فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

دانلود پژوهش در مورد اتومبیل و توضیح قسمتهای مختلف آن (ایران خودرو)

پژوهش در مورد اتومبیل و توضیح قسمتهای مختلف آن (ایران خودرو)

پژوهش در مورد اتومبیل و توضیح قسمتهای مختلف آن (ایران خودرو)در 155 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود پژوهش در مورد اتومبیل و توضیح قسمتهای مختلف آن (ایران خودرو)

پژوهش در مورد اتومبیل و توضیح قسمتهای مختلف آن (ایران خودرو)
مقاله در مورد اتومبیل و توضیح قسمتهای مختلف آن (ایران خودرو)
پروژه در مورد اتومبیل و توضیح قسمتهای مختلف آن (ایران خودرو)
تحقیق در مورد اتومبیل و توضیح قسمتهای مختلف آن (ایران خودرو)
دانلود پایان نامه در مورد اتومبیل و توضیح قسمتهای مختلف آن (ایران خودرو)
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 129 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 155

پژوهش در مورد اتومبیل و توضیح قسمتهای مختلف آن (ایران خودرو)در 155 صفحه ورد قابل ویرایش 

کنترل کالای وردی: قطعات ورودی شامل مواد خام (نظیر بلوکه سیلندر). کالای نیمه ساخته، کالای تمام شده(نظیر میل لنگ) می‎باشد. قطعات ورودی بر اساس- استانداردهای ایملز و بنز و ***  مورد کنترل قرار می گیرند. قطعات ورودی براساس جدول *** دو مرحله ای *** نمونه گیری بعمل می‎آید. و مشخصه های لازم در نمونه گرفته شده مورد بررسی قرار می گیرند. و در مورد تائید یا عدم تائید آن تصمیم گیری بعمل می‎آید. تجهیزات و ابزار موجود در بخش کنترل کالای ورودی به منظور انجام کنترل کیفیت کالای ورودی عبارتند از:

1-   دستگاه تعیین کننده سنتربودن قطعات

2-   سختی سنج راکول

3-   ترازوی دقیق  با دقت 1*500

4-   دستگاه الاستیکومتر ** (اندازه گیری بار فنرداری)

5-   دستگاه اندازه گیری رینگ و پیستون

6-   دستگاه ساعت پایه دار در عمودی

7-   ابزار دقیق از قبیل میکرومتر، کولیس، گیج (برونرو) و غیره

8-   ابزار جنبی کنترل از قبیل دستگاه گیره و غیره

9- برای هر یک از قطعات ورودی جیگ و فیکسچر (قید و بست) یا به عبارت دیگر شابلون (برونرو) وجود دارد تا *** گرفته شده از نظر ابعاد خطی و غیر خطی با آنها کنترل گردند و برای بعضی مشخصه، قطعه نمونه با خریداری شده از منابع داخل که از نظر تاثیر در کیفیت موتور از حساسیت زیادی برخوردارند صد درصد کنترل می گردند.

قابل ذکر است که در مورد کنترل قطعات ورودی از امکانات اطاق اندازه گیری و آزمایشگاه شیمی و متالوژی استفاده بعمل می‎آید که بعدا در اینمورد توضیح خواهیم داد.

-         کنترل کیفیت حین تولید:

در رابطه با سیستم کنترل کیفیت حین تولید، هم ایستگاههای بازرسی بین مراحل تولید وجود دارد و هم پروسس و ماشین آلات تولیدی با استفاده از نمودارهای آماری تحت کنترل می باشند.

- در ارتباط با کنترل پروسس و ماشین آلات برای هر عمل براده برداری، مته کاری، سوراخکاری و فرزکاری در خطوط زنجیره ای نمودار کنترلی وجود دارد که هر ساعت یک بار اپراتور کنترل، یک نمونه از قطعه تولیدی برداشته و از نظر مشخصاتی که در نقشه قطعه مشخص شده تحت کنترل قرار می‎گیرد و این کنترلها با استفاده از کولیس، ابزار دقیق و گیج (برو، نرو) انجام می‎شود. در نقشه مربوط به مشخصات مورد کنترل (به همراه نمودار می‎باشد) وسائل لازم جهت اندازه گیری تعیین شده است بعضی از مشخصه های مورد کنترل بطور دقیق در محدوده تلرانس مشخص شده روی نمودار علامت گذاری می‎شود و بعضی مشخصات که با گیج (برو، نرو) مقایسه می گردند در مقابل حروف *** و **** علام ضربدر گذاشته می‎شود و این نمودارهای کنترل پروسس و ماشین آلات در کلیه براده برداری برای تمام دستگاهها وجود دارد. که این امر مطابق با استانداردهای بین المللی در جهت کنترل پروسه براده برداری و تراشکاری می‎باشد.

- ایستگاههای بازرسی براساس اهمیت مشخصات مورد کنترل تعیین گردیده است بعضی از مشخصات از قبیل ترک داشتن قطعه، لنگی گری و اندازه های حساس نظیر قطر سیلندر صد درصد کنترل می گردند مثلا در مورد ترک یا تخلخل در قطعات شاتون، سرسیلندر- سیلندر  میل سوپاپ صد در صد با دستگاه ترک یاب کنترل می‎شوند (این دستگاه با استفاده از ایجاد قطب های مغناطیسی درطرفین ترک و پاشیدن مایع دارای ذرات مغناطیسی روی قطعه و ایجاد جریان برق در دو سر قطعه، باعث مغناطیسی شدن قطعه گردیده و روی قطعه هر کجا شکاف باشد نفوذ می نماید. ذرات مغناطیس بصورت فلورانس است و با نور مادون بنفش کاملاً برجسته می‎شود و ترک ای تخلخل در قطعه مشخص می گردد و پس از عملیات ترک یابی یا تخلخل یا بی قطعه از داخل بوبین عبور داده می‎شود تا خاصیت مغناطیسی آن بر طرف گردد. در هر ایستگاه بازرسی تمام عملیاتی که در ماقبل آن ایستگاه روی قطعه صورت پذیرفته مورد کنترل واقع می‎شود در ایستگاههای بین مراحل تولید ده درصد قطعات بعنوان نمونه انتخاب و مورد کنترل قرار می گیرند.

- در انتهای کلیه خطوط تولید با استفاده از دستگاههای نیوماتیکی و هیدرولیکی قطعات بازرسی صد در صد می‎شوند و قطعات سالم و ضایع *** را از یکدیگر مجزا می نمایند فرم خاصی در انتخای هر خط وجود دارد که آمار ضایعات و دوباره کاریها را در آن منعکس می نمایند در قسمت ماشین شاپ و خط دنده تراشی نیز به همین صورت اقدام می گردد.

بعنوان مثال در ارتباط با کنترل صد در صد در انتهای خطوط تولید، در انتهای شاتون علاوه بر کنترل صد در صد ابعاد خطی از نظر وزن نیز چک گردیده و مطابق تلورانسهای وزنی تعیین شده دسته بندی می‎شوند تا شاتونهای که هموزن هستند بر روی یک موتور بسته شوند و این دسته بندی با گذاشتن علامتهای رنگی بر روی ساق شاتون صورت می‎گیرد.

