فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

دانلود پروژه بررسی شبکه بی سیم Adhoc

پروژه بررسی شبکه بی سیم Adhoc

پروژه بررسی شبکه بی سیم Adhoc در 85 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود پروژه بررسی شبکه بی سیم  Adhoc

پایان نامه بررسی شبکه بی سیم  Adhoc  
مقاله بررسی شبکه بی سیم  Adhoc  
پروژه بررسی شبکه بی سیم  Adhoc  
تحقیق بررسی شبکه بی سیم  Adhoc  
دانلود پایان نامه بررسی شبکه بی سیم  Adhoc  
شبکه بی سیم
  Adhoc
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 108 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 85

پروژه بررسی شبکه بی سیم  Adhoc  در 85 صفحه ورد قابل ویرایش

 

مقدمه

دوروش برای ارتباط بی سیم بین کامپیوترهای متحرک وجود دارد .

چرا نیاز به طراحی پروتکلهای مسیر یابی جدیدی برای شبکه های Adhoc وجود دارد ؟‌

از دیگر مواردی که می توان به عنوان دلایل نیاز به طراحی پروتکلهای مسیریابی جدید برای شبکه‎های Adhoc به آنها اشاره کرد عبارتند از :‌

به طور کلی اهداف طراحی پروتکلهای مسیریابی این است که پروتکلی ساخته شود که :‌

تقسیم بندی پروتکلهای مسیریابی در شبکه های Adhoc

-مسیریابی Link State در مقابل مسیریابی DisTance Vector

Event – driven Update در مقابل Periodical Update

-ساختارهای مسطح (Flat ) در مقابل ساختارهای سلسله مراتبی (‌Hierarchical‌)

-محاسبات غیر متمرکز(Decentralizad) در مقابل محاسبات توزیع شده (Distributed)

-Source Routing درمقابل hop- by-hop Routing

-مسیرهای منفرد در مقابل مسیرهای چندگانه

مسیریابی ProActive  در مقابل مسیریابی ReAvtive

( DSDV )Distance Sequence Vector Ronting Protocol

شکل زیر مثالی را از یک شبکه Adhoc نشان می دهد .

جدول مسیریابی درنود H6

-انواع بسته های بروز رسانی اطلاعات مسیریابی

پاسخ به تغییرات توپولوژی

مشکلات پروتکل DSDV

•کاهش نوسانات

شکل زیر مثالی از دریافت مسیرهای نوسان دار را نشان می دهد .

•لینکهای یکطرفه

شکل زیر از یک شبکه Adhoc با لینکهای یکطرفه و دوطرفه است .

Adhoc On – Demard Distance vector Routing

- پروسه کشف مسیر (Route Discovery)

-پروسه نگهداری مسیر

حل مشکل شمارش تا بی نهایت

Dynamic Source Routing (DSR )

عملکرد کلی پروتکل DSR

-پروسه کشف مسیر

- پروسه نگهداری مسیر

بهینه سازی

1- استفادة‌ کامل از Rout cache

2- استفاده از تکنیک Piggy backing در کشف مسیر

-بهینه سازی بر روی مدیریت خطاها

Optimized   link State  Routing  Protocol (OLSR)

-عملکرد پروتکل OLSR

-ارسال مجدد چند نقطه ای (Multipoint Relay)

-شناسایی همسایه

- انتخاب MPR‌ ها

Zone Routing Protocol (ZRP)

-انگیزه به وجود آمدن پروتکل ZRP

-معماری ZRP :

اجزای مسیریابی در پروتکل ZRP شامل پروتکلهای IARP

شکل زیر ارتباط بین اجزا را در پروتکل ZRP نشان می دهد .

-مسیریابی در پروتکل ZRP

-پروسه نگهداری مسیر

Zone Based Hierarchcal Link State –ZHLS

خصوصیات ZHLS

Cluster Switch Gateway Protocol (CGSR)

-عملکرد کلی پروتکل CGSR

شکل زیر مثالی از یک مسیریابی CGSR را نشان می دهد .

Fisheye State Routing(FSR)

عملکرد پروتکل FSR :

شکل زیر کاربرد یک fisheye را در شبکه بی سیم متحرک نشان می‎دهد .

-پروتکل GSR

درجه مشارکت نودها در مسیریابی

 

 

امروزه تمایل به استفاده از شبکه های بی سیم روز به روز در حال افزایش است ،‌ چون هر شخصی،‌ هر جایی و در هر زمانی می تواند از آنها استفاده نماید . در سالهای اخیر رشد شگرفی در فروش کامپیوترهای laptop و کامپیوترهای قابل حمل بوجود آمده است . این کامپیوترهای کوچک،‌به چندین گیگا بایت حافظه روی دیسک ،‌ نمایش رنگی با کیفیت بالا و کارتهای شبکه بی سیم مجهز هستند . علاوه بر این ،‌ این کامپیوترهای کوچک می توانند چندین ساعت فقط با نیروی باتری کار کنند و کاربران آزادند براحتی آنها را به هر طرف که می خواهند منتقل نمایند . زمانی که کاربران شروع به استفاده از کامپیوترهای متحرک نمودند ،‌ به اشتراک گذاشتن اطلاعات بین کامپیوترها یک نیاز طبیعی را بوجود آورد . از جمله کاربردهای به اشتراک گذاری اطلاعات در مکانهایی نظیر سالن کنفرانس ،‌کلاس درس ‌،‌ ترمینالهای فرودگاه و همچنین در محیط های نظامی است .

دوروش برای ارتباط بی سیم بین کامپیوترهای متحرک وجود دارد .

1-  استفاده از یک زیر ساخت ثابت که توسط یک Acces point خارج شد آنگاه در محدوده رادیویی Wireless Access point ها فراهم می آید . که در این گونه شبکه ها ،‌ نودهای متحرک از طریق Access Point ها با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و هنگامیکه یک نود از محدوده رادیویی Access Pointدیگری قرار می گیرد . مشکل اصلی در اینجا هنگامی است که یک اتصال باید از یک Access Point به Access Point دیگری تحویل داده شود ،‌ بدون آنکه تاخیر قابل توجهی به وجود آید ویا بسته ای گم شود .

2-  شکل دادن یک شبکه بی سیم Adhoc در بین کاربرانی است که می خواهند با هم ارتباط داشته باشند . این گونه شبکه ها زیر ساخت ثابتی ندارند و کنترل کننده و مرکزی نیز برای آنها وجود ندارد .

شبکه های بی سیم Adhoc از مجموعه ای از نودهای متحرک تشکیل شده اند که این نودها قادرند به طور آزادانه و مداوم مکانشان را در شبکه تغییر دهند . نودهای موجود در شبکه Adhoc همزمان به عنوان client و مسیریاب عمل می کنند و  با توجه به عدم وجود ساختار ثابت در این گونه شبکه‎ها ،‌ نودها مسئولیت مسیریابی را برای بسته هایی که می خواهند در شبکه ارسال شوند بر عهده دارند و در انجام این امر با یکدیگر همکاری می کنند .

هدف ما نیز در اینجا بررسی و مطالعه بر روی خصوصیات و ویژگی های این تکنیکهای مسیر یابی است . لازم بذکر است پروتکل های مسیریابی متفاوتی برای استفاده در شبکه های Adhoc پیشنهاد شده اند که پس از مطالعه اجمالی برروی نحوه عملکرد هر یک از آنها ،‌ قادر خواهیم بود آنها را بر طبق خصوصیاتشان قسمت بندی نمائیم .

