فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

دانلود تحقیق مدیریت استراتژیک

تحقیق مدیریت استراتژیک

تحقیق مدیریت استراتژیک

دانلود تحقیق مدیریت استراتژیک

تحقیق مدیریت استراتژیک
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 25 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

فهرست مطالب                                      صفحه

مقدمه ............................................................1

فصل 1- مفاهیم اساسی مدیریت استراتژیک

1-1- استراتژی چیست ؟ .....................................1

2-1- مروری بر مفاهیم نظری تفکر استراتژیک ..............2

3-1 – مدیریت استراتژیک ........................................3

4-1- الگوی اصلی مدیریت استراتژیک .......................4

5-1- تدوین استراتژی ............................................5

6-1- انواع استراتژی...............................................5

7-1- استراتژی های اصلی در مدیریت استراتژیک ...6

فصل دوم : نقش مدیران در اتخاذ تصمیم های استراتژیک بهتر

2-2 تصمیم گیری استراتژیک ..................................9

3-2 – ویژگیهای تصمیمهای استراتژیک ..................9

4-2- سبک های تصمیم گیری استراتژیک مینتز برگ .......10

5-2-نقش هیئت مدیره در مدیریت استراتژیک ...............10

6-2روند مشارکت هیئت مدیره در فرآیند مدیریت استراتژیک ..11

فصل سوم : بررسی محیطی و تجزیه و تحلیل صنعت

1-3- بررسی محیطی...........................................12

2-3- متغیرهای قابل بررسی در محیط خارجی ..........13

3-3- تجزیه و تحلیل صنعت ، تجزیه و تحلیل وظیفه ای .....14

4-3- نگرش مایکل پورتر به تجزیه و تحلیل صنعت .............15

5-3- تهدید تازه واردها یا رقبای بالقوه ...................16

6-3- رقابت میان شرکتهای موجود ............................16

7-3- تهدیدهای محصولات جایگزین ........................17

8-3- قدرت چانه زنی خریداران .........................17

9-3- قدرت چانه زنی عرضه کنندگان ...............18

10-3- قدرت دیگر گروههای ذینفع .......................19

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل موقعیت و استراتژی کسب و کار

1-4- تجزیه و تحلیل موقعیت ( SWOT‌ ) ....................19

2-4- استراتژی کسب و کار .............................20

3-4- استراتژی رقابتی .................................21

4-4- خطرات همراه استراتژی های رقابتی ...........21

5-4- مسائل استراتژی رقابتی .......................22

فصل پنجم : اجرای استراتژی ، سازماندهی برای اقدام

1-5- اجرای استراتژی ..................................22

2-5- جریان استراتژی .................................23

3-5- روش طراحی برنامه ها ، بودجه ها و رویه ها

4-5- طراحی برنامه ها ................................24

5-5- طراحی بودجه ها ............................24

6-5- طراحی رویه های جدید ...................24

فصل ششم : اجرای استراتژی ، جذب نیرو و رهبری

1-6- جذب نیرو ............................................25

2-6- تأثیر استراتژی بر فرآیند جذب نیرو ...........25

3-6- مشکلات استراتژی کاهش .....................25

4-6- رهبری ............................................26

منابع و مأخذ ...........................................27

 ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

مقدمه

سازمان ها « در معنای وسیع کلمه » رکن اصلی اجتماع کنونی اند و مدیریت ، مهمترین عامل در هیأت ، رشد و بالندگی و یا مرگ سازمانهاست . مدیر ، روند حرکت از ( وضع موجود ) به سوی ( حقیقت مطلوب )‌را هدایت می کند و در هر لحظه ، برای ایجاد آینده ای بهتر در تکاپوست . گذشته با تمام اهمیت و اندوختنی هایش و با تمام تأثیری که می تواند بر آینده داشته باشد اتفاق افتاده است و هیچ نیروی بشری نمی تواند آن را دیگر بار و به گونه ای متفاوت بیافریند . ولی آینده در راه است و قسمت مهمی از آن چه (امروز) می گذرد مربوط است . لذا امر ( مدیریت ) مهمترین مقوله ای است که باید برای رشد و تعالی فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی جامعه مورد توجه قرار گیرد .