 

سیستم های کشوئی و نحوه درگیری دنده ها

از آنجا که چرخ دنده های مورب بوسیله کشوئی ها در روی محور اصلی ثابت می شوند، ساختمان کشوئی ها متفاوت بوده و نحوه عمل هر یک نوع درگیری را معین می‎کند. ذیلا چند نوع سیستم کشوئی درگیر شونده را بررسی می کنیم:

1- سیستم درگیر شونده چنگکی: در کنار چرخ دنده های مورب و در سمت کشوئی ها چنگکهایی وجود دارد که دندانه هایشان به اندازه دندانه های داخل کشوئی هاست.

با این طرح مشکل عدم تساوی تعداد دندانه های درگیر شونده برطرف می‎شود ولی هنوز مشکل عدم تساوی تعداد دوربین چنگکهای چرخ دنده و چنگکهای داخلی کشوئی وجود دارد. بنابراین یشرط لازم برای درگیری کامل که تساوی سرعت خطی ود چرخ است محقق نشده است. مراحل درگیری سیستم درگیر شونده چنگکی در شکل 6 تا 8 دیده می‎شود.

1- فرض کنیم دو محور چنگک دار با تعداد دندانه های مساوی وجود داشته باشد. یکی از محورها ثابت (چپ) و دیگری متحرک است (راست).

شکل 6- یکی از دو محور حرکت

2- چنگک متحرک بطرف چنگک ثابت حرکت می‎کند و چون سرعت خطی دو چرخ چنگک دار مساوی نیست، دو چنگک پس از کمی ضربه زدن و قلاب نمودن با یکدیگر درگیر می‎شوند (شکل 7)

3- پس از درگیری کامل دو محور یکپارچه شده و با سرعت یکسانی دوران می کنند (شکل 8)

شکل 7- محور ثابت بطرف محور محرک حرکت می‎کند

شکل 8- هر د ومحور با یکدیگر گردش می کنند

در جعبه دنده های با سیستم کشوئی چنگکی برای افزایش گشتاور خروجی، کشوئی به وسیله اهرم تعویض دنده و ماهک بطرف چرخ دنده بزرگتر حرکت می‎کند و آن را با محور اصلی ثابت می نماید. در این وضعیت قدرت از چرخ دنده کوچک زیر به چرخ دنده بزرگ رو منتقل شده و با گشتاور زیادی به چرخها ارسال می‎شود.

شکل 9- دنده سه رو با محور اصلی یکپارچه

وقتی نیاز به دور بیشتر و گشتاور کمتری باشد، کشوئی به طرف چرخ دندانه کوچکتر حرکت نموده و آن را با محوور اصلی یکپارچه می‎کند. درا ین وضعیت قدرت از چرخ بزرگ زیر به چرخ دنده کوچک رو انتقال یافته و با دور زیاد و گشتاور کم به چرخها ارسال می‎شود.

شکل 10- جعبه دنده چهار سرعته تمام سنکرونیزه

شکل 11- شکوئی محور اصلی با محور کلاچ را یکپارچه می‎کند (دنده مستقیم)

            2- جعبه دنده های با سیستم درگیر شونده سنکرونیزه: در جعبه دنده های سنکرونیزه تنها عیب عدم تساوی دور هم که در نوع چنگکی وجود داشت مرتفع گردیده و شرایط آیده آل تساوی سرعت خطی دو چرخ دنده *** *محقق گردیده است.

اساس کار یکسان کننده سرعت (سنکرونیزورز)

برای آنکه در هنگام درگیر شدن دو چرخ دنده دور چرخها برابر شود، انتهای چرخ دنده را به شکل مخروطی در آورده اند. کشوئی هم دارای همین سطح مخروطی اصطکاکی است. در موقع تعویض دنده، کشوئی روی محرک حرکت لغزشی نموده و بطرف چرخ دنده نزدیک می‎شود. قسمت داخل یکشوئی با دنباله مخروطی چرخ دنده درگیر شده و دور آن را با دور خود برابر می‎کند. وقتی دور چرخ دندانه با دور کشوئی یکسان شد، پوسته تعویض خارجی کشوئی در روی قسمت داخی حرکت لغزشی نموده و با چنگکهای چرخ دنده درگیر می‎شود. اشکال 13 اساس کار سیستم سنکرونیزوزها را نشان می‎دهد.

شکل 12- مجموعه سنکرونیوز و کشوئی

شکل 13- اساس کار سیستم سنکرونیزورها

ساختمان دستگاه سنکرونیزور

دستگاه هم سرعت کننده و درگیر شونده در یک مجموعه ساخته شده اند. قسمت هم سرعت کننده داخل کشوئی قرار داشته و به وسیله اتصال هزار خار یا کشوئی روی محور اصلی حرکت لغزشی می نماید. قسمت درگیر شونده در خارج دستگاه قرار داشته و از داخل بوسیله اتصال هزارخار با هم سرعت کننده درگیر است و از خارج شیاری برای درگیری با ماهک دارد. بین هم بسرعت کننده و درگیر شونده ساچمه و فنر یا خارهای موشکی قرار دارد که در حالت عادی از حرت بی مورد آن جلوگیری می‎کند.

شکل 14- پوسته تعویض با سنکرونیوز مخروطی

طرز کار هم سرعت کننده (سنکرونیزور)

در موقع تعویض دنده، پس از گرفتن کلاچ، نیروی موتور از خط انتقال قدرت جدا می‎شود. لذا دندانه های همیشه گرد جعبه دنده با سرعت اولیه ای که اینرسی قطعات گردنده بر آن تحمیل می‎کند در حال چرخش می باشند. با این دوران دنده های مورب واقع در روی محور اصلی نیز در حال چرخش هستند. راننده پس از خلاص کردن دنده قبلی اهرم تعویض دندانه را در جهت درگیری دنده دیگر حرکت می‎دهد با این عمل نیرو را از ماهک به پوسته درگیر شونده وارد شده و سپس به وسیله ساچمه یا خار به پوسته هم سرعت کننده نیرو وارد شده و آن را به طرف چرخ دنده هدایت می‎کند. با چنین حرکتی سطح مخروطی پوسته هم سرعت کننده با دنباله مخروطی چرخ دنده درگیر شده و در اثر اصطکاک دور چرخ دنده ای که به طورهرز می گردد با پوسته درگیر شونده برابر شده و در لحظه ای که سرعت خطی این دو عضو یکسان شد، پوسته درگیر شونده با چنگکهای دنده درگیر شده و با آن یکپارچه می‎شود.

دانلود پژوهش در مورد اتومبیل و توضیح قسمتهای مختلف آن (ایران خودرو)

دانلود پایان نامه تعیین الگوی تصادفات عابر پیاده در تهران

پایان نامه تعیین الگوی تصادفات عابر پیاده در تهران

پایان نامه تعیین الگوی تصادفات عابر پیاده در تهران

دانلود پایان نامه تعیین الگوی تصادفات عابر پیاده در تهران

پایان نامه تعیین الگوی تصادفات عابر پیاده در تهران
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 4557 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 192

پایان نامه تعیین الگوی تصادفات عابر پیاده در تهران

چکیده

عابرین یکی از کاربران اصلی راهها هستند و هر فرد در یک زمانی در سفر خود عابر پیاده است در نتیجه تامین ایمنی عابرین در سفر های آن ها امری ضروری است .طرح تامین ایمنی یا بهسازی ایمنی در یک محل یا مکان نیازمند بررسی تصادفات ، از جمله تصادفات  عابر در آن مکان است که با توجه به نوع ، تعداد ، شدت ودیگر فاکتورهای درگیر در تصادفات عابر، بهسازی مناسب ایمنی برای مکان های مختلف در نظر گرفته می شود. 

