فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

دانلود اضطراب ، هراس ،اختلال استرس پس از سانحه سیستم بازداری فعالسازی رفتاری

اضطراب ، هراس ،اختلال استرس پس از سانحه سیستم بازداری فعالسازی رفتاری

دانلود تحقیق وبررسی اضطراب ، هراس ،اختلال استرس پس از سانحه سیستم بازداری فعالسازی رفتاری در 60 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود اضطراب ، هراس ،اختلال استرس پس از سانحه سیستم بازداری فعالسازی رفتاری

اضطراب ، هراس ،اختلال استرس پس از سانحه سیستم بازداری فعالسازی رفتاری
دانلود مقاله
دانلود تحقیق
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پایان نامه کارشناسی
دانلود پایان نامه ارشد
دانلود پروژه
دانلود پروژه پایانی
دانلود پروپوزال
دانلود گزارش کار آموزی
دانلود پاورپوینت
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
د
دسته بندی تحقیق
فرمت فایل word
حجم فایل 93 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60

اضطراب ، هراس ،اختلال استرس پس از سانحه سیستم بازداری فعالسازی رفتاری

دانلود تحقیق وبررسی اضطراب ، هراس ،اختلال استرس پس از سانحه سیستم بازداری فعالسازی رفتاری

در 60  صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

بخشی از متن تحقیق:

  فصل دوم

اضطراب

رایج ترین واکنش به یک عامل فشار اضطراب است منظور از اضطراب هیجان ناخوشایندی است  که معمولا با این کلمات توصیفش می کنیم:نگرانی،تشویش،تنش،وترس؛احساساتی که همه هر از گاهی با شدتهای مختلف دچارش می شوند(کریستا ل1968، نقل از همکاران)،دسترسی به تعریف دقیق

ازاضطراب بسیار دشوار است.اکثر نظریه پردازان با لانگ  موافقند که اضطراب مفهومی فرضی است  یعنی اضطراب نوعی تصور است که وجود خارجی وعینی ندارد ولی در تفسیر پدیده های مشاهده پذیر می تواند مفید باشد.لانگ مدلی سه سیستمی از اضطراب ارائه داده است که در حد وسیعی به فهم تعریفهای مختلف کمک کرده است.اضطراب را می توان بر حسب افکار تعبیر کرد،یا بر حسب احساسها وواکنشهای جسمانی بیان کرد،یابر حسب رفتار فرد در نظر گرفت،نیمرخ اضطراب در افراد مختلف بسته به این که کدام نظام بیشترین تأثیر را پذیرفته است،متفاوت خواهد بود.(بهداشت روانی احمدوند ص177

سه عنصر اضطراب

عنصر بدنی:عنصر بدنی ترس و اضطراب  که همراه با نشانه های بدنی است ودر حین هراس اتفاق می افتد .این نشانه ها بخشی از یک واکنش هشدار است که پاسخ طبیعی بدن به ترس یا خطر می باشد.

عنصر شناختی:عنصر شناختی اضطراب شامل تفکرات ویا تصوراتی است که در طول هراس رخ می دهد.مهم است توجه داشته باشیم که،ممکن است شخص از شروع واکنش خود ،حتی وقتی که در یک موقعیت خطرناک است کاملا آگاه نباشد.

عنصر رفتاری:عنصر رفتاری اضطراب شامل رفتارهایی است که درحین هراس اتفاق می افتد یا به عنوان پیامد آن رخ می دهد.(علی کمال جو،1390)

 

مرور فیز یولوژی اضطراب

- اضطراب عملکردی حیاتی دارد؛ اضطراب ما را نسبت به خطر بالقوه هوشیار می کند.

- احساساتی که در طول هراس تجربه می شود،انعکاس طبیعی فرایندهای فیزیولوژی هستند که مربوط به واکنش جنگ وگریز می باشد.

- احساسات همراه هراس به هیچ وجه خطرناک نیستند. به علاوه بعد از مدتی که فعالیت سامانه ی جنگ وگریز متوقف شد این نشانه ها از بین می رود.

