فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

دانلود مبانی نظری و نمونه پایان نامه روانشناسی درباره شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی MBCT

مبانی نظری و نمونه پایان نامه روانشناسی درباره شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی MBCT

مبانی نظری و نمونه پایان نامه روانشناسی درباره شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی MBCT

دانلود مبانی نظری و نمونه پایان نامه روانشناسی درباره شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی MBCT

مبانی نظری و نمونه پایان نامه روانشناسی درباره شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی MBCT
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 42 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32

مبانی نظری و نمونه پایان نامه روانشناسی درباره شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی MBCT

 

در 32  صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

 

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی MBCT

بارزترین و رایج ترین شیوه مراقبه در CBT به طور کلی «آموزش ذهن آگاهی» نامیده می شود. پژوهشگران به صورت تجربی نشان داده اند که آموزش ذهن آگاهی، در یاری دادن بیماران جهت مقابله با هیجان های دشوار، کارآمد است. به همین دلیل درمانگرانی که در جستجوی گسترش دامنه CBT جهت بهبود تنظیم هیجان هستند، علاقه خاصی به آموزش ذهن آگاهی دارند. هدف آموزش ذهن آگاهب، عبارت است از تشویق بیماران به تجربه کردن هیجان ها با سعه صدر، در همان لحظه، و بدون واکنش پذیری شدید رفتاری. امروز آموزش ذهن آگاهی به عنوان یکی از ویژگی های اصلی مقابله با تنظیم هیجان و تحمل عواطف، به طور فزاینده ای در رویکردهای برجسته رفتاری و شناختی مانند ACT (هیز و همکاران، 1999)؛ شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی یا همان MBCT (سگال، ویلیامز، و تیزدل، 2002) مورد استفاده قرار می گیرد(لی هی، تیرچ، ناپولیتانو، 2007؛ ترجمه منصوری راد، 1393).

ذهن آگاهی به معنی توجه کردن به زمان حال به شیوه ای خاص، هدف مند و خالی از قضاوت است (کابات زین[1]، 1990). ذهن آگاهی یعنی بودن در لحظه با هر آنچه اکنون هست، بدون قضاوت و بدون اظهار نظر درباره آنچه اتفاق می افتد؛ یعنی تجربه واقعیت محض بدون توضیح (سگال و همکاران، 2002). این فرآیند شامل ایجاد روش خاصی از بذل توجه به تجربیات ما است که کم و بیش با روش متداول و روزمره بذل توجه ما به زندگی خود تفاوت دارد. ذهن آگاهی، بیانگر نوعی مشاهده متمرکز، انعطاف پذیر، و لحظه به لحظه آشکار شدن جریان افکار، احساسات، و حس های جسمانی است که خود را در حیطه هوشیاری ما عرضه می کند. از دیدگاه فرد ناظر آگاه و بردبار، ما افکار را به صورت افکار، هیجان ها را به صورت هیجان، حس های جسمانی را به صورت حس های جسمانی تجربه می کنیم. در ذهن آگاهی از ما خواسته می شود تا اولاً قضاوت خود درباره این تجربیات را به حالت تعلیق در آوریم، و ثانیاً آگاهی خود را برای چندمین بار با جدیت و در عین حال به آرامی، به جریان رویدادهایی معطوف داریم که در حیطه هوشیاری ما قرار دارند (لی هی و همکاران، 2007؛ ترجمه منصوری راد، 1393).

2-4-1.           تکنیک های ذهن آگاهی

2-4-2-1.  مواجهه

اولین مطالعه ای که اثرات کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی (MBSR)( کبات زین، 1982) را مورد توصیف قرار داد، کاربرد آن در درمان بیماران مبتلا به درد مزمن بود. MBSR تا حدی مبتنی بر تمرینات سنتی مراقبه است، و غالبا شامل دوره های وسیع نشستن بدون حرکت می باشد. اگر چه یک وضعیت نسبتا آرامش یافته ای ایجاد می شود، اما عدم تحرک طولانی می تواند منجر به ایجاد درد در عضلات و مفاصل شود. در دستور العمل هایی که به مراجعان در مراقبه داده می شود، تاکید می گردد که وضعیت خود را برای رهایی از درد تغییر ندهند، بلکه در عوض مستقیماً توجه دقیقی بر حس های درد داشته باشند  و با نگرش های بدون قضاوت به این حس ها توجه کنند؛ همچنین شناخت ها، هیجانات و کنش هایی که غالباً با حس های درد همراه هستند را مورد توجه دقیق و پذیرش قرار دهند. اعتقاد بر این است که توانایی مشاهده بدون قضاوت، حس های درد و پریشانی همراه با درد را کاهش می دهد(امیدی و محمد خانی، 1387).

