مجازات متأثر از حقوق جزای فرانسه و انگلیس بوده و قانون‌گذار ایران دریچه‌های نوینی از مجازات و مباحث مربوط به آن را با نگاه به حقوق کشورهای اروپایی پایه‌گذاری کرده است.

فهرست مطالب

عنوان                   صفحه

چکیده 1

مقدمه. 2

الف) بیان مسئله. 2

ب) پیشینه پژوهش... 4

ج) پرسش‌های اصلی پژوهش... 5

د) فرضیه‌ها 5

ه‍) اهمیت و ضرورت پژوهش... 5

و) روش تحقیق. 5

ز) ساماندهی تحقیق. 6

فصل اوّل: کلیات (مفاهیم، مبانی و تاریخچه)

1 ـ 1 ـ جرم........................8

1 ـ 1 ـ 1 ـ تعریف لغوی جرم. 8

1 ـ 1 ـ 2 ـ تعریف اصطلاحی جرم. 8

1 ـ 1 ـ 3 ـ جرم در اصطلاح قانون. 8

1 ـ 2 ـ حقوق جزا 8

1 ـ 3 ـ مجازات.. 9

1 ـ 4 ـ تعریف مجازات از دیدگاه حقوقدانان. 9

1 ـ 5 ـ انواع مجازات.. 10

1 ـ 5 ـ 1 ـ انواع مجازات اصلی.. 10

1 ـ 5 ـ 1 ـ 1 ـ حدّ. 10

1 ـ 5 ـ 1 ـ 2 ـ قصاص.... 11

1 ـ 5 ـ 1 ـ 3 ـ دیه. 12

1 ـ 5 ـ 1 ـ 4 ـ تعزیر. 13

1 ـ 5 ـ 2 ـ مجازات تبعی.. 18

1 ـ 5 ـ 3 ـ مجازات تکمیلی.. 19

1 ـ 5 ـ 3 ـ 1 ـ شرایط مجازات تکمیلی.. 19

1 ـ 6 ـ مفهوم اصل فردی کردن مجازات.. 20

1 ـ 7 ـ ویژگی‌ها و خصوصیات مجازات.. 20

1 ـ 8 ـ اصول حاکم بر مجازات.. 21

1 ـ 9 ـ اهداف مجازات.. 22

1 ـ 10 ـ تخفیف... 24

1 ـ 11 ـ تخفیف مجازات.. 24

1 ـ 11 ـ 1 ـ مبانی تخفیف مجازات... 25

1 ـ 11 ـ 2 ـ تخفیف مجازات و معافیت از آن. 25

1 ـ 11 ـ 3 ـ علل تخفیف مجازات... 26

1 ـ 11 ـ 4 ـ هدف از تخفیف مجازات... 27

1 ـ 11 ـ 5 ـ بررسی تخفیف مجازات ازلحاظ سیر تاریخی و تقنینی.. 27

فصل دوم: تخفیف مجازات در قانون مجازات اسلامی 1370،  1375 و قوانین مرتبط دیگر

2 ـ 1 ـ معاذیر قانونی (تخفیف قانونی) ..........................................................................................................37

2 ـ 2 ـ تقسیمات معاذیر قانونی.. 37

2 ـ 3 ـ برخی مصادیق معاذیر قانونی.. 39

2 ـ 4 ـ ویژگی معاذیر قانونی.. 39

2 ـ 5 ـ تفاوت معاذیر قانونی معاف کننده از مجازات با علل مانع مسئولیت کیفری.. 40

2 ـ 6 ـ تخفیف قضائی.. 40

2 ـ 7 ـ مجازات مشمول ماده 22. 41

2 ـ 8 ـ موارد تخفیف قضائی.. 45

2 ـ 8 ـ 1 ـ کیفیات باعث ارفاق دادگاه. 46

2 ـ 8 ـ 2 ـ جهات تخفیف مجازات... 47

2 ـ 9 ـ نحوه اعمال تخفیف مجازات.. 49

2 ـ 10 ـ تبدیل مجازات و رابطه آن با مجازات.. 50

2 ـ 11 ـ موارد خاص تبدیل مجازات.. 51

2 ـ 12 ـ دادرسی مربوط به تخفیف یا تبدیل مجازات.. 53

2 ـ 13 ـ سایر جهات مؤثر در تخفیف مجازات.. 54

2 ـ 14 ـ اختیارات دادگاه در مورد اعمال تخفیف مجازات.. 54

2 ـ 14 ـ 1 ـ جهات تخفیف مجازات در شرایط تعدد جرم. 54

2 ـ 14 ـ 2 ـ‌ جهات متعدد برای تخفیف... 55

2 ـ 14 ـ 3 ـ میزان تخفیف مجازات... 55

2 ـ 14 ـ 4 ـ قلمرو اعمال کیفیات مخففه. 56

2 ـ 15 ـ تخفیف مجازات در قوانین دیگر غیر از قانون مجازات اسلامی 1370،1375. 56

2 ـ 15 ـ 1 ـ مواد مربوط به قانون جرائم نیروهای مسلح.. 57

2 ـ 15 ـ 2 ـ مواد مربوط به قانون برنامه توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران. 57

