فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

دانلود مقاله روش های تدریس و کلاسداری

مقاله روش های تدریس و کلاسداری

مقاله روش های تدریس و کلاسداری

دانلود مقاله روش های تدریس و کلاسداری

روش های تدریس
کلاسداری
اثر تنبیه در برقراری انضباط در کلاس
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24

خلاصه

مقدمه

روش های تدریس

کلاسداری

اثر تنبیه در برقراری انضباط در کلاس

===========

روش های تدریس

خلاصه

روشهای سنتی به روشهایی گفته می شود که اکثر مدارس دنیا، در طول تاریخ آموزش و پرورش از آن استفاده کرده اند و امروزه نیز یکی از متداولترین روشهای حاکم بر مدارس هستند. مهمترین این روشها، روش حفظ و تکرار، سخنرانی، پرسش و پاسخ، روش نمایشی، ایفای نقش،‌گردش علمی، بحث گروهی و روش آزمایشی است.

روش حفظ و تکرار از قدیمیترین روشهای آموزشی است. محور فعالیت در این روش، حفظ و تکرار مطالب آموزشی است. در این روش، انضباط بسیار سخت و آمرانه است و به علاقه، استعداد و تفاوتهای فردی شاگردان توجه نمی شود.

روش سخنرانی نیز سابقه ای طولانی دارد. اساس این روش ارائه اطلاعات شفاهی از طرف معلم و یادگیری آن از طریق گوش کردن و یادداشت برداشتن از طرف شاگرد است. در این روش، معمولاً معلم فعال و شاگرد پذیرنده و غیر فعال است. مراحل اجرایی این روش عبارت است از آمادگی برای سخنرانی،‌ مقدمه، ارائه محتوا و جمعبندی و نتیجه گیری. در هر یک از این مراحل، مسائلی را باید مورد توجه قرارداد؛ مثلاً در مرحله آمادگی، سخنران باید از نظر تجهیزات و از لحاظ علمی و عاطفی کاملاً آماده باشد. ...

...

دلایلی که برای کم تنبیه کردن اقامه می‌شود نیاز به تشریح بیشتری دارد ، زیرا مشاهده شده است که برخی از معلمان، دانش‌اموزان را مکرر تنبیه می کنند.

اولاً ، معلم و یا والدینی که مکرر کودک را تنبیه می کنند، این عمل به تدریج اثر خود را به عنوان وسیله‌ای برای اصلاح رفتار از دست می‌دهد، و به تدریج کنترل او  بر کلاس از طریق تنبیه ضعیف می‌شود، و دانش‌آموزان در قبال رویه‌ ان مصونیت پیدا کرده، به خشونتهای وی عادت می کنند. معلم و یا والدینی که با خشونت عمل، اقدام به تنبیه می کند، رفته رفته در نظر کودک فردی پرخاشگر جلوه می‌نمایند و رفتار آنها بر ای او الگو و ملاک می‌شود. مثلاً چنانچه پدری برای هر شیطنتی فرزند خود را تنبیه بدنی کند، این باور برای او پیش می‌آید که او نیز به تقلید از پدر به دیگران حمله کند.

ثانیاً: تنبیه بیش از حد، ممکن است کودک را به خودداری از ادامه فعالیت و دوری جستن از آن بکشاند. مثلاً، چنانچه معلم ورزشی ، دانش آموزی را به خاطر بازی ضعیف در والیبال مکرراً تنبیه و سرزنش کند، احتمال دارد دیگر در این بازی شرکت نکند، و یا اینکه محصلی به خاطر مواجه شدن با تنبیه و سرزنش زیاد، مدرسه را ترک کند و یا در صورت ترک نکردن مدرسه، دچار حالتهای غیر عادی از قبیل حواس پرتی یا عدم تمرکز در کلاس، خیالپردازی، ناآرامی و غیره گردد و یا با دیگران زدو خورد کند.

دانلود مقاله روش های تدریس و کلاسداری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.