فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

دانلود درک وبیان هنرمعماری 20 ص

دانلود درک وبیان هنرمعماری 20 ص تحقیق درک وبیان هنرمعماری 20 ص مقاله درک وبیان هنرمعماری 20 ص درک وبیان هنرمعماری 20 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
دانلود درک وبیان هنرمعماری 20 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 21 صفحه

درک وبیان هنرمعماری موجودیت تاریخی ایران سبب شده که این خطه از زمین؛ یادگارهای با ارزشی از دوره های مختلف تاریخی در دل خود داشته باشد.
وجود بیش از یک میلیون اثر تاریخی و باستانی در این کشور؛ گواه غیر قابل انکاری برای شایستگی عنوان « ایران موزه همیشه زنده دنیا»است.
در ایران بیش از هفتاد هزار تپه باستانی، بیش از یک میلیون و دویست هزار اثر تاریخی و معماری و هزاران یادگار دوران های دوردست وجود دارد که برخی از آن ها در زمره برترین های جهان جای گرفته اند.
از میان مکان هایی که یونسکو در جهان آن ها را به عنوان «میراث تمدن جهانی» به رسمیت شناخته و ثبت کرده است؛ چندین اثر در ایران قرارگرفته است.
مسجدهای قدیمی با ارزش معماری فوق العاده، کاخ های تاریخی با معماری بی نظیر، آتشکده های باستانی، باغ های باشکوه، کاروان سراهای تاریخی، عمارت های قدیمی با معماری خاص کویر با بادگیرهای منحصربه فرد، معماری کوهستانی و ساحلی، پل های تاریخی با ساختی کم نظیر همراه با دیدنی ترین و کهن ترین بازارهای شرق؛ تنها قسمتی از جاذبه های تاریخی کشور جمهوری اسلامی ایران هستند که در کنار سایر دیدنی ها؛ مجموعه ی ارزشمند و کم نظیری را با عنوان« جاذبه های تاریخی و معمای ایران» فراهم آورده اند.
هنر معماری در کشورهایی که صاحب تاریخ و فرهنگ باستانی هستند، از مهم‌ترین پایه‌های تمدن دیرینه‌ی آن ها است و سرزمین ایران نیز با پیشینه‌ی مدنیت چندین هزار ساله‌ی خود، دارای شاهکارهای معماری کم نظیری است.
شاید این علاقه و توجه، سبب تداوم همیشگی این هنر شده است: از تالارها، ایوان‌های ستون‌دار تخت جمشید تا قصرهای صفوی در اصفهان تا خانه‌های روستایی، گنبدهایی که بر چهار قوس بنا شده، صحن چهار ایوانی، حیاط داخلی و حوض آن، همه‌ی این‌ها از ویژگی‌های معماری اصیل ایرانی است که در طول تاریخ معماری ایران پیوسته تداوم خود را حفظ کرده است.
یکی از کهن‌ترین نمونه‌ها از میان بناهای شناخته شده‌ی باستانی ایران، معبد یا زیگورات چغارنبیل در 30 کیلومتری جنوب خاوری شهر باستانی شوش است.
قدمت این اثر تاریخی به سال 1250 پیش از میلاد باز می‌گردد.
به طور کلی معماری این پرستش‌گاه عظیم جهان، بهترین نمونه‌ی هنر معماری بر بنیاد طاق قوسی را در دنیای باستان نشان می‌دهد.
هم‌چنین طرز ساخت این معبد با دیگر معابد بین‌النهرین تفاوت کلی دارد، و آن ساخت طبقات این زیگورات است که هر کدام به طور مستقل و از زمین تا بالا ساخته شده‌اند، یعنی مانند زیگورات‌های بین‌النهرین، هر طبقه بر روی طبقه‌ی دیگر ساخته نشده، بلکه مستقل برپا شده است.
برخی از باستان‌شناسان به استناد پایه‌های چندی که در تپه‌ی موسیان، در حدود 150 کیلومتری شمال باختر شوش پیدا شد، عقیده دارند که «ستون» از شش هزار سال پیش در معماری ایران شناخته بوده است، ولی مهم‌ترین بنایی که تاکنون در ایران شناخته شده و تالارهای بزرگ آن ستون‌دار بوده، دژ حسنلو واقع در جنوب دریاچه ارومیه در نزدیک شهر نقده است.
هم‌ چنان که معبد ایلامی در هزاره‌ی دوم پیش از میلاد، نموداری از چگونگی یک بنای مهم است.
دژ حسنلو هم بنای استواری بوده است از تالارها و اتاق‌ها و دهلیزها و حیاط و ستون و جزرها، منطبق بر اصول معماری با سنگ، گچ و آجر و خشت که د