فصل سوم :تخفیف مجازات در قانون مجازات اسلامی 1392

3 ـ 1 ـ مواد قانونی مربوط به تخفیف مجازات.. 60

3 ـ 2 ـ جهات تخفیف مجازات در قانون مجازات اسلامی 1392. 62

3 ـ 3 ـ آثار اعمال کیفیات مخففه. 66

3 ـ 4 ـ تخفیف مجازات و معافیت از آن. 68

3 ـ 5 ـ شرح مواد مربوط به تخفیف مجازات در قانون مجازات اسلامی 1392. 69

3 ـ 6 ـ مهم‌ترین نکات کیفیات مخففه قضایی بر مبنای مواد 37-39 ق.م.ا: 89

3 ـ 7 ـ امکان معافیت با اختیار قاضی در مجازات‌های تعزیری درجه 7 و 8. 90

3-8- تخفیف مجازات در شرایط تکرار جرم. 91

3-9-تخفیف مجازات در شرایط تعدد جرم. 91

3 ـ 10 ـ انواع مجازات‌های جایگزین حبس در قانون مجازات اسلامی 1392. 91

3 ـ 11 ـ شرایط عمومی اعمال مجازات‌های جایگزین حبس... 92

3 ـ 12 ـ موارد ممنوعیت اعمال مجازات‌های جایگزین زندان. 93

3 ـ 13 ـ مجازات‌های جایگزین حبس در قانون مجازات اسلامی 1392. 93

3 ـ 14 ـ تبدیل مجازات در قانون مجازات اسلامی 1392. 96

3 ـ 15 ـ دامنه ماده 38 قانون مجازات اسلامی بر اساس نوع مجازات و واکنشهای اجتماعی.. 98

3 ـ 16 ـ تخفیف مجازات در سایر قوانین.. 98

3 ـ 17 ـ آثار اعمال کیفیات مخففه. .......105

3 ـ 18 ـ کیفیات مخففه قضایی.. 106

3 ـ 19 ـ از زندان تا کیفر زدایی.. 108

نتیجه‌گیری.. 115

پیشنهاد‌ها 117

منابع. 119

چکیده انگلیسی.. 121

دانلود پایان نامه تخفیف مجازات و تحولات آن از منظر قانون مجازات اسلامی

دانلود پایان نامه بررسی تاثیر سبکهای دلبستگی بر رضایت زناشویی زنان متأهل شهر تهران

پایان نامه بررسی تاثیر سبکهای دلبستگی بر رضایت زناشویی زنان متأهل شهر تهران

پایان نامه بررسی تاثیر سبکهای دلبستگی بر رضایت زناشویی زنان متأهل شهر تهران

دانلود پایان نامه بررسی تاثیر سبکهای دلبستگی بر رضایت زناشویی زنان متأهل شهر تهران

پایان نامه بررسی تاثیر سبکهای دلبستگی بر رضایت زناشویی زنان متأهل شهر تهران
بررسی تاثیر سبکهای دلبستگی بر رضایت زناشویی زنان متأهل شهر تهران
سبکهای دلبستگی بر رضایت زناشویی زنان متأهل شهر تهران
رضایت زناشویی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 58 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 104

پایان نامه بررسی تاثیر سبکهای دلبستگی بر رضایت زناشویی زنان متأهل شهر تهران

چکیده

 

پژوهش حاضر به بررسی تاثیر سبکهای دلبستگی بر رضایت زناشویی زنان متاهل شهر تهران است.به این منظور تعداد 50 نفر از طریق نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند.برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از پرسشنامه رضایت زناشویی اینریچ و پرسشنامه سبکهای دلبستگی با..... استفاده شد.

 

پژوهش از نوع تحقیقات همبستگی بود و به منظور تجزیه و تحلیل داده های آماری از نرم افزار SPSS استفاده شد.

 

نتایج پژوهش نشان می دهد با توجه به اینکه فقط رابطه سبک دلبستگی ایمن با رضایت زناشویی مثبت است.

 

بنابراین با افزایش سبک دلبستگی ایمن ،‌رضایت زناشویی افزایش می یابد و بالعکس.اما رابطه سبک دلبستگی ترسان ، اجتنابی و اشتغالی با رضایت زناشویی منفی است بنابراین با افزایش این سبک ها ، رضایت زناشویی کاهش می یابد و بالعکس.می توان چنین نتیجه گیری کرد که بین سبک های دلبستگی و رضایت زناشویی رابطه معنی دار وجود دارد.در نتیجه فرضیه پژوهشی مبنی بر وجود رابطه بین سبک دلبستگی و رضایت زناشویی تایید می شود.