مقدمه

انجام مطالعات تصادف به منظور بر طرف کردن مشکلات ایمنی یا بهساری ها امری ضروری است .

مهندسین ترافیک ،محققان و مسئولان قبل از انجام هر گونه بهسازی در رابطه با ایمنی نیازمند دانستن این نکته هستند که آیا این بهسازی  باعث برطرف شدن مشکل ایمنی یا تصادف می شود و یا این بهسازی فقط باعث کاهش یافتن تصادفات می شود و آن را از بین نمی برد. حال باید بررسی کرد که میزان کاهش تصادفات به سبب انجام این عمل قابل توجه است یا اصلا این بهسازی فقط اثر کمی دارد به همین دلیل انجام مطالعات تصادف قبل از انجام هر گونه بهسازی به مهندسین و مسئولین این کمک را میکند که نسبت به میزان اثر بخشی طرح خود اطلاع و اطمینان داشته باشند و طرح بهسازی مناسب را با توجه به نوع ، مکان و زمان و دیگر فاکتورهای مطالعاتی در تصادفات انتخاب کنند. 

تقاطع ها وتاثیر آنها بر ایمنی عابرین

معمولاً هنگام طراحی تقاطع ها به ترافیک موتوری توجه بیشتری می شود. در مناطقی که شبکه ای از تسهیلات عابرین پیاده فراهم باشد، در صورتیکه در تقاطع ها مانعی بر سر راه عابرین وجود داشته باشد، میزان استفاده عابرین از این تسهیلات به لحاظ کمبودهایی که در تقاطع وجود دارد، کاهش پیدا می کند.[ ٥]

اجرای طرح های ساماندهی تقاطع ها از قبیل بهبود گذرگاهها، کاهش طول مسیرهای پیاده روی، کاهش احتمال تصادف وسایل نقلیه و عابرین پیاده و غیره می تواند باعث افزایش ایمنی عابرین در تقاطع ها گردد.

تأثیر اصلاح تقاطع ها بر حجم وسایل نقلیه

نیازهای عابرین پیاده باید به اندازه نیازهای رانندگان وسایل نقلیه موتوری و سایر گروههای استفاده کننده از تقاطع ها مورد توجه قرار گیرد. سابق بر این عابرین پیاده در طراحی تسهیلات حمل و نقل ، جایگاه ویژه ای نداشتند ولی امروزه در برنامه ریزی حمل و نقل از طرح هایی حمایت می شود که شرایط عابرین پیاده را بهبود بخشیده و عابر پیاده را جزیی از سیستم حمل و نقل محسوب کند.[ ٥] 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                           صفحه

چکیده ..............................................................................................................................................١

مقدمه ...............................................................................................................................................٢

فصل ١- تعریف مساله .....................................................................................................................٣

١-١) تعریف کلی مساله :.......................................................................................................................................٤

١-٢) اثرات مهم مطالعه بر مساله ..........................................................................................................................٥

١-٣) نیاز به مطالعه درباره مساله ..........................................................................................................................٦

١-٤) اهداف وفرضیات .........................................................................................................................................٩

١-٥)چهارچوب و محدودیتها ........................................................................................................................... ١٠

فصل ٢- کاوش در متون ..................................................................................................................١٢

٢-١) مقدمه و طبقه بندی................................................................................................................................... ١٣

٢-٢) بررسی مقالات .......................................................................................................................................... ١٤

٢-٢-١)تاثیر عوامل پیرامونی بر تصادفات عابر با وسیله نقلیه در بالتیمور ..........................١٤

٢-٢-٢)تخمین تاثیر اقدامات مختلف بر روی ایمنی عابرین در لاس وگاس ......................١٤

٢-٢-٣)مدلسازی تصادفات عابر پیاده در مناطق شهری (آرلینگتون )...................................١٥

٢-٣) بررسی کتب وآیین نامه ها....................................................................................................................... ١٦

٢-٣-١) بررسیهای انجام گرفته درمورد مکان ، زمان ، نحوه  وقوع و نوع تصادفات ............١٧

٢-٣-٢)طراحی هندسی واثرات آن بر روی ایمنی عابرین ...................................................٢٧

٢-٣-٣)تسهیلات عابرین پیاده .............................................................................................٣٩

٢-٣-٤)برنامه های  تامین ایمنی عابرین ..............................................................................٤٣

٢-٣-٥)نحوه بررسی های آماری  و رفتاری عابرین ............................................................٤٩

٢-٣-٦)بررسی کتب در مورد اطلاعات تصادفات عابر .......................................................٥٧

فصل ٣- روش تحقیق ......................................................................................................................٦٠

٣-١)  روش بکار گرفته شده ودلایل آن ........................................................................................................... ٦١

٣-٢) دستورالعمل جمع آوری اطلاعات وروشهای بکار گرفته شده ............................................................. ٦١

٣-٢-١) مدلهای خطی .........................................................................................................٦٢

٣-٢-٢)مدلهای غیر خطی....................................................................................................٦٣

٣-٢-٣)آزمون معنی دار بودن مدلها ومتغیرهای بکار رفته در آنها.......................................٦٦

٣-٢-٤)بررسی فرض نرمال بودن مانده ها ..........................................................................٦٦

٣-٢-٥) نحوه ورود اطلاعات به منظور ساخت مدل ...........................................................٦٨

٣-٢-٦) اطلاعات ورودی....................................................................................................٦٩

٣-٣) تعاریف ، اختصارات ونشانه های ریاضی................................................................................................ ٧٠

٣-٣-١)روش تحلیل آمار تصادفات .....................................................................................٧١

٣-٣-٢) نرخ تصادفات و کاربرد آن .....................................................................................٧٢

فصل ٤- جمع آوری اطلاعات .........................................................................................................٧٦

٤-١) مقدمه ......................................................................................................................................................... ٧٧

٤-٢) جمع آوری اطلاعات تصادفات عابر....................................................................................................... ٧٧

٤-٢-١) اطلاعات ثبت شده کامپیوتری تصادفات عابر........................................................٧٧

٤-٢-٢)کروکی تصادفات عابر بایگانی شده در راهنمایی و رانندگی ..................................٧٩

٤-٢-٣) گزارش راننده و شاهدان عینی تصادف ..................................................................٧٩

٤-٣) دسته بندی و گروه بندی اطلاعات موجود در کروکی ها..................................................................... ٨٠

٤-٣-١)گروه اطلاعات مربوط به نوع راه یا خیابان .............................................................٨٠

٤-٣-٢) گروه اطلاعات مربوط به نوع وسیله نقلیه ..............................................................٨٠

٤-٣-٣) اطلاعات مربوط به نوع محل .................................................................................٨١

