فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

دانلود اطلاعات، فناوری ارتباطات و مدیریت دانش در ایران

اطلاعات، فناوری ارتباطات و مدیریت دانش در ایران

اطلاعات، فناوری ارتباطات و مدیریت دانش در ایران

دانلود اطلاعات، فناوری ارتباطات و مدیریت دانش در ایران

اطلاعات، فناوری ارتباطات و مدیریت دانش در ایران
دسته بندی فناوری اطلاعات
فرمت فایل doc
حجم فایل 21 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46

اطلاعات، فناوری ارتباطات و مدیریت دانش در ایران


بخشهایی از متن:

در چهار سال گذشته شاهد تغییرات قابل توجهی در جامع ایران بوده‌ایم. برخی متخصصان این تحولات را ناشی از سیاست دولت در متنوع‌سازی اطلاع رسانی می‌دانند در حالیکه  دیگران بر این باورند که این تحولات زاییده شرایط بالقوه اجتماعی هستند. آنچه مسلم است این است که بدون وجود سرمایه‌گذاریهای کلان در زمینه فرا ساختارهای ارتباطات در دهه گذشته، چنین تغییراتی به این سرعت شکل نمی‌گرفت. این تحولات را می‌توان از چنین جنبه‌ مورد مطالعه قرار داد. اما به علت حجم بالای مطالب ما تنها از دو جنبه به موضوع خواهیم پرداخت. یک تأثیر برنامه توسعه ارتباطات بر این امر و دیگری شکل‌گیری نیرویی در جهت ایجاد یک روند فطری مدیریت دانش.

...

تاکید استراتژیک کنونی صنعت اطلاع رسانی و ارتباطات ایران بر حوزه‌های زیر می‌باشد:

  1.     1.      توسعه مخابرات
  2.     2.      تجدید ساختار اطلاعات و داده‌ها
  3.     3.      تحول فراساختاری شبکه‌های دیتا
  4.     4.      تحقیقات
  5.     5.      خصوصی سازی
  6.     6.      توسعه منابع انسانی
  7.     7.      حضور در عرصه‌های بین‌المللی

علاوه بر آنچه که به عنوان فعالیت اصلی شرکت مخابرات ایران انجام گرفته است پیشرفتهای دیگری نیز توسط دیگر سازمانها و غیره به وقوع پیوسته است. وزرت علوم تحقیقات و فناوری پروژه شبکه اختصاصی دانشگاهها را تا قبل از پایان سالجاری میلادی اجرا و آزمایش خواهد نمود. پروتکل استاندارد اینترنت این شبکه TCP/IP با ترکیب اینترنت / اینترانت خواهد بود. با وجود بود. با وجود اینکه کاربران این شبکه قادر به دسترسی به شبکه اینترنت خواهند بود. با این حال دانشگاههای  و مراکز تحقیقاتی می‌توانند در صورت لزوم از سرویس‌های موجود دیگر نیز استفاده کنند.و مسئولیت نگهداری از این شبکه اختصاصی بر عهده سازمان پژوهشهای علمی و فنی (IROST) می‌باشد. تمرکز IROST بر Backbone ایجاد شده توسط اداره دیتا مخابرات می‌باشد اما یک Backup ثانویه نیز جهت برطرف نمودن هر گونه نقص پیش‌بینی شده است. علاوه بر شبکه اختصاصی دانشگاهها، شبکه اختصاصی دانشگاهها، شبکه بانکی کشور در حال کاملاً مکانیزه شدن می‌‌باشد و در همین زمینه یک شبکه ایمن و جداگانه ایجاد گردیده است. این شبکه تحت مدیریت مرکز خدمات انفورماتیک بانک مرکزی ایران قرار دارد.

رادیو و تلویزیون و تولید لوازم الکتریکی

با توجه به این حقیقت که هیچگونه شبکه خصوصی رادیو تلویزیون در ایران نمی‌تواند به فعالیت بپردازد ولی بهر ترتیب تحولات چشمگیری در این زمینه رخ داده است. صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یک شبکه خبری ملی جدید به نام «شکبه خبر» راه اندازی نموده است که 24 ساعت اختبار را در زمینه‌های مختلف بر روی آنتن می‌فرستند. علاوه بر آن، به همراه سیاست اخیر دولت مبنی بر گفتگوی تمدن‌ها صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران 2 شبکه بین‌المللی راه اندازی نموده است که از طریق ماهواره قابل دسترس می‌باشند. شبکه «جام جم» که شبکه خبری است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و عربی اخبار پخش می‌‌نماید. شبکه دیگر «سحر» شبکه‌ای است که به پخش برنامه‌ برای ایرانیان ساکن آمریکایی شمالی، اروپا و آسیا می‌پردازد. با استفاده از پایگاههای موجود الکترونیکی، متخصصان ایرانی توانسته‌اند پوشش ملی و بین‌المللی رادیو و تلوزیون را افزایش دهند. در حال حاضر اکثر برنامه‌های موجود را می‌توان در سرتاسر کشور دریافت نمود. همچنین امکان اجاره کاست‌های ویدویی و فروشگاههای سمعی و بصری نیز وجود دارد.

 

دانلود اطلاعات، فناوری ارتباطات و مدیریت دانش در ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.