فهرست

 

 

چکیده  
فصل اول  
کلیات پژوهش  
مقدمه  
بیان مساله  
اهمیت و ضرورت پژوهش  
هدف پژوهش  
فرضیه های پژوهش  
متغیرهای پژوهش  
تعاریف نظری اصطلاحات  
تعاریفی عملیاتی اصطلاحات  
فصل دوم  
ادبیات و پیشینه پژوهش  
تعاریف ازدواج  
عوامل فروپاشی ازدواج  
انگیزه های ازدواج:  
انواع ازدواج  
۱- ازدواج سنتی  
۲- ازدواج های غیرسنتی  
عوامل تعیین کننده سازگاری در ازدواج  
اسلام و اهمیت ازدواج  
عوامل تاثیرگذار بررضایت از زندگی  
ارتباطات اعضای خانواده  
تاثیر شباهت بر انواع گوناگون ارتباطات  
شکل گیری ازدواج براساس جذابیت  
تاثیر زیبایی بر ارتباط و ازدواج  
تاثیر ازدواج بر سلامت جسمانی و رضایت مندی  
تاثیر ازدواج بر شادکامی و رضایت  
انتخاب همسر  
تئوری تصور از همسر مطلوب  
ارزشهای فرهنگی به عنوان منبع تشکیل ذهنی از همسر ایده آل  
تفاهم زناشویی  
رضایتمندی اسنادهای رفتارهای مطلوب و نامطلوب  
ارتباط و مذاکره  
آموختن گوش کردن  
بیان صریح احساسات خود  
پنج قاعده برای ایجاد ارتباطی سازنده  
مذاکره و توافق  
سرزنش و تفکر منفی  
رضایتمندی از زندگی زناشویی و بررسی آن در مراحل مختلف زندگی:  
بررسی مراحل مختلف زندگی خانواده :  
استرسهای خانواده و تغییرات:  
بررسی علل نارضایتی از زندگی زناشویی  
۱- ویژگیهای شخصیتی:  
۲- ارتباطات :  
۳- حل تعارض:  
۴- مسائل مالی :  
۵- فعالیت اوقات فراغت :  
۶- رابطه جنسی:  
۷- بچه‌ها و ازدواج :  
۸- خانواده و دوستان :  
۹- نقشهای مربوط به برابری مرد و زن:  
۱۰-جهت‌گیری عقیدتی (مذهبی) :  
دلبستگی  
ویژگی دلبستگی  
ویژگی دلبستگی ایمن  
ویژگی دلبستگی اجتنابی  
ویژگی دلبستگی ترسان  
الگوهای دلبستگی در بزرگسالان و زوجین  
افراد ایمن  
افراد دلمشغول  
افراد ترسان  
افراد اجتنابی  
سبکهای دلبستگی در بزرگسالی  
تحقیقات و پژوهش های داخلی  
تحقیقات و پژوهش های خارجی  
فصل سوم  
روش پژوهش  
جامعه آماری  
نمونه و روش نمونه گیری  
طرح پژوهش  
ابزار پژوهش  
مقیاس سنجش رابطه (RAS)  
پرسشنامه سبکهای دلبستگی  
شیوه اجرا :  
روش آماری  
فصل چهارم  
تجزیه و تحلیل آماری داده ها  
الف)توصیف داده ها  
ب) تحلیل داده ها  
فصل پنجم  
بحث و تفسیر  
خلاصه پژوهش  
بحث و تفسیر  
محدودیت ها و مشکلات  
پیشنهادها  
منابع فارسی :  
منابع انگلیسی :  

دانلود پایان نامه بررسی تاثیر سبکهای دلبستگی بر رضایت زناشویی زنان متأهل شهر تهران

دانلود گزارش کاراموزی دفتر فنی مهندسی جاوید سازه معماری

گزارش کاراموزی دفتر فنی مهندسی جاوید سازه معماری

گزارش کاراموزی دفتر فنی مهندسی جاوید سازه معماری در 22 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود گزارش کاراموزی دفتر فنی مهندسی جاوید سازه معماری

گزارش کاراموزی دفتر فنی مهندسی جاوید سازه معماری
کاراموزی دفتر فنی مهندسی جاوید سازه معماری
کارورزی دفتر فنی مهندسی جاوید سازه معماری
دانلود گزارش کارآموزی دفتر فنی مهندسی جاوید سازه معماری
دفتر فنی مهندسی
 جاوید سازه 
معماری
دسته بندی گزارش کار آموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 28 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22

گزارش کاراموزی دفتر فنی مهندسی جاوید سازه معماری در 22 صفحه ورد قابل ویرایش

 زمان شروع و پایان دوره

پس از اطلاع دانشکده شریعتی از محل کارآموزی اینجانب در تاریخ 7/5/85 شروع به فعالیت نمودم و تا تاریخ 12/6/85 به مدت 30 روز از ساعت 8 صبح لغایت 4 بعد از ظهر در مجموع به مدت 240 ساعت در آن محل به کارآموزی و فرا گرفتن اطلاعات و تجربیات مفید جدید مشغول بودم.

لازم به ذکر است که در ایام تعطیل رسمی و جمعه‌ها با کسب اجازه از مهندس جاوید در محل کارآموزی خود حضور نداشتم. و با گذراندن چند روز اضافه به جبران روزهای که تعطیل رسمی و جمعه بود پرداختم.

لازم به ذکر است اینجانب حتی پس از گذراندن 240 ساعت کارآموزی با کسب اجازه از مهندس جاوید چند روز دیگر در آنجا برای فراگیری بیشتر کار حضور داشتم.