2-4-2-2.  تغییر شناختی

مولفین متعددی مطرح ساخته اند که تمرینات حضور ذهن می تواند باعث ایجاد تغییراتی در الگوهای فکری، یا نگرش های فرد در مورد افکارش شود. برای مثال، کبات- زین (1990و1982) توصیه می کند که مشاهده بدون قضاوت درد و افکار مرتبط با اضطراب ممکن است منجر به فهم و درک این نکته گردد که اینها «فقط افکارند» و نمایانگر حقیقت یا واقعیت نیستند، و لزوماً نباید باعث فرار یا رفتار اجتنابی شوند(امیدی و محمد خانی، 1387). لیهان (1993) نیز خاطر نشان می سازد که مشاهده افکار و احساسات و به کار گرفتن برچسب های توصیفی برای آنها، این درک و فهم را به وجود می آورد که آنها همیشه نمایانگر صحیحی از واقعیت نیستند. برای مثال احساس ترس به این معنی نیست که خطر قریب الوقوع وجود دارد، و تفکر «من مقصرم» لزوماً واقعی نیست. کریستلر و هالت (1990، 1999)، در مطالعه ای با استفاده از تکنیک های MBSR در مورد بیماران مبتلا به پورخوری مرضی، نظریه هیترتون و بومیستر (1991) در خصوص این دسته از بیماران در نظر گرفتند، در این نظریه پرخوری به عنوان فرار از آگاهی از خود مطرح شده و آموزش حضور ذهن می تواند منجر به پذیرش بدون داوری شرایط ناخوشایندی گردد که باعث می شود این بیماران از آن فرار می کنند(ویلیامز و سگال، 2002؛ ترجمه محمد خانی و همکاران، 1385).

تیزدل (1999) و تیزدل و همکاران (1995) در بحث خود از MBCT ادعا نمودند که آموزش ذهن اگاهی باعث عدم محوریت ذهن فرد نسبت به الگوهای فکری تکراری و هم چنین کاهش نشخوار فکری می گردد. این نوع تفکر خاص بیماران افسرده است (نولن-هکسما، 1991). یعنی مهارت ذهن آگاهی، بیمارانی را که سابقه افسردگی دارند، متوجه افکار افسردگی زای خود می سازد، و مجدداً افکار انها را به سایر جنبه های زمان حال، نظیر تنفس، راه رفتن همراه ذهن آگاهی یا صداهای محیطی، معطوف می سازد و از این طریق باعث کاهش نشخوار فکری می گردد. تیزدل این پدیده را «بینش فراشناختی» می نامد. تیزدل و همکاران (1995) هم چنین متذکر می شوند که مزیت عملی مهارت های ذهن آگاهی در ترغیب تغییرات شناختی این است که همیشه تمرینات حتی در دوره های بهبودی قابلیت انجام دارند. دوره هایی که افکار افسردگی زا ممکن است به ندرت رخ دهند کمتر می توان از تکنیک های سنتی شناخت درمانی نظیر چالش با افکار و تحریفات شناختی استفاده نمود.به عبارتی، دیدگاه مبتنی بر ذهن آگاهی در مورد کلیه افکار فرد می تواند کاربرد داشته باشد(ویلیامز و سگال، 2002؛ ترجمه محمد خانی و همکاران، 1385).

2-4-2-3.  اداره- خود

مولفین متعددی اظهار داشته اند که مشاهده –خود بهبود یافته ناشی از آموزش ذهن اگاهی می تواند استفاده از مهارت های مقابله ای را ارتقا بخشد. برای مثال کبات-زین (1982) مطرح می سازد که اگاهی فزون یافته از حس ای درد و پاسخ های استرس، افراد را قادر می سازد که در انواع پاسخ های مقابله ای درگیر شوند.