٤-٣-٤) اطلاعات مربوط به وضعیت حرکتی عابر هنگام تصادف .......................................٨١

٤-٣-٥) اطلاعات مربوط به محل عبور عرضی عابر ...........................................................٨١

٤-٤) جمع آوری اطلاعات مربوط به مشخصات منطقه ای به منظور مدلسازی تصادفات .......................... ٨٢

فصل ٥- تحلیل اطلاعات وارائه نتایج ..............................................................................................٨٣

٥-١)مقدمه ........................................................................................................................................................... ٨٤

٥-٢)تعیین مدل تصادفات عابر.......................................................................................................................... ٨٤

٥-٢-١)مدل رگرسیون خطی چندگانه .................................................................................٨٧

٥-٢-٢)مدل رگرسیون ضربی..............................................................................................٨٩

٥-٢-٣)مدل رگرسیون نمایی...............................................................................................٩١

٥-٢-٤)مدل رگرسیون لگاریتمی .........................................................................................٩٢

٥-٢-٥)مدل رگرسیون به صورت معادله درجه دوم ............................................................٩٤

٥-٢-٦)مدل بهینه تصادفات عابر .........................................................................................٩٥

٥-٣) بررسی آمار تصادفات عابر....................................................................................................................... ٩٦

٥-٣-١)بررسی آمار منطقه ای تصادفات عابر ......................................................................٩٦

٥-٣-٢)آمار تصادفات عابر به تفکیک زمان وقوع ............................................................ ١٠٠

٥-٣-٤) سن رانندگان وعابرین درگیردر تصادفات عابر................................................... ١٠٩

٥-٣-٥) وضعیت حرکتی عابر در هنگام  تصادفات عابر.................................................. ١١٠

٥-٣-٦) نوع وسیله نقلیه مقصر در تصادف با عابر........................................................... ١١٢

٥-٣-٧) نوع کاربری محل وقوع تصادف عابر.................................................................. ١١٣

٥-٣-٨) نوع خیابان محل وقوع تصادف عابر ................................................................... ١١٤

٥-٣-٩) تصادفات عابر در نقاط خاص ............................................................................ ١١٥

فصل ٦- نتیجه گیری وپیشنهادات .....................................................................................................١٢٠

٦-١)نتیجه گیری...............................................................................................................................................١٢١

٦-٢)پیشنهادات .................................................................................................................................................١٢٣

٦-٢-١)ضرورت نگاه ویژه در مورد ایمنی گروههای سنی آسیب پذیر عابر.................... ١٢٣

٦-٢-٢)لزوم آموزش هماهنگ افسران پلیس برای پر کردن  فرم های کروکی................. ١٢٣

٦-٢-٣) لزوم ایجاد سیستم بانک اطلاعات تصادف ......................................................... ١٢٣

٦-٢-٤)ضرورت مناسب سازی پلهای عابر و آموزش در مورد استفاده ازآنها ................. ١٢٤

پیوست ١- جدول اطلاعات کروکی تصادفات عابر..........................................................................١٢٦

پیوست ٢- جداول خروجی نرم افزار SPSS16...............................................................................144

جداول مربوط به مدل خطی چندگانه .............................................................................................................١٤٥

جداول مربوط به مدل غیر خطی ضربی..........................................................................................................١٥٠

جداول مربوط به مدل غیر خطی نمایی ..........................................................................................................١٥٥

جداول مربوط به مدل غیر خطی لگاریتمی ....................................................................................................١٦٠

جداول مربوط به مدل غیر خطی درجه دوم ...................................................................................................١٦٤

جداول مربوط به مدل غیر خطی درجه دوم ...................................................................................................١٧٣

فهرست منابع فارسی : .......................................................................................................................١٧٥

فهرست منابع  انگلیسی:....................................................................................................................١٧٧

 چکیده انگلیسی:..............................................................................................................................١٧٩

دانلود پایان نامه تعیین الگوی تصادفات عابر پیاده در تهران

دانلود پایان نامه اختلاط بتن خود تراکم با استفاده ازنانوسیلیس و مقایسه مقاومت فشاری-کششی

پایان نامه اختلاط بتن خود تراکم با استفاده ازنانوسیلیس و مقایسه مقاومت فشاری-کششی

پایان نامه اختلاط بتن خود تراکم با استفاده ازنانوسیلیس و مقایسه مقاومت فشاریکششی

دانلود پایان نامه اختلاط بتن خود تراکم با استفاده ازنانوسیلیس و مقایسه مقاومت فشاری-کششی

پایان نامه اختلاط بتن خود تراکم با استفاده ازنانوسیلیس و مقایسه مقاومت فشاریکششی
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 12741 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 108

پایان نامه اختلاط بتن خود تراکم با استفاده ازنانوسیلیس و مقایسه مقاومت فشاری-کششی

چکیده :

بتن  پدیده  ای است  که  در محدوده  وسیعی از انـواع  و انـدازه  سـازه  هـا کـاربرد دارد . باتوجـه  بـه  پیشرفت  علم  و تکنولـوژی در قـرن  اخیـر، علـم   شـناخت   انـواع  بـتن  و خـواص  آن هـا نیـز توسـعه  قابـل  ملاحظه  ای داشته  است . امروزه انواع  مختلف  بتن  با مصـالح  مختلـف  تولیـد و اسـتفاده  مـی شـود و هـر یک خـواص  و کـاربری مخصـوص  بـه  خـود را داراسـت  کـه  یکـی از انـواع  آن  بـتن  خـودتراکم  حـاوی نانوسیلیس  می باشد. نانوسیلیس  به  صورت  ذرات  خشک  پودر و یا به  صورت  معلق  در مایع  محلـول  قابل  انتشار می باشند. ذرات  نانوسیلیس  بـا جایگـذار ی  در حفـرات  ریـز سـیمان   بـا ایجـاد ژل  سیل یس ـی حاصل  از هیدراتاسیون  می توانند ساختار آن  را به  عنوان  فیلرهایی در ابعاد نانو بهبود بخشند.

در ایـن  تحقیـق  بـه  بررسـی تـأثیر نانوسـیلیس  و میکروسـیلیس  در خـواص  فیزیکـی و مکـانیکی بتن  ها ی خودتراکم  از طریق  آزمایش  مقاومت  های فشاری و کششی غیر مسـتقیم ، مـدول  الاستیسـیته  و آزمایشـات  کنتـرل  کیفیـت  بـر روی خـواص  بـتن  خـودتراکم  تـازه  (L-Box  ,  V-Fannel  ,  J-Ring) 

مقدمه

در سال  های اخیر نیاز به  احداث  ساختمانهائی که  حجم  زیادی دارند مانند سدها، پل  های بلند و  ...  روز  به  روز بیشتر می  شود.  بتن  یکی  از  معمولی  ترین  مصالحی  است  که  در  این  نوع  ساختارها مورد استفاده  قرار می گیرد. با گسترش  استفاده  از بتن ، ویژگی هایی همچون  پایداری و دوام ، کیفیت ، تراکم  و بهینه  سازی آن  از اهمیت  ویژه  ای برخوردار می شوند. ایجاد ساختار پایدار در بتن  نیاز به  تراکم  کافی توسط  کارگر ماهر و استفاده  از لرزاننده  دارد. کمبود کارگر ماهر در کشورها اغلب  موجب  نقص  و خطا در اجرای سازه  های مختلف  بویژه  سازه  های بتنی شده  است . مطالعات  زیادی به  منظور استفاده  بهتر از ویژگی های بتن  در صنعت  ساختمان  در بسیاری از کشورهای جهان  صورت  گرفته  است  و یکی از راه  حل  های مناسب  برای کاهش  دخالت  نیروی انسانی  در  ساختمان  جهت  دستیابی  به  پایداری  و  قوام  مناسب  که  سبب  افزایش  کیفیت  وسرعت  کارسازه  ای می شود را بکارگیری بتن  خودتراکم  معرفی کرده  اند.

