فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

دانلود مقاله نظام آموزش بزرگسالان در سوئد

مقاله نظام آموزش بزرگسالان در سوئد

مقاله نظام آموزش بزرگسالان در سوئد

دانلود مقاله نظام آموزش بزرگسالان در سوئد

مقاله نظام آموزش بزرگسالان در سوئد
تحقیق آموزش بزرگسالان سوئد
مقاله تحصیل بزرگسالان در سوئد
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 18 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23

مقاله آموزش بزرگسالان در سوئد

قسمتهایی از متن:

تاریخچه

دبیرستانهای مردمی و انجمن‌های آموزش بزرگسالان در زمره  قدیمی‌ترین مراکز سازمان یافته ارائه کننده دوره‌های آموزش  بزرگسالان درکشور سوئد محسوب می‌گردند. با اعمال تغییرات ساختاری درحوزه آموزش سوئد طی قرن 19، روند توسعه آمورش بزگسالان تسهیل یافت. افتتاح نخستین مراکز آموزش متوسطه مردمی ویژه آموزش بزرگسالان در سال 1868 خود مبین این مطلب است. گفتنی است که سایر مراکز آموزش متوسطه مردمی کشور سوئد در آغاز قرن20 پدیدار شدند. انجمن‌های آموزش بزرگسالان در کشور سوئد به واسطه توسعه جنش‌های مردمی تشکیل گردید.ازجمله توسعه جنش‌های مردمی نظیر جنبش‌های مذهبی و جنبش‌های سیاسی می‌توان به نیاز اعضای جنبش به برخورداری از اطلاعات و بالابردن سطح آگاهی افراد از نیروی بالقوه خود اشاره نمود. گفتنی است که جامعه علمی این نیازها را تامین نموده، جنبش‌های مردمی نظارت بر حوزه آموزش را به دست گرفته و نخستین گروه‌های آموزش بزرگسالان کشور طی سال 1902 شکل گرفت. علی‌رغم ارائه دوره‌های معمول آموزش بزرگسالان در مدارس ایالتی، طرح توسعه مدارس ویژه آموزش بزرگسالان کشور سوئد طی دهه‌های 60 -1950به اجرا در آمد. مدارس شبانه ابالتی ویژه بزرگسالان نیز در آوریل سال 1938 تاُسیس گردید. طی دهه 1950نیز افراد بزرگسال کشور سوئد از امکان حضور در دوره‌های آموزش تکمیلی برخوردار گردیدند....

...

آژانس ملی آموزش (CFL)

زمانیکه آژانس ملی آموزش CFL در اول ژانویه 2002 تشکیل یافت، آژانس آموزش از راه دور که مسئولیت رسیدگی بر امور آموزش بزرگسالان را بر عهده داشت با (CFL) ادغام گردید.آژانس مذکور از دو واحد عملیاتی در harnosand و norrkoping با اداره مرکزی در hossleholm برخوردار می‌باشد.

آموزشهای همگانی بزرگسالان

آموزش جوانان ( folkbiding) ،انجمن‌های آموزشی جوانان ( studieforbund)و دبیرستانهای مردمی (folkhogskolor) ، خود به تعیین اهداف فعالیت‌های خود مبادرت می‌نمایند. آموزش همگانی بزرگسالان به بالا بردن دموکراسی ، برابری جنسی و درک و توسعه بین المللی فرهنگ سوئدی منجر می‌گردد.. هدف ارائه دوره‌های آموزش بزرگسالان افزایش فرصت شهروندان سوئدی در جهت تاثیر گذاری بر شرایط زندگی شخصی خود می‌باشد.

انجمنهای آموزش  بزرگسالان عامل کمک کننده در ایجاد فرهنگ مردمی و مطالعات مبتنی بر توسعه ایده‌ها در سازمان‌ها و انجمنهای مردمی محسوب می‌گردند. انجمن‌های مذکور درصدد ارائه آموزشهای اساسی به افراد، به ویژه افرادی با تحصیلات محدود می‌باشند. در انجمنهای آموزش بزرگسالان و دبیرستان‌های مردمی دوره‌های آموزش کوتاه مدت، بلند مدت و فعالیت‌های فرهنگی برگزارمی‌گردد. انجمن‌های آموزش بزرگسالان و مراکز آموزش متوسطه مردمی به برقراری همکاریهای نزدیک با انجمن‌های مردمی و دیگر سازمانها مبادرت می‌نمایند.فرهنگ مذاکره دموکراتیک در آموزش همگانی بزرگسالان تقویت شده و به عنوان اصلی جهت فعالیت درونی دوایر ومراکزآموزش بزرگسالان در آمده است. ...