کریستلر و هالت (1999) ادعا می کنند که توسعه مهارت های مشاهده – خود در طی آموزش های ذهن اگاهی باعث بهبود شناخت سرنخ های سیری در پرخورها می گردد، به همین ترتیب توانایی مشاهده کشش های مربوط به پرخوری را افزایش می دهد. مارلات (1994) اثرات مشابهی را در معتادان رو به بهبود بیان می کند. تیزدل و همکاران (1995) خاطر نشان ساختند که آموزش حضور ذهن باعث آگاهی از کلیه رویداد های هیجانی و شناختی آم گونه که رخ می دهند، می گردند، به ویژه در کسانی که ممکن است نشانه های اولیه عود افسردگی را تجربه کنند. از این رو، اموزش ذهن آگاهی می تواند بازشناسی اولیه نشانه های یک مشکل را ارتقاء بخشد و کاربرد این مهارت ها به احتمال بسیار در پیشگیری از مشکل می تواند موثر باشد(ویلیامز و سگال، 2002؛ ترجمه محمد خانی و همکاران، 1385).

 


[1] Kabat – zinn, J

دانلود مبانی نظری و نمونه پایان نامه روانشناسی درباره شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی MBCT

دانلود پایان نامه بررسی HSE و اجرای آن در بندر خرمشهر

پایان نامه بررسی HSE و اجرای آن در بندر خرمشهر

پایان نامه بررسی HSE و اجرای آن در بندر خرمشهر در 52 صفحه ورد قایل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

دانلود پایان نامه بررسی HSE و اجرای آن در بندر خرمشهر

پایان نامه بررسی HSE و اجرای آن در بندر خرمشهر
 پایان نامه مدیریت
پایان نامه HSE
 مدیریت امور گمرکی
پایان نامه بررسی HSE 
پروژه  بررسی HSE و اجرای آن در بندر خرمشهر
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 189 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52

بررسی HSE و اجرای آن در بندر خرمشهر

در 52 صفحه ورد قایل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc

چکیده تحقیق

همگام با گسترش علوم و فن آوری در زمینه های گوناگون، توجه به مسائل ایمنی، بهداشت و محیط زیست در مجامع علمی و همچنین صنایع و خدمات، بیش از پیش فزونی یافته و در سالیان اخیر در کشور ایران، تحولی شگرف را تجربه می کند. سازمان بنادر و دریانوردی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و همراه با کسب موفقیت های درخشان در زمینه های عملیاتی، توجه ویژه ای به مقوله ایمنی به عنوان یکی از ارکان توسعه پایدار داشته که از جمله ثمرات آن توجه به استقرار نظام مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست(HSE) می باشد. بکارگیری ایمنی، بهداشت و مسائل زیست محیطی(HSE) در بنادر، ضامن موفقیت ارائه خدمات بندری به افراد مربوطه می باشد. از این رو در این تحقیق به تعریف HSE و نحوه بکارگیری آن در بندر خرمشهر برای کم کردن ریسک ها و خطرها، هزینه های اضافی و متقابلا افزایش سلامت کارکنان و محیط کاری بندر و افزایش کارایی و کاهش استرس ناشی از کار و تلفات پرداخته شده است.

محقق در این پژوهش به توصیف شرایط ایمن در انبارهای بندر خرمشهر و پایانه کانتینری با بکارگیری HSE پرداخته است و شرایط ایمن و نا ایمن و همچنین انواع خطرات در جنبه های مختلف را در بندر بیان کرده است.