گزارش فعالیت‌های انجام شده

در تاریخی 7/5/85 در اولین روز کارآموزی با مراجعه دفتر فنی مهندس جاوید سازه محلی که در آنجا باید فعالیت‌های دوره کارآموزی خود را به انجام می‌رساندم حضور یافتم. در اولین روز کارآموزی به دلیل آشنا نبودن با افراد و محیط کار مشغول به آشنایی با مسئولان و کارکنان دفتر مهندس شدم.

در تاریخ 8/5/85 در دومین روز کارآموزی پس از مراجعه به دفتر فنی سعی به آموختن روابط بین کارکنان با مراجعین و نوع آمد و شد مهندسین و پیمانکاران پرداختم. در آن روز چند پیمانکار و یک صاحب زمین که برای ساخت آپارتمان زمین یک طبقه خود را در اختیار مهندس جاوید قرار داده بود به صحبت‌های آنها پیرامون ساخت و ساز توجه کردم.

در تاریخ 9/5/85 در سومین روز کار آموزی پس از مراجعه به دفتر فنی به دلیل آشنا نبودم کامل و صحیح با مهندس جاوید و دیگر کارکنان به مانند روزهای قبل بیشتر سعی کردم تا با روابط بین مهندس و کارکنان و مراجعین و صحبت با یکی از همکاران مهندس جاوید به پیرامون درس معماری در دانشکده خود در اصفهان و نوع آموزش درس‌ها و سطح آموزش صحبت کردیم.

در تاریخ 10/5/85 در چهارمین روز کارآموزی خود با حضور دفتر مهندسی پس از گذشتن چند ساعت از روز که من مشغول صحبت با همکار مهندس جاوید در مورد دفتر مهندس که در آن مشغول کارآموزی بودم یکی از پیمانکاران با مراجعه به دفتر فنی مهندس جاوید خواستار تغییر طراحی نقشه‌ای که مهندس جاوید ترسیم کرده بود نمود و دلیل خود را زیبا نمودم طرح از نظر مالک زمین عنوان نمود و من نیز با کسب اجازه از مهندس جاوید با نظرات بر نحوه ارائه طرح جدید و رفع اشکال در آن نقشه توسط مهندس جاوید چند نکته در مورد طرح و بهتر نمودن طرح آموختم.

دانلود گزارش کاراموزی دفتر فنی مهندسی جاوید سازه معماری

دانلود پایان نامه بررسی تشابهات و تمایزات حضانت، ولایت و قیمومت

پایان نامه بررسی تشابهات و تمایزات حضانت، ولایت و قیمومت

پایان نامه بررسی تشابهات و تمایزات حضانت، ولایت و قیمومت

دانلود پایان نامه بررسی تشابهات و تمایزات حضانت، ولایت و قیمومت

پایان نامه بررسی تشابهات و تمایزات حضانت، ولایت و قیمومت
دسته بندی حقوق
فرمت فایل doc
حجم فایل 374 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 159

پایان نامه بررسی تشابهات و تمایزات حضانت، ولایت و قیمومت


چکیده

حمایت از کودکان از  نظر مالی و غیر مالی در سه محور حضانت ،ولایت و قیمومت است که مورد توجه قانون و حقوقدان قرار گرفته است ،موضوع «حضانت » یکی از مباحث پیچیده حقوق خانواده می باشد و با وجود مطالعات گسترده پیرامون آن از سوی حقوقدانان، هنوز مسائلی از آن ناشناخته مانده است برخی از چالشهای موجود در امر «حضانت » عمدتا به کاستی ها و نارسایی است .بیان نواقص و خلاهای مقررات مربوط به ولایت قهری درقانون مدنی، ارائه پیشنهادهای اصلاحی جهت تدوین بهتر مقررات مذکور و همچنین جواب به انتقادهای موجود به اصل ولایت قهری است  .براساس یافته های تحقیق، درفقه امامیه و قانون مدنی فقط پدر و جد پدری حق اعمال ولایت رابر محجورین دارند و برای مادر هیچ نوع ولایتی پیش بینی نشده است. درخصوص ولایت پدر و جد پدری نیز ولایت آنها در عرض هم بوده و تقدمی بین اعمال آنها نیست، مگر اینکه از جهت زمانی، یکی بردیگری مقدم باشدو یایکی ازاعمال بیشتر به مصلحت محجور باشد

انسان بالغی که از نظر روانی یا رشدیافتگی وضع عادی ندارد، نمی‌تواند مانند یک انسان معمولی به رتق‌وفتق کارهایش بپردازد طورمعمول شخصی برای اداره امور این افراد تعیین می‌شود که قیم آنان به شمار می رود. مجنونان و سفیهان  و صغیران تحت عنوان«محجور» در قوانین نامیده می‌شوند که در قانون مدنی و قانون امور حبسی بایدها و نبایدهای زیادی درباره آنان به چشم می‌خورد در این نوشتار به تفاو ت ها و شباهت های حضانت، ولایت و قیمومت می پردارد  

واژگان کلیدی: حضانت، ولایت، قیمومت، ولی قهری، قیم، امور محجورین

مقدمه

خانواده هسته اصلی اجتماع وطفل مرکز وکانون این هسته را تشکیل میدهد.احترامی که قانون برای خانواده قایل است بیشتر به این خاطر است که طفل را در درون خود می پرورد واجتماع را به وجود می آورد.اگر به وضع اطفال به خواسته ها ومقتضات کودکی آنان توجه شود بی شک قسمت اعظم ازتبهکاری هایی که درجوامع به وقوع می پیوندد و ما ناگزیر برتدوین این همه قوانین جزایی می نماید ازمیان خواهد رفت.پارا فراتر رفته باید گفت احترامی که جامعه برای مادرقایل است بیشتر بخاطر محبتی است که صمیمانه به طفل خود می ورزد واو آماده زندگی اجتماعی می نماید.