...

4-3 نگرش مایکل پورتر به تجزیه و تحلیل صنعت

مایکل پورتر به عنوان یک صاحبنظر در استراتژی رقابتی ، معتقد است که یک شرکت بیشتر نگران افزایش دامنه رقابت درون صنعت است که در آن فعالیت می کند . پورتر می گوید : ( مجموع توان و قدرت این نیروها یا عوامل ، پتانسیل سودآوری صنعت را تعیین می کند در حالی که پتانسیل سودآوری با معیار بازگشت سرمایه در بلند مدت سنجیده می شود ) . هر قدر که قدرت این نیروها بیشتر باشد شرکتهای کمتری می توانند قیمت محصولات خود را افزایش بدهند و سود بیشتری کسب کنند . یک شرکت ضمن این که باید با دقت صنعتی را که در آن فعالیت می کند بررسی و پویش نماید ، باید همچنین اهمیت و نقش هر یک از شش عامل زیر را در موفقیت خود ارزیابی کند : تهدید تازه واردها ، رقابت میان شرکت های موجود ، تهدید کالاها و خدمات جایگزین ، قدرت چانه زنی خریداران ، قدرت چانه زنی عرضه کنندگان و قدرت نسبی دیگر گروههای ذینفع ....

...

دانلود تحقیق مدیریت استراتژیک

دانلود مقاله GSM (سیستم بین المللی ارتباطات همراه)

مقاله GSM (سیستم بین المللی ارتباطات همراه)

مقاله GSM (سیستم بین المللی ارتباطات همراه)

دانلود مقاله GSM (سیستم بین المللی ارتباطات همراه)

GSM چیست؟
سیستم بین المللی ارتباطات همراه
مقاله جی اس ام
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 205 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

GSM چیست؟

قسمتهایی از متن:

جی‌اس‌ام، یک اختصار پذیرفته‌شده برای استاندارد "سیستم بین المللی ارتباطات همراه" محسوب میشود که در اصل از عبارتی فرانسوی گرفته شده است و همانند HICAP، Mobiletex GPRS و PALM از محبوبترین و رایجترین استانداردهای تلفن همراه در سراسر دنیا به شمار میرود.
این استاندارد در حال حاضر توسط بیش از 2 میلیارد نفر در 212 کشور استفاده می‌شود که در نوع خود یک رقم باورنکردنی است و باعث می‌شود تا کاربران با استفاده از قابلیت Roaming یا امکان حضور همزمان در دو نقطه‌ی متفاوت ارتباطی، بتوانند از گوشی همراه خود در هر شهر و کشوری استفاده کنند. این استاندارد با نمونه‌های مشابه قبلی خود تفاوتهایی عمده دارد و از جمله‌ی آنها می‌توان به کیفیت دیجیتالی برقراری مکالمات با تلفن همراه اشاره کرد که به عبارتی یک سیستم نسل دوم تلفن همراه تلقی می‌شود.
این واقعیت، موید آن است که ارتباطات داده‌یی به وسیله‌ی جی‌اس‌ام، برای استفاده در پروژه‌ی مشترک نسل سوم گوشی‌های همراه نیز کاربرد خواهد داشت. ...

...

2. زیر سیستم رادیویی :

شامل تجهیزات و فانکشنهای مرتبط با مدیریت اتصالات مسیر رادیویی، مانند مدیریت handover ها میباشد. این زیر سیستم شامل BTS ، BSC و MS است. MS به طور قرار دادی در زیر سیستم رادیویی قرار گرفته او همیشه آخرین مسیر یک مکالمه است و از برقراری یک مکالمه ، به همراه زیر سیستم شبکه ، جهت مدیریت Mobility ، محافظت میکند.