دانلود درک رفتار سازه ها 18 ص

دانلود درک رفتار سازه ها 18 ص تحقیق درک رفتار سازه ها 18 ص مقاله درک رفتار سازه ها 18 ص درک رفتار سازه ها 18 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 815 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
دانلود درک رفتار سازه ها 18 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 14 صفحه

شبکه وسیع سازه ای از فضاهای ازاد بدون ستون تامین گردید سازه نمایان و اشکار این ساختمان کاملا" با نظریات کارفرما برای یک حضور بصری قوی ، گرایش به فن اوری جدید را مورد تاکید قرار می دهد 0 طراح با ایجاد سازه ای که با تاکید بسیار بیان کننده عملکرد سازه ای طرح در بخش خارجی ساختمان می باشد، در تضاد با فضای خشک و بی روح اطراف ، وجود چنین مرکز تحقیقاتی را در اطراف پرینستون به خوبی مشخص می کند ، بدین ترتیب به نیاز کارفرما پاسخ داده است0 ( بروکز و گرچ،1990) ( تصاویر 2-3تا5-3) 0 ایده ای اصلی طرح استفاده از یک ستون فقرات مرکزی به عرض 5/29 فوت (9متر) و ایجاد مجموعه ای از سازه های 000 شکل با نمای شیشه ای می باشد0 سیستم های تاسیساتی ساختمان به طور مستقیم مرکزی ساختمان و قابهای معلقی که از سازه اصلی ساختمان اویزان هستند، قرار گرفته اند0 دو طرف این ستون فقرات ارتباط مرکزی ساختمان را تامین می کند دو فضای بزرگ یک طبقه به ابعاد 74*236 فوت (5/22*72متر) قرار گرفته اند که برای انجام تحقیقات مورد نظر به کار می روند برای ایجاد انعطاف پذیری لازم در بخشهای تحقیقاتی از یک سازه کابلی خاص ( با اعضای کششی فولادی باریک ویژه ) با زیبایی های بصری که دهانه های سقف را می پوشاند و فضاهای وسیع و عریضی را در بین ستونها فراهم می کند ، استفاده شده است در سازه اصلی یک قاب فولادی مستطیل شکل به عرض 6/24 فوت ( 5/7متر ) که به عنوان پایه ای برای تیر 000 شکل لوله ای بلند به طول 49 فوت (15متر) عمل می کند، استفاده شدده است 0 این سیستم تکیه گاه عمودی اصلی برای کل ساختمان می باشد0 اصلی سطح پل یک تیر فولادی جعبه ای با مقطع شش ضلعی است که به کابل های مهاری متصل شده است0 سطح پل که دارای سه خط ماشین رو در هر طرف می باشد در طرفین این تیر اصلی می باشد به صورت طره ای اجرا شده است( فرامپتون و دیگران ،1993) در 8-11 : ترمینال حج ؛ نمودار مسیر بارگذاری روی دو مدل قابهای چهار ستونی و دو ستونی در طول لبه کناری در برابر رانش های داخلی چادرها مقاومت می نمایند .
دبرکهای داخلی منفرد هستند زیرا رانش های داخلی به وسیله چادرها در تمامی جهات متعادل شده اند .
در حقیقت مجموعه طراحی شده به وسیله بهنیش برای المپیک شامل استادیوم ، یک سالن ورزشی ( با ظرفیت 1400 نفر برای ژیمناستیک ، هندبال ، بسکتبال و دیگر فعالیتهای داخلی سالن) و یک سالن شنا ( با ظرفیت 8000نفر برای شنا و شیرجه ) است 0 تمامی این فعالیتها در زیرزمین قرار داده شده است0 فعالیتهای خدماتی و پشتیبانی در زیر زمین و در زیر جایگاهها قرار گرفته اند0 سقف های کابلی یک بخش مرکزی برای مسابقات و یک فضای وسیع برای سایبان در محوطه را فراهم می سازد 0 با مساحت 800 800فوت مربع ( 74000متر مربع ) ، یکی از بزرگترین سازه های کشتی در جهان در زمان ساخت خود به شمار می اید 0 طراحی و اجرای این سقف ، پیشرفت مهم و قابل توجهی در توسعه و گسترش سازه های کششی که برای اولین بار در کتاب فرای اوتو مطرح گردیده بود ، محسوب می شد(اوتو ، 1954)0 این ساختمان دارای سازه ای با کابل پیش تنیده است که خصوصیات کابلهای مضاعف برای مقاومت در برابر ن