بنابراین مسئله نگهداری وتربیت اطفال واداره امور مالی ومعنوی آنان باید یکی ازمسائل مهم حقوقی واجتماعی بشمار رود.زیرا آمادگی وقدرت یادگیری آنان دراین سن اقتضای توجه ودقت بیشتری را می نماید.

سوالات تحقیق

با تو جه به مهم بود موضوع سوالات متعدد وجود که با ید به آن پاسخ های درست داد نمونه از آن به شرح زیر است

١.حق حضانت چیست؟

٢.حضانت حق است یا تکلیف والدین؟

٣.آیا حضانت یک عمل خیر خواهانه است یا در مقابل آن اجرت و دستمزد نیز وجود دارد؟

٤.تفاوت حضانت و ولایت فرزندان چیست؟

٥.چرا مادر بر فرزند خود ولایت ندارد؟آیا قانون در این باره راه چار ه قرار داده است یا نه؟

تعریف لغوی حضانت

واژه حضانت در زبان تازی از ماده حضن یحضن است ،حضن در زبان عربی عبارت است در حد فاصل زیر بغل تا تهیگاه و به عبارتی دیگر((سینه و دو بازو و آنچه مابین سینه و بازوست)) این معنا را می توان در واژه ((آغوش)) خلاصه کرد براین اساس حضانت که از نظر ساختاری می توان مصدر یا اسم مصدر باشد عبارت است از ((زیر بال گرفتن مرغ،تخم و جوجه ))،اگر بخواهیم این معنا را در مورد انسان نیز بکار ببریم ،در اینصورت می توان ((حضانت)) راچنین معنا کرد((در کنار گرفتن کودک )) ((پرورش دادن کودک)) و ((در بغل گرفتن کودک)) حاضن و حاضنه، پدر و مادر را گویند که نگهداری و پرورش کودک را بر عهده دارند[1]

بنابراین:

١-محور اصلی در معنای لغوی حضانت حفظ و حراست است،پس نمی توان نتیجه حضانت را محافظت از کسی دانست که مستقل در کارهایش نیست چرا که در این صورت نتیجه حضانت در معنای آن اخذ شده است

٢- حضانت به معنای لغوی خود، مفهومی است عام که شامل کودک و غیر کودک می شود گرچه بارزترین نمونه آن صیانت و حفاظت از کودکان است؛پس تعریف آن به کفالت و سرپرستی کودک از آن جهت که جامع نیست،درست به نظر نمی رسد

٣-در مفهوم حضانت ، تربیت دخالتی ندارد،گرچه ممکن است لازمه یا نتیجه حضانت از یک فرد به تربیت او نیز باشد؛ به همین جهت تربیت ((حضانت))به ((تربیت)) درست نیست، حتی اگر مستند چنین ادعایی سخن برخی از اهل لغت باشد


[1] نظری توکلی،سعید،حضانت کودکان در فقه اسلامی، سازمان مطالعه و تدوین کتب اسلامی ،تهران 1391 ص ١٣١