بتن  خود تراکم  (Concrete Compacting Self) به  بتنی اطلاق  می شود که  بدون  اعمال  هیچگونه  انرژی خارجی و تحت  اثر وزن  خود متراکم  گردد. این  بتن  که  ماده  ای بسیار سیال  و روان  و مخلوطی همگن  است ، بسیاری از مشکلات  بتن  معمولی نظیر جداشدگی، آب  انداختگی، جذب  آب ، نفوذپذیری و... را رفع  نموده  و علاوه  بر این  بدون  نیاز به  هیچ  ویبره  داخلی یا ویبره  بدنه  قالب  تحت  اثر وزن  خود متراکم  می شود که  این  ویژگی کمک  شایانی به  اجرای عناصر سازه  ای بخصوص  با تراکم  زیاد  آرماتور خواهد  نمود  و  بتنی است  که  مثل  عسل  جریان  می یابد  و  پس  از قرارگیری، سطحی نزدیک  به  افق  می سازد. [١] 

سنگدانه  ها

سنگدانه  ها ازمهمترین  مصالح  ساختمانی بشمار می آید و بین   ٪٨٠-۶٠ حجم  بتن  های نرمال  را اشغال  می کند. حال  آنکه  این  درصد برای بتن  های خودتراکم  مقداری کمتر و درحدود ٪۶٠-۵٠ کل  حجم  بتن  را شامل  می گردد. بنابراین  آزمایش  های مربوط  به  آن ها و همچنین  ویژگی سنگدانه  ها نقش  مهمی را در بتن  بازی می کند. این  مواد در مقاومت  بتن  و حتی در دوام  بتن  تأثیر می گذارند. بتن  خودتراکم  بیش  از  اندازه  به  تغییر  در  خصوصیات  مصالح  بکار  رفته  در  ساخت  بتن  مذکور حساس  است . بنابراین  هرگونه  تغییری در نوع ، کیفیت ، تمیزی، دانه  بندی، مقدار رطوبت  و سایر خواص  سنگدانه  های بکار رفته  در بتن  بایستی تحت  کنترل  و دقت  زیادی صورت  پذیرد و تا جائی که  امکان  دارد بهتر است  تغییری در خواص  سنگدانه  ها ایجاد نشود. سنگدانه  ها باید ذراتی پاکیزه ، سخت  و مقاوم  باشند و از هرگونه  مواد شیمیایی جذب  شده ، پوشش های رسی و مصالح  ریز دیگری که  بر آبگیری (هیدراسیون ) و چسبندگی خمیر سیمان  تأثیر می گذارند عاری باشند. 

فهرست  مطالب

عنوان  مطالب                                                                   شماره  صفحه

چکیده                                                                                   ١

فصل  اول  : کلیات

 ١-١) مقدمه                                                                          ٣

 ١-٢) هدف  تحقیق                                                                  ٤

١-٣) روش  تحقیق

فصل  دوم  : تاریخچه  بتن  خودتراکم

 ٢-١) مروری بر تحقیقات  انجام  شده                                            ٦

 ٢-١- ١) تحقیقات  انجام شده  در ژاپن                                              ٦

 ٢-١- ٢) تحقیقات  انجام  شده  در اروپا و آمریکا                                ١٠

 ٢-٢) نتایج  تحقیقات  انجام  شده  در کاربرد بتن  خودتراکم  حاوی نانوسیلیس        ١٣ 

فصل  سوم  : معرفی  بتن  خود تراکم

٣-١) مواد تشکیل  دهنده  بتن  خودتراکم                                          ٢١

٣-١- ١) سنگدانه  ها                                                                 ٢١

٣-١- ١-١) مشخصات  سنگدانه  ها

٣-١- ١-٢) دانه  بندی                                                               ٢٣

٣-١- ١-٢-١) آزمایش  دانه  بندی مصالح  سنگی                               ٢٣

٣-١- ١-٢-٢) دانه  بندی سنگدانه  های ریز                                      ٢٤

٣-١- ١-٢-٣) دانه  بندی سنگدانه  های درشت                                  ٢٥

٣-١- ١-٣) آزمایش  ارزش  ماسه  ای                                            ٢٧

٣-١- ١-۴) مدول  نرمی                                                            ٢٧

٣-١- ١) شن  و ماسه                                                                ٢٧

٣-١- ٢) آب                                                                           ٢٩

٣-١- ٣) سیمان                                                                       ٣١

٣-١- ٣-١) مشخصه  های سیمان                                                  ٣٥

٣-١- ٣-٢) ترکیبات  شیمیایی  سیمان                                             ٣٦

٣-١- ٣-٣) آزمایشات  شیمیایی  و فیزیکی  سیمان                              ٣٧

٣-١- ٣-۴) سیمان  مصرفی                                                        ٣٨

٣-١- ۴) پودر سنگ  آهک                                                         ٣٩

٣-١- ۵) مواد افزودنی                                                               ٤٠

٣-١- ۵-١) روان  کننده  ها                                                         ٤١

٣-١- ۵-٢) فوق  روان  کننده  ها                                                  ٤٢

٣-١- ۵-٣) فوق  روان  کننده مصرفی                                            ٤٥

٣-١-۶) میکروسیلیس                                                               ٤٦

٣-١-۶-١) خصوصیات  پوزولانی  میکروسیلیس                              ۴٧

٣-١-۶-٢) خصوصیات  فیزیکی  میکروسیلیس                                ۴٧

٣-١-۶-٣) ویژگی  های بتن  خودتراکم  تازه                                    ۴٩

٣-١-۶-۴) مقاومت  فشاری و سایشی  بتن  حاوی میکروسیلیس              ۴٩

٣-١-۶-۵) میکروسیلیس  مصرفی                                                ۵٠

٣-١-٧) نانوسیلیس                                                                  ۵١

٣-١-٧-١) فناوری نانو                                                             ۵١

٣-١-٧-٢) نانوسیلیس  مصرفی                                                   ۵٧

٣-٢) طرح  اختلاط                                                                 ۵٨

٣-٣) شرح  ساخت  بتن  خودتراکم                                               ۵٩

٣-۴) آزمایشات  بتن  تازه  خودتراکم                                             ۶١

٣-۴- ١) آزمایش  جریان  اسلامپ                                                ۶٢

٣-۴- ٢) آزمایش  حلقه  J-Ring                                                 ۶۴

٣-۴- ٣) آزمایش  قیف  V شکل                                                  ۶۵

٣-۴- ۴) آزمایش  جعبه  L شکل                                                  ۶۶

٣-۵) آزمایشات  مکانیکی بتن                                                     ۶٨