چرا نیاز به طراحی پروتکلهای مسیر یابی جدیدی برای شبکه های Adhoc وجود دارد ؟‌

در شبکه های سیم دار تغییرات در توپولوژی شبکه بندرت اتفاق می افتد . بیشتر host ها و نودهای دیگر در یک جای مشخصی در شبکه قرار دارند ویک شکستگی در لینک زمانی اتفاق می‎افتد که یک قطع فیزیکی نظیر fail‌ شدن host  و یا خسارت فیزیکی کامل اتفاق بیفتد . برای این نوع شبکه های سیم دار با ساختار ثابت یک الگوریتم مسیریابی کلاسیک به خوبی کار می کند.

برای اینکه اطلاعات جداول مسیریابی بروز باشند ،‌مسیریابها به صورت دوره ای اطلاعاتشان را با یکدیگر مبادله می کنند و در حالتی که یک failure‌ ی در لینکی اتفاق بیفتد مسیرها باید مجدداً محاسبه شوند ودر شبکه منتشر گردند. این پروسه یک مدت زمانی طول می کشد که چنین چیزی در شبکه های سیم دار طبیعی است و آشکار است که چنین روشی در شبکه های Adhoc کار نخواهد کرد . در این شبکه ها از آنجایی که نودها مرتباً در حال حرکت هستند ،‌ تغییراتی که در لینکها به وجود می آید نیز بسیار مداوم خواهد بود . به عنوان مثال زمانی را در نظر بگیرید که 2 تا نود در حالی با هم ارتباط برقرار کرده اند که مدام از همدیگر فاصله می گیرند . تا زمانی که هردوی آنها در محدوده ارتباطی همدیگر باشند این ارتباط می تواند حفظ گردد. ولی هنگامیکه فاصله بین نودها بیشتر شود دیگر این ارتباط نیز میسر نخواهد بود . حال تصور کنید که تعداد زیادی از نودها مطابق این سناریو رفتار نمایند ،‌ در این حالت لینکهای زیادی شکل خواهند گرفت ومسیرهای جدیدی به سمت مقصدها محاسبه خواهد شد و در مقابل لینکهای بسیاری نیز شکسته خواهند شد و مسیرهای بسیاری نیز از بین خواهند رفت .

از دیگر مواردی که می توان به عنوان دلایل نیاز به طراحی پروتکلهای مسیریابی جدید برای شبکه‎های Adhoc به آنها اشاره کرد عبارتند از :‌

-    پروتکلهای مسیریابی شبکه های سیم دار بار محاسباتی بسیار زیادی را به صورت مصرف زیاد حافظه و همچنین مصرف زیاد انرژی بر روی هر کامپیوتر قرار می دهند .

-    پروتکلهای مسیریابی مورد استفاده در شبکه های سیم دار از مشکلات به وجود آوردن حلقه‎های کوتاه مدت وبلند مدت رنج می برند .

-    متدهایی که برای حل مشکلات ناشی از بوجود آوردن حلقه ها در پروتکلهای مسیریابی سنتی استفاده می شوند در شبکه های Adhoc عملی نیستند .

این تفاوتها بین شبکه های سیم دار و بی سیم به راحتی آشکار می کند که یک پروتکل مسیریابی برای شبکه های Adhoc باید یکسری از مشکلات اضافه تری را حل نماید که این مشکلات در شبکه های سیم دار وجود نداشته است .

در زیر لیستی از مواردی را که یک پروتکل مسیریابی باید آنها را مدنظر قرار دهد ذکر گردیده که بعضی از این خصوصیات مهمتر از خصوصیات دیگر هستند .

به طور کلی اهداف طراحی پروتکلهای مسیریابی این است که پروتکلی ساخته شود که :‌

1-   وقتی که توپولوژی شبکه گسترش می یابد این پروتکل نیز بتواند همچنان مسیریابی را انجام دهد .

2-   زمانی که تغییراتی در توپولوژی شبکه به وجود می آید این پروتکل سریعاً قادر به پاسخگویی باشد .

3-   مسیرهایی را فراهم کند که بدون حلقه باشد .

4-   تاخیر را به حداقل رساند (‌باانتخاب مسیرهای کوتاه )‌

5-   برای اجتناب از تراکم چندین مسیر را از مبدأ به مقصد فراهم نماید .

پروتکل طراحی شده برای مسیریابی در یک شبکه Adhoc باید خصوصیات زیررا دارا باشد .

1-   اجرای غیر مرکزی داشته باشد ،‌ به این معنی که نباید به یک نود مرکزی وابسته باشد .

2-   استفاده از پهنای باند را کار اگرداند (overhead مسیریابی را می نیمم کند )

3-   هم از لینکهای یکطرفه و هم از لینکهای دو طرفه استفاده کند .

تقسیم بندی پروتکلهای مسیریابی در شبکه های Adhoc 

چندین معیار متفاوت برای طراحی و کلاس بندی پروتکلهای مسیر یابی در شبکه های Adhoc وجود دارد . به عنوان مثال اینکه چه اطلاعات مسیریابی مبادله می شوند ؟ چه زمانی و چگونه این اطلاعات مبادله می‎شوند ؟‌ چه زمانی و چگونه مسیرها محاسبه می شوند .

 که ما در این بخش در مورد هر یک از این معیارها مطالبی را بیان خواهیم کرد .

 

 

دراین فصل پروتکل دیگری برای مسیریابی در شبکه های Adhoc مورد بررسی قرار می‎گیرد . این پروتکل در دسته پروتکلهای ProActive قرار دارد و مسیریابی آن شبیه پروتکل Link State  می‎باشد . مسیریابی در FSR بصورت مسطح انجام می‎گیرد .

در این پروتکل هر نود دارای 3 جدول و یک لیست می‎باشد .

1- لیست همسایگان    Ai

2- جدول توپولوژی       TTi  

3- جدول hop‌ بعدی  NEXTI

4- جدول فاصله        Di

Ai از مجموعه ای از نودها که در مجاورت نود ناقرار دارند تشکیل شده است . هر مقصدی نظیر j‌ دارای یک مدخل در جدول TTi است که شامل 2 قسمت می‎باشد .

TTiSEQ(j) وTTiLS(j) .

TTiLS(j) اطلاعات Link State ی را که توسط نود j‌ گزارش شده است نشان می‎دهد .

TTiSEQ(j) ، یک نشانه زمانی است که مشخص کننده زمان تولید اطلاعات Link State توسط نود j می‎باشد . به طور مشابه برای هر مقصدی مانند j ، NEXTI(j)  مشخص کننده hop‌ بعدی برای forward کردن بسته هایی به مقصد j (روی کوتاهترین مسیر ) می‎باشد و DI(j) نیز فاصله را روی کوتاهترین مسیر از i به j نشان می‎دهد .

یک فانکشن وزن ،‌  نیز برای محاسبه فاصله هر Link استفاده می‎شود . از آنجاییکه می‎نیمم hop ( کوتاهترین مسیر) تنها هدف در این پروتکل است این فانکشن وزن در مواقعی که 2 نود دارای اتصال مستقیم باشند مقدار 1‌ را برمی گرداند و در غیر این صورت مقدار  را برخواهد گرداند .

عملکرد پروتکل FSR :

چشم یک ماهی Pixed هایی را که نزدیک نقطه کانونی اش قرار دارند با جزئیات بیشتری می بیند  واین جزئیات با افزایش فاصله از نقطه کانونی کاهش می یابد ، فلسفه نام گذاری پروتکل FSR نیز به همین دلیل می‎باشد .

در روش Fisheye نیز هر نود اطلاعات دقیقی را در مورد فاصله و کیفیت مسیر در ارتباط با همسایگان بلامانع اش نگهداری می‎کند ولی هر چه فاصله بیشتر می‎شود جزئیات این اطلاعات نیز کمتر می‎شود .