MS دارای قابلیتهای پایانه شبکه و همچنین پایانه کاربر است. هر سلول در سیستم GSM یک BTS با چندین گیرنده و فرستنده دارد. یک گروه از BTS ها توسط یک BSC کنترل میشوند. پیکربندیهای مختلفی برای BSC - BTS وجود دارد. برخی از این پیکربندیها برای وضعیت ترافیک بالا و تعدادی برای مناطقی با ترافیک متوسط طراحی شده اند. یک BSC فانکشنهایی چون handover و power control را نیز کنترل میکند. BSC و BTS با هم به نام BSS شناخته میشوند. BSS از دید MSC به صورت یک رابط که ارتباطات لازم را با MS ها در حوزه ای مشخص برقرار میکند، به نظر میرسد. BSS دائما با یک مدیریت کانال رادیویی ، فانکشنهای انتقال، کنترل link رادیویی و تخمین کیفیت و مهیا سازی سیستم برای handover ها، مرتبط است. BSS میتواند به n سلول پوشش بدهد که n میتواند یک یا بیشتر باشد. ...

...

دانلود مقاله GSM (سیستم بین المللی ارتباطات همراه)

دانلود مقاله تاثیر اقتصاد بر مدیریت اخلاقی

مقاله تاثیر اقتصاد بر مدیریت اخلاقی

مقاله تاثیر اقتصاد بر مدیریت اخلاقی

دانلود مقاله تاثیر اقتصاد بر مدیریت اخلاقی

مقاله تاثیر اقتصاد بر مدیریت اخلاقی
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 32 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

مقاله تاثیر اقتصاد بر مدیریت اخلاقی

فهرست:

چکیده
مقدمه
اخلاق و مدیریت
مسایل اخلاقی در مدیریت
ویژگی های مسایل اخلاقی در مدیریت
تجزیه و تحلیل مسایل اخلاقی در مدیریت
اقتصاد و اخلاق مدیریت
حقوق و اخلاق مدیریت
فلسفه و اخلاق مدیریت
محتوای مدیریت اخلاقی و تأثیر اقتصاد بر آن
قانون و اخلاق مدیریت
انتخاب مدیریت اخلاقی
قانون؛ تبلور مدیریت اخلاقی در جامعه
ویژگی ها و شرایط اجرای قانون
قانون و اخلاق در مدیریت
زمینه های شکل گیری قانون... فرایندهای فردی
فرایندهای گروهی
فرایندهای اجتماعی
فرایندهای سیاسی
اخلاق در عمل
سودمند گرایی: تئوری فرجام گرایی
خلاصه مطالب
منابع و مآخذ
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

قسمتهایی از متن:

چکیده

در این مقاله به بحث در خصوص تأثیر اقتصاد بر مدیریت اخلاقی پرداخته می شود و با استخدام تئوری فرد برای مواجهه با یک مشکل اخلاقی ، روش تجزیه و تحلیل اقتصادی را بر اساس عوامل بازار بررسی می کند . اگر اخلاق و تناسب و تعادل در امور حاکم شود می توان انتظار مدیریتی صحیح و اخلاقی را داشت . مدیر باید با توازن در امور و سیاست « نتیجه و بهره برداری مناسب » بتواند یک سازمان ، یک نهاد وارگان را به خوبی اداره کند . امید است این تحقیق توانسته باشد عنوان «اخلاق در مدیریت » را متناسب با ارائه کار ، به صورت علمی و تئوری معرفی کند .

 مقدمه

مدیریت . مهمترین عامل در حیات رشد و بالندگی و یا از بین رفتن نهادها ، سازمان ها و اجتماع است و مدیر روند حرکت از وضع موجود به سوی وضعیت مطلوب را هدایت می کند و در هر لحظه برای ایجاد آینده ای بهتر در تکاپوست . در این مقاله با عنوان اخلاق و مدیریت به بررسی طبیعت مشکلات اخلاقی در نهادها پرداخته شده است : بررسی مشکلات موجود و نیز رقابت های پیچیده ای به منظور برقراری توازن بین منافع اقتصادی و تعهدات اجتماعی ....

...

