پاورپوینت ارزیابی متوازن
پاورپوینت ارزیابی متوازن |
![]() |
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 443 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
پاورپوینت ارزیابی متوازن
qتاریخچه ارزیابی متوازن vارزیابی متوازن در سال 1992 به وسیلة کاپلان و دیوید نورتون به منظور تبدیل چشم انداز واستراتژی به هدفها ارائه شد. استراتژی چگونگی انطباق ظرفیتهای یک سازمان با فرصتهای موجود در بازار به منظور تحقق بخشیدن به هدفهای کل سازمان را تبیین می کند . بنابراین مقصود از اجرای استراتژی، دستیابی به هدفهای از پیش تعیین شده است. به نظر آقای کاپلان و نورتون هدف اصلی واحد اقتصادی ماندگاری در بازار است. در بحث ماندگاری نیز چیزی که به چشم می خورد کیفیت محصول است میزان رضایت مندی مشتری نیز کیفیت را تعیین می کند. v
vارزیابی متوازن با تمرکز بر روی اندازه گیری عملکرد وتطابق آن با استراتژی، نقش مهمی را در پیشرفت سازمان ارائه می دهد . این نوآوری تفکر بسیاری از مدیران را نسبت به نحوه مدیریت سازمانها تغییرداده است. اکنون آنها استرا تژی رابا دقت بیشتر و با صراحت ارائه می کنند و سازمان را به عنوان مجموعه ای یکپارچه و متناسب از فعالیتها می دانند واستراتژی را با دستگاه اندازه گیری عملکرد مرتبط می شناسند.
vارزیابی متوازن تلفیقی است از معیارهای ارزیابی عملکرد که شاخصهای عملکرد جاری، گذشته و نیز آتی را شامل می شود و معیارهای غیرمالی را درکنار معیارهای مالی قرار می دهد. vدر واقع ارزیابی متوازن چراغ روشنی در هدایت شرکت بهسوی سودآوری بیشتر با همان راه و امکانات قبلی ولی براساس هزینهیابی برمبنای فعالیت و ارائه صحیح هزینههای شرکت است. vارزیابی متوازن رویکردی است که بااندازه گیری واقعی عملکرد هم از بعد مالی و هم ازبعد غیرمالی و مقایسه آن با هدفهای از پیش تعیین شده به ما نشان می دهدتا چه حد استراتژیهای برگزیده شده ما را به سمت هدفهای شرکت گرایش داده است و استراتژیهای مقدم و در اولویت را برای رسیدن به هدفهای از پیش تعیین شده به ما معرفی می کند و حتی چارچوبی را جهت اجرای استراتژیهای سازمان فراهم می آورد. در واقع ارزیابی متوازن ابزار مدیریت جهت دستیابی به هدفهاست.qچهار دیدگاه ارزیابی متوازن vمنظر مشتری vفرآیند داخلی vیادگیری و رشد و رضایت کارکنان vمنظر مالی v