 

فهرست مطالب

 

عنوان     صفحه

فصل اول : کلیات تحقیق       1

1-1 مقدمه           2

1-2  بیان مسئله    2

1-3  ضرورت و اهمیت تحقیق          3

1-4 سوالات تحقیق 4

1-5 اهداف تحقیق  4

1-6 روش انجام تحقیق         5

1-7 تعریف کلمات کلیدی     5

1-7-1 ایمنی در بنادر:        5

1-7-2 سیستم مدیریت ایمنی(sms):    6

1-7-3 ایمنی:       6

1-7-4 بهداشت:    6

1-7-4-1 بهداشت حرفه ای:  6

1-7-5 بندر:         7

1-7-6 کنترل:      7

1-7-7 مدیریت:    7

1-7-8 روادید       7

1-7-9 حادثه        7

1-7-10 شبه حادثه:            7

1-8-11 محیط زیست         8

1-9-12 ریسک    8

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق       9

2-1 مقدمه           10

2-2 کلیات HSE    11

2-2-1 مزایای استقرار نظام مدیریت HSE (رعایایی 1382)           12

2-2-2: لزوم یکپارچگی در HSE        12

2-3 تعاریف جزئی HSE      13

2-3-1 مفاهیم سیستم های مدیریت ایمنی           13

2-3-2 ساختارهای سیستم های مدیریت:            14

2-3-3 عناصر سیستم مدیریت ایمنی بنادر:        14

2-3-4 علل حادثه را می توان در سه دسته جای داد:         16

2-3-5 سنجش عملکرد(Measuring Performance):    17

2-3-6 ممیزی و بازنگری(Audit & Review): 18

2-4 سیستم های مدیریت ایمنی بندر تجاری کشور:           18

2-4-1 عملیات بندری به طور کلی به سه دسته تقسیم بندی می شود:  19

2-5 موارد راهنما به منظور ارزیابی عملکرد ایمنی و بهداشت (سلامت)         19

2-6 موارد ایمنی در بنادر:    20

2-7: پیشینه تحقیق 21

فصل سوم : روش های انجام تحقیق      23

3-1 مقدمه           24

3-2 تعریف تحقیق 24

3-3 تقسیم بندی تحقیق         25

3-4 روش انجام تحقیق         28

3-5 روش جمع آوری اطلاعات          28

3-6 محدودیت های تحقیق    28

فصل چهارم : پاسخ به سوالات تحقیق   29

4-1 مقدمه           30

4-2 پاسخ به سوالات تحقیق  30

4-2-1 سوال اول :             30

4-2-2 سوال دوم:  40

4-2-3 سوال سوم:  41

4-2-4 سوال چهارم:           45

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات   47

5-1 مقدمه           48

5-2 نتیجه گیری کلی          48

5-3 پیشنهادات      49

( منــــابع   و   مــــآخذ )       51

 

دانلود پایان نامه بررسی HSE و اجرای آن در بندر خرمشهر

دانلود پایان نامه بررسی نقش مدیریت عملکرد در افزایش کارایی کارکنان

پایان نامه بررسی نقش مدیریت عملکرد در افزایش کارایی کارکنان

پایان نامه بررسی نقش مدیریت عملکرد در افزایش کارایی کارکنان

دانلود پایان نامه بررسی نقش مدیریت عملکرد در افزایش کارایی کارکنان

دانلود پایان نامه بررسی نقش مدیریت عملکرد در افزایش کارایی کارکنان
بررسی نقش مدیریت عملکرد در افزایش کارایی کارکنان
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود کتاب
دانلود نمونه سوالات
دانلود گزارش کارآموزی
دانلود طرح توجیهی
کار در
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 335 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 53

پایان نامه بررسی نقش مدیریت عملکرد در افزایش کارایی کارکنان

چکیده تحقیق

این تحقیق در 5  فصل تنظیم شده است. فصل اول طرح تحقیق : که شامل موضوع , اهمیت و فایده تحقیق , علت و هدف تحقیق , طرح مسئله , فرضیه ها , تعریف واژه ها , روش تحقیق , موانع و محدودیت های تحقیق می باشد. فصل دوم مروری بر ادبیات موضوع یا پیشینه تحقیق  : که در این فصل با استفاده از منابع موجود , سابقه بحث به صورت منظم و بر اساس مسیر تکاملی تاریخی آن ارائه می شود که ممکن است شامل تعاریف برخی مفاهیم , نظریات , مدل ها و تاریخچه می باشد . فصل سوم انتخاب حجم نمونه با توجه به ویژگی های جامعه آماری می باشد. فصل چهارم شامل تجزیه و تحلیل اطلاعات بر اساس اطلاعات جمع آوری شده و فرضیه ها و یافته های تحقیق می باشد. فصل پنجم خلاصه و نتیجه گیری تحقیق می باشد که در این فصل اقدام به نظریه پردازی می شود. نتایج حاصل از این تحقیق نشان دهنده ی این واقعیت است که امروزه مدیریت عملکرد تبدیل به ابزارهایی استراتژیک برای پیشبرد اهداف و ایجاد مزیت رقابتی و بالا بردن کارایی کارکنان در سازمان، نقش بسزایی را ایفا می کنند. در پایان هم پیوست ها، منابع و مأخذ و پرسشنامه تحقیق آورده شده است.