فلسفه و اخلاق مدیریت

سرانجام، می توان مشکلات ذکر شده را با بهره گیری از ساختار فلسفه هنجاری، با اعتماد بر اصول اساسی و به منظور انتخاب بین «درست» و «نادرست» بررسی کرد. باز هم تکرار می کنم کاهش نیروی انسانی و تعطیلی کارخانه ها ناخوشایند است اما می توان «بیشترین خیر را برای بیشترین افراد» محاسبه کرده، بر آن اساس تصمیم گیرلی نمود. عمده فروشانی که قرار است جای خود را به روش جدید تحویل مستقیم محصولات شرکت به خرده فروشان بدهند، ناراحت اند، اما می توان قانون قاعده ای پیشنهاد کرد که همه سازمان ها به هنگام مواجهه با شرایطی مشابه، مجبور به پیروی از آن شوند- حکم مطلق کانت- و بنابراین به نوعی رفتار ثابت و متعادل دست یابند. عقیده مورد توجه در این روش آن است که بنابر فلسفه هنجاری، اگر تمام مردان و زنان منطقی یک جامعه بر اساس یک سری اصول یکسان، ثابت یا خیرخواهانه عمل می کردند، آن گاه با همه اعضای جامعه تا حد امکان منصفانه رفتار می شد[1].

این روش تجزیه و تحلیل برای پاسخگویی به مشکلات اخلاقی در مدیریت است. سه فصل آینده به بررسی دقیق تر این سه روش اختصاص دارد.

محتوای مدیریت اخلاقی و تأثیر اقتصاد در آن

برای بسیاری از افراد، محتوای اخلاقی اقتصاد تناقضاتی دارد. آنها تئوری اقتصاد خود را به عنوان نگرشی ریاضی و منطقی به بازار و قیمت محصولات می دانند ....


[1] - اخلاق در مدیریت، همان مؤلف صفحه 32

دانلود مقاله تاثیر اقتصاد بر مدیریت اخلاقی

دانلود مقاله ارزشهای غیر جاری و ارزشهای ذخیره ای

مقاله ارزشهای غیر جاری و ارزشهای ذخیره ای

ارزشهای غیر جاری و ارزشهای ذخیره ای

دانلود مقاله ارزشهای غیر جاری و ارزشهای ذخیره ای

ارزشهای غیر جاری و ارزشهای ذخیره ای
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12

ارزشهای غیر جاری و ارزشهای ذخیره ای

دو مفهوم کلیدی در مهندسی و مدیریت اعتبارات ، ارزش افزوده و غیر افزوده ارزشهای غیر جاری و ارزشهای ذخیره ای (lock – in – coot )‌  می باشند . ارزشهای غیر جاری زمانی ظاهر می شوند که یک منبع از دست رفته ، یا رها شده است.    سیستمهای مالی (ارزشی) به ارزشهای غیر جاری تاکید دارند. آنها ارزشها را فقط زمانی مورد ارزیابی و تشخیص و ثبت قرار می دهند که ارزشها زیان آور شده باشند. (موجب خسارت شدن)

برای نمونه سیستم مالی « آستل» قیمت مواد مستقیم را بعنوان پیش بها برای هر بخش از پیش بهای تایید شدة ، جمع و فروخته شده در نظر می گیرد. اما قیمت مواد مستقیم از پیش تعیین شده خیلی زودتر از زمانیکه طراحان محتویات مواد از پیش تعیین شده را به پایان برسانند و یا بعبارت صورت پایانی را ارائه دهنده قیمت مواد مستقیم در واحدهای از پیش تعیین شده بصورت ذخیره و یا در طرح در نظر گرفته شده در مرحله ی تولید می باشد. ارزشهای ذخیره أی (ارزشهای در نظر گرفته شده در طرح) ارزشهایی می باشند که هنوز بکار گرفته نشده ولی در آینده در تصمیم گیریهای پایه ای و اساسی که از هم اکنون مد نظر طراحان می باشد بکار گرفته خواهد شد. چرا این قضیه بسیار مهم است که بین ارزشهای ذخیره ای و ارزشهای خسارتی تمایز قائل شوید. اما بسیار مشکل است که ارزشهایی را که بصورت ذخیره ای
در آمده اند اصلاح و یا کاهش دهید. مثلاً اگر تجربه های مشکلات کیفیتی آستل در طول مدت تولید در قسمت طرحهای پیش ارزشی مرتفع گردد ، این مسائل محدود و یا بطور کلی کنار گذاشته خواهند شد. ...