FSR از نظر کارکرد بسیار شبیه پروتکل مسیریابی Link State است . تفاوت اصلی بین آنها در طریقه ای است که اطلاعات مسیریابی منتشر می‎شوند ، در پروتکل Link State بسته های Link State در کل شبکه جاری می‎شوند در حالیکه در FSR ، بسته های Link State در کل شبکه جاری نمی‎شوند ، به جای آن این بسته ها فقط به همسایگان محلی نود مربوطه ارسال می‎شوند . از طریق این پروسه تبادلی ، مدخلهای جدول که SegNo شان بزرگتر باشد جایگزین مدخلهایی می‎شوند که SegNo شان کوچکتر است .

تبادل دوره ای جداول در FSR با تبادل بردارها در الگوریتم DSDV شباهت دارد . در آنجا نیز فواصل بر اساس نشانه زمانی ویا SegNo ها بروز رسانی می‎شوند . اگر چه پروتکل FSR بر پروتکل DSDV برتری دارد و علاوه بر این ، شبیه پروتکلهای Link State هر نود یک دید کلی از توپولوژی شبکه داردو کوتاهترین مسیرها بر اساس این اطلاعات محاسبه می‎شوند .

در محیط های بی سیم ، لینکهای رادیویی بین نودهای متحرک ممکن است قطع و دوباره وصل شود ، و این کار احتمالاً بسیار زیاد اتفاق می افتد در این گونه مواقع پروتکل Link State یک بسته Link State را برای هر یک از این تغییرات در شبکه جاری می‎کند و با اینکار سربارکاری زیادی را به وجود می‎آورد . در حالیکه پروتکل FSR با انتشار دوره ای از وقوع این مشکل اجتناب کرده و به مقدار زیادی از به وجود آمدن سربارکاری می کاهد .

هنگامیکه سایزشبکه بزرگ می‎شود ، پیامهای بروز رسانی مقدار زیادی از پهنای باند را مصرف می‎کنند که این بستگی به دوره Update دارد . برای کاهش سایز بسته های بروز رسانی ، بدون اینکه تاثیری در دقت مسیریابی داشته باشد از تکنیک fisheye استفاده می‎شود .

 

دانلود پروژه بررسی شبکه بی سیم  Adhoc

دانلود پایان نامه ارائه مدل مکانیابی ایستگاه در سیستم حمل و نقل ریلی سریع

پایان نامه ارائه مدل مکانیابی ایستگاه در سیستم حمل و نقل ریلی سریع

پایان نامه ارائه مدل مکانیابی ایستگاه در سیستم حمل و نقل ریلی سریع

دانلود پایان نامه ارائه مدل مکانیابی ایستگاه در سیستم حمل و نقل ریلی سریع

پایان نامه ارائه مدل مکانیابی ایستگاه در سیستم حمل و نقل ریلی سریع
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 4412 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 186

پایان نامه ارائه مدل مکانیابی ایستگاه در سیستم حمل و نقل ریلی سریع

مقدمه :

صنعت حمل و نقل یکی از عناصر اصلی در توسعه اقتـصادی هـر کـشور بـه شـمار مـی رود  و از مهمترین زیر ساخت های هر جامعه محسوب  می گردد . در مورد کـشور ایـران ، بـدلایل مختلـف از جمله نیاز به حجم بالای سرمایه گذاری و عدم توجه به توسعه راه آهن به عنـوان یکـی از اصـلی تـرینگونه های حمل و نقل ، حمـل و نقـل ریلـی بـصورت  مناسـب چـه در بخـش شـهری و چـه در بخـش غیر شهری مورد توجه قرار نگرفته است ، ضمن آنکه بـدلایل بـالا بـودن هزینـه هـای اولیـه راه انـدازی سیستم های ریلی و عدم توجه به مزایای بهره برداری از این سیستم ها ، حمـل و نقـل ریلـی در بـسیاریموارد غیر اقتصادی معرفی شده و در این خصوص برنامه ریزی مناسبی در کشور انجام نشده است . 

نکات مهم در مدلسازی سیستم های حمل و نقل :

  1. تحلیلگر بایستی علی رغم آشـنا بـودن بـا سیـستم هـای حمـل و نقلـی ، عملکـرد و تـاثیرات آنهـا ،توانمندی درک و تحلیل آنها را نیز داشته باشد .
  2. سیستم ، عملکرد و یا مساله ای که مورد تحلیل قرار می گیرد بایستی بگونه ای تعریف شود کـه دربرگیرنده اهداف سیستم باشد .
  3. نسبت بی ن اجزا و عملکرد سیستم مشخص شود و جزء ابتدایی ترین مراحل مدلـسازی بکـار گرفتـهشود .
  4. اهداف و مقاصد مدلسازی باید بگونه ای تعریف شوند که :
  • توسعه ابزار تحلیلی پایدار .
  • مقایسه و ارزیابی مقادیر ویژه .
  • بررسی حساسیت سیستم بمنظور شرایط عملکردی و اجزای خاص .

 فهرست

چکیده ........................................................................................................................................................................................................................................ 7

مقدمه ...........................................................................................................................................................................................................................................8 

فصل اول  : کلیات

1-1 تعریف کلی مساله ...................................................................................................................................................................................................11

1-2 نیاز به مطالعه ............................................................................................................................................................................................................20

1-3 اهداف تحقیق ............................................................................................................................................................................................................22

1-4 فرضیات تحقیق ........................................................................................................................................................................................................23

1-5 محدودیت های تحقیق ........................................................................................................................................................................................24 

فصل دوم : کاوش در متون

2-1 تاریخچه سیستم های ریلی سریع  ...............................................................................................................................................................27

2-1-1 تجارب جهانی .....................................................................................................................................................................................................29

2-1-2 مترو در ایران .......................................................................................................................................................................................................31

2-2 مروری بر تحقیقات انجام پذیرفته...................................................................................................................................................................45

2-2-1 بررسی مقالات ....................................................................................................................................................................................................46

2-2-2 بررسی تز ها و پروژه  ها.................................................................................................................................................................................48

2-2-3 بررسی کتاب ها .................................................................................................................................................................................................50 

فصل سوم : روش تحقیق

3-1 موضوعات .....................................................................................................................................................................................................................52

3-2 فرآیند تحقیق ............................................................................................................................................................................................................53

3-3 متدولوژی مدلسازی سیستم حمل ونقل.....................................................................................................................................................54

3-4 پروسه برنامه ریزی حمل ونقل ........................................................................................................................................................................63 

فصل چهارم : روش جمع آوری اطلاعات

4-1 مقدمه..............................................................................................................................................................................................................................69

4-2 الگوی اطلاعات برای اجرای مدل و بررسی فرضیه تحقیق...............................................................................................................70

4-2-1 محاسبه تراکم جمعیت ساکنین سلول ها ..........................................................................................................................................70

4-2-2 محاسبه هزینه ساخت و احداث ایستگاه...............................................................................................................................................73

4-2-3 بودجه تخصیص داده شده ...........................................................................................................................................................................74 

فصل پنجم : خطوط و شبکه های حمل و نقل ریلی سریع

5-1 بررسی اهداف، اصول و ملاحظات برنامهریزی شبکههای حمل ونقلی.........................................................................................77

5-1-1 میزان جذب مسافر ...........................................................................................................................................................................................77

5-1-2 بررسی میزان کارایی عملکرد  شبکههای حمل ونقلی ....................................................................................................................80

5-1-3 اثر متقابل شبکه حملونقلی و شهر .......................................................................................................................................................82

5-2 انواع شبکه های حمل ونقلی و خصوصیاتشان ...........................................................................................................................................84

5-2-1 شبکه مدهای  حملونقلی با دسته بندی حریم متفاوت ...............................................................................................................84

5-2-2 انواع شبکه های حمل ونقل ریلی و خصوصیاتشان ...........................................................................................................................86