...

مطالب:

تاریخچه

چارچوب‌های قانونی

موسسات آموزش بزرگسالان

سیاست ‌های آموزش بزرگسالان

ساختار آموزش بزرگسالان

شرایط پذیرش

ارزیابی تحصیلی

آژانس ملی آموزش (CFL) 

آموزشهای همگانی بزرگسالان

انجمن‌های آموزش بزرگسالان

آموزش بازار کار

آموزش پایه بزرگسالان

آموزش شغلی پیشرفته

اعتبار بخشی به آموزش بزرگسالان

برنامه ریزی آموزشی آموزش بزرگسالان

دانلود مقاله نظام آموزش بزرگسالان در سوئد

دانلود مقاله اهداف و خط مشی های آموزش و پرورش در ایران

مقاله اهداف و خط مشی های آموزش و پرورش در ایران

مقاله اهداف و خط مشی های آموزش و پرورش در ایران

دانلود مقاله اهداف و خط مشی های آموزش و پرورش در ایران

مقاله اهداف و خط مشی های آموزش و پرورش در ایران
تحقیق آموزش و پرورش
دسته بندی پژوهش ها
فرمت فایل doc
حجم فایل 18 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14

مقاله اهداف و خط مشی های آموزش و پرورش در ایران

مطالب:

مقدمه :

اهداف :

خط مشی ها:

کمیسیون برنامه های درسی و تربیتی:

تاریخچه:

تعیین خط مشی ها و عوامل اثرگذار در ارزشیابی درونی گروه های آموزشی: رویکردی براساس پویایی سیستم

مهمترین سرفصل‌های فنون ارتباط و آموزش و پرورش:

۱) روش همایش عمومی و سخنرانی:

۲) بحث و گفت وگوهای گروهی:

۳) نمایشنامه:

۴) رادیو، تلویزیون، روزنامه:

۵) استفاده از لوح های فشرده، نوارها ...:

۶) استفاده از تخته سیاه:

۷) تابلو اعلانات:

۸) فیلم های آموزشی:

۹) اسلاید:

۱۰) ارائه مدل ها:

۱۱) نقشه ها، جداول، نمودارها:

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: قسمتهایی از متن:

مقدمه :

با عنایت به اصول بنیادین انقلاب اسلامی وآرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران که در قانون اساسی کشور انعکاس یافته وهمچنین با عنایت به منویات مقام معظم رهبری ،قانون اهداف  ووظایف وزارت آموزش وپرورش وبا در نظر گرفتن مفاد سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 هجری شمسی وسیاست های کلان دولت جمهوری اسلامی وبه منظور تقویت وارتقاء جایگاه و حضور فعال نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های منطقه ای و بین ال مللی ، اهداف وخط مشی های وزارت آموزش وپرورش در مبادلات منطقه ای و بین المللی به شرح زیر اعلام می گردد.

اهداف :

1- گسترش وتعمیق ارتباطات ، همکاری هاو مبادلات منطقه ای و بین المللی در حوزه     ماموریت های وزارت آموزش وپرورش .

2- شناساندن مبانی،راهبردها ، برنامه ها ودستاوردهای نظام تعلیم وتربیت جمهوری اسلامی ایران .

3- حضور فعال وبهره گیری از ظرفیت ها ،تجربه ها وهمکاری های مناسب بین المللی درراستای کسب جایگاه  اول علمی – آموزشی منطقه.

4 - مشارکت درپاسداری وگسترش فرهنگ ،زبان وادب فارسی در خارج کشور.

...