دانلود دردوره گوتیک معماری و فضای عمومی 15 ص

دانلود دردوره گوتیک معماری و فضای عمومی 15 ص تحقیق دردوره گوتیک معماری و فضای عمومی 15 ص مقاله دردوره گوتیک معماری و فضای عمومی 15 ص دردوره گوتیک معماری و فضای عمومی 15 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 15 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
دانلود دردوره گوتیک  معماری و فضای عمومی 15 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 18 صفحه

دردوره گوتیک معماری و فضای عمومی در تمامی دوره گوتیک در قرون میانه، زمانی که معماری در فرانسه و انگلیس با بنا ساختن کلیساهای اعظم غول پیکر با فضای داخلی فوق العاده که نمایانگر یکی از نقاط اوج نبوغ معماری اروپایی است، تحت غلبه اجرای معماری در عظیم ترین مقیاسهای تاریخ غرب بود، معماری ایتالیایی امری بی اهمیت و نسبتاً کوچک محسوب می شد.
هرچند معماری گوتیک در ایتالیا وجود داشت اما به نظر می رسد وسعت میدان دید، نبوغ و ابهت معماری دولتشهرها از آن فراتر رفت.
دوره رنسانس توسعه یک معماری جدید را از قرن پانزدهم تا قرن شانزدهم تجربه کرد که اولین نمونه معماری مدرن بود.
زمانی که ما به ساختمانهای دوره رنسانس نگاه می کنیم در نظرمان آشنا هستند تقریباً چنان که گویا آنها یکصد سال پیش ساخته شده اند.
زبان معماری که بوسیله معماران رنسانس ایتالیا ابداع شد تبدیل به زبان معماری غالب دنیای جدید شد که تنها با ظهور معماری مدرن در قرن بیستم کنار گذاشته شد معماران دوره رنسانس معماری خود را تا حدودی در نتیجه علاقه احیا شده خود نسبت به ویرانه های روم و یونان، از طریق بازیابی متون کلاسیک درباره معماری و به خصوص ده کتاب نویسنده رومی، ویتروویوس که درباره معماری نگاشته شده بود اخذ کردند.
آنان همچنین اشکال جدید و زبان دیداری جدیدی ابداع کردند که از دوره کلاسیک منشعب نشده بود.
بتدریج معماران، اومانیستها و نقاشان دوره رنسانس (معماری در رنسانس به عنوان یک هنر کامل و فراگیر تلقی می شد) اندیشه ای جدید درباره فضای عمومی ابداع کرد که در آن جامعه احساس افتخار و ارجمندی کند و جامعه در مقیاسی که تمام شهر را در بر می گیرد تنظیم و ترتیب یابد در دوره رنسانس معماری به عنوان هنر عالی در نظر گرفته می شد.
نظریه پردازان بر این باور بودند که طراحی معماری مانند همه هنرها از تجربه انسانی بر می خیزد اما معماری همچنین نمایانگر عالیترین دستاوردهای هنری ممکن برای بشریت بود.
اما معماری چنان که امروز تلقی می شود یک حرفه تخصصی تلقی نمی شد.
طراحی معماری بوسیله معماران حرفه ای، نقاشان، مجسمه سازان (از قبیل میشل آنجلو)، اومانیستها، بنایان و افراد آماتور ساده با صرف زمان و هزینه بسیار انجام می شد هنر طبق چیزی که در نهایت از کتابهای ویتروویوس درباره معماری اخذ شده بود مبتنی بر هفت اصل بود.
مهمترین اصل در این میان تقارن بود و این به آن معنا بود که بخشهای مختلف بایستی از نظر هندسی متعادل باشند.
در اولین نمونه های معماری رنسانس نوعی شیدایی برای نظم و تقارن وجود دارد.
علاوه بر این بخشهای مختلف یک کلیت معماری باید مطابق و هماهنگ با یکدیگر باشند که در نظریه معماری به این موضوع حالت و مزاج بنا گفته می شد.
با این حال با توسعه معماری، طراحان شروع به طغیان علیه سخت گیریهای نظریه ویتروویوسی کردند.
در دهه 1530 به خصوص در کارهای میشل آنجلو، معماران شروع به رفتاری دیوانه وار درباره عدم تقارن و استفاده از مخلوطی به شدت نامنظم از عناصر معماری کردند.
این شیوه طغیانگر معماری با نام معماری صاحب سبک و براساس پدیده ای مشابه در نقاشی رنسانس نامگذاری شد برونلسکی به طور معمول ابداع شیوه منحصر به فرد ایتالیایی در معماری رنسانس به فیلیپو برونلسکی (137