5-2-2-1 شبکههای حمل ونقلی شعاعی ............................................................................................................................................................86

5-2-2-2 شبکههای حمل ونقلی محیطی / شعاعی .....................................................................................................................................88

5-2-2-3 شبکه های حمل ونقلی شبکه ای یا مستطیلی ..............................................................................................................................89

5-2-2-4 شبکه های حمل ونقلی همه جانبه .....................................................................................................................................................92

5-2-3 آنالیز فرم های هندسی شبکه مترو ..........................................................................................................................................................94

5-2-3-1 دسته بندی معیارها و شاخص های شبکه مترو ...........................................................................................................................95

5-2-3-2 ابعاد و شکل شبکه .....................................................................................................................................................................................96

5-2-3-3 توپولوژی شبکه ............................................................................................................................................................................................99

5-2-3-4 تناسب بین شبکه مترو و شهر .........................................................................................................................................................101

5-2-3-5 معیارهای سرویس ارائه شده و  بهرهبرداری شده ...................................................................................................................103

5-2-3-6 انتخاب آیتم های ارزیابی برای تحلیل های خاص ...................................................................................................................104 

فصل ششم : مکان یابی ایستگاه در سیستم حمل و نقل ریلی سریع

6-1 اهداف موثر در برنامه ریزی مکانیابی ایستگاه ......................................................................................................................................109

6-2 زمان سفر مسافر.....................................................................................................................................................................................................111

6- 2-1دو گزینه قیاسی ...............................................................................................................................................................................................111

6-2-2 الگو رفتار مسافران..........................................................................................................................................................................................113

6-2-3 توزیع یکنواخت مسافر..................................................................................................................................................................................119

6-2-4 سوار شدن تجمعی یکنواخت ..................................................................................................................................................................123

6-2-5 سوار شدن تجمعی غیر یکنواخت .........................................................................................................................................................125

6-2-6  توزیع متفاوت مسافر در حالت سوار و پیاده شدن ....................................................................................................................127

6-2-7  بررسی کاربرد تحلیل تئوری در برنامه ریزی مکانیابی ایستگاه .........................................................................................127

6-3 سایر اهداف در تعیین جابجایی ایستگاه ها ...........................................................................................................................................129

6- 3-1سطح پوشش ......................................................................................................................................................................................................129

6-3-2  میزان جذب مسافر ......................................................................................................................................................................................131

6-3-3  هزینه ایستگاه ................................................................................................................................................................................................132

6-3-4 ترکیب سفر اتومبیل و سیستم حمل و نقل ...................................................................................................................................133

6-3-5 اهداف و ملزومات محلی..............................................................................................................................................................................135

6-4 ترکیبی از اهداف ..................................................................................................................................................................................................135

6-5 فواصل متداول بین ایستگاه ها در شبکه های حمل و نقلی ریلی جهان ..............................................................................136 

فصل هفتم : ارائه مدل پیشنهادی و حل مساله

7-1  فرموله کردن و صورت بندی مدل .............................................................................................................................................................141

7-2  طرح مساله ............................................................................................................................................................................................................144

7-2-1  محاسبه ضرایب مدل .................................................................................................................................................................................145

7-2-2  پاسخ بهینه مساله ........................................................................................................................................................................................155 

فصل هشتم : نتیجه گیری و پیشنهادات

نتیجه گیری .......................................................................................................................................................................................................................160

پیشنهادات ..........................................................................................................................................................................................................................164

پیوست..............................................................................................................................................................................................166 

منابع و مĤخذ .............................................................................................................................................................................................................174

چکیده انگلیسی  .................................................................................................................................................................................................179

دانلود پایان نامه ارائه مدل مکانیابی ایستگاه در سیستم حمل و نقل ریلی سریع

دانلود پروژه بررسی شبکه تومورهای داخلی چشم

پروژه بررسی شبکه تومورهای داخلی چشم

پروژه بررسی شبکه تومورهای داخلی چشم در 50 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود پروژه بررسی شبکه تومورهای داخلی چشم

پایان نامه بررسی شبکه تومورهای داخلی چشم 
مقاله بررسی شبکه تومورهای داخلی چشم 
پروژه بررسی شبکه تومورهای داخلی چشم 
تحقیق بررسی شبکه تومورهای داخلی چشم 
دانلود پایان نامه بررسی شبکه تومورهای داخلی چشم 
شبکه 
تومورهای داخلی چشم
دسته بندی علوم پزشکی
فرمت فایل doc
حجم فایل 160 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50

پروژه بررسی شبکه تومورهای داخلی چشم در 50 صفحه ورد قابل ویرایش 

شبکیه و تومورهای داخل چشمی

Robert A . Hardy, MD

I . شبکیه

شبکیة انسان یک ساختمان بسیار سازمان یافته است که از لایه های متناوب اجسام سلولی و زواید سیناپسی تشکیل یافته است. علیرغم اندازة فشردة‌ آن و سادگی ظاهری، در مقایسه با ساختمانهای عصبی مانند قشر مغز، قدرت پردازش شبکیه از سطح بسیار پیشرفته تری برخوردار است. پردازش بینایی توسط شبکیه شروع و در مغز تکمیل می شود، و درک رنگ، کنتراست، عمق، و شکل در قشر انجام می گیرند.

آناتومی شبکیه در فصل یک نشان داده شده است. شکل 17-1 انواع اصلی سلولی را نشان می دهد و لایه های این بافت را مشخص می سازد. تقسیم شبکیه به لایه های متشکل از گروههای مشابه سلولی به کلینیسین اجازه می دهد که یک فعالیت یا یک اختلال فعالیت را به یک لایة واحد یا گروه سلولی خاص نسبت دهد. پردازش اطلاعات توسط شبکیه از لایة گیرنده های نوری شروع می شود و از طریق آکسون سلول های گانگلیونی به عصب اپتیک و مغز می رسد.

فیزیولوژی

شبکیه پیچیده ترین بافت چشم برای دیدن باید به عنوان یک وسیلة اپتیکی، به عنوان یک گیرندة‌ پیچیده، و به عنوان یک مبدل کارآمد عمل کند. سلول های مخروط و استوانه در لایة گیرندة‌ نوری، قادرند محرک نوری را به یک تکانة عصبی تبدیل کنند که توسط لایة تارهای عصبی شبکیه به عصب اپتیک و در آخر به قشر بینایی پس سری هدایت می شود. ماکولا مسئولیت بهترین تیزبینی و دید رنگی را به عهده دارد، و بیشتر گیرنده های نوری آن مخروطها هستند. در فووه آی مرکزی، تقریباً نسبت 1:1 بین گیرنده های نوری مخروط، سلول گانگلیونی مربوط به آن و تار عصبی مرتبط با آنها وجود دارد و این دقیق ترین میزان بینایی را تضمین می کند. در شبکیة محیطی، بسیاری از گیرنده های نوری به یک سلول گانگلیونی جفت می شوند، و سیستم پیچیده تر تقویتی موردنیاز آنها است. نتایج چنین نظامی آن است که ماکولا اساساً برای دید مرکزی و دید رنگی استفاده می شود (دید فوتوپیک) در حالی که بقیة شبکیه، که عمدة آن را گیرنده های نوری تشکیل می دهند، اساساً برای دید محیطی و شب (اسکوتوپیک) استفاده می شوند.