فهرست مطالب

فصل اول   مفاهیم و کلیات     2

١-١ مقدمه  2

١-٢ بیان مساله  3

١-٣ضرورت تحقیق    4

١-٤سوالات تحقیق    4

١-٥ سوابق تحقیق(پیشینه)  5

١-٦ فرضیه ها  5

١-٧نوع روش تحقیق: 6

١- ٧ -١روش گرد آوری اطلاعات : 6

١-٧ -٢ابزارگردآوری اطلاعات     6

١-٨مفاهیم   6

١-٨-١تعریف لغوی حضانت     6

١-٨-٢تعریف اصطلاحی حضانت     9

١-٨-٣تعریف لغوی ولایت     3

١-٨-٤تعریف اصطلاحی ولایت     5

١-٨-٥تعریف لغوی و اصطلاحی قیمومت     9

فصل دوم   آثار و احکام خاص حضانت     12

2-1    صاحبان حضانت     12

٢-٢ شرایط صاحبان حضانت     15

٢-٣حضانت دیوانگان   21

٢-٤حضانت سفیهان   21

٢-٥حضانت افراد بالغ رشید   22

٢-٦حکم فقهی حضانت     23

٢-٧  وظایف حضانت کننده: 24

٢-٧-١معنی نگاهداری    24

٢-٧-٢آیا شیر دادن از لوازم نگاهداری است     24

٢-٧-٣تربیت طفل    27

2-7-٤تنبیه طفل    27

٢-٨:ضمانت اجرای حق و تکلیف نگاهداری    28

٢-٩حق ملاقات     30

٢-١٠حق یا تکلیف (حکم) بودن حضانت     31

٢-١١:مدت حضانت     36

٢-١٢سقو ط حضانت: 41

٢-١٢-١جنون: 41

٢-١٢-٢ازدواج مادر : 41

٢-١٢-٣عدم مواظبت از طفل    42

٢-١٢-٤کفر  43

٢-١٣پایان حضانت     44

فصل سوم   آثار و احکام خاص ولایت     46

٣-١ولایت بر کودک      46

٣-٢صاحبان ولایت     48

٣-٢-١ولایت پدر  50

٣-٢-٢ولایت جدپدری    51

٣-٢-٣وصی    53

٣-٢-٤حاکم شرعی    56

٣-٢-٥ مومنان عادل   59

٣-٣شرایط صاحبان ولایت     62

٣-٤ولایت بر کودک از دیدگاه مذاهب فقهی: 63

٣-٥ ولایت پدر و جد پدری    64

٣-٦ اختیارات ولی: 67

٣-٧   اختیار ولی قهری در نکاح و طلاق مولی علیه  68

٣-٧-١ حدود اختیار ولی قهری در نکاح سفیه  68

٣-٧-٢حدود اختیار ولی قهری در طلاق سفیه  70

٣-٧-٢حدود اختیار ولی قهری در نکاح و طلاق مجنون   70

٣-٧-٣حدود اختیار ولی قهری در نکاح صغیر  72

٣-٧-٤حدود اختیارات ولی قهری در طلاق همسر صغیر  72

٣-٩ موارد سقوط ولایت     89

٣-١٠ موارد ضم امین    93

٣-١١ پایان ولایت     95

٣-١٢ ولایت مادر  96

فصل چهارم   آثار و احکام خاص قیمومت     101

٤-١صاحبان قیمومت     102

٤-٢شرایط صاحبان قیمومت     105

٤-٣تکالیف و اختیارات قیم   108

٤-٣-١مواظبت و تربیت مولی علیه (صغیر)  111

٤-٣-٢اداره اموال و حقوق مال مولی علیه  112

٤-٤ اجرت قیم   119

٤-٥ عزل قیم   119

فصل پنجم   موارد اختلاف و شباهت حضانت،ولایت و قیمومت     127

٥-١ موارد اختلاف (حضانت، ولایت، قیمومت)  128

٥-١-١حضانت     128

٥-١-٢ ولایت     129

٥-١-٣ قیمومت     131

٥-٢موارد شباهت (حضانت ،ولایت ،قیمومت)  132

٥-٢- ١حضانت     132

٥-٢-٢ ولایت     134

٥-٢- ٣قیمومت     135

فصل ششم   نتیجه گیری و پیشنهادات     138

6-1 نتیجه گیری    138

6-2 پیشنهادات     140

منابع   141

دانلود پایان نامه بررسی تشابهات و تمایزات حضانت، ولایت و قیمومت

دانلود پایان نامه بررسی تاثیر بازاریابی رابطه مند در رضایت مشتریان نمایندگی های بیمه البرز

پایان نامه بررسی تاثیر بازاریابی رابطه مند در رضایت مشتریان نمایندگی های بیمه البرز

پایان نامه بررسی تاثیر بازاریابی رابطه مند در رضایت مشتریان نمایندگی های بیمه البرز

دانلود پایان نامه بررسی تاثیر بازاریابی رابطه مند در رضایت مشتریان نمایندگی های بیمه البرز

پایان نامه بررسی تاثیر بازاریابی رابطه مند در رضایت مشتریان نمایندگی های بیمه البرز
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 2635 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 206

پایان نامه بررسی تاثیر بازاریابی رابطه مند در رضایت مشتریان نمایندگی های بیمه البرز


چکیده

افزایش رقابت ،پویایی وپیچیده شدن محیط، رشد انتظارات مشتریان وظهورنوآوری های جدید در صنعت خدمات کشور،تحولات بسیاری در نگرش سازمانها نسبت به  متولد مشتری ایجاد نموده  وآنان را به اهمیت مشتری ومنافعی که می تواند برای آنان به دنبال داشته باشد واقف نموده است.سازمانها با درکی که از اهمیت رضایت مشتری کسب کرده اند به تدریج در حال فاصله گیری از بازاریابی رابطه مند می باشند.با توجه به اهمیت این رویکرد برای سازمانهای امروزی این تحقیق ارتباط بنیان های بازاریابی رابطه مند از جمله اعتماد ،تعهد ،ارتباطات ،مدیریت تعارض وشایستگی را با رضایت مشتری از  نمایندگی های بیمه البرز شهرستان رشت مورد بررسی قرارداده است.

مقدمه 

امروزه در صنایع خدماتی نقش اساسی ومهمی در رشد وتوسعه اقتصادی کشور ها ایفا می کنند ودر این میان نقش واهمیت جایگاه صنعت بیمه به عنوان صنعت مولد و حمایت کننده از صنایع دیگر بر کسی پوشیده نیست.از سویی شرکت های بیمه یکی از نهادهای پویا ومهم در بسیاری از کشورهای جهان به حساب می آیند.این شرکتها با توجه به ویژگیها ومزایایی که برای اجتماع بسیار حائز اهمیت هستند.شرکتهای بیمه با انتقال ریسک از افراد جامعه به خود،موجب ایجاد آرامش ورفاه اجتماعی در جامعه می گردند.این شرکتها با حق بیمه هایی که از افراد دریافت می کنند آنها را در شرکت های سرمایه گذاری ویا بورس سرمایه گذاری می کنند وموجب رشد اقتصادی کشور های خود می گردند.

