دسته بندی
|
علوم انسانی
|
فرمت فایل
|
doc
|
حجم فایل
|
29 کیلو بایت
|
تعداد صفحات فایل
|
12
|
تست شخصیتی نوجوانان آیزنک
این پرسشنامه شامل شامل سؤالاتی درباره
طرز رفتار ، کردار و احساسات شما است. هیچ یک از این سؤالها جواب صحیح یا
غلط ندارند. منظور ما پی بردن به طرز فکر شما است و هر چه بگویید از نظر ما
محترم و قابل قبول است. هر سؤال را بخوانید و تصمیم بگیرید جواب شما در
مقابل سؤال مزبور بلی است یا خیر .
منظور اصلی ما پی بردن به عکس العمل طبیعی و بلافاصله شماست نه آنچه پس از مدتی تفکر وتأمل ممکن است بدست آید
کلید مقیاس L
کلید مقیاس E
کلید مقیاس N
کلید مقیاس P
میانگین و انحراف معیار چهار مقیاس شخصیت در دانش آموزان پسر تهرانی
میانگین و انحراف معیار چهار مقیاس شخصیت در دانش آموزان دختر تهرانی
پنجشنبه 16 دی 1395 ساعت 10:53
دسته بندی
|
علوم انسانی
|
فرمت فایل
|
doc
|
حجم فایل
|
37 کیلو بایت
|
تعداد صفحات فایل
|
22
|
آزمون قضاوت اخلاقی برای کودکان
کلمه «اخلاقی»از کلمه لاتین mos می آید که
، به معنای عمل به رسوم ، و راه انجام امور است. بنابراین به معنای «
تطبیق به راه و روش انسان ها» و مر بوط به درست و غلط و خوش رفتاری ، است.
مردم به طور کلی این کلمه را به معنای رفتار درست ، صحیح و خوب می گیرند.
رفتار اخلاقی همنوائی با اصول اخلاقی گروه اجتماعی است . یعنی درونی ساختن
مجموعه ای از صفات خوب ، اندیشه ها ، و ارزش هائی که مورد تأیید جامعه است و
بخشی جدائی ناپذیر از فرد و از طریق فرآیند رشد و تکامل است. رفتار اخلاقی
مجموع راههای رفتار شخصی است که بر حسب درستی یا نادرستی اخلاقی قضاوت می
شود . بنابراین توانائی انجام قضاوت اخلاقی نقش عمده ای در رشد کلی کودک
دارد . قضاوت اخلاقی شامل قابلیت عقلانی و بصیرت در دیدن روابط بین یک اصل
انتزاعی و موارد محسوس و قضاوت درباره موقعیت ها به عنوان درست یا غلط با
در نظر داشتن دانش معیارهای اجتماعی است. این قضاوت نتیجه فرعی تجارب کلی
اجتماعی کودک است . که او را به ارزیابی ارزش یا بی ارزشی یک عمل بد ،
یاخوب قادر می سازد . فروید (1933) فرا خود را در این فرآیند عامل اصلی می
دانست و برجنبه های مشاهده قضاوت و تنبیه آن تأکید می کرد . با توصیف فرا
خود به عنوان بازوی اخلاقی شخصیت که دارای دو جنبه فرعی وجدان و خودآرمانی
است ، او ابعاد مؤثر رفتار اخلاقی را بررسی نموده و بر زوایای تاریک رشد
اخلاقی پرتو افکنده است. نظریه ای که بیش از پیش بر تحقیقات مربوط به قضاوت
اخلاقی تأثیر بخشید .متعلق به روانشناس سوئیسی پیاژه (1928-1933) است که
کوشیده مفهوم قواعد اخلاقی کودک را تفسیر کند . او کوشید تا قضاوت اخلاقی
کودکان را نسبت به خطاهای عمدی و غیر عمدی بیازماید و شش نوع تفکر اخلاقی
را توصیف کند که در کودکان گروه های مختلف سنی ظاهر می گردد. که شامل موارد
زیر است : نیت در قضاوت ، نسبی نگری در قضاوت ، استقلال در اصول اخلاقی ،
استفاده از معامله به مثل، استفاده از تنبیه برای جبران خسارت ، اصلاح و
نظر طبیعی نسبت به بد اقبالی .اخیراً مطالعاتی راجع به قضاوت اخلاقی توسط
کولبرگ (1968) صورت گرفته که در آن از کودکان خواسته شده تا میزان اخلاقی
بودن رفتار توصیف شده در داستانها را قضاوت کند مطالعه او طرحی مکان نگر
عرضه می کند که ساختار عمومی و اشکال تفکر اخلاقی را توصیف کرده است.