گیرنده های نوری مخروط و استوانه در آخرین لایة فاقد عروق شبکیة حسی قرار دارند و محل واکنشهای شیمیایی هستند که پردازش (فرآیند) بینایی را آغاز می کنند. هر سلول گیرندة نوری استوانه دارای رودوپسین (rhodopsin)‌ است که یک رنگدانة بینایی حساس به نور است و از ترکیب مولکول های پروتئین اوپسین با cis retinal- 11 ساخته می شود. هنگامی که یک فوتون نور توسط رودوپسین جذب می شود،‌ cis retinal- 11 فوراً به ایزومر کاملاً trans خود تبدیل می شود. رودوپسین یک گلیکولیپید متصل به غشا است که بخشی از آن درون دیسک های غشایی مزدوجِ بخش خارجیِ گیرندة نوری فرورفته است. اوج جذب نور توسط رودوپسین در تقریباً nm 500 رخ می دهد، که ناحیة آبی- سبز از طیف نور را تشکیل می دهد. بررسیهای حساسیت طیفیِ رنگدانه های نوری مخروط نشان داده اند که حداکثر جذب طول موجهای نور در 430، 540، و 575 نانومتر بترتیب برای مخروطهای حساس به آبی، سبز و قرمز رخ می دهد. رنگدانه های نوری مخروط از cis retinal- 11 متصل به انواعی از پروتئین های اوپسین تشکیل شده است.

دید اسکوتوپیک (scotopic)‌ تماماً توسط گیرنده های نوری استوانه صورت می گیرد. با این شکل از سازگاری به تاریکی، انواع سایه های خاکستری دیده می شوند، اما رنگها را نمی توان تفکیک کرد. هنگامی که شبکیه کاملاً با نور سازگاری می یابد، حساسیت طیفی شبکیه از سمت اوج جذبی که رودوپسین غالب بود (nm 500) به تقریباً nm 560 نقل مکان می کند، و حساسیت به رنگ ظاهر می شود. یک شیء وقتی دارای رنگ می شود که حاوی رنگدانه های نوری باشد که طول موجهای خاصی از نور را جذب کنند و طول موجهای معینی از نور مرئی (nm700-400) را بطور انتخابی بازتاب یا منتقل سازند. دید در نور روز اساساً توسط گیرنده های نوری مخروط انجام می شود، دید در نور شفق (تاریک و روشن) با همکاری مخروطها و استوانه، و دید در شب توسط گیرنده های نوری استوانه انجام می گیرند.

معاینه

معاینة شبکیه در فصل 2 شرح داده شده و در شکلهای 13-2 تا 19-2 نشان داده شد. شبکیه را می توان با افتالموسکوپی مستقیم یا غیرمستقیم یا توسط اسلیت لامپ (بیومیکروسکوپ) و لنزهای تماسی یا دو سو محدب دستی معاینه کرد. معاینه گر مجرّب با استفاده از این وسایل می تواند لایه های شبکیه را تفکیک کند تا نوع، سطح، و وسعت بیماری شبکیه را معین نماید. عکس برداری از فوندوس و آنژیوگرافی فلوئورسئین مکمل‌های مفیدی برای معاینة‌ بالینی اند؛ عکسهایی که توسط عکس برداری به دست می آیند برای مقایسه در آینده مفیدند، و آنژیوگرافی جزئیات مورد نیاز برای درمان لیزری بیماریهای شبکیه را فراهم می سازد.

کاربرد بالینی آزمونهای الکتروفیزیولوژیک و پسیکوفیزیکی در فصل 2 شرح داده شده اند. چنین آزمونهایی ممکن است در رسیدن به تشخیص بیماریهای خاص مفید باشند.

بیماریهای ماکولا

دژنراسیون وابسته به سن ماکولا

دژنراسیون وابسته به سن ماکولا سردستة‌ علل کوری دایمی در سالمندان است. علت دقیق نامعلوم است، اما میزان بروز با هر دهه در بالای 50 سال زیاد می شود. سایر عوامل مرتبط علاوه بر سن عبارتند از نژاد (معمولاً سفیدپوستان)، جنس (کمی در جنس مؤنث بیشتر است)، سابقة خانوادگی، و سابقة کشیدن سیگار. بیماری شامل طیف گسترده ای از یافته های بالینی و پاتولوژیک است که می توان آنها را به دو گروه تقسیم کرد: غیراگزوداتیو («خشک») و اگزوداتیو («مرطوب»). گرچه هر دو نوع پیشرونده و معمولاً دو طرفه اند، ولی تظاهرات، پیش آگهی، و درمان آنها متفاوت است. شکل اگزوداتیو که شدیدتر است موجب تقریباً %90 تمام موارد کوری قانونی به علت دژنراسیون وابسته به سن ماکولا می شود.

1-   دژنراسیون غیراگزوداتیو ماکولا

دژنراسیون غیر اگزوداتیو و وابسته به سن مشخص می شود با درجات متغیری از آتروفی و دژنراسیون در شبکیة خارجی، اپی تلیوم رنگدانه دار شبکیه، غشای بروخ و کوریوکاپیلاریس. از تغییرات اپی تلیوم رنگدانه دار و غشای بروخ که در افتالموسکوپی دیده می شوند «دروزن» (drusen) شاخص ترین است. «دروزن» رسوبات سفید- زرد، مدور، و مجزا است که در تمام ماکولا و قطب خلفی پراکنده است. با گذشت زمان، آنها بزرگ شده، به هم می پیوندند، کلسیفیه می شوند، و تعدادشان زیاد می شود. از نظر بافت شناسی، قسمت عمدة «دروزن» از تجمع کانونی مواد ائوزینوفیل در بین اپی تلیوم رنگدانه دار و غشای بروخ تشکیل شده است؛ بنابراین آنها بیانگر جداشدگی کانونی اپی تلیوم رنگدانه دار هستند. علاوه بر «دروزن»، توده های رنگدانه ای به بطور نامنظم درون نواحی آتروفیة فاقد رنگ پراکنده اند ممکن است بتدریج در تمام ماکولا ظاهر شوند. سطح اختلال بینایی متغیر است و ممکن است جزیی باشد. آنژیوگرافی فلوئورسئین الگوهای نامنظمی از هیپرپلازی و آتروفی اپی تلیوم رنگدانه ای ماکولا را نشان می دهد. آزمونهای الکتروفیزیولوژیک در اکثر بیماران طبیعی است.

هیچ درمان یا روش پیشگیری پذیرفتة همگانی برای این مرحله از دژنراسیون ماکولا وجود ندارد. شواهد اخیر حاکی از آن است که مکمل های «روی» خوراکی ممکن است پیشرفت بیماری را در بیمارانی که قبلاً دژنراسیون ماکولا برایشان تشخیص داده شده تقلیل دهد. اکثر بیمارنی که «دروزن» ماکولا دارند هیچگاه دچار کاهش قابل توجه دید مرکزی نمی شوند؛ تغییرات آتروفیک ممکن است ثابت بمانند یا به آهستگی پیشرفت کنند. اما مرحلة اگزوداتیو ممکن است ناگهان در هر زمان روی دهد، و علاوه بر معاینات منظم چشم پزشکی به بیماران باید یک شبکه آمسلر (Amsler grid) داد تا به کنترل و گزارش هر تغییر علامت دار کمک کند.

2-   دژنراسیون اگزوداتیو ماکولا

مراحل اولیه را به چشم پزشک دریابند.

1-   رتینوپاتی دیابتی پرولیفراتیو

شدیدترین عوارض دیابت ملیتوس با رتینوپاتی دیابتی پرولیفراتیو همراهند. ایسکمی پیشروندة‌ شبکیه نهایتاً به صورت تشکیل عروق ظریف و جدیدی در می آید که سرم و پروتئین (و فلوئورسئین) بسیاری از آنها نشت می کند. محل تشکیل عروق جدید غالباً روی سطح دیسک و در لبة خلفی نواحی محیطیِ فاقد خونرسانی (nonperfusion) است. تشکیل عروق جدید روی عنبیه یا rubeosis iridis نیز ممکن است روی دهند.

