فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

فایلهای مفید

فروش محصولات دانلودی و بازاریابی فایل سرو

دانلود پژوهش اثر آگاهی بر عملکرد فرد

پژوهش اثر آگاهی بر عملکرد فرد

پژوهش اثر آگاهی بر عملکرد فرد

دانلود پژوهش اثر آگاهی بر عملکرد فرد

پژوهش اثر آگاهی بر عملکرد فرد
آزمایش روانشناسی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 45 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

پژوهش اثر آگاهی بر عملکرد فرد

چکیده

هدف در این بررسی مشاهده از آگاهی بر عملکرد می باشد.

این آزمایش از نوع طرح های بازگشتی «ABA» و جزو مطالعات موردی (Case study) می باشد. این آزمایش در سه مرحله صورت گرفت، بدین صورت که در هر مرحله آزمودنی با چشم های بسته تعدادی خط را می بایست مابین دو خط افقی به نام های خط پایه و خط معیار رسم می کرد. حالت مطلوب خطوط به اندازه cm 10، یعنی فاصله بین دو خط پایه و معیار بود. در مرحله دو متغیر مستقل که آگاهی دادن به آزمودنی از عملکردش بوسیله آزماینده بود اعمال شد. نتیجه تجزیه و تحلیل های آماری نشان داد که آگاهی بر عملکرد این آزمودنی تأثیر خاصی نداشته است. البته اجرای این آزمایش خالی از نقاط ضعف نبود.

مقدمه:

هر فرد در طول زندگی روزمره خود با موقعیت های گوناگونی مواجه می شود که باید واکنش های خاصی را از خود بروز دهد. در این میان واکنش فرد نمی تواند در همه موارد خود انگیخته و غریزی باشد، چون در این صورت این تعداد معدودی پاسخ برای تمام واکنش ها موجود می بود. بلکه این واکنش ها به  صورت های گوناگون در برابر محرک‌های متفاوت و حتی در مقابل یک محرک در شرایط متفاوت متغیر است. عوامل متعددی بر روی این تغییرات پاسخ ها نقش دارند  که از جمله آنها می توان به یادگیری، آگاهی، عادت …. اشاره کرد.

...

متن تحقیق:

این آزمایش از نوع بررسی های موردی (Case study) می باشد که در محل آزمایشگاه روانشناسی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی در مورخه 6/12/81 بر روی یکی از دانشجویان رشته روانشناسی بالینی صورت پذیرفته است.

فرضیه تحقیق:

فرضیه تحقیق ما بدین صورت است که «آگاهی از عملکرد که به صورت بازخورد توسط آزماینده ارایه می شود بر عملکرد بعدی آزمودنی موثر است(اثر مثبت دارد)

متغیرهای آزمایش:

این آزمایش در سه مرحله صورت پذیرفت. متغیر مستقل دادن باز خورد از نحوه عملکرد آزمودنی است یعنی میزان فاصله ای که انتهای خط رسم شده بوسیله آزمودنی با خط معیار دارد و متغیر وابسته طول خط های رسم شده است. متغیر مستقل فقط در مرحله دوم اعمال می گردد. ...

دانلود پژوهش اثر آگاهی بر عملکرد فرد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.