٣-۵- ١) آزمایش  تعیین  مقاومت  فشاری بتن                                   ۶٨

٣-۵- ٢) آزمایش  کشش  غیر مستقیم                                             ۶٩

٣-۵- ٣) آزمایش  تعیین  مدول  الاستیسیته                                       ٧٠

فصل  چهارم  : نتایج  و آنالیز نتایج

۴-١) نتایج  آزمایشات  فیزیکی                                                    ٧٧

۴-٢) نتایج  آزمایشات  مکانیکی                                                  ٧٨

فصل  پنجم  : نتیجه گیری و پیشنهادات

۵-١) نتیجه  گیری                                                                   ٨۶

۵-٢) پیشنهادات                                                                     ٨٨

منابع  و ماخذ                                                                        ٩٠

فهرست  منابع  فارسی                                                             ٩٠

فهرست  منابع  لاتین                                                               ٩١

چکیده  انگلیسی                                                                     ٩٤

دانلود پایان نامه اختلاط بتن خود تراکم با استفاده ازنانوسیلیس و مقایسه مقاومت فشاری-کششی

دانلود پایان نامه بررسی زمانی آبشستگی پایین دست جت های ریزشی با استفاده از مدلسازی فیزیکی

پایان نامه بررسی زمانی آبشستگی پایین دست جت های ریزشی با استفاده از مدلسازی فیزیکی

پایان نامه بررسی زمانی آبشستگی پایین دست جت های ریزشی با استفاده از مدلسازی فیزیکی

دانلود پایان نامه بررسی زمانی آبشستگی پایین دست جت های ریزشی با استفاده از مدلسازی فیزیکی

پایان نامه بررسی زمانی آبشستگی پایین دست جت های ریزشی با استفاده از مدلسازی فیزیکی
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 3579 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 155

پایان نامه بررسی زمانی آبشستگی پایین دست جت های ریزشی با استفاده از مدلسازی فیزیکی

چکیده  :

پدیده  آبشسـتگ ی  یـک  جریـان  دو فـاز ی  شـامل  آب  و رسـوب  م ـی  باشـد کـه  بـه  روش  نظـر ی  کمتـر مورد برر سی  و تحلیـل  قـرار گرفتـه  اسـت  و عمومـاً از مطالعـات  صـحرایی  یـا آزمایشـگاه ی  بـرا ی  شـبیه  سازی  شرایط  خاص  استفاده  شده  است  .

درک  و اسـتنباط  از فراینـد هـای  فیزیکـی  و مـدل  کـردن  حرکـت  آب  و رسـوب  در  رودخانـه  هـا , مصب  ها و سـواحل  در سـالها ی  اخیـر پیشـرفت  هـا ی  زیـاد ی  داشـته  اسـت  . اگـر چـه  ایـن  پیشـرفت  ها به  سیسـتم  هـا ی  مـدل  هـا ی  آمـاده  ریاض ـی  منجـر شـده  اسـت  , لـیکن  ایـن  تحقیقـات  , موضـوعات  پژوهشی  جدید ی  را هم  مطرح  ساخته  انـد ,کـه  یک ـی  از ایـن  موضـوعات  تعامـل  زمـا نی  بـین  جـت  هـا ی ریزشی  و رسوب  در یک  رودخانه  می  باشد . تحقیقــات  حاضــر بــر اســاس  آزمایشــات  صــورت  گرفتــه  رو ی  مــدل  فیزیکـ ـی  شــامل  مــدل  جــت  برخوردی  و رسوب  شکل  گرفته  است  . 

مقدمه  :

بحـث  آبشسـتگی  دارای  قـدمتی  دیرینـه  در علـم  هیـدرولیک  اسـت  و هیـدرولیک  رودخانـه  و شـرایط  ریخت  شنا سی  و ژئوتکنیک ی  آن  ارتبـا طی  تنگاتنـگ  بـا ایـن  پدیـده  دارنـد ؛ بـه  همـین  دلیـل  پیچیـد گی هایی  خاص  بر ایـن  بحـث  سـایه  افکنـده  و موجـب  شـده  اسـت  همچنـان  مـورد توجـه  خـاص  محققـین  علم  هیدرولیک  و مهندسین  عمران   باشد .

آبشســتگی  از جملــه  مــواردی  اســت  کــه  تحــت  تــاثیر ایجــاد ســازه  هــا ی  آبــی  در فرآینــد طبیعــی سیستم  ها ی  آ بی  نمود پیدا م ی  کند و در واقـع  جـایی  کـه  بشـر بـه  لحـاظ  تـامین  منـابع  آب ـی  , کـه  بـه  نوعی  اصـل ی  تـرین  نیـاز بشـر م ـی  باشـد در سیسـتم  هماهنـگ  طبیعـت  دسـت  م ـی  بـرد بـه  دنبـال  آن  سازه  هیدرولیکی  نظام  هماهنگ  جریان  و حمل  رسوب  را به  هم  می  زند . 

مشخصه  های  جریان

معموًلا از بستر مجرا در اطراف  سازه  های  آبی  در مقابل  کارنت  , امواج  و چرخه  هامحافظت  بعمل  می  آید . طول  حفاظ  بستر به  آبشستگی  مجاز (عمق  آبشستگی  بیشینه  و شیب  بالادست  آبشستگی  ) و شرائط  ژئوتکنیکی  خاک  ذیربط  (ماسه  متراکم  یا پوک  ) بستگی  دارد . 

فهرست  مطالب 

عنوان                                                                                                                                    صفحه  

چکیده  

مقدمه

فصل  اول  : تعریف  مسئله  مورد بررسی  و هدف  از انجام  پایان  نامه     ۱

١-١ جت  ها و سر ریز های  نوع  سقوط  آزاد .............................................................................................................       ۲

١-٢ تاریخچه  علم  رسوب ...............................................................................................................................................................        ۵

١-٣ تعریف  آبشستگی .......................................................................................................................................................................        ۷

١-٤ مختصری  راجع  به  تاثیر مصالح  بستر و مسئله  مورد بررسی ..................................................        ۷

١-٥ هدف  از انجام  پایان  نامه ....................................................................................................................................................          ۸

فصل  دوم  : مروری  بر تحقیقات  و مطالعات  انجام  گرفته  پیرامون  موضوع   پایان  نامه       ۱۰

٢-١ مقدمه .....................................................................................................................................................................................................        ۱۱

٢-٢ آبشستگی  ناشی  از انواع  جت  ها ...............................................................................................................................        ۱۱

٢-٢-١ آبشستگی  ناشی  از جت  های  عمودی .......................................................................................................                   ۱۱

٢-۳-١ گروه  اول  آبشستگی ........................................................................................................................................................                   ۱۵

۲-۳-٢ گروه  دوم  روابط  آبشستگی .....................................................................................................................................     ۱۷

٢-۳-۳ گروه  سوم  روابط  آبشستگی ...................................................................................................................................     ۱۸

٢-۳-٤ گروه  چهارم  معادلات  آبشستگی  ......................................................................................................................       ۱۹