تعریف مفهومی وعملیاتی متغییر ها :

در فرضیه های فوق الذکر هر یک از متغیرها به صورت زیر تعریف می شود :

تعریف مفهومی :

بازاریابی رابطه مند : نگهداری مشتریان و توسعه روابط و جذاب تر کردن هر چه بیشتر این رابطه با مشتریان است.(فونتنت و هیمن[1]،2004)

تعریف عملیاتی :

با توجه به اینکه ابعاد متغیرهای مستقل باید مورد سنجش قرار گیرد و میزان اهمیت آنها سنجیده شود اقدام به طراحی پرسشنامه گردید. در این تحقیق با استفاده از ابزار پرسشنامه که دارای مقیاس اندازه گیری متغیرها از نوع فاصله ای (طیف 5 تایی لیکرت) از کاملامخالفم تا کاملا موافقم از نوع بسته می باشد ، و در ابعاد زیر اندازه گیری می شود :

اعتماد :

تعریف مفهومی :

 مشخص کننده این مطلب که هر طرف رابطه تا چه میزان می تواند روی وعده وعیدهای طرف دیگر حساب کند. (مورگان و هانت[2] ، 1994)


[1].Fontenot & Hyman,2004.[2].Morgan & Hunt,1994.

قسمتی از متن

شاخص های رضایت مشتری در سطح بین المللی

یکی از مهمترین شاخص‌های رضایت مشتری، شاخص رضایت مشتری در آمریکا می‌باشد. البته تا این زمان کشورهای بسیاری برای تهیه شاخص ملی رضایت مشتری اقدام نموده‌اند. قابل ذکر است ساختار کلی مدل‌های شاخص رضایت مشتری در کشورهای مختلف یکسان است ولی بنابر شرایط خاص بازار هر کشور که بر طرز تلقی مشتری از محصولات موثر است تفاوت‌هایی وجود دارد.

اکنون به معرفی مدل شاخص رضایت مشتری در آمریکا و چندین کشور دیگر می پردازیم.

مدل شاخص رضایت مشتری در آمریکا

از این شاخص به عنوان یک معیار روند و همچنین معیار ترازیابی برای کلیه منابع و بخش‌های مختلف اقتصادی دولتی یا خصوصی استفاده می‌شود. مدل شاخص رضایت مشتری در آمریکا شامل چند متغیر پنهان مانند رضایت می‌باشد. شاخص رضایت مشتری در آمریکا با درون‌سنجی از روابط علی- معلولی محاسبه می‌شود.