عروق جدید و شکننده بر روی سطح خلفی زجاجیه تکثیر می یابند و هنگامی که زجاجیه شروع به انقباض و دور شدن از شبکیه می کند، برآمده می شوند. خونریزی حجیم زجاجیه ممکن است باعث کاهش بینایی ناگهانی شود. چشمهایی که جداشدگی زجاجیة خلفی در آنها ناکامل است در معرض خطر کمتری برای تشکیل عروق جدید و خونریزی زجاجیه هستند. در چشمهای مبتلا به رتینوپاتی دیابتی پرولیفراتیو و چسبندگیهای پایدار بین زجاجیه و شبکیه، ساقه های برجستة عروق جدید ممکن است تغییرات فیبروزی بیابند و نوارهای لیفی عروقی محکمی تشکیل دهند که به شبکیه چسبیده و باعث انقباض مداوم زجاجیه می شوند. این می تواند باعث یک جداشدگی کششی پیشرونده شود، یا اگر پارگی شبکیه ایجاد شده باشد، موجب جداشدگی رگماتوژنوس شبکیه گردد. خونریزی زجاجیه ممکن است پیش درآمد جداشدگی شبکیه باشد یا باعث بستن آن شود. وقتی انقباض زجاجیه در این چشمها کامل می شود، رتینوپاتی دیابتی تمایل می یابد که وارد مرحلة خاموشی یا «رجعتی» گردد.

درمان

فوتوکوآگولاسیون تمام شبکیه با لیزر آرگونی معمولاً در رتینوپاتی دیابتی ضرورت دارد. بیمارانی که در معرض بیشترین خطر برای کاهش شدید بینایی هستند کسانی اند که خونریزی جلوی شبکیه ای یا زجاجیه ای و یا تشکیل عروق جدید روی دیسک دارند. فوتوکوآگولاسیون تمام شبکیه ( panretinal) به میزان قابل توجهی از احتمال خونریزی حجیم زجاجیه و جداشدگی شبکیه در این بیماران می کاهد زیرا موجب پسرفت و در برخی موارد ناپدید شدن عروق جدید می شود. تکنیک آن عبارت است از پخش اشعه و ایجاد چندین هزار سوختگیهای لیزری با فواصل منظم در تمام شبکیه، بجز در ناحیة مرکزی محدود به دیسک و قوسهای عروقی اصلی تمپورال (فصل 24). گرچه مکانیسم آن به دقت شناخته شده نیست، ولی فوتوکوآگولاسیون تمام شبکیه احتمالاً موجب کاستن از محرک آنژیوژنیک مشتق از شبکیة ایسکمیک می شود.

نقش جراحی زجاجیه ای- شبکیه ای در بیماری پرولیفراتیو دیابتیک چشم در حال توسعه است. درمان محافظه کارانة (conservative) دید تک چشمی برای اختلال خونریزی زجاجیه ای ناشی از دیابت در بیمار دوچشمی (binacular) اجازه داده است که طی یک دورة چندماهه، بهبودی خودبخود حاصل شود. نتایج 4 سالة یک بررسی برای سنجش نقش ویترکتومی در مراحل اولیه برای خونریزی های شدید زجاجیه و رتینوپاتی پرولیفراتیو دیابتی، از این جراحی بعنوان وسیله ای که دید خوب توسط آن ممکن است بازگردانده یا حفظ شود، حمایت می کند. نقش جراحی زجاجیه ای- شبکیه ای در درمان جداشدگی کششی شبکیه بر اثر دیابت، در جای دیگری از همین فصل شرح داده شده است.

دانلود پروژه بررسی شبکه تومورهای داخلی چشم

دانلود پروژه بررسی فلسفه علامه طباطبایی

پروژه بررسی فلسفه علامه طباطبایی

پروژه بررسی فلسفه علامه طباطبایی در 45 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود پروژه بررسی فلسفه علامه طباطبایی

پایان نامه بررسی فلسفه علامه طباطبایی
مقاله بررسی فلسفه علامه طباطبایی
پروژه بررسی فلسفه علامه طباطبایی
تحقیق بررسی فلسفه علامه طباطبایی
دانلود پایان نامه بررسی فلسفه علامه طباطبایی
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 90 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45

پروژه بررسی فلسفه علامه طباطبایی در 45 صفحه ورد قابل ویرایش 

نه آن کس که جوان است باید در تحصیل و مطالعة فلسفه تأخیر کند، و نه آنکس که پیر شده است باید از مطالعة خویش خسته و بیزار شود. زیرا تأمین سالمت نفس هرگز برای هیچ کس نه زود است ونه دیر.

فلسفه چیست؟

فلسفه بطور کلی شاید به عنوان غامض ترین و انتزاعی ترین مسائل و موضوعات ، که از امور زندگانی عادی و مألوف بسیار دور است، به نظر آمده باشد. لیکن هر چند بسیاری از مردم آن را دور و خارج از علائق معمولی و ورای فهم می پندارند، تقریباً همه ما آراء و افکاری فلسفی داریم، خواه نسبت به آنها آگاه باشیم یا نباشیم . عجب است که اگر چه برای اغلب مردم مفهوم فلسفه مبهم است این کلمه در گفتگوی ایشان فراوان به کار می‌رود.

استعمالات عامه:

کلمة فلسفه مأخوذ از اصطلاحی یونانی است به معنای (دوستداری حکمت)؛ اما در استعمال جاری مردم به معنای مختلف به کار می رود. گاهی منظور از فلسفه نوعی طرز تفکر درجهت فهالیت های معین است، مانند وقتی که کسی می گوید (من فلسفه شما را دربارة شغل و کار نمی پسندم) یا (من به اورأی می دهم زیرا با فلسفه او راجع به حکومت موافقم) هم چنین، وقتی می گوئیم این مطلبی است (فلسفی) ، مقصود ما نظری است کلی و دور اندیش دربارة پاره ای از مسائل ، و یا وقتی می گوئیم به بعضی از پیش آمدها باید با دید فلسفی نگاه کرد، منظور ما این است که نباید نسبت به حوادث آنی زیاده  نگران و در بند وضع کنونی بود ، بلکه به جای آن باید کوشید این امور را از لحاظ کلی و با نظری وسیعتر دید، چنانکه وقتی شخصی مأیوس است، مانند هنگامی که بعد از حرکت ترن به ایستگاه رسیده، به او گوشزد می کنیم که بایستی بیشتر (فیلسوفانه) بیندیشد. گاهی نیز فلسفه به عنوان تعیین قدر واعتبار و شرح و تفسیر آنچه در زندگی مهم یا پر معنی است تلقی می شود، چنانکه این قول پاسکال را که (تمام فضیلت ما در فکر ما است ، بکوشیم تا خوب فکر کنیم) می توان فلسفه و ارزش یا بی آنچه در زندگی برای شخص مهم است در نظر گرفت.

تصورات عامه:

بطور کلی با اینکه کلمات ( فلسفه) و(فلسفی)‌در سخن عادی به معانی بسیار مختلف به کار می رود، تمایل عامه بر این است که فلسفه به عنوان یک سلسله افکار فوق العاده پیچیده تلقی شود. ما غالباً تصور می کنیم ک فیلسوف کسی است که می نشیند و به مسائلی که دارای معنی و اهمیت اساسی در حیات انسانی است می اندیشد و حال آنکه بقیة مردم وقت یا نیروی خود رافقط صرف زیستن (زنده ماندن) می کنند. علاوه بر چنین تصوری از فیلسوف و کار و کوشش او، تصوری دیگر از وی اینست که فیلسوف شخصی است که سرانجام مسئول طرح دید کلی و تعیین ارزش های متعالی و آرمانی (ایدئال ها) در جامعه و فرهنگ های معین است. مثلاً می گویند متفکرانی مانند کارل مارکس و فردریک انگلس کسانی هستند که دیدگاه حزب کمونیست را طرح کرده اند، در حالی که دیگران ، هم چون تامس جفرسن و جان لاک و جان استوارت میل نظریاتی را که در جوامع دموکراتیک شایع و مستولی است توسعه داده و پرورانیده اند.