دانلود درباره هنر نقاشی قاجار 11 ص

دانلود درباره هنر نقاشی قاجار 11 ص تحقیق درباره هنر نقاشی قاجار 11 ص مقاله درباره هنر نقاشی قاجار 11 ص درباره هنر نقاشی قاجار 11 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 18 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
دانلود درباره هنر نقاشی قاجار 11 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 11 صفحه

درباره هنر نقاشی قاجار شاهرخ مسکوب سابقه نقاشی قاجار به دوره های پیشتر یعنی به آخرهای صفویه و مخصوصاً دوران زندیه می رسد.
در دوره سلسله صفوی و در زمان شاه عباس اول (قرن 17-16 میلادی) رابطه ایران با اروپا توسعه زیادی می یابد.
در داخل، ایران از یک دوره ثبات طولانی، حکومت مرکزی با قدرت و رونق اقتصادی برخوردار است.
شاه عباس در شمال شرقی دشمنی اُزبک ها را از بین برده و آنها را سرکوب کرده بود.
در مغرب ایران هم با ترکان عثمانی به نوعی صلح مسلّح رسیده بود که خیال او را از مرزهای غربی کشور آسوده می داشت.
مجموعه این عوامل به دستگاه دولت وقت اجازه می داد که تمام کوشش خود را صرف آبادانی، ساختن کشور و رونق اقتصادی کند.
امپراطوری عثمانی در مشرق با ایران و در مغرب با جمهوری ونیز و کشورهای اروپائی برخورد و کشمکش های طولانی داشت.
درنتیجه هم به علت های اقتصادی و هم به علت های نظامی (درمقابله با امپراطوری عثمانی) ایران و کشورهای اروپائی علاقمند به توسعه روابط با یکدیگر بودند.
مخصوصاً باید یادآوری کرد که درآن موقع کشورهائی مثل هلند، پرتقال، انگلستان و .
.
.
به دلایل اقتصادی و فرهنگی شروع به خروج از اروپا، توجه به مشرق و دست اندازی به کشورهای آسیائی کرده بودند.
درقرن 17 روابط ایران با اروپا به حدی رسید که تا آن زمان به کلی برای دوطرف بی سابقه بود.
این روابط متنوع، همه جانبه و از جمله هنری و فرهنگی هم بود.
درکنار نقاشی سنتی ایران یعنی مینیاتور که در حال شکفتگی و کمال بود، نقاشی دیواری (دیوارنگاره) هم به دربار راه یافت.
زندگی پُرشکوه و با تجمل درباری خواستار تزیین قصرهای گوناگونی بود که در اصفهان و قزوین و شهرهای دیگر ساخته می شد.
مینیاتور بیشتر در خدمت تزیین کتاب بود و با خصوصیاتی که داشت به کار آراستن کاخ ها نمی آمد.
برای این منطور نقاشی اروپائی سرمشق و نمونه خوبی بود.
کاخ چهل ستون تحت تأثیر نقاشی اروپا (رنسانس متأخر) و اکثراً بدست نقاشان همان سرزمین نقاشی شد.
صحنه ها، مجالسِ پذیرائی و بزم شاهانه، ورود سفیران، جنگ، رقص و باده گساری و جز اینها بود.
گذشته از کاخ های شاهی مثل عالی قاپو، هشت بهشت و غیره و خانه های بزرگان و اشراف که دیوار ها و سقف آنها با تصویر یا نقش پرندگان و گل و بته تزیین می شد، درهمین دوره کلیساهای جلفا، شهر کوچک ارمنی نشین در کنار پایتخت (اصفهان) هم بوسیله نقاشان مسیحی تصویر می شد.
طبعاً در اینجا نقش ها معمولاً نمودار صحنه های زندگی مسیح و داستان ها و وقایع کتاب مقدس بود.
در این دوره نقاشان هلندی در اصفهان مدرسه نقاشی دائر کرده بودند و هنر خود و شگردهای آنرا به شاگردان ایرانی می آموختند.
از طرف دیگر می دانیم که محمد زمان نامی در دوران پادشاهی شاه عباس دوم با تقلید از نقاشان ایتالیائی آثار بدیع و ارزشمندی به وجود آورد.
نقاشی این دوره به نوعی تعادل در پیوند میان نقاشی سنتی ایران و نقاشی اروپائی می رسد.
استنباط نقاش ایرانی از "فرم" و دید او از عالم خارج با شیوه های تجسمی اروپائی جور می شود.
ولی در هرحال ورود شیوه اروپائی و تأثیر آن به اندازه ای است که علی قلی بیک از اهالی ارومیه و معروف ترین نقاش