٢-۳-٥ گروه  پنجم  روابط  آبشستگی ................................................................................................................................       ۱۹

٢-۴ تاثیر هوای  ورودی  به  جت  در میزان  آبشستگی ....................................................................................     ۲۶

٢-۵ رسوبات  غیرچسبنده  دربررسی  های  شیلدز.................................................................................................     ۲۸

٢-۶ رسوبات  چسبنده .......................................................................................................................................................................       ۳۱

٢-۷ مشخصه  های  جریان ...............................................................................................................................................................       ۳۴ 

٢-۸ بررسی  پارامترهای  مورد بررسی  در این  پایان  نامه  به  صورت  موردی ............................     ۳۵ 

٢-۸-١ اصول  کلی  مسئله .............................................................................................................................................................       ۳۵ 

٢-۸-٢ تاثیر شکل  کالورت ..........................................................................................................................................................     ۳۶  

٢-۸-٣ تاثیر نوع  خاک  .....................................................................................................................................................................     ۳۸ 

٢-۸-٤ تاثیر شیب  کالورت ..........................................................................................................................................................       ۳۹

٢-۸-٥ تاثیر ارتفاع  کالورت  در بالای  بستر ...............................................................................................................       ۴۱

٢-۸-٦ روش  پیشنهادی  (DOT) ........................................................................................................................................       ۴۷

. ٢-۸-٦-١ هندسه  حفره  آبشستگی  ...................................................................................................................................      ۴۸ 

٢-۸-٦-٢  زمان  آبشستگی  .........................................................................................................................................................     ۴۸ 

٢-۸-٦-٣ دیواره  های  اطراف ......................................................................................................................................................     ۴۸ 

٢-۸-٦-٤ ارتفاع  سقوط  .....................................................................................................................................................................       ۴۹

٢-۸-٦-٥ شیب ........................................................................................................................................................................................       ۴۹

٢-۸-٦-٦ روش  طراحی  ..................................................................................................................................................................       ۵۰ 

فصل  سوم  : طراحی  و ساخت  مدل  آزمایشگاهی  و چگونگی  انجام  آزمایشات      ۵۱

٣-١ مقدمه ......................................................................................................................................................................................................     ۵۲ 

٣-٢ تشریح  مشخصات  تجهیزات  آزمایشگاهی  وکاربرد آنها و نحوه  اندازه  گیری  ها.       ۵۲

٣-٢-١ فلوم  ...............................................................................................................................................................................................      ۵۲ 

٣-٢-٢ کالورتهای  خروجی ........................................................................................................................................................        ۵۳  

٣-٢-٣ اندازه  گیری  دبی  برای  مقاطع  مختلف ...................................................................................................     ۵۳

٣-٢-٣-١ مقدمه .....................................................................................................................................................................................     ۵۳

٣-٢-٣-٢ روش  اندازه  گیری  دبی  در مقاطع  مورد بررسی  ..................................................................     ۵۴ 

٣-٢-٤ دستگاه  ژرفاسنج  نقطه  ای  ......................................................................................................................................     ۵۵

٣-٢-٥ تنظیم  ارتفاع  سطح  آب ...........................................................................................................................................     ۵۵ 

٣-٢-٦ تعیین  مدت  زمان  آزمایش  ..................................................................................................................................       ۵۶ 

٣-٢-٧ مخزن  انجام  آزمایشات ..............................................................................................................................................     ۵۶ 

۳-٢-٨ مصالح  مورد استفاده  در آزمایش .....................................................................................................................     ۵۹

٣-٣ شرایط  هیدرولیکی  جریان  ..............................................................................................................................................       ۶۰ 

٣-٤  انجام  آزمایشات .............................................................................................................................................................................          ۶۰ 

٣-٤-١ مقدمه .............................................................................................................................................................................................          ۶۰ 

٣-٤-٢ تشریح  آزمایشات ..............................................................................................................................................................        ۶۱  

٣-٥ پارامترهای  اندازه  گیری  شده  آزمایشگاه  ......................................................................................................       ۶۲ 

فصل  چهارم  : تجزیه  وتحلیل  نتایج  آزمایشات                                    ۷۰

١-٤ مقدمه  ....................................................................................................................................................................................................       ۷۱

٤-٢ بررسی  تغییرات  ابعاد حفره  آبشستگی  در زمان  ......................................................................................     ۷۲

٤-٢-١ بررسـی  تغییـرات  عمـق  حفـره  (hs.Rc) تحت  اثـر تغییـرات  ارتفاع  ریـزش

و ارتـفاع  پایاب ..................................................................................................................................................................................................           ۷۲

٤-٢-٢ بررسی  جزئی  تر تغییرات  عمق  با استفاده  از جدول  (٤-٢) و (٤-٣) .....................     ۷۴

٤-٢-٣ بررسی  میزان  تغییرات  عمق  حفره  آبشستگی  در زمان  های  مورد بررسی ..........         ۷۵

٤-٣ بررسی  تغییرات  عرض  حفره  آبشستگی ...............................................................................................................     ۷۷

٤-٣-١ بررسـی  تغییـرات  عرض  حفـره  (ws.Rc) تحت  اثر تغیـیرات  ارتـفاع  ریزش 

و ارتـفاع  پایاب ................................................................................................................................................................................................     ۷۷

٤-٣-٢ بررسی  جزئی  تر تغییرات  عرض  حفره  با استفاده  از دو جدول (٤-٦)و (٤-٧)       ۷۹

٤-٣-٣ بررسی  میزان  تغییرات  عرض  حفره  آبشستگی  در زمانهای  مورد بررسی ..............     ۸۰

٤-٤ بررسی  تغییرات  طول  حفره  آبشستگی ..............................................................................................................     ۸۲

٤-٤-١ بررسی  تغییـرات  طـول  حفره  (Ls.Rc) تحـت  اثـر تغیـیرات  ارتفاع  ریـزش 

و ارتـفاع  پایاب ...............................................................................................................................................................................................       ۸۲ 

٤-٤-٢ بررسی  جزئی  تر تغییرات  طول  حفـره   (Ls.Rc)  با استـفاده  از دو جـدول 

(٤-١٠) و (٤-١١).....................................................................................................................................................................................       ۸۴ 

٤-٤-٣ بررسی  میزان  تغییرات  طول  حفره  آبشستگی  در زمانهای  مورد بررسی ...............       ۸۴ 

٤-٥- بررسی  تغییرات  ارتفاع  برآمدگی  بعد از حفره ...........................................................................................          ۸۷ 

٤-٥-١بررسـی  تغییرات  ارتـفاع  برآمـدگی   (Hm.Rc) تحـت  اثـر تغییـرات  ارتـفاع

ریـزش  و ارتفاع  پایاب ............................................................................................................................................................................       ۸۷

٤-٥-٢ بررسی  جزئی  تر تغییرات  ارتفاع  برآمدگی (Hm.Rc) با استفاده  از دو جدول

(٤-١٤) و (٤-١٥)......................................................................................................................................................................................     ۸۸ 

٤-٥-٣- بررسی  میزان  تغییرات  ارتفاع  برآمدگی  حفره  در زمانهای  مورد بررسی ...........     ۸۹ 