...

دانلود مقاله ارزشهای غیر جاری و ارزشهای ذخیره ای

دانلود مقاله اصول پژوهش در عملیات

مقاله اصول پژوهش در عملیات

مقاله اصول پژوهش در عملیات

دانلود مقاله اصول پژوهش در عملیات

مقاله اصول پژوهش در عملیات
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 71

پژوهش در عملیات مفاهیم اصول و تاریخچه

چکیده

این مقاله به تشریح مفاهیم و اصول پژوهش در عملیات می‌پردازد. تعاریف مختلفی از پژوهش در عملیات مطرح می‌شود و موضوع از جنبه علم بودن، هدف، ابزار، فنون، روش علمی، فعالیت‌ها و سایر ویژگی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس پیدایش، تحول و توسعه پژوهش در عملیات در سه دوره زمانی قبل از جنگ جهانی دوم، جنگ جهانی دوم، و پس از جنگ جهانی دوم شرح داده می‌شود. در پایان به حوزه‌های مرتبط با پژوهش در عملیات اشاره می‌شود.

کلیدواژه : تعریف؛ تاریخچه؛ ابزار؛ فنون؛ پژوهش در عملیات؛ تحقیق در عملیات؛ پژوهش عملیاتی؛ مفاهیم؛ اصول

1- مقدمه

با وجود منابع علمی بیشمار در زمینه پژوهش در عملیات درصد ناچیزی از آ‌‌‌نان به مفاهیم، اصول و روش پژوهش این حوزه پرداخته‌‌‌اند. برخی از دلایل این نارسایی را باید در میان دلایل توسعه نیافتن روش پژوهش در علوم پایه و فنی و مهندسی جست. ...

...

رویکرد سیستم‌ها در تمام مدت روی اهداف سیستم کل تمرکز می‌کند. به این دلیل، تعریف اهداف سیستم در شروع مطالعه و بررسی مستمر و شاید تعریف مجدد آنها به موازات پیشرفت طراحی مهم است. وقتیکه اهداف تعریف شدند، هر مقدار داده که جمع‌آوری آنها از جهت اقتصادی به صرفه باشد جمع‌آوری و سازماندهی می‌شوند. این داده‌ها شامل ورودیها، خروجیها، معیار، محدودیتها و ساختار عمومی سیستم می‌باشد. قدم بعدی نیازمند خلاقیت قابل ملاحظه‌ای است. طرح کلی سیستم در قالب عناصر اصلی و ارتباطات طراحی می‌شود. موارد جایگزین و تغییرات خلق و بررسی می‌شود. تشابهات و توافقات بین تخصص‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود. این قدم، اولین مرحله از طراحی مفهومی است.

تحلیل هنگامی بکار گرفته می‌شود که طراح سعی در پالایش سیستم از طریق بهبود اجزاء و زیرسیستم‌ها دارد. در حالیکه خروجی‌های زیرسیستم‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند، طراح بصورت مستمر روی اهداف سیستم کل تمرکز می‌کند. معیارها و محدودیتها نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و ممکن است در این مرحله بازنگری شوند.

4-5- استفاده از تیم چند تخصصی

عملیات و سیستم‌ها از اجزاء، مفاهیم و ارتباطاتی تشکیل شده‌اند که هر کدام به حوزه تخصصی یا علمی خاصی مربوط بوده یا از کاربرد آن شکل گرفته‌است. با توجه به رویکرد سیستمی پژوهش در عملیات که باید به عوامل، اجزاء و مفاهیم مختلف عملیات و سیستم‌ها توجه داشته‌ باشد...

دانلود مقاله اصول پژوهش در عملیات