دانلود در و پنجره ساختمان 20 ص

دانلود در و پنجره ساختمان 20 ص تحقیق در و پنجره ساختمان 20 ص مقاله در و پنجره ساختمان 20 ص در و پنجره ساختمان 20 ص
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل zip
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
دانلود در و پنجره ساختمان 20 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 4558

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 19 صفحه

نام استاد: سرکار خانم سیمین لطفی موضوع :در و پنجره گردآورندگان : ندا روحانی ، منصوره دایی ،تکتم شریف ،مهسا میرزایی زمستان 83 در: به طور کلی از ساختمان گفته می شود که با بازو و بسته شدن فضاهای داخلی و خارجی رابه هم مربوط می نامید .
ودر بعضی از مولرد نیز عبور نور و تبادل هوا را ممکن یا نا ممکن می نماید.
وظیفه اولیه در ایجاد امکان دسترسی است و از جمله مقاومت و پایداری – حفظ حریم خصوصی و ایمنی – عایق حرارتی و صوتی – حفظ محیط از باد و باران .
قسمتهای مختلف در عبارتند از : لنکه در: قسمتی که درون چهار چوب قرار می گیرد .
قاب : همان چهار چوب در .
آستانه : قسمت پتیینی قاب در.
کتیبه : قسمتی از در یا پنجره که در قسمت بالایی در مانند شکل مقابل قرار می گیرد و ممکن است بازشو ثابت باشد .
وادار : تقسیم کننده لنگه در به دو یا چند قسمت .
بائو : واردار عمودی طرفین در یا پنجره که قفل و لولا نیز به آن متصل و یا درون آن قرار می گیرد را بائو می گویند.
قیدهای فوقانی و تحتانی : وادارهای بالا وپایین .
تنکه : قسمت صفحه مانندی از در که مابین دو وادار قرار گیرد را تنکه گویند.
پاخور : یال پایینی لنگه در که معمولاً پهنتر از یالهای جانبی بوده و به منظور جلوگیری از صدمه دیدن در از ضربه پیش بینی می شود .
شیشه خور : قسمتی از یالهای درکه شیشه را بر روی آن تکیه می دهند .
دماغه : قسمتی از لنگه در که روی نمای قاب قرار می گیرد .
زهوار : قسمتی از در که به منظور زینت یا درز گیری و یا سهولت نصب شیشه بر روی در یا پنجره نصب می گردد.
یراق : قسمتی از لوازم در است که به منظور باز وبسته شدن و قفل کردن در مانند لولا ،دستگیره ،….
.
به کار می رود؟
انواع در : برحسب شرایط زیر دارای انواع مختلفی هستند.
محل قرارگیری : درها از نظر محل قرار گیری به دو دسته کلی درهای خارجی و درهای داخلی تقسیم می گردند.
تعداد لنگه : یک لنگه،دو لنگه 3- جهت بازشو : مانند درهای یک لنگه از نظر محل قرار گیری لولا به درهای راست که با دست راست به سمت خارج باز می شود ودرهای چپ که با دست چپ به سمت خارج باز می شوند .
معمولاً بازشوها به طرف داخل است و جزء محل های که از 20 نفر بیشتر جمعیت داشته باشد .
که در این صورت به سمت خارج باز می شود .
مصالح مورد استفاده در درها : درهای چوبی : معمولاً برای فضاهای داخلی درهای فولادی : به عنوان درهای خارجی درهای آلومینیومی : با توجه به مقاومتی که در برابر رطوبت دارند برای فضاهای مرطوب استفاده می شوند .
درهای شیشه ای : این نوع درها که از شیشه های ضخیم و آبدیده ساخته شده اند معمولاً در فضاهای تجاری و اداری و در مکانهایی که حفظ محرمیت داخلی مورد نظر نباشد پیش بینی می شوند .
درهای پلاستیکی : این نوع مصالح که به تازگی وارد صنعت ساختمان شود است به سرعت جای مصالح مختلف را پر می کند درهای ساخته شده از مقاطع pvc مخصوصاً در مکانهای مرطوب پیشنهاد می شود .
انواع دیگر درها عبارتند از : درهای با لولای کنار : درها با لولا های محوری ـدرها با لولای دورانه .
درهای کشویی : اغلب به منظور جلوگیری از به هدر رفتن فضاها