فهرست مطالب

عنوان                                صفحه

فصل اول کلیات تحقیق

1 – 1) مقدمه 2

1 – 2)بیان مسئله. 3

1-3 )ضرورت واهمیت تحقیق.. 5

1-4) اهداف تحقیقی.. 7

1-5) سوالات تحقیق.. 8

1-6) چهار چوب نظری تحقیق 9

1-7) فرضیه های تحقیق.. 9

1-8) تعریف مفهومی وعملیاتی متغییر ها 10

1-9) قلمرو تحقیق.. 14

فصل دوم

ادبیات و پیشینه تحقیق

مقدمه. 16

2-1) مشتری.. 17

2-1-1) تعریف مشتری.. 17

2-1-2) اهمیت مشتری.. 17

2-1-3)نیازهای مشتریان. 18

2-1-4)دسته بندی مشتریان. 21

2-1-5) تفاوت مشتری با ارباب رجوع. 22

2-1-6)فلسفه مشتری مداری.. 23

2-1-7)مشتری گرایی.. 25

2-1-8)طراحی ساختارهای مشتری محور. 26

2-1-9) نهادینه کردن اصول مشتری گرایی.. 28

2-1-10) گام های طلایی برای جذب مشتریان. 29

2-2)رضایت مشتری.. 31

2-2-1)فلسفه رضایت مشتری.. 31

2-2-2)تعریف رضایت مشتری.. 32

2-2-3) مزایای رضایت مشتری.. 34

2-2-4) ارتباط رضایت و وفاداری مشتری.. 35

2-2-5)اهمیت تامین رضایت مشتری.. 38

2-2-6) انواع مشتریان از جنبه میزان رضایت... 39

2-2-7)چرخه بهبود مستمر رضایت مشتری.. 41

2-2-8) اندازه گیری رضایت مشتری.. 41

2-2-9) شاخص های رضایت مشتری در سطح بین المللی.. 46

2-2-9-1) مدل شاخص رضایت مشتری در آمریکا 46

2-2-9-2)مدل شاخص رضایت مشتری در اروپا 47

2-2-9-3)شاخص ملی رضایت مشتری سوئیس... 49

2-2-9-4)مدل شاخص ملی رضایت مشتری در مالزی.. 50

2-2-9-5)مدل شاخص رضایت مشتری در هنگ کنگ... 51

2-3)ارتباطات... 52

2-3-1)تعریف ارتباط وارتباطات... 52

2-3-2)انواع ارتباطات... 52

2-3-3)مهارتهای ارتباطی.. 53

2-3-4)ارتباطات سازمانی.. 54

2-3-5)منحنی طول عمر رابطه. 55

2-3-6)زنجیره مدیریت روابط.. 56

2-3-7)مراحل توسعه روابط با مشتریان. 57

2-4)بازاریابی رابطه مند. 59

2-4-1)تلاش های رابطه مند. 59

2-4-2)تعریف تلاش های رابطه مند. 59

2-4-3)تاکتیک های ایجاد رابطه(پیوند) 60

2-4-4)مفهوم بازاریابی رابطه مند. 62

2-4-4-1)زیربنای مفهومی.. 63

2-4-4-2)اصل اساسی توسعه روابط.. 65

2-4-5) ویژگیهای تحقیقات بازاریابی رابطه مند. 67

2-4-6)بازاریابی رابطه مند در برابر بازاریابی معامله ای.. 68

2-4-7)فلسفه رابطه مندی و تشریح ابعاد آن. 73

2-4-8)مدل بازارهای شش گانه. 83

2-4-9)مدل های مختلف بازاریابی رابطه مند. 89

2-4-9-1)مدل بازاریابی رابطه مند در بخش خرده فروشی.. 89

2-4-9-2)مدل کاربردی بازاریابی رابطه مند. 91

2-4-9-3)مدل بازاریابی رابطه مند میان سازمانهای صنعتی.. 92

2-4-9-5)بازاریابی رابطه مند مدار (RMO) 93

2-4-9-6)مدل بازاریابی رابطه مند مورگان و هانت   96

2-4-10)مدیران بازاریابی رابطه مند در منطق خدمت برتر و تجربه. 98

2-5)پیشینه تحقیق.. 100

2-5-1)سوابق تحقیقات داخل کشور. 100

2-5-2)مقالات داخل کشور. 103

2-5-3)سوابق تحقیقات خارج از کشور. 107

فصل سوم

روش تحقیــــق

1-3)مقدمه   110

2-3)فرآیند اجرای تحقیق.. 110

3-3)روش تحقیق : 110

3-4)جامعه ونمونه آماری.. 111

1-4-3)جامعه آماری وروش نمونه گیری : 111

2-4-3)حجم نمونه. 111

3-5)روش وابزار جمع آوری داده ها 112

3-6)روایی وپایائی پرسشنامه. 114

3-6-1)روایی : 114

3-6-2پایائی.. 115

3-7)روش تجزیه وتحلیل داده ها 116

فصل چهارم

تجزیه و تحلیل داده ها

4-1)مقدمه. 119

4-2) آمارتوصیفی نمونه آماری.. 119

4-2-1) توصیف متغیرهای جمعیت شناختی.. 119

4-2-1-1) جنسیت... 120

4-2-1-2) سن.. 121

4-2-1-3) سطح تحصیلات... 122

4-2-1-4) وضعیت تاهل.. 123

4-2-2) آمار توصیفی متغیرهای مستقل و وابسته. 124

4-2-2-1) اعتماد. 124

4-2-2-2) تعهد. 125

4-2-2-3) ارتباطات... 126

4-2-2-4) مدیریت تعارض.... 127

4-2-2-5) شایستگی.. 128

4-2-2-6) رضایت مشتری.. 129

4-2-3) تبیین و تفسیر متغیرهای مستقل و وابسته تحقیق.. 130

4-3) آمار استنباطی.. 131

4-3) آمار استنباطی.. 131

4-3-1) آزمون فرضیه های تحقیق به کمک تحلیل رگرسیون خطی ساده 131

4-3-1-2) تجزیه و تحلیل آزمون فرضیه فرعی دوم. 132

4-3-1-3) تجزیه و تحلیل آزمون فرضیه فرعی سوم. 132

4-3-1-4) تجزیه و تحلیل آزمون فرضیه فرعی چهارم. 133

4-3-1-5) تجزیه و تحلیل آزمون فرضیه فرعی پنجم. 133

4-3-2) آزمون فرضیه های تحقیق به کمک تحلیل رگرسیون خطی چندگانه. 134

فصل پنجم

نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1) مقدمه. 136

5-2) خلاصه. 136

5-3) نتیجه گیری.. 137

5-3-1) نتایج آمار توصیفی.. 137

5-3-2) بحث ونتایج آمار استنباطی.. 140

5-4) پیشنهادات کاربردی بر مبنای یافته های تحقیق.. 144

5-5) پیشنهادات برای تحقیقات آتی.. 147

5-6) محدودیتهای تحقیق.. 148

پیوست ها

پیوست 1سوالات پرسشنامه. 150

پیوست 2خروجی نرم افزار spss. 156

فهرست منابع و ماخذ. 182

چکیده لاتین.. 190

دانلود پایان نامه بررسی تاثیر بازاریابی رابطه مند در رضایت مشتریان نمایندگی های بیمه البرز