کمیسیون برنامه های درسی و تربیتی:

تاریخچه:

آیین نامه کمیسیون برنامه های درسی و تربیتی اولین بار براساس رای پانصد و شصت و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در تاریخ 8/2/73 تحت عنوان " آیین نامه کمیسیون بررسی محتوای برنامه های درسی " به تصویب رسید، مطابق این آیین نامه، به منظور اجرای مفاد بندهای 3و5 از وظایف و اختیارات شورای عالی آموزش و پرورش (موضوع ماده 6 لایحه قانونی راجع به تشکیل این شورا) مبنی بر "بررسی و تصویب برنامه های درسی و تربیتی کلیه موسسات آموزشی کشور که در حوزه وزارت آموزش و پرورش قرار دارند" و " تایید انطباق مطالب کتابهای درسی با برنامه های مصوب شورا" وبه استناد ماده 14 همان قانون، کمیسیون مذکور تشکیل شد. عنوان کمیسیون در اسفند ماه 1376 به "کمیسیون برنامه های درسی"  تغییر نام پیدا کرد. در ششصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای عالی تاریخ 25/11/1380، پس از ادغام کمیسیون های "برنامه های پرورشی و فرهنگی" و "برنامه های درسی" این کمیسیون تحت عنوان "کمیسیون برنامه های درسی و تربیتی " به تصویب رسید. ...

...

دانلود مقاله اهداف و خط مشی های آموزش و پرورش در ایران

دانلود آموزش و پرورش ایران

تحقیق بررسی آموزش و پرورش ایران

تحقیق بررسی آموزش و پرورش ایران

دانلود تحقیق بررسی آموزش و پرورش ایران

تحقیق بررسی آموزش و پرورش ایران
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 49 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 63

آموزش و پرورش ایران

در کشور ما ایران، فراگیرترین نهادی که به امر آموزش و تربیت نیروی انسانی می‌پردازد، وزارت آموزش و پرورش است که نزدیک به یک‌چهارم جمعیت ایران را تحت پوشش خود قرار داده است.هفته گذشته سال تحصیلی 85- 86، برای حدود 15 میلیون دانش‌آموز مقاطع مختلف، 6 میلیون نفر در مقطع ابتدایی، 4 میلیون و 300هزار نفر در مقطع راهنمایی تحصیلی و 4 میلیون و 600 هزار نفر در مقطع متوسطه و پیش‌دانشگاهی،  در کنار1میلیون و , هزار 180معلم آغاز شد. که بر اساس اعلام خبرگزاری ایلنا در 48 هزار مدرسه و 455 هزار کلاس درسی به امر تحصیل اشتغال دارند.

 از میان 15 میلیون دانش‌آموزکشور، یک میلیون و 200هزار نفر اختصاص به نوآموزانی دارد که نخستین سال تحصیلی خود را امسال آغاز کردند.ر قرن 21 ، در نظام ولایت فقیه، یک چهارم از جوانترین مقطع سنی جمعیت ایران ، در شرایطی به امر تحصیل مشغول است که تصور آن نیز برای انسان مشکل و موجبات حیرت است.
مشکلات کیفی  آموزش در ایران ، در کنار کمبودهایی کمی،  از قبیل وجود  32هزار مدرسه تخریبی و خطرآفرین و26هزار و 610 مدرسه غیرمقاوم و هزینه های آموزشی و شهریه های سر سام آور و نیز  وجود نابسامانیهای از قبیل اعتیاد، مواد دخانی ، مسائل جنسی ، خشونت  ، فقر و سوء تغذیه و ...از جمله آسیبهایی است که جوانترین قشر جامعه ما  در معرض آن قرار دارند.نگارنده در طی 3 مقاله ، 2 بخش  را به کمبودهای کمی آموزش و پرورش کشور اختصاص و در بخش سوم  به بررسی مشکلات کیفی آموزش در ایران  در پرتو کمبودهای کمی آن  میپردازم.

بودجه آموزش و پرورش ایران

در بخش آموزش و پرورش که در هر کشورى کلید توسعه پایدار و مبناى رشد و پیشرفت جامعه است،  ملاحظه مى شود که در ایران همواره به دلیل کثرت نیروى انسانى و گستره وسیع دامنه عملیات آن ، بودجه آموزش و پرورش با کسری مواجه است .  در سال ۸۴ آخرین سال حکومت خاتمی این وزارت خانه با کسرى شدید ۳۳۰۰ میلیارد تومانى مواجه بود و بودجه سال 85 با وجود افزایش تعداد دانش آموزان و بالتبع افزایش نیازها تنها 1700 میلیارد تومان از کسری 3300 تومان را تامین کرده است. بنابراین هنوز وزارت آموزش و پرورش با کسری بودجه روبرو است. شایان توجه است درحالی که بودجه وزارت آموزش و پرورش در امسال  تنها 15 درصد افزایش داشته است ،  بودجه برخی نهادهای مذهبی تا 200 درصد افزایش یافته است! ...