 

 

فهرست مطالب

 

عنوان                             صفحه

فصل اول : کلیات تحقیق       1

1-1 مقدمه           2

1-2 بیان مسأله      3

1-3  ضرورت و اهمیت تحقیق          4

1-4  اهداف تحقیق 5

1-5  فرضیات تحقیق          5

1-6  سوالات تحقیق            5

1-7  روش انجام تحقیق        6

1-8  محدودیت های تحقیق   6

1-9  واژگان کلیدی 6

1-9-1 مدیریت     6

1-9-2 کارایی       6

1-9-3 مدیریت عملکرد       7

1-9-4 کارکنان     7

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق       8

2-1 مقدمه           9

2-2 تعریف مدیریت           10

2-3 نظریه نقش های مدیریتی            10

2-4 سطوح مختلف مدیریت   11

2-5 مفهوم کارایی  14

2-6 تعریف کارایی 14

2-7  رابطه کارآیی با بهره ‌وری و اثربخشی       15

2-8  عوامل مؤثر در کارآیی 16

2-9 تعریف مدیریت عملکرد  17

2-10  اهمیت مدیریت عملکرد           18

2-11 اصول مدیریت عملکرد 19

2-12 عوامل مؤثردر توفیق مدیریت عملکرد       19

2-13  فرایند مدیریت عملکرد            20

2-14 مزایای مدیریت عملکرد            22

2-15 معایب مدیریت عملکرد 23

2-16  پیشینه تحقیق           24

2-17  اهمیت پیشینه در تحقیقات        25

فصل سوم : روش های انجام تحقیق      27

3-1 مقدمه           28

3-2 روش انجام تحقیق         28

3-3 جامعه آماری  29

3-4  نحوه ی تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری          29

3-5  روش گردآوری اطلاعات           29

3-6  ابزار گردآوری اطلاعات           30

3-7  روایی و پایایی ابزار جمع آوری داده ها      30

3-7- 1 روایی      30

3-7-2 پایایی        31

3-7-2-1 ضریب آلفای کرونباخ         32

3-7-2-2 ضریب پایایی تنصیف         32

3-8  روش تجزیه و تحلیل دادها         33

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل اطلاعات 34

4-1 مقدمه           35

4-2 تجزیه و تحلیل داده ها    35

4-3  تحلیل های توصیفی     36

4-3-1  جدول و نمودارمربوط به جنسیت پاسخ دهندگان     36

4-3-2 جدول و نمودارمربوط به سن پاسخ دهندگان           37

4-3-3 جدول و نمودارمربوط به سابقه خدمت پاسخ دهندگان            38

4-3-4  نمودارمربوط به سطح تحصیلات پاسخ دهندگان     39

4-4  تجزیه و تحلیل استنباطی           40

4-5  آزمون فرضیه ها        41

4-5-1  آزمون فرضیه اول   41

4-5-2  آزمون فرضیه دوم    42

4-5-3  آزمون فرضیه سوم   43

4-6  خلاصه فصل چهارم    44

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات   46

5-1  مقدمه          47

5-2  نتیجه گیری   48

5-2-1  نتیجه گیری از فرضیه اول     48

5-2-2  نتیجه گیری از فرضیه دوم     48

5-2-3  نتیجه گیری از فرضیه سوم     49

5-3  نتیجه گیری کلی         49

5-4  راهکار ها و پیشنهادات 49

( منــــابع و مــــأخذ )           51

پرسشنامه 53

 

دانلود پایان نامه بررسی نقش مدیریت عملکرد در افزایش کارایی کارکنان