شکل گیری آزمون
تحلیل سؤالات
پایائی اعتبار
هنجارها
دستورالعمل و اجرای آزمون
کلید نمره گذاری
پرسشنامه آزمون قضاوت اخلاقی (MJT)
دستورالعمل
پنجشنبه 16 دی 1395 ساعت 10:53
دسته بندی
|
علوم انسانی
|
فرمت فایل
|
doc
|
حجم فایل
|
10 کیلو بایت
|
تعداد صفحات فایل
|
8
|
راهنمای آزمون ویسکا نسین
این آزمون به کوشش " گرانت" و" برگ" در
سال 1948 انجام وبه طور وسیع برای مطالعه " رفتار انتزاعی" و" تغییر
مجموعه" تهیه شده است. به آزمودنی دسته ای از 64 کارت ارائه می شود که
برروی آنها یک الی 4 نماد بصورت مثلث، ستاره، صلیب، دایره که به ترتیب به
رنگهای قرمز، سبز، زرد، آبی نقش بسته است که هیچ دو کارتی شبیه یکدیگر نمی
باشد ( مثلث به رنگ قرمز، ستاره به رنگ سبز، وصلیب به رنگ زرد ودایره به
رنگ آبی ) ( تصویر4- 15 ) را ملاحظه نمائید )
وظیفه آزمودنی این است که باید بر اساس
اصلی که از الگوی پاسخهای آزماینده نسبت به جایگذاری کارتها توسط خودش
استنباط می کند کارتها دیگر را یکی یکی زیر 4 کارت اصلی که به ترتیب شامل 1
مثلث قرمز، 2 ستاره سبز، 3 صلیب زرد و4 دایره آبی است قرار دهد. برای مثال
اگر اصل مذکور رنگ باشد، جایگزینی صحیح این است که کارت قرمز قطع نظر از
شکل یا تعداد نمادها در زیر یک مثلث قرمز قرار می گیرد، متقابلا آزماینده
هم جواب خود خواهد داد، آزمودنی فقط شروع به جایگذاری کارتها می کند
وآزماینده به او می گوید که آیا هر جایگزینی درست است یا خیر؟ بعد از اینکه
یک دور جایگزینی صحیح 10کارت در یک ردیف انجام شد آزماینده اصل مذکور را
تغییر می دهد به این ترتیب که الگوی گفته های " درست" و" غلط" خود را عوض
می کند.
پنجشنبه 16 دی 1395 ساعت 10:52
دسته بندی
|
علوم انسانی
|
فرمت فایل
|
doc
|
حجم فایل
|
25 کیلو بایت
|
تعداد صفحات فایل
|
6
|
پرسشنامه انگیزش شغل از دیدگاه کارکنان هاکمن و اولدهام
پرسشنامه انگیزش شغل از دیدگاه کارکنان
هاکمن و اولدهام دارای 15 سوال است و هدف از آن بررسی نگرش های کارکنان
در زمینه شغل کنونی آنها در سازمان[1] می باشد.
تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
مقیاس پرسشنامه
منابع
پنجشنبه 16 دی 1395 ساعت 10:52
دسته بندی
|
علوم انسانی
|
فرمت فایل
|
doc
|
حجم فایل
|
19 کیلو بایت
|
تعداد صفحات فایل
|
11
|
پرسشنامه ابزار وجود برای جوانان (ASA)
این پرسشنامه دارای 33 سوال می باشد که طی
آن آزمودنی به یکی از سه گزینه، یعنی رفتار مبتنی بر ابزار وج.ود، غیر
ابزار وجود و پرخاشگری است. پاسخ می گوید. این پرسشنامه توسط دانگ یولی لی،
ارنست تی، هالبرگ، الن جی سلمون و ریچارد الف هاس، ساخته شده است.
روش نمره گذاری پرسشنامه
اعتبار و روایی پرسشنامه
پنجشنبه 16 دی 1395 ساعت 10:52