....

وضعیت نیروی انسانی در مدارس

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هفتم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس معتقد است : در حال حاضر وضعیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش از نابسامانی شدید رنج می‌برد و دارای معلم مازاد و کمبود معلم در آموزش و پرورش هستیم!  مسئولان آموزش و پرورش عنوان می‌کنند که تعداد معلمان مازاد در آموزش و پرورش 19 هزار نفر است اما ما معتقد هستیم که این آمار بیشتر است. وقتی رییس آموزش و پرورش بخش ‪کوچک ۲۳هزار نفری کجور نوشهر اعلام میکند که این نهاد با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است و از ‪ ۶۸معلم مورد نیاز برای مقطع ابتدایی ، فقط ‪ ۵۸معلم به تدریس دانش‌آموزان مشغول هستند. و نیروی انسانی مورد نیاز در بخش اداری این نهاد را ‪ ۲۰نفر میباشند.میزان کمبود نیروی آموزشی در بخشهای دیگر کشور آشکار میگردد.

وضعیت تغذیه دانش آموزان

لیلا عیوض زاده عضو انجمن تغذیه ایران در گفتگو با " مهر" اعلام کرد که بیش از 50 درصد دانش آموزان کشور صبحانه نخورده مدرسه می روندو فقط نزدیک به 36 درصد کودکان از همه گروه های غذایی مصرف می کنند .به گزارش ایسنا هر دختر و پسر 7 تا 18 ساله ایرانی  باید در ماه 3 کیلوگرم گوشت در سبد غذایی ماهانه خود داشته باشند تا ضمن تامین استاندارد نیازهای غذایی خود، بتوانند به رشد مطلوب دست یابند. همچنین بایستی ماهانه 10 لیتر شیر و 4.5 کیلوگرم ماست ،3  کیلوگرم گوشت در جیره غذایی ماهانه دانش آموزان دختر ایرانی یافت شود. در سال تحصیلی جدیدحکومت مقرر داشته است 11میلیون دانش‌آموز مقطع ابتدایی و راهنمایی کشور شیر رایگان دریافت می‌کنند ....

...

برخی از مطالب دیگر مقاله:

علل روی آوردن دانش آموزان به مصرف مواد مخدر

بودجه آموزش و پرورش ایران

محرومیت ازتحصیل ، ترک تحصیل و میزان مردودی

وضعیت نیروی انسانی در مدارس

وضعیت تغذیه دانش آموزان

مشکلات کیفی و کمی آموزش و پرورش

دانش آموزان عشایر

علل روی آوردن دانش آموزان به مصرف مواد مخدر

اعتبارت تخصیص یافته دولتی  و روشهای پیگیری

وضعیت نابرابر آموزش و پرورش در ایران

پرورش اخلاقی دانش آموزان

ویژگی های آموزش جهانی

ادغام روش ها، بهترین الگوی آموزش

عصر دگرگونی‌ها در آموزش و پرورش

دانلود تحقیق بررسی آموزش و پرورش ایران

دانلود مقاله انشا و انشا نویسی دانش آموزان

مقاله انشا و انشا نویسی دانش آموزان

مقاله انشا و انشا نویسی دانش آموزان

دانلود مقاله انشا و انشا نویسی دانش آموزان

مقاله انشا و انشا نویسی دانش آموزان
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

مقاله انشا و انشا نویسی دانش آموزان

فصل اول

مقدمه

انشا در لغت به معنی سخن آفریدن و نشو نما دادن و بزرگ گردانیدن است. و در اصطلاح ادبیات عبارت از نگارش جمله ها و عبارتهایی است که افکار و اندیشه نویسنده را به صورتی روشن و زیبا بیان کند تا خواننده آنها را به آسانی بفهمد و برای او خوشایند باشد.

یکی از عوامل متعدد ناموفق بودن درس انشا نداشتن روش مناسب است. لزوم به کارگیری روش مطلوب در تدریس به اندازه ای است که بعضی از دست اندرکاران علوم تربیتی بهره گیری از روش های مناسب را مهم تر از دانش آن درس دانسته اند.

