فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

دانلود پژوهش آزمایش انتقال دوجانبه

پژوهش آزمایش انتقال دوجانبه

پژوهش آزمایش انتقال دوجانبه

دانلود پژوهش آزمایش انتقال دوجانبه

پژوهش آزمایش انتقال دوجانبه
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

پژوهش آزمایش انتقال دوجانبه

چکیده تحقیق:

آزمایش در مورد انتقال دوجانبه می باشد که می خواهیم بدانیم اطلاعاتی که از طریق یک نمیکره دریافت می گردد به نیمکره دیگر منتقل می شود یا خیر؟ آزمایش در 12 مرحله و با استفاده از یک آینه انتقال دو جانبه و یک کنتور برای ثبت زمان و خطاها صورت می پذیرد. آزمودنی برای آزمایش باید مراحل اول و آخر (1 و 12) را با  دست غیر ماهر و مراحل دیگر را با دست ماهر انجام دهد، بدین صورت که جلوی آینه یک صفحه ستاره ای 6 وجهی قرار داد و آزمودنی باید تصویر آنرا از روی صفحه پوشانندة ستاره، در آینه ببیند و قلم فلزی را که به کنتور متصل شده است را در داخل مسیر ستاره ای شکل طی کند. البته جهت حرکت مراحل 1 و 12 باید برخلاف 10 مرحله دیگر باشد.

پژوهش از نوع مطالعه موردی می باشد که نمونة ما یک آزمودنی پسر با سن 21 سال بوده است . پس از بررسی نتایج کار و با توجه به نمودارها می توان نتیجه گرفت  که آزمودنی هر چه به مراحل پایانی نزدیکتر شده. از تعداد خطاهایش کاسته شده است. به گونه‌ای که در مرحله 1 که 228 خطا مرتکب شد، در مرحله 12 این تعداد به 45 خطا رسیده است پس این فرضیه که بر اثر تکرار و تمرین اطلاعات از یک نیمکره به نیمکره دیگر منتقل می شود تأیید شد.

مقدمه:

مغز ما از دو نیمکره تشکیل شده است: نیمکره راست و نیمکره چپ. با آنکه دو نیمکره مغز ظاهراً قرینه یکدیگرند برخی تفاوت های ساختمانی و عملی بین آنها وجود دارد. جسم پینه ای ( رابط پینه ای) با صدها میلیون تار عصبی باعث مبادله دایمی اطلاعات بین دو نمیکره مغز و هماهنگی بین آنها می گردد.

...

ادبیات تحقیق:

مخ: مخ آدمی بیش از مخ هر جانور دیگری پیشرفت کرده است لایه بیرونی آن قشر مخ نام دارد. قشر مخ ( Cortex، که غالبا فقط قشر خوانده می شود) مغزی که در آزمایشگاه نگهداری شده خاکستری رنگ به نظر می رسد زیرا قشر مخ بیشتر از جسم یافته های عصبی و رشته های بدون میلین تشکیل شده است و اصطلاح ماده خاکستری هم به همین معنی اشاره دارد. بخش زیرین قشر مخ، یا درون آن ، عمدتاً از آکسون های میلین دار تشکیل یافته و سفید رنگ است.

...

دانلود پژوهش آزمایش انتقال دوجانبه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.