انواع اختلالات اضطرابی

 

اختلال اضطراب جدایی : جدایی ها در تار وپود زنگی افراد تنیده شده اند.سازش با جدایی،چه به صورت گذرا یا پایدار،بخشی از فرایند رشدی مادام العمر است.هر انسانی ممکن است با جدایی ها وارد چالش شده باشد.بعضی از جدایی ها مانند رفتن به مدرسه،خوابیدن،رفتن به گردش های علمی واردوها،اززندگی کودکان تفکیک ناپذیرند.برای بیشتر کودکان این گونه جدایی ها و ملاقات های مجدد به دنبال آن،به سهولت و سادگی اتفاق می افتد.اما جدایی برای کودکان دچار اختلال اضطراب جدایی،این گونه نیست.اضطراب جدایی یک مرحله بهنجار از رشد کودک است.معمولا در نیمه آخر اولین سال زندگی آغاز شده ودر21-15 ماهگی به اوج خود می رسد وبعد از آن رو به افول می گذارد .اعتقاد بر این است که در پایان سومین سال زندگی تقریبا از بین می رود.به منظور تجربه پریشان کننده جدایی،یک نوباوه باید موضوعی برای دل بستن داشته باشد.به تعبیر دیگر ،کودک باید به مراقب خاصی دلبستگی داشته باشد تا جدایی از وی،او را دچار پریشانی نماید.اگر چنین پدیده بهنجار  رشدی اتفاق نیفتد،ممکن است کودک دچار برخی از اشکالات روان شناختی مانند اختلال فراگیر رشدی یا اختلال دلبستگی واکنشی باشد.شدت اضطراب جدایی بهنجار توسط تربیت وطبیعت تعین می شود،بدین معنی که واکنش پذیری فیزیولوژیک وژنتیک کودک،عوامل مربوط به والدین وتجربه از دست دادن وجدایی،تعیین کننده های مهمی هستند.برخی از کودکانSAD سابقه فوبی مدرسه امتناع از رفتن به مدرسه داشته اند.اختلال های اضطرابی،از جملهSAD ،متداول ترین مشکل آسیب شناسی روانی کودکی در جمعیت بیمار وجمعیت بهنجار است(کاشانی وهمکاران،1990)آنها یافتند که21 درصد از کودکان ونوجوان جامعه مورد مطالعه شان دارای شکلی از اختلال های اضطرابی هستند،با توجه به این که DSA از رایج ترین آنها بود.مطالعات همه گیر شناسی شیوع این اختلال را 5-4 درصد گزارش کرده اندو رواج آن بین دختران وپسران یکسان گزارش شده است.رواجSAD با پیشرفت سن کاهش می یابد به طوری که بیان می شودکاهش شیب در شیوع اضطراب جدایی بعد از سن 10 سالگی است.گر چه اختلال اضطراب جدایی در نوجوانی رایج نیست ولی اگر در این سن آغاز شود،آسیب روانی مزمن وعمده ای را به دنبال خواهد داشت(کارر،2000)

علایم ونشانه های آشکار

SAD می تواند با دامنه گسترده ای از علایم و نشانه های اضطرابی که از طریق نگرانی های پیرامون جدایی فرا خوانده می شود،مشخص گردد.DSM-IV برای تشخیص این اختلال وجود حداقل سه مورد از هشت مورد نشانه های زیر به مدت حداقل4 هفته را ضروری می داند.این نشانه ها باید قبل از سن18 سالگی باشد.وجود داشته

1- پریشانی افراطی برگشت کننده در هنگام جدایی یا پیش بینی جدایی از موضوعات عمده دلبستگی،

2- نگرانی افراطی وپایدار در مورد از دست دادن یاآسیب های احتمالی موضوع دلبستگی،

3- نگرانی افراطی و پایدار پیرامون این موضوع که یک حادثه غیر عادی منجر به جدا شدن اواز موضوع دلبستگی عمده خواهد بود،

4- بی میلی یا امتناع از رفتن به مدرسه یا مکان های دیگر به خاطر ترس از جدایی،

5- ترس یا بی میلی زیاد از تنها ماندن در خانه یا محیط های دیگر بدون موضوع دلبستگی ،

6- بی میلی یا امتناع از تنها خوابیدن یا خوابیدن در مکانی دور از خانه،

7-کابوس های شبانه تکراری که محتوای آن جدایی است،

8-شکایات مکرر در مورد نشانه های جسمانی(مثل سردرد،معده درد،تهوع،واستفراغ)در زمانی که جدایی نزدیک است یا پیش بینی می شود.

دانلود اضطراب ، هراس ،اختلال استرس پس از سانحه سیستم بازداری فعالسازی رفتاری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.