٤-٦- بررسی  تغییرات  طول  کل  حفره ...............................................................................................................................       ۹۲ 

٤-٦-١ بررسی  تغییرات  طول  کل  حفره (Lst.Rc) تحت  اثرتغییرات  ارتـفاع  ریـزش

و ارتـفاع  پایاب ...............................................................................................................................................................................................         ۹۲ 

٤-٦-٢- بررسـی  جزئـی  تـر تغییرات  طول  حفـره  (Lst) با استــفاده  از دوجـدول

(٤-١٨) و  (٤-١٩)..................................................................................................................................................................................          ۹۲

٤-٦-٣- بررسی  میزان  تغییرات  طول  کل  حفره  در زمانهای  مورد بررسی ............................       ۹۴ 

٤-۷ تاثیرات  تغییر ارتفاع  ریزش  و ارتفاع  پایاب  بر ابعاد حفره  آبشستگی ................................       ۹۶ 

٤-۸ بررسی  معادله  کوتولاس ....................................................................................................................................................      ۹۸ 

٤-۹ بررسی  معادله  DOT .................................................................................................................................................       ۹۹  

٤-۹-١ نحوه  جایگذاری  مقادیر برداشت  شده  .........................................................................................................     ۹۹ 

٤-۹-٢ بررسی  تغییرات  عمق  حفره  آبشستگی  با توجه  به  نمودارهای (٤-۷),(٤-۸)

و (٤-۹) و جدول  (٤-٢٨) ...............................................................................................................................................     ۱۱۲

٤-۹-٣ بررسـی  تغییـرات  عرض  حفـره  آبشستگی  با توجه  به  نمـودارهای  (٤.-۱۰) ,

(٤-۱۱) و (٤-۱۲) و  جدول  (٤-٢٨)...................................................................................................................................    ۱۱۲

٤-۹-٤ بررسـی  تغییـرات  طول  حفره  آبشـستگی  با توجه  به  نمـودارهای  (٤-۱۳) و

(٤-۱۴) و (٤-۱۵) وجدول  (٤-٢٨).......................................................................................................................................     ۱۱۲

٤-۹-٥ نتیجه  گیری  کلی  از نمودارهای  (٤-١) الی  (٤-٩) و جدول  (٤-٢٨).......................       ۱۱۲

٤-۹-٦ ضرایب  پیشنهادی  برای  معادله  DOT ........................................................................................     ۱۱۳

٤-۹-۷ حداکثر ارتفاع  برآمدگی  و حداکثر طول  کل ........................................................................................     ۱۱۳

فصل  پنجم  : نتیجه  گیری  و ارائه  پیشنهادات                                    ۱۱۸

مقدمه .................................................................................................................................................................................     ۱۱۹

٥-١ نتایج ..........................................................................................................................................................................    ۱۱۹

٥-٢ پیشنهادات ................................................................................................................................................................     ۱۲۴

پیوست ...............................................................................................................................................................................     ۱۲۶

منابع ............................................................................................................................................................................................    ۱۲۹

چکیده  انگلیسی .............................................................................................................................................................     ۱۳۵

دانلود پایان نامه بررسی زمانی آبشستگی پایین دست جت های ریزشی با استفاده از مدلسازی فیزیکی

دانلود طراحی و ساخت شمارندة فرکانس تا یک گیگاهرتز

طراحی و ساخت شمارندة فرکانس تا یک گیگاهرتز

اصولا عمل یا حاصل مقایسه یک کمیت مفروض با یک استاندارد از پیش تعیین شده را ، اندازه گیری می نامیم برای این که نتیجه عمل اندازه گیری که با اعداد بیان می شود، معنی داشته باشد، باید اولا استانداردی که برای مقایسه به کار می رود، دقیقا معلوم ومورد قبول عام واقع شده باشد

دانلود طراحی و ساخت شمارندة فرکانس تا یک گیگاهرتز

طراحی و ساخت 
شمارندة فرکانس 
یک گیگاهرتز
فرکانس
دستگاه اندازه گیری
اندازه گیری فرکانس
دسته بندی برق ،الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل doc
حجم فایل 149 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44

اصولا عمل یا حاصل مقایسه یک کمیت مفروض با یک استاندارد از پیش تعیین شده را ، اندازه گیری می نامیم. برای این که نتیجه عمل اندازه گیری که با اعداد بیان می شود، معنی داشته باشد، باید اولا استانداردی که برای مقایسه به کار می رود، دقیقا معلوم ومورد قبول عام واقع شده باشد. ثانیا روش استفاده شده برای این مقایسه باید قابل تکرار بوده و قادر به امتحان کردن دستگاه اندازه گیری باشیم به عبارت دیگر دستگاه به کار رفته و روش اندازه گیری باید موجه باشد.

هر دستگاه اندازه گیری دارای ویژگی ها و محدودیت های خاص خود است و برای انتخاب دستگاه اندازه گیری باید کلیه جوانب در نظر گرفته شود و با توجه به و یژگی های مورد نیاز و قیمت دستگاه اندازه گیری بهترین انتخاب انجام شود.

فهرست مطالب

فصل اول
اندازه گیری فرکانس
ویژگی های دستگاه اندازه گیری
کالیبراسیون(برسنجیدن)
تنظیم دستگاه اندازه گیری
قسمت های مختلف دستگاه های اندازه گیری
اندازه گیری فرکانس
تقسیم بندی باندها وفرکانس ها
فرکانس مترها و مدارات ارائه شده برای آن
فرکانس متر های آنالوگ
دیودهایPIN
فرکانس متر های دیجیتال
فصل دوم
پیش تقسیم کننده و شکل دهنده ی سیگنال
بخش تقسیم کننده ی فرکانس
معرفی تقسیم کننده SP8704
محدودیت ها
قسمت تقویت و شکل دهی سیگنال
فصل سوم
کنترل و شمارش تعداد پالس ها
کلاک سیستم
توزیع کلاک سیستم
کلاک واحد پردازش مرکزی
کلاک واحد های ورودی خروجی
کلاک حافظه
کلاک غیر همزمان تایمر
کلاک واحد آنالوگ به دیجیتال
منابع کلاک سیستم
اسیلاتور کریستالی
اسیلاتور کریستالی فرکانس پایین
اسیلاتورRC خارجی
اسیلاتورRC کالیبره شده داخلی
کلاک خارجی
اسیلاتور تایمر/ کانتر
تایمر / کانتر ها
تایمر / کانتر یک
معرفی تایمر / کانتریک
پیکره بندی تایمر/کانتر یک در حالت کانتر
تایمر/کانتر دو
معرفی تایمر/کانتر دو
پیکره بندی تایمر/ کانتر دو در حالت تایمر
نمایش اطلاعات
پیکره بندی و ارتباط LCDبا میکروکنترلر AVR
اتصال LCDبه پورت Aمیکرو
فصل چهارم
تشریح عملی پروژه
تعیین عملکرد دستگاه
قسمت تقسیم و شکل دهی سیگنال ورودی
شمارش پالس ها و کنترل مدار
نرم افزار پروژه
برنامه
مراجع

دانلود طراحی و ساخت شمارندة فرکانس تا یک گیگاهرتز