مقاله نقش تبلیغات در روابط عمومی
مقاله نقش تبلیغات در روابط عمومی |
![]() |
دسته بندی | پژوهش |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 11 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 24 |
مقاله نقش تبلیغات در روابط عمومی
مقدمه
صنعت تبلیغات با همه سوابقی که در کشور ما دارد هنوز هم جوان و
هم غیر علمی است. اینواقعیت نباید کسی را بر آشفته کند که تبلیغات
در کشور ما در حد سایر فنون و هنرهای رسانهای ما(نسبت به جهان
رسانهها) است.
تبلیغات در جهان امروز و در عصر انفجار اطلاعات،
در مراودات اقتصادی و فرهنگی از جایگاهعلمی - تخصصی و در ابعادی
وسیعتر، هنری برخوردار است. فرد فعال در عرصه تبلیغات با بهرهگیری
ازعلوم مختلف از جمله روانشناسی، جامعهشناسی و نیز شناخت فرهنگ و
آداب و رسوم مخاطبان،میتواند در عرصه رقابتها، بهترین و کارآمدترین
شیوهها را به کار گیرد.
....
فهرست مطالب
مقدمه
جایگاه تبلیغات
ضرورت تبلیغات در جامعه امروز
نهادینه کردن فرهنگ تبلیغات
نقش دا نش در تبلیغات
اهمیت پژوهش در تبلیغات
رفتارهای حرفه ای در تبلیغات
تبلیغات آمیزه ای از دانش-بینش و روش
منابع
چکیده:
ضرورت تبلیغات در جامعه امروز
دهههای اخیر بستر تحولات عمیقی در اقتصاد جهانی بوده است و تحولاتی که نمود آن دراقتصادهای ملی و منطقهای بیش از پیش به چشم میخودر. امروز در دورانی به سر میبریم که در آناقتصاد ملی و منطقهای نیز معنایی نمییابد. حلقه رقابت در عرصه تجارت هر روز تنگتر و پیچیدهترمیشود و خلق مزیتها و تولید و فروش کالا محور فعالیتهای اقتصادی قرار میگیرد. بدون تردید آیندهاز آن کسانی خواهد بود که با درایت و تدبیر و به کارگیری مناسبترین روشها و ابزار، گوی سبقت را ازرقیبان بی شمار و قدرتمند بربایند. ما نیز اگر بخواهیم بمانیم راهی جز تجهیز و تربیت همه عوامل مؤثردر عرصههای تولید و فروش نداریم.