تلاش برای تدریس انشا امری ضروری و لازم است. در سر کلاس های ما تدریس به همان شیوه های سنتی تکرار مطالب گذشته است. و از دیدگاه علوم تربیتی هر کاری که مکانیکی انجام شود کاری آموزشی نیست. زیرا خلاقیت در آن وجود ندارد و تا خلاقیت نباشد مسائل اجتماعی، اقتصادی، صنعتی، و سیاسی حل نمی شود و باید کاری کنیم که کلاس انشا تبدیل به کارگاه نوشتن شود.

بیان مساله

پس از چند جلسه تدریس در درس انشا به این نتیجه می رسیم که در طول سالهای گذشته به درس انشا اهمیتی داده نشده بود زیرا دانش آموزان به آسانی نمی توانستند بنویسند و افکار خود را بیان نمایند و درس انشا برای آنها جذابیتی نداشت . نارسایی حتی بر نحوه ی پاسخ دادن آنها در دروس کتبی نیز اثر گذاشته بود. این مسئله فکر همه را به خود مشغول ساخته بود که به راستی چگونه می توانیم دانش آموزان را با درس انشا آشتی دهیم ؟ و شیوه های اندیشیدن را پیرامون یک موضوع فراهم آوریم؟ و کلاس انشا را از حالت خشک و سرد بیرون بیاوریم؟ و با استفاده از روش های مختلف، تجربیات اولیا همکاران و مشاوران و متخصصین تعلیم و تربیت دانش آموزان را از منزلگاه مراحل تفکر تحلیل، ترکیب، نقادی و نوآوری و ابداع بگذرانیم؟ و به پرورش قدرت تفکر و تحلیل آنها بپردازیم.

...

انشا در مفهوم آفریدن است و خلاقیت یعنی هر بار منظری نو و نگاهی تازه به مسائل و قضایا برای نوشتن گشوده می شود. این آفرینش می تواند با بهره گیری از فضا فرصت موقعیت آفریدن یک حادثه و یا عمل در کاری که خود معلم انجام میدهد تحقق پیدا کند .
سخن گفتن جزء انشا است و لازمه ایجاد خلاقیت در نوشتن می تواند همین باشد که گره زبان ها را بگشاییم و فرصت های برای سخن گفتن فراهم بیاوریم یعنی انشا را معقوله ای صرفا نوشتاری نبینی بلکه گفتن را نیز مقدمه یا جزئی از کل مسئله تلقی کنیم. انشا یک نوع بازی ذهن است که هر قدر طبیعی تر و خود انگیخته تر باشد خلاق تر سیال تر است و لذتش از تریق خلق کنش آزاد ذهن بالا می رود می گویند بازی فعالیتی است که هدف آن در خود آن است بر این اساس درس انشا در کلاس ها و در مدارس ما باید به نحوی به بچه ها ارائه شود که هدف آن در خودش باشد نه آن چیزی که ما انتظار داریم یعنی دانش آموز نگوید معلمم چی می پسندد تا آن را بنویسیم یا چه کار بکنم نمره ی خوبی بگیرم.زیرا این انشا دیگر انشا نیست چیز دیگری است که اسم آن را انشا نهاده ایم .
کلاس انشا کلاس آزادی ذهن و آزادی اندیشه و یک نوع تعامل و تبادل پویا و خلاق بین معلم و دانش آموز است برای این که بچه ها بتوانند به دور از هر گونه تصنع و تکلف و انضباط های خشک مدرسه ای به شکل آزاد مسائل شان را مطرح کنند. ایده هایشان را در قالب یک بارش مغزی طرح کنند .
به صورت تداعی آزاد بدون هیچ گونه ترس و واهمه و پرهیز از تیررس قضاوت دیگران مطرح کنند که این خود متفصن وجود فضایی آزاد همراه با احترام و اعتقاد متقابل در کلاس درس است آن گاه می توان به شرایط مساعد کلاس انشا دست یافت.
( 2 مشکل اسا سی و مهم انشا
1- ناتوانی دانش آموزان در تولید فکر یا اندیشه برای نوشتن:در حقیقت دانش آموزان به علت کم مطالعه کردن توانایی لازم را برای نوشتن ندارند و دچار نوعی فقر فکری و ذهنی هستند. درنتیجه برای رسیدن به وضع مطلوب باید فکر آنها را بار ور کنیم و این کار جز با علاقمند کردن آنان به مطالعه امکان پذیر نیست.
2- جذاب نبودن کلاس انشا: ما همه این موضوع را به روشنی دریافته ایم که کلاس های ورزش و نقاشی برای دانش آموزان جذابیت دارد و تنها همین کلاس ها در مدارس دارای حیات هستند لذا آموزش انشا را می توان با قصه خوانی و نقاشی آغاز کرد. در اینجا گامهایی که برای انشا نویسی لازم است به صورت اجمالی و مختصر گرد آورده ایم امید وارم مورد استفاده و مفید باشد. ...

دانلود مقاله انشا و انشا نویسی دانش آموزان

دانلود مقاله انگیزش تحصیلی، ایجاد و افزایش

مقاله انگیزش تحصیلی، ایجاد و افزایش

مقاله انگیزش تحصیلی، ایجاد و افزایش

دانلود مقاله انگیزش تحصیلی، ایجاد و افزایش

مقاله انگیزش تحصیلی، ایجاد و افزایش
مقاله ایجاد انگیزش تحصیلی
مقاله افزایش انگیزش تحصیلی
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15

مقاله انگیزش تحصیلی، ایجاد و افزایش

قسمتهایی از متن؛

انگیزش تحصیلی(academic motivation ) چیست؟

کودکان به طور طبیعی با انگیزه برای یادگیری متولد می شوند. دست زدن کودک به اشیا،غذا خوردن بدون کمک دیگران، راه رفتن و... از جمله ی اولین انگیزش ها برای یادگیری است که بعدها پاسخگوی فعالیت های وابسته به مدرسه مانند خواندن و نوشتن است.

زمانیکه کودکان انگیزه ای برای یادگیری ندارند، یعنی مانعی در راه انگیزش طبیعی آنها وجود دارد، احساس می کنند که به خوبی نمی توانند وظایف مربوط به مدرسه را انجام دهند و در نتیجه تلاششان را متوقف می کنند، یا به اندازه ی کافی تلاش جدی از خود نشان نمی دهند.این قبیل کودکان،براحتی سرخورده( frustrated ) می شوند واز آنجا که تلاششان را متوقف می کنندویادگیری آنها با موفقیت همراه نمی شود، تجربه ی شوروهیجان( thrill ) ناشی ازیادگیری مباحث جدید را کسب نمی کنند و معتقد می شوند همه ی موفقیتها به شانس و تصادف یا اوضاع و احوال( circumstance ) مربوط است. ...

...

راه کارهای ایجاد انگیزه در دانش آموزان و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی

1- طرح مطالب درسی به صورت پرسش های جالب : مطلب یا موضوعی را که می خواهیم کودک و نوجوان یادبگیرد ، به صورت پرسش یا پرسش هایی روشن و جالب که آنها را به فعالیت ذهنی و پویندگی ترغیب نماید ، مطرح کنیم . باید تلاش نمود تا در دانش آموزان احساس نیاز به وجود آید.

2- دانش آموزان در اثر شکست در درسی نسبت به آن نگرش منفی پیدا می کنند باید به آنها کمک کرد تا با کسب موفقیت در درس جدید ، به تصویری مثبت از توانایی خود دست یابند زیرا یادگیری همراه با موفقیت به ایجاد انگیزه منجر می شود .

3- تجربه و تماس مستقیم با مطالب درسی : سعی نمایید تا دانش آموزان آنچه را که می خواهند یادبگیرند با آن تماس پیدا نموده و تجربه مستقیم و عملی داشته باشند.

...

مطالب:

انگیزش تحصیلی

انگیزش تحصیلی(academic motivation ) چیست؟

افزایش انگیزش تحصیلی

نکاتی در زمینه ی افزایش یادگیری

اگر قبلاً مشکلاتی در زمینه ی پیشرفت تحصیلی داشته اید

راه کارهای ایجاد انگیزه در دانش آموزان و تاثیر آن در پیشرفت تحصیلی

دانلود مقاله انگیزش تحصیلی، ایجاد و افزایش