کارمهم فلسفی:

صرف نظر از این تصورات گوناگون دربارة سهم و اثر فیلسوف، و علی رغم اینکه ممکن است فعالیت های او از علائق عاجل و مستقیم ما دور به نظر آید، فیلسوف همواره به ملاحظة مسائل و مشکلاتی می پردازد که خواه به نحو مستقیم یا به طور غیر مستقیم برای همة ما دارای اهمیت است. فیلسوف با مطالعه انتقادی دقیق، می کوشد تا آگاهی و عقاید ما را دربارة جهان به طور کلی،‌و عالم امور انسانی، ارزش یابی کند، با این پژوهش و تحقیق، فیلسوف سعی می کند تصویری کلی و منظم و منطقی دربارة همة آنچه می دانیم و می اندیشیم ، پیدا و طرح نماید، درک و فهم این نوع افکار کلی، طرح جامعی فراهم می کند که شخص معمولی می تواند تصور خود را نسبت به آن بسنجد، ومعنی واهمیت آنها را دریابد. بواسطة چنین مطالعه و بررسی و تعیین قدروارزش، ممکن است بهتر بتوانیم تمایلات و آرمانها وایدئال های خود راتشخیص دهم، و به علاوه بهتر بفهمیم که چرا اینها را قبول و انتخاب می کنیم، وآیا اصلاًبایستی آنها را انتخاب و اختیار کنیم یا نه.

از همان آغاز فلسفه دریونان باستان، یعنی از 2500 سال پیش ، عقیدة راسخ متفکرانی که به این نوع پژوهشها و تتبّعات سرگرم بودند، این بود که نظریاتی را که دربارة خود قبول می کنیم باید مورد مداقه قرار دهیم تا ببنیم آیا عقلاً پذیرفتنی است یا نه. همه ما عقاید و معلوماتی دربارة جهان و انسان حاصل کرده ایم؛ لیکن فقط معدودی از ما تأمًل و امعان نظر کرده ایم که آیا این عقاید و معلومات قابل اعتماد و معتبر است یا نه.

ما معمولاً مایلیم که بدون بحث و چون و چرا اکتشافات علمی و بعضی عقاید جاری و متداول و افکارو آراء گوناگون را که مبتنی بر تجارب شخصی خود ماست بپذیریم. اما فیلسوف اصرار دارد که این همه را در معرض مطالعه وبررسی انتقادی دقیق قرار دهد تا دریابد که آیا این نظریات و آراء و عقاید مبتنی بردلیل و مدرک کافی است یا نه، و آیا یک شخص منصف می تواند با دلیل و منطق آنها را موجه بداند و تصدیق کند یا نه.

روش سقراطی:

سقراط در محاکمة خود در 399 ق. م. چنین اظهار عقیده کرد که دلیل توجه و اعتنای وی به فلسفه این بوده است که (زندگی بی تحقیق وبدون مطالعه زندگی نیست وارزش ندارد) . وی دریافت که تقریباً همة معاصران او زندگانی خود را در نیل به هدفها واغراض گونا گون، مانند شهرت و ثروت ولذت، صرف می کنند بدون آنکه هرگز از خود بپرسندکه آیا این امور مهم و قابل اعتنا است یا نه . وچون چنین سؤالی طرح نمی کردند و در جستجوی جدی برای یافتن جواب بر نمی آمدند نمی توانستند بدانند که درست عمل می کنند یا نه، و سراسر حیات آنان در طلب مقاصد و اغراض بی فایده یا حتی مضر تلف می شد.

فیلسوف، با پیروی از روش تحقیق سقراطی، به روشن کردن عقاید ما و نظریه هائی که دربارة جهان و انسان و ارزشهای انسانی داریم اصرار می ورزد. به عقیدة وی این نوع مسائل را اشخاص خردمند و منصف و فهیم فقط به این شرط می پذیرند که بتوانند آنها را با آزمونهای بعضی که ذهن منطقی طرح می کند آزمایش و بررسی کنند. فیلسوف پیش از آنکه صرفاً دارای، مجموعة غیر منظمی از عقاید باشد، احساس می کند که این عقاید را باید مورد بازرسی و مداقّه قرار داد و در نظامی از افکار و نظریات که واجد معنی وارتباط منطقی باشد مرتب ومنظم ساخت.

کارفیلسوف چیست؟

ممکن است کسی چنین بپندارد که این نظریات و تفسیرهای ابتدائی اندیشه و تصوری کم اهمیت در بارة آنچه فلسفه مورد بحث قرار می دهد، ارائه می نماید، ولیکن این شرح و تفسیرها برای روشن ساختن موضوع فلسفه کافی نیست. چرا کسی نمی تواند تعریفی درست وصریح وروشن دراین باب عرضه کند، به گونه ای که بتوان در آغاز به وضوح فهمید که منظور فیلسوف چیست؟ اشکال این است که فلسفه با مطالعه آن بهتر روشن می شود تا با کوشش برای شرح و توصیف آن. هر چند کسانی که در طی تاریخ تفکر بشر به نام (فیلسوف) معروف شده اند همواره با علاقه مندی در حل مسائل مشکل کوشیده اند، یکی از اغراض مهم فلسفه همان طرح مسائل و مشکلات و توجه به آنها و بحث دربارة آنهاست. این که (فلسفه چیست؟) خود نیز مسأله ای است که همواره مورد بحث و اختلاف نظر فلاسفه بوده است.

از جمله آثار و علائمی که درخلقت موجودات مشاهده می شود ودلیل بردخالت نوعی قصد و عمد و تدبیر است «راه یابی» اشیاء است. هر موجودی علاوه برارگانیزم و سازمان منظم داخلی ، از یک نیروی مرموز برخوردار است که به موجب آن نیرو راه خودرا به سوی آینده می شناسد، به عبارت دیگر اشیاء و موجودات در عین اینکه به حست ساختمان مادی و جسمانی ، کورونا بینا می باشند یک نوع بینش مرموزی آنها را رهبری می کند، این بینش مرموز را درماوراء ساختمان جسمانی اشیاء باید جستجو کرد. اما اینکه ماهیت این بینش مرموز چیست و چگونه می تواند باشد؟ آیا در درون اشیاء نهفته است و یا صد در صد بیرونی است؟ ویا از قبیل کشش یک نیروی قویتر است موجودات را به سوی کمال؟ به اصطلاح فلاسفه از قبیل تحریک و تأثیر معشوق است در عاشق؟ بحث دامنه داری است . و به هر حال دلیل و مؤید وجود قدرت مدبری است که برموجودات سیطره دارد و آنها را تدبیر می نماید. این دلیل غیر از دلیل نظم است، دلیل نظم مربوط است به تشکیلات و سازمان مادی و جسمانی و به عبارت دیگر: ارگانیزم اشیاء یک دستگاه صنعتی از قبیل اتومبیل یا ساعت یا کارخانة پارچه بافی دارای سازمان است، دارای اجزاء و اعضاء تشکل است، هرجزء از اجزاء‌آن شهادت می دهد که برای کاری ساخته شده وقصد و عمدی در ساختمان آن بکار رفته است، اما اتومبیل یا ساعت یا کارخانةپارچه بافی و هر واحد صنعتی دیگر از نیروی خاص «راه یابی» بهره مند نیست، یک رابطة مرموز میان او و هدف دستگاه وجود ندارد که به طور خودکار اورا در جهت هدف خود هدایت کند، برخلاف واحدهای طبیعی  که چنین است. در اینجا باید توضیحی داده شود:

فهرست

 

 

 

عنوان                                                                                                             صفحه

مقدمه (فلسفه چیست؟).......................................................................................... 1

زندگی نامه علامه طباطبائی................................................................................... 8

(ولادت ، آثار و اعمال، وفات)................................................................................ 16

پرسش و پاسخ ها................................................................................................. 16

هدفمند بودن آفرینش جهان.................................................................................. 20

غرض خداوند سبحان از آفرینش جهان و انسان................................................. 21

خدای جهان و جهان.............................................................................................. 23

جهان آفرینش آفریدگاری دارد ............................................................................ 27

«راههای بشر بسوی خدا»..................................................................................... 27

منابع...................................................................................................................... 43

سخنی با استاد....................................................................................................... 44

دانلود پروژه بررسی فلسفه علامه طباطبایی

دانلود ادبیات و مبانی نظری کنترل موجودی در انبار

ادبیات و مبانی نظری کنترل موجودی در انبار

فرمت فایل اصلی پایان نامه word حجم فایل زیپ 66 KB تعداد کل صفحات 44 صفحه

دانلود ادبیات و مبانی نظری کنترل موجودی در انبار

دانلود ادبیات کنترل  موجودی
دانلود مبانی نظری  کنترل  موجودی
دانلود ادبیات و تاریخچه  کنترل  موجودی
مبانی نظری کنترل  موجودی
منابع و مواخذ کنترل  موجودی
جزوه آموزشی کنترل  موجودی
کنترل  موجودی
پژوهش  کارشناسی ارشد کنترل  موجودی
پژوهش  فوق لیسانس کنترل  موجودی
دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد کنترل  موجودی
دانلود پژوهش فوق لیسانس کنترل  مو
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل zip
حجم فایل 65 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44

فصل دوم:  ادبیات تحقیق    
بخش  اول : کنترل موجودی

 تئوری کنترل موجودی  11

حالت سیستم موجودی  12

هدف ازنگهداری موجودی ها  14

هزینه نگهداری موجودی  14

طبقه بندی ABC برای اقلام موجودی   17 

اصول طبقه بندی ABC    18

کاربردهای طبقه بندیABC    18

کنترل سفارشات  19

سیستمهای محتلف سفارشات    19

           ـــ سیستم مقدار سفارش ثابت   20

          ـــ سیستم دوره سفارش ثابت    21

          ـــ سیستم ظرف ذخیره   22

          ـــ سیستم بازدیدهای عینی    23 

         ـــ سیستم موجودی پایه    23

مقایسه سیستمهای مختلف سفارش   23

موجودی اطمینان   24

سطح خدمت    24

محاسبه موجودی اطمینان    25

روشهای پیش بینی تقاضا   28

          ـــ روشهای نظری    29

       ـــ روشهای آماری و محاسباتی   29

 مقدار سفارشات اقتصادی (EOQ)   32

 هزینه متوسط سالیانه   34

نقطه سفارش   36

 مقایسه و تعیین مدل مناسب برای اقلام طبقات مختلف   37

 بخش دوم : سیستم مدیریت انبار در شرکت توزیع برق قزوین

 تاریخچه شرکت توزیع نیروی  برق استان قزوین   39

 بررسی سیستم انبار شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین   40

 مواد اولیه شرکت    42

 سیستم موجودی در کنترل موجودی انبار

فهرست منابع

 

قسمتی از متن اصلی تحقیق و پژوهش

1- تئوری کنترل موجودی :

با توجه به اینکه مدلهای علمی و ساده کنترل موجودی در انبار شرکت وجود نداشته و ارتباط سازمانی بین برنامه ریزی و تدارکات و بهبود آن وجود ندارد ، موضوع تحقیق کنونی که ایجاد مدلهائی آن هم در خصوص مواد اولیه مورد نیاز شرکت می باشد را مطرح می کند .

پیش از آنکه این تحقیق آغاز شود لازم است منظور از برخورد علمی با مساله روشن شود پس تئوری عمومی کنترل موجودی را مطرح می نمائیم .

موجودی ، مقداری از کالاها یا مواد تحت کنترل موسسه هستند که برای مدتی به منظور فروش و یا مصرف در یک حالت نسبتا راکد و یا غیر تولیدی نگهداری می شوند ( الوانی و میرشفیعی ،    1378، 234)  .  بنابراین تعریف موجودی نشانه سکونی موقت بین دو فعالیت موسوم به جریانهای تدارک و تقاضا است که معمولا جریان تدارک مقدم بوده و کالاها را به صورت موجودی انباشته می کند حال آنکه جریان تقاضا موخر بوده و همان موجودی را تخلیه می کند .

در یک سازمان تولیدی ، موجودیها به صورت مواد اولیه و قطعات خریداری شده ،کالاهای نیمه ساخته و کالای ساخته شده می باشند . در شرکت توزیع موجودیها فقط به صورت مواد اولیه شبکه ها می باشند و این موجودیها نیاز به سرمایه دارند که غیر عادی نخواهد بود ، اگر در شرکتی مقدار سرمایه درگیر در موجودیها برابر 25% کل سرمایه گذاری های آن باشد .

از طرفی نگهداری موجودیها مستلزم هزینه هایی است که به واسطه استفاده از انبار و  تاسیسات ، درگیری سرمایه . بیمه و غیره ناشی می شوند . در پویش تولید ، نگهداری موجودی بواسطه تغییرات تقاضا ، نیاز به تولید مداوم ، تولید دسته ای و مواقعی که فاصله دسترسی به مواد اولیه زیاد می باشد امری ضروری است . نظارت در نگهداری سطح موجودیها در یک سطح اقتصادی به منظور کارآیی موثر پویش تولید «کنترل موجودی» نام دارد  ( حاج شیر محمدی ، 1371 ، 38 ) .

2- حالت سیستم موجودی :

 

فهرست منابع تحقیق و پژوهش

1 ـ دکتر حجی ، رسول ، “ برنامه ریزی و کنترل موجودیها “ ( جزوه درسی ) . تهران . دانشگاه صنعتی شریف

2 ـ حاج شیر محمدی ، علی ، “ برنامه ریزی و کنترل تولید و موجودیها “ . جهاد دانشگاه صنعتی اصفهان . 1371 .

3 ـ جانسون ، لیموت و مونت گومری ، داگلاس ، “ برنامه ریزی و کنترل تولید و موجودیها “ .

4 ـ اخوان نیاکی ، سید تقی . “ جزوه نظریة احتمال و کاربرد آن  “ ( جزوه درسی ) . تهران . دانشگاه صنعتی شریف . تکثیر چهارم . 1377.

5 ـ جداول استاندارد Astm ( آمریکا ) و BS ( انگلستان ) هادیهای هوائی . سال 1998 

6 ـ نبوی ، بهروز ، “ روش تحقیق در علوم اجتماعی “ . تهران : کتابخانة فروردین . 1372.

7 ـ ایران نژاد پاریزی ، مهدی ، “ روشهای تحقیق در علوم اجتماعی “  . تهران : نشر مدیران . 1378.

8 ـ عادل آذر . “ کاربرد آمار استنباطی در علوم رفتاری و دامهای آن “  . دانش مدیریت . 1371 .

9 ـ مقیمی ، محمد ، “ سازمان و مدیریت رویکردی پژوهشی “ . تهران : انتشارات ترمه . 1377 .

 

10 – Meredith , R , Jack & Turbn , Efrain ,  “ FUNDAMENTALS

OF MANAGEMENT  SCIENCE “ , Fourth  Edition

 

دانلود ادبیات و مبانی نظری